Uściślenia

All Posts
<
1 2 3 4 5 ... 50 51 52
>
Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

#46: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Pt sierp 09, 2013 09:42 PM
    ----
Dzięki za odpowiedzi a ja mam kolejne pytanie:

Czy skaveńska umiejętność tail fighting uprawnia do posiadania 3 sztuk broni do walki wręcz? Czyli np. skaven może miecz po jednym mieczu w każdej ręce i trzeci miecz w ogonie co daje mu 3 ataki czy może limit dalej obowiązuje i mając dwa miecze w rękach to w ogonie może już tylko trzymać tarczę?

#47: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Sb sierp 10, 2013 08:11 AM
    ----
Limit dalej obowiązuje, ale w ogonie można trzymać sztylet.

#48: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Śr wrz 04, 2013 05:45 PM
    ----
Po urlopach wróciliśmy do Mordheim no i są kolejne wątpliwości:
1. Czy postać znokautowana lub ogłuszona może korzystać z save'a wynikającego z posiadania pancerza i tarczy oraz z umiejętności (np.Step Aside) itp.?
2. Czy postać znokautowana lub ogłuszona nadal sieje strach?
3. Czy króliczą łapkę można użyć do przerzucenia nieudanego testu na starą ranę przed bitwą lub efektu zażycia narkotyków po bitwie?
4. Czy strzelając z Blunderbuss'a jest konieczny test BS czy trafienie jest automatyczne?
5. Czy przy strzelaniu do znokautowanego lub ogłuszonego i zadaniu mu obrażeń jest on automatycznie OOA?
6. Czy jeśli na model szarżuje kilku przeciwników z których jeden sieje strach a atakowany nie zdał testu to potrzebuje on 6 na trafienie każdego przeciwnika czy tylko tego który sieje strach?

#49: Re: Uściślenia Author: Marks Post Posted: Śr wrz 04, 2013 07:11 PM
    ----
Połowę z tych pytań zadałem ostatnio sam, na wszystkie odpowiedział mi M.T w dziale Pytania różne, radzę przejrzeć ostatnie posty. Smile

#50: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Cz wrz 05, 2013 06:54 PM
    ----
Faktycznie część podobnych tematów poruszałeś ale to nie do końca rozwiewa moje wątpliwości, dlatego jeśli jest jakiś dobry człowiek (może też być krasnolud, elf, skaven itp.) który by mi pomógł to byłbym uradowany Smile

#51: Re: Uściślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Śr wrz 11, 2013 01:42 PM
    ----
uxellimus wrote:
Po urlopach wróciliśmy do Mordheim no i są kolejne wątpliwości:
1. Czy postać znokautowana lub ogłuszona może korzystać z save'a wynikającego z posiadania pancerza i tarczy oraz z umiejętności (np.Step Aside) itp.?
2. Czy postać znokautowana lub ogłuszona nadal sieje strach?
3. Czy króliczą łapkę można użyć do przerzucenia nieudanego testu na starą ranę przed bitwą lub efektu zażycia narkotyków po bitwie?
4. Czy strzelając z Blunderbuss'a jest konieczny test BS czy trafienie jest automatyczne?
5. Czy przy strzelaniu do znokautowanego lub ogłuszonego i zadaniu mu obrażeń jest on automatycznie OOA?
6. Czy jeśli na model szarżuje kilku przeciwników z których jeden sieje strach a atakowany nie zdał testu to potrzebuje on 6 na trafienie każdego przeciwnika czy tylko tego który sieje strach?

1. Znokautowana tak, ogłuszona nie, jeśli chodzi o save. Step aside IMO nie może używać.
2. Tak.
3. Nie, tylko do przerzucenia kostki przy eksploracji.
4. Nie jest konieczny, trafia się automatycznie.
5. Trzeba trafić, zranić i zabić. Nie ma dobijania w strzelaniu.
6. Trafia tylko na 6, każdego.

#52: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Pt wrz 13, 2013 01:35 PM
    ----
Bardzo dziękuję za pomoc. Przy okazji okazało się że wielu dzielnych wojowników zbyt wcześnie udało się do krainy Morra. Do tej pory graliśmy tak, że przy strzelaniu do leżącego po trafieniu i zadaniu obrażeń gość był automatycznie OOA. No cóż, zasady dobre czy złe są równe dla wszystkich.

Mam też kolejne pytanie.
Z opisu wynika że trucizn można używać na broni strzeleckiej (np. łuk lub kusza) ale czy jedna dawka trucizny pozwala na zatrucie wszystkich strzał w bitwie czy tylko jednej strzały?

#53: Uściślenia Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pt wrz 13, 2013 03:32 PM
    ----
Trucizna wystarczy na jedną bitwę, bez względu na to, czy strzelisz raz, czy dwadzieścia razy.

#54: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Śr paźdź 02, 2013 06:27 PM
    ----
1. Jeśli podczas strzelania z Blunderbuss'a pod wzornikiem znajdują się własne modele to one również otrzymują trafienie?
2. Czy centigor jest traktowany jako model kawaleryjski? Np. czy walcząc włócznią otrzymuje bonus kawaleryjski itp. Jeśli nie jest modelem kawaleryjskim to teoretycznie może wchodzić po schodach, linach i wspinać się po ścianach?

#55: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Śr paźdź 02, 2013 07:54 PM
    ----
1. Tak, własny model dostaje hita.
2. Nie jest traktowany jako kawaleria. Może wchodzić po schodach, linach i wspinać się po ścianach

#56: Uściślenia Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Pt paźdź 04, 2013 02:48 PM
    ----
Strzelając do modelu związanego walką, strzelamy do całej walki, a określając kto został trafiony losujemy z równą szansą dla każdego z walczących modeli.
Rozumiem że analogicznie po rzucie obszarowego zaklęcia / bomby. Przykładamy wzornik i jeżeli obejmuje jakąś walkę to sprawdzamy ile modeli obrywa i znów losujemy z równą szansą dla każdego z walczących?

#57: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pt paźdź 04, 2013 04:13 PM
    ----
Do walki nie można strzelać. Chyba, że grają trzy bandy lub więcej i strzelasz do walki w której twój model nie uczestniczy. Wtedy masz rację.
Jedyny wzornik w Mordheim, jaki przychodzi mi do głowy, to wzornik blunderbussa. Tu zasada jest prosta - kto jest przykryty ten dostaje, bez żadnego losowania.
Czary nie mają wzorników, tylko zasadę: "każdy model w X calach zostaje trafiony z siła Y". Bomby (przynajmniej w scenariuszach, które grałem) mają taką samą zasadę. Odmierzamy te X cali i jeżeli w tej odległości znajduje się jakiś model, to zostaje trafiony z siłą Y, bez żadnego losowania.

#58: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Wt paźdź 08, 2013 05:48 PM
    ----
Dzięki za pomoc. Jak sobie wyobrażę tego centigora wspinającego się po ścianie lub linie to Monty Python się kryje Smile No ale cóż zasady to zasady.
Mam też kilka kolejnych pytań:
1. Czy postacie (w tym np. troll) przy testowaniu głupoty mogą korzystać z Ld przywódcy? Oczywiście będąc w odpowiedniej odległości od niego.
2. Jak traktować efekt 3-4 Thrust z alernatywnej tabeli trafień krytycznych dla thrusting weapons? Postać jest od razu znokautowana, później może wykonać save i jeśli się nie uda to rzucam czy jest ogłuszona lub OOA? Natomiast jeśli save się udał to postać pozostaje znokautowana ale bez rany?
3. Czy rzucając czar nr 2 z listy magii Waaagh (odepchnięcie) kierunek odepchnięcia może wybrać rzucający czar czy odepchnięcie przebiega po linii prostej wyznaczonej od rzucającego do celu?

#59: Uściślenia Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Śr paźdź 09, 2013 12:04 PM
    ----
1 uwzględnijcie umiejętność "głośnego krzyczenia" +6'' dla zasięgu dowódcy

#60: Re: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Śr paźdź 09, 2013 03:34 PM
    ----
uxellimus wrote:
Dzięki za pomoc. Jak sobie wyobrażę tego centigora wspinającego się po ścianie lub linie to Monty Python się kryje Smile No ale cóż zasady to zasady.
Mam też kilka kolejnych pytań:
1. Czy postacie (w tym np. troll) przy testowaniu głupoty mogą korzystać z Ld przywódcy? Oczywiście będąc w odpowiedniej odległości od niego.
2. Jak traktować efekt 3-4 Thrust z alernatywnej tabeli trafień krytycznych dla thrusting weapons? Postać jest od razu znokautowana, później może wykonać save i jeśli się nie uda to rzucam czy jest ogłuszona lub OOA? Natomiast jeśli save się udał to postać pozostaje znokautowana ale bez rany?
3. Czy rzucając czar nr 2 z listy magii Waaagh (odepchnięcie) kierunek odepchnięcia może wybrać rzucający czar czy odepchnięcie przebiega po linii prostej wyznaczonej od rzucającego do celu?
1. Tak, mogą.
2. Postać jest znokautowana, jeśli nie zda armour save. Jeżeli ma kilka ran, jest znokautowana i inny przeciwnik może ją dobić - wystarczy, że zrani.
3. Bezpośrednio w linii prostej od szamana.



Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]
<
1 2 3 4 5 ... 50 51 52
>
Page 4 of 52