FAQ...

All Posts
<
1 2 3 ... 8 9 10 ... 22 23 24
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#121: FAQ... Author: Blumstein Post Posted: Cz marca 01, 2018 10:03 AM
    ----
Czyli jest szansa, że przeciwnik wyeliminuje nas i siebie ;). Ciekawe!

Kolejne pytanie odnośnie Wrót Ziemi:

Quote::
3 Wrota Ziemi RZUCONY NA 7+, POZOSTAJE W GRZE Mag obleka się w moc Ghyran, która pozwala podróżować podziemnymi rzekami i tunelami.
Udane rzucenie zaklęcia tworzy Wrota Ziemi łączące dwa punkty na stole, które muszą znajdować się w odległości do 24” od MAGA. Wrota należy traktować jak ‘zwykłe’ drzwi, które można przekroczyć w fazie ruchu.

Czy dobrze rozumiem, że mag może otworzyć portal np 12'' od siebie po lewej i jego wyjście może być 12'' od niego po prawej?
Czy udane zaklęcie pozwala na otwarcie portalu w dowolnym miejscu na stole, ale wejście i wyjście muszą być w promieniu 24'' od maga?

Jak działają takie magiczne drzwi w przypadku szarży - drzwi zazwyczaj otoczone są ścianą, więc nie widzimy tego co jest np. na prawo od nich - tutaj mamy drzwi, których wyjście jest zawieszone w teoretycznie pustej przestrzeni, czy zatem jeśli model mający możliwość wejścia w portal widzi model przeciwnika przy wyjściu z portalu, to czy może zadeklarować na niego szarżę?


#122: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz marca 01, 2018 10:14 AM
    ----
Wejście i wyjście musi znajdować się w odległości do 24" od maga, na powierzchni stołu.

Aby zaszarzować, model musi widzieć przeciwnika przed wejściem do portalu.

#123: FAQ... Author: adrenalbooster Post Posted: Cz marca 01, 2018 10:19 AM
    ----
dorzucę się do pytania o drzwi:
jeśli działają jak normalne drzwi (w opisie), to co w przypadku, jak żółte drzwi z obrazka będą otoczone 'wrogiem' na tyle, że nie zmieści się podstawka niebieskiego modelu nigdzie pomiędzy znacznikiem drzwi a modelami 'wroga'? Czy dojdzie do automatycznej szarży i 'wróg' musi się odrobinę odsunąć, czy może jest pewien promień od znacznika drzwi, gdzie model może po prostu wyskoczyć? (Miałem taki kejs na turnieju, chyba skończyło się na tym, że nie mogłem ich zablokować w żaden sposób).

#124: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz marca 01, 2018 11:14 AM
    ----
Do automatycznej szarży w wyniku ruchu może dojść tylko wtedy, gdy zasady tak stanowią i jest to jasno zapisane w zasadzie, na przykład Transformacja Carsteina.

Jeśli punkt wyjścia będzie zablokowany, a model przed wejściem do punktu wejście nie będzie widział blokujących to nie może wejść.

Zasadniczo rodzi to wiele sytuacji spornych, więc może niegłupie będzie dodanie zapisu, że ruch taki może prowadzić do szarży. Co o tym myślicie?

#125: Re: FAQ... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz marca 01, 2018 11:23 AM
    ----
Zaklęcie brzmiałoby tak:
Quote::
Wrota Ziemi
RZUCONY NA 7+, POZOSTAJE W GRZE
Mag obleka się w moc Ghyran, która pozwala podróżować podziemnymi rzekami i tunelami.

Udane rzucenie zaklęcia tworzy Wrota Ziemi łączące dwa punkty na stole, które muszą znajdować się w odległości do 24” od MAGA. Wrota należy traktować jak ‘zwykłe’ drzwi, które można przekroczyć w fazie ruchu, jeżeli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szarżą (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży).

#126: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Blumstein Post Posted: Cz marca 01, 2018 11:57 AM
    ----
Myślę, że to bardzo dobry pomysł.

Fajnie by było też uściślić, czy model może wejść i wyjść w drzwi z dowolnej strony, czy tak jak prawdziwe drzwi - działają w jednej płaszczyźnie. Można by było rozwiązać to na stole poprzez odpowiedni znacznik (wejścia i wyjścia), gdzie na podstawce znacznika określalibyśmy kierunek wejścia/wyjścia (tak jak w Necromundzie czy Warzone oznaczało się "przód" figurki.

#127: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: adrenalbooster Post Posted: Cz marca 01, 2018 12:01 PM
    ----
Zapis oki, jedna uwaga: jeśli przed wejściem model nie widzi wyjścia (i modeli po drugiej stronie) to wszystkie 'bonusy' z szarży nie powinny być brane pod uwagę, postać przechodząca na drugą stronę nie wiedząca czego się spodziewać wychodząc na przeciwko wielkiego gościa z wielkim toporem powinna być raczej lekko zaskoczona i nie specjalnie skora do szarży.
A, no i przydał by się też zapis, że jak przy drzwiach nie ma miejsca, bo inne modele, bo wóz, bo gruz, bo drzewo, cokolwiek, to zwyczajnie nie można przejść i tyle, tak jak napisałeś wyżej.

#128: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz marca 01, 2018 12:11 PM
    ----
Blumstein wrote:
Fajnie by było też uściślić, czy model może wejść i wyjść w drzwi z dowolnej strony, czy tak jak prawdziwe drzwi - działają w jednej płaszczyźnie. Można by było rozwiązać to na stole poprzez odpowiedni znacznik (wejścia i wyjścia), gdzie na podstawce znacznika określalibyśmy kierunek wejścia/wyjścia (tak jak w Necromundzie czy Warzone oznaczało się "przód" figurki.
Wejść można z każdej strony, w końcu to magiczny portal.

adrenalbooster wrote:
Zapis oki, jedna uwaga: jeśli przed wejściem model nie widzi wyjścia (i modeli po drugiej stronie) to wszystkie 'bonusy' z szarży nie powinny być brane pod uwagę, postać przechodząca na drugą stronę nie wiedząca czego się spodziewać wychodząc na przeciwko wielkiego gościa z wielkim toporem powinna być raczej lekko zaskoczona i nie specjalnie skora do szarży.
No to już kwestia interpretacji. Choć wchodząc w magiczne drzwi na polu bitwy raczej należy spodziewać się najgorszego. Wink


adrenalbooster wrote:
A, no i przydał by się też zapis, że jak przy drzwiach nie ma miejsca, bo inne modele, bo wóz, bo gruz, bo drzewo, cokolwiek, to zwyczajnie nie można przejść i tyle, tak jak napisałeś wyżej.
W niektórych dziedzinach magii z tym zaklęciem nie ma już miejsca na dodatkowe zapisy, ale zakładając że można wejść/wyjść w dowolnym kierunku, a ruch może być szarżą nie będzie takich problemów.

#129: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Blumstein Post Posted: Cz marca 01, 2018 12:31 PM
    ----
Takie uściślenia mi się podobają, myślę że pomogą uniknąć sytuacji spornych.

#130: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz marca 01, 2018 01:49 PM
    ----
Taki czar będzie mocno gięty. Szarża na 24".

#131: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Blumstein Post Posted: Cz marca 01, 2018 01:56 PM
    ----
Ale on już jest w grze :).

Poza tym czar zawsze można rozproszyć, a jako że czary rzuca się po ruchu to przeciwnik ma całą swoją następną turę na ustosunkowanie się do portalu po jego stronie stołu.

#132: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz marca 01, 2018 02:01 PM
    ----
Pepe wrote:
Taki czar będzie mocno gięty. Szarża na 24".
No raczej dla przeciwnika. Zaklęcie jest rzucone po fazie ruchu czarującego i jego drużyny. Więc najbliższą fazę ruchu ma przeciwnik.

#133: Re: FAQ... Author: Doman Post Posted: Pn marca 04, 2018 11:44 AM
    ----
quidamcorvus wrote:

Quote::
Na początku każdej fazy walki wręcz model uzbrojony w saearath ma prawo wyboru, czy będzie walczył orężem w stylu ofensywnym, używając saearath tak jak dwóch BRONI RĘCZNYCH (BROŃ RĘCZNA, DRZEWCOWA, UDERZA JAKO PIERWSZY oraz WYMAGA OBU RĄK), czy w stylu defensywnym, używając saearath do osłaniania się przed ciosami wroga: (wówczas broń posiada cechy oręża DRZEWCOWA, OGŁUSZAJĄCY, PARUJĄCY oraz WYMAGA OBU RĄK, ponadto władający orężem otrzymuje w czasie walki wręcz premię +2 do Ochrony Pancerza (do maksymalnego poziomu 0+) lub Ochronę Pancerza na 5+ jeśli nie posiada PANCERZA).
Czyli model dostaje +1 Atak.

dodatkowy atak ma -1 do trafienia?

#134: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: adrenalbooster Post Posted: Pn marca 04, 2018 12:58 PM
    ----
tak, żeby nie miał -1 do ataku musiałby być jeszcze 'wyważony'

#135: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Doman Post Posted: Pn marca 04, 2018 04:24 PM
    ----
dzięki.


w przypadku KOROWÓD DZIERZB zawsze trafiam na 8+ i nie biorę pod uwagę innych modyfikatorów?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 8 9 10 ... 22 23 24
>
Page 9 of 24