HRy do Undeadów

All Posts
<
1 2 3 4
>
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#16: Re: HRy do Undeadów Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn sierp 25, 2014 03:55 PM
    ----
aniollech wrote:
Pomysł odnośnie schodzenia tylko na 6 w przypadku zombiaczków rozszerzony na wszystkie postaci nie mogące nosić broni i zbroi mógłby zbalansować House Rules z Dębowej Tarczy faworyzujące posiadaczy broni dwuręcznej i zbroi.

Shocked w ktorym miejscu HRy faworyzuja cokolwiek?

#17: HRy do Undeadów Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Pn sierp 25, 2014 09:00 PM
    ----
1.) Zbroje są połowę tańsze, wytrzymalsze, tarcze atrakcyjniejsze, cena broni dwuręcznej spadła o 1/3. Przez to gadżety te są atrakcyjniejsze co chyba było zamiarem tej zmiany, jednak zaburza proporcję sił, posiadających kamratów z wspomnianą zasadą, band. Najbardziej cierpią na tym chyba opętani... Z dwóch bohaterów się konserwy nie zrobi... albo zanim solidnie przyexpią inni będą już totalnymi konserwami.
2.) Broń dwuręczna nie ma zasady uderza ostatni. Choćby taka sytuacja obrazuje tę faworyzację: Gdy ktoś szarżuje z oburęcznym powiedzmy toporem na np. opętanego uderzy jako pierwszy. W normalnych warunkach mógłby nie przeżyć zanim się był zamachnął... Zmniejszona inicjatywa nie zmienia przecież faktu, że szarżujący ma pierwszeństwo. W następnych turach szanse są już wyrównane ale w tej zmieniona zasada wyraźnie działa na korzyść gościa z dwurakiem...

#18: Re: HRy do Undeadów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt sierp 26, 2014 08:32 AM
    ----
Tylko w teorii, zawsze możesz rzucić same 1, przeciwnik może mieć skilla że młóci pierwszy itd. Razz Wink

#19: Re: HRy do Undeadów Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Wt sierp 26, 2014 09:45 AM
    ----
aniollech wrote:
1.) Zbroje są połowę tańsze, wytrzymalsze, tarcze atrakcyjniejsze, cena broni dwuręcznej spadła o 1/3. Przez to gadżety te są atrakcyjniejsze co chyba było zamiarem tej zmiany, jednak zaburza proporcję sił, posiadających kamratów z wspomnianą zasadą, band. Najbardziej cierpią na tym chyba opętani... Z dwóch bohaterów się konserwy nie zrobi... albo zanim solidnie przyexpią inni będą już totalnymi konserwami.
2.) Broń dwuręczna nie ma zasady uderza ostatni. Choćby taka sytuacja obrazuje tę faworyzację: Gdy ktoś szarżuje z oburęcznym powiedzmy toporem na np. opętanego uderzy jako pierwszy. W normalnych warunkach mógłby nie przeżyć zanim się był zamachnął... Zmniejszona inicjatywa nie zmienia przecież faktu, że szarżujący ma pierwszeństwo. W następnych turach szanse są już wyrównane ale w tej zmieniona zasada wyraźnie działa na korzyść gościa z dwurakiem...

To tylko powoduje że zbroje i dwuraki w jakikolwiek sposób opłaca się brać, wcześniej praktycznie nie pojawiały się na stołach. Teraz i tak większość wybiera "gołe" modele z bronią jednoręczną... więc to nie faworyzacja tylko sprawienie, że są cokolwiek warte.

#20: HRy do Undeadów Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Wt sierp 26, 2014 11:39 AM
    ----
Gram głównie na oryginalnych zasadach i używałem z powodzeniem broni dwuręcznej w połączeniu ze zdolnością strong men. Dobre dla bestigorów (najlepiej oczywiście mają brutale) - 4 siły na wstępie a gdy dostanie atak można mu brać już śmiało strong mena i topór dwuręczny zamiast np mighty blow. Dodatkowy punkt siły przydaje się na twardych kozaków. Dla mnie jest to niezłe zestawienie - w innym wypadku nie opłaca sie brać miecza dwuręcznego ale zawsze warto kupić flaila, który świetnie się sprawdzają na mrocznych duszach czy flagelantach. W większej ilości są postrachem wszystkich rat ogrów i minotaurów - szczególnie jak dostaną drugi atak. Poza tym idealnie się nadają na dobijanie leżących przeciwników. 6 siły czyli lepy wchodzą zwykle na 2+.
Co do zbroi to uważam ze Klubowe ceny są zdecydowanie zbyt niskie. Wyobraźcie sobie kombo tarcza plus ciężki pancerz na bestigorze - cena 30 golda i ma się już na dzień dobry sejwa na 3+ a przecież łatwo można jeszcze wzmocnić się odpowiednim skillem. W takim wypadku zwykłe lepy z siłą 3 można by było ignorować na 2+ a kusze na 3+.

#21: Re: HRy do Undeadów Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Wt sierp 26, 2014 12:53 PM
    ----
Rozumiem sens zmian- poprawa grywalności poprzez zwiększenie w praktyce różnorodności kupowanego uzbrojenia jest super. Chciałem tylko wskazać, że nie wszyscy na tym zyskują, a niektórzy wręcz tracą. Moje pytanie brzmi jak im to zrekompensować i co sądzicie o tym sposobie- jakie plusy jakie minusy? (merytorycznie).

#22: HRy do Undeadów Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Wt sierp 26, 2014 02:44 PM
    ----
Ja zachęcam do zrobienia warbandy na samych heavy armorach i tarczach (i great weaponach) i sprawdzenia jej skuteczności w praktyce na stole Smile . Praktyczne użycie =/= teoretyczny "potencjał".

#23: Re: HRy do Undeadów Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Wt sierp 26, 2014 03:15 PM
    ----
catachanfrog wrote:
Ja zachęcam do zrobienia warbandy na samych heavy armorach i tarczach (i great weaponach) i sprawdzenia jej skuteczności w praktyce na stole Smile . Praktyczne użycie =/= teoretyczny "potencjał".

Mam teraz w Beastmenach szeryfa z heavy armourem (w normalnej cenie 50 g.), tarcza (na oryginalnych zasadach) plus 4 ataki, 5T, Resilient i Migty Blow i kilka innych rzeczy
Powiem Ci że niezły wymiatacz trudny do sprzątnięcia (szczególnie z broni strzeleckich) a na Klubowych zasadach to z kuszy by miał sejwa na 4+ więc nie opłacało by się już brać dodga tylko od razu dobrać skill kudłate futro zwiększający dodatkowo zdolność pancerza o 1. Chce jeszcze podobnie zrobić bestigorów ale słabo z atakami stoją i się wstrzymuje. Pamiętajmy ze Beastmeni walczą wyłącznie w HTH a część na starcie ma już 4S więc całkiem prawdopodobne że zwiększą swoją bazowa liczbę ataków a wtedy już można śmiało kupować zestawienie tarcza plus ciężki pancerz i hełm. Od razu mówię że nie jestem zwolennikiem zrobienia sobie tak pół bandy - sprawdza się to tylko na dalszym etapie kampanii w przypadku doświadczonych bohaterów. Z autopsji mogę śmiało napisać ze opłaca się mieć w beastmenach ze trzech maksymalnie opancerzonych bohaterów trudnych do rozwalenia z broni strzeleckich... O to tu właśnie tu chodzi aby przetrwać kluczowymi zawodnikami morderczy ostrzał i dojść do HTH - nic więcej...
pozdro

#24: HRy do Undeadów Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Wt sierp 26, 2014 03:26 PM
    ----
Na klubowych hr tarcza przeciw strzelaniu daje tyle samo, co na org. zasadach, więc miałby przeciw kuszy 5+ ( 5+ HA, +1 tarcza -1 S4). Za 55gc 1/3 szans zdjęcia wounda, którą dodatkowo mogą zdjąć 2 z 3 krytyków przy strzelaniu. Poza tym koleś z takimi rozwojami to już jest raczej po kilku-kilkunastu(?) grach, gdzie pewnie masz max modeli w warbandzie i możesz marnować kasę na pancerze.

#25: HRy do Undeadów Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Wt sierp 26, 2014 04:13 PM
    ----
Mam krótka rozpiskę w pdfie z tymi zasadami klubowymi i nie przypominam sobie aby tarcza była traktowana rożnie w walce wręcz i podczas strzelania - może czegoś nie wiem?
Co do beastmenów zgadza się - są dopiero po kilkunastu walkach a wspominany szeryf ma 60 punktów doświadczenia. Napisałem wyraźnie ze opłaca się w pakować w pancerze i tarcze w przypadku doświadczonych zawodników bandy Beastmanów. w innym wypadku jest to mało opłacalne i zbędne.

#26: Re: HRy do Undeadów Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Wt sierp 26, 2014 04:20 PM
    ----
Richi wrote:
Mam krótka rozpiskę w pdfie z tymi zasadami klubowymi i nie przypominam sobie aby tarcza była traktowana rożnie w walce wręcz i podczas strzelania
Ja tam widzę, "W walce wręcz daje[...]na 5+."

Chyba zeszliśmy z tematu. Trzeba by się przenieść do odpowiedniego dla tych dywagacji wątku.

#27: Re: HRy do Undeadów Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Śr sierp 27, 2014 10:27 AM
    ----
aniollech wrote:
Richi wrote:
Mam krótka rozpiskę w pdfie z tymi zasadami klubowymi i nie przypominam sobie aby tarcza była traktowana rożnie w walce wręcz i podczas strzelania
Ja tam widzę, "W walce wręcz daje[...]na 5+."

Chyba zeszliśmy z tematu. Trzeba by się przenieść do odpowiedniego dla tych dywagacji wątku.

Faktycznie coś źle spojrzałem z tymi tarczami i dziamgam - jednak muszę przybastować z browarami (ostatnio wyłącznie mocne AIPY) bo już mi się to wszystko miesza Wink
Zresztą za dużo tych wszystkich zasad jak się gra w kilka systemów i to na różnych zasadach - wczoraj jak zwykle przez całą walkę zapomniałem o parowaniu ale to już standard.

Co do HR w przypadku Undedów to dobrze że cena wilków została obniżona bo w innym wypadku nikt by ich nie brał a tak za 35 golda są całkiem użyteczni w początkowej fazie kampanii...

#28: Re: HRy do Undeadów Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Śr sierp 27, 2014 08:04 PM
    ----
Po prostu nie pij nic, no może poza Piwem Bugmana, gdy prowadzisz... oczywiście bandę do boju.
Co do undeadowych HR mowa była o moich ulubionych zombiaczkach i
moim pomyśle szerszego zastosowania pewnego rozwiązania w celu zbalansowania pewnej nierówności...
Nowej ceny wilków nikt chyba nie kwestionował.

#29: HRy do Undeadów Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Pt paźdź 03, 2014 08:36 PM
    ----
Zombiaków schodzących na 6 za nic bym na brzydkie Ghoule nie zamienił!

#30: Re: HRy do Undeadów Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Pn paźdź 06, 2014 05:26 PM
    ----
aniollech wrote:
Zombiaków schodzących na 6 za nic bym na brzydkie Ghoule nie zamienił!

Zombie schodzą jak Ghoule na 5-6. O walorach estetycznych nie dyskutuję - niezłe są oryginały zombiaków z Mordheima. Ja używam niektórych z Necromundy - czasami grając Undedami jakiś przypełźnie za darmo Smile
Ghoule dla mnie rządzą



Forum IndexHome Rules [Mordheim]
<
1 2 3 4
>
Page 2 of 4