FAQ...

All Posts
<
1 2 3 ... 10 11 12 ... 22 23 24
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#151: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Vulturius , Location: Warszawa Post Posted: Śr marca 21, 2018 04:20 PM
    ----
1. W kilku scenariuszach jest taki tekst: "Zawarta w nich wiedza, pozwoli wybranemu przez gracza
bohaterowi, gdy osiągnie on kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosuje
NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ na naukę dodatkowej umiejętności AKADEMICKIEJ, nawet jeśli
normalnie są one dla danego modelu niedostępne"
Rozumiem, że bohater oprócz umiejętności za awans dostaje dodatkową darmową umiejętność akadamicką do wyboru ?
2. "RAJTAR
Bohater jest doświadczonym strzelcem i z mistrzowską wprawą posługuję
się wszelkiego rodzaju prochowymi pistoletami oraz pistoletami
strzałkowymi. Model uzbrojony w dwa naładowane pistolety (dowolnego
typu) może w fazie strzelania oddać strzał z obu pistoletów. Ponadto rajtar
może strzelać z jednego pistoletu w każdej turze ignorując zasadę wymaga
przygotowania. W przypadku strzelania z pistoletów (dowolnego typu) z cechą
oręża Xx – WYMAGA PRZYGOTOWANIA czas przeładowania broni prochowej
zostaje skrócony o jedną turę. "
Czyli mając dwa pistolety naładowane, mogę strzelić na raz, a potem co turę strzelać jednym czy mogę strzelać dwoma co turę ?

#152: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr marca 21, 2018 04:55 PM
    ----
1. Tak.
2. Z obu na raz, a potem jeden na turę.

#153: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Blumstein Post Posted: Śr marca 28, 2018 09:01 AM
    ----
1) Pytanie o włócznię- to broń drzewcowa ale bez cechy wymaga obu rąk i broń ręczna. Czy to oznacza, że mogę razem z włócznią używać puklerza lub tarczy, ale nie korzystam z zasady "Walka bronią ręczną & tarczą"?

2) Rozumiem, że jeśli posiadam pistolet/pistolet pojedynkowy i włócznię, to muszę wybrać czym atakuję szarżując i z tej broni korzystam dopóki pozostaję związany walką wręcz?

#154: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Krnabrny Post Posted: Śr marca 28, 2018 09:52 AM
    ----
1 - broń ręczna = brak premii za użycie tarczy w walce wręcz tylko +1 za samo posiadanie tarczy - czyli tak możesz używac

2 - tak chyba że masz umiejętność pozwalająca ci zmieniać broń w walce

#155: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr marca 28, 2018 09:53 AM
    ----
Tak.

Tak

#156: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: szczery-do-bolu , Location: Katowice/Ruda Śląska Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 06:26 AM
    ----
Moja krótka propozycja żeby uprościć i ujednolicić zakupy w sekwencji po potyczce.

Najpierw skąd pomysł.

Przy zakupie modeli do doświadczonej grupy stronników trzeba mieć odpowiednią ilość pkt w puli doświadczenia.
Wykonuje się rzut 2K6 i w ten sposób tworzy się tą pulę.

W innych systemach np Malifaux też pojawiają się takie zasady np pula kart, z której to gracz wybiera kiedy zagrywka wysoką A kiedy niską. Jest to element taktyki gry.

Myślę Krnąbrnego rozwińąłbym w ten sposób, że przed przystąpieniem do zakupów należy wykonać wszystkie przysługujące rzuty na dostępność. W ten sposób powstałaby pula wyników z 2K6 skorygowania o różne premie Dostępności itp.
Pozostawiłbym możliwość pomocy bohaterów-gracz decyduje czy woli mieć 5 wynikow9 czy np 3 wyniki Ale lepsze o tą pomoc.

To pozwala wybrać cel zakupu z konkretną dostępnością.
Jeśli wynik jest za słaby pojawia się dotychczowa łapówka Ale już pod konkretny zakup.
Jedynie co, to łapówkę umozliwilbym wyłącznie poprzez posiadanie umiejętności "Żyłka handlowa".

Reasumując:
5 kupujących bohaterów = 5 wyników 2K6 = 5 konkretnych zakupów.
Nie ma przeglądających wyników.

#157: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Torin , Location: Katowice Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 06:51 AM
    ----
Dobry pomysł. Daje więcej wpływu na to, w jakim kierunku nasza banad bedzie się rozwijać a jednocześnie zostawia element losowości. Warto to przetestować.

#158: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 08:18 AM
    ----
Ale wprowadziłbym następujące ograniczenie. Tyle ile rzutów na dostępność wykonasz tyle max możesz kupić przedmiotów/postaci.

#159: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Raven Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 08:45 AM
    ----
to taka zasada mocno upraszczająca grę, poszukiwanie przedmiotów nie będzie już żadnym wyzwaniem bo zasadniczo jak dobrze pożąglujesz wartościami to znajdziesz wszystko co chcesz

#160: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Blumstein Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 08:56 AM
    ----
Raven wrote:
to taka zasada mocno upraszczająca grę, poszukiwanie przedmiotów nie będzie już żadnym wyzwaniem bo zasadniczo jak dobrze pożąglujesz wartościami to znajdziesz wszystko co chcesz
Z jednej strony tak, z drugiej jednak mamy ogarniczoną pulę pieniędzy, więc nie kupimy wszystkiego. Ja w czasie kampanijnego grania np. miałem ogromnego pecha i przez dwie potyczki nie udało mi się kupić pistoletu pojedynkowego - pula taki problem by rozwiązała - nie damy rady kupić "wszystkiego", bo nie mamy na tyle kasy, ale nawet przy pechowych rzutach (np. wypadną nam wyniki 1-3 na kilku kościach, bo też np. nie każdy bohater bierze udział w poszukiwaniach) możemy kupić ten konkretny przedmiot lub stronnika, który nadaje pewien kierunek bandzie lub uzupełnia w istotny sposób naszą rozpiskę.

#161: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Raven Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 09:23 AM
    ----
Blumstein wrote:
Raven wrote:
to taka zasada mocno upraszczająca grę, poszukiwanie przedmiotów nie będzie już żadnym wyzwaniem bo zasadniczo jak dobrze pożąglujesz wartościami to znajdziesz wszystko co chcesz
Z jednej strony tak, z drugiej jednak mamy ogarniczoną pulę pieniędzy, więc nie kupimy wszystkiego. Ja w czasie kampanijnego grania np. miałem ogromnego pecha i przez dwie potyczki nie udało mi się kupić pistoletu pojedynkowego - pula taki problem by rozwiązała - nie damy rady kupić "wszystkiego", bo nie mamy na tyle kasy, ale nawet przy pechowych rzutach (np. wypadną nam wyniki 1-3 na kilku kościach, bo też np. nie każdy bohater bierze udział w poszukiwaniach) możemy kupić ten konkretny przedmiot lub stronnika, który nadaje pewien kierunek bandzie lub uzupełnia w istotny sposób naszą rozpiskę.

jeśli mówimy o ograniczonej puli pieniędzy to nie ma to naprawdę żadnego znaczenia, wybierzemy przedmioty tak żeby nas było strać na jak najwięcej i jak najwięcej zaoszczędzić na łapówkach. System losowania dostępności nie doda nam więcej funduszy, ale pozwoli wykorzystać to co mamy "na maksa" bez obawy że coś nam nie wyjdzie, i o to mi chodzi, nawet przy obecnym systemie jeśli dobrze policzysz to ile musiałbyś wyrzucić to raczej nie powinieneś mieć problemów z zakupami chyba że Cię kości oszukają, ale wtedy jak w życiu, wydaje Ci się że wszystko się powinno udać a tu psikus Wink

Nie twierdzę ze propozycja jest zła, można ja oczywiście przetestować dla mnie to jest to ograniczenie elementu losowego gry co na turniejach w moim mniemaniu ograniczy możliwości zdobycia przewagi poprzez dobre rzuty kostką

#162: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: szczery-do-bolu , Location: Katowice/Ruda Śląska Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 09:39 AM
    ----
Pepe wrote:
Ale wprowadziłbym następujące ograniczenie. Tyle ile rzutów na dostępność wykonasz tyle max możesz kupić przedmiotów/postaci.
O to mi chodziło. Robisz 5 rzutów, masz 5 wyników - robisz 5 zakupów.
Chcesz coś mniej dostępnego robisz mniej rzutów Ale wiesz że coś kupisz.
Te przemyślenia naszly mnie po turnieju gdzie miałem kupę kasy i nie mogłem jej wydać.
W kampanii jak grałem bandą z "-" do dostępności było podobnie, tylko sumy były mniejsze.
Po prostu wolałbym wiedzieć że mogę kupić np 3 konkretne przedmioty zamiast trwonić nieudane rzuty na jeden zakup, który w dodatku ktoś może zaj...ć Wink

#163: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Torin , Location: Katowice Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 10:44 AM
    ----
Dobrze było by tez ujednolicić, że zasady łapówki i wszystkie inne modyfikatory działają na dostępność stronników i przedmiotów. Dzielenie tego to niepotrzebna komplikacja.

#164: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: Raven Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 11:40 AM
    ----
szczery-do-bolu wrote:
Pepe wrote:
Ale wprowadziłbym następujące ograniczenie. Tyle ile rzutów na dostępność wykonasz tyle max możesz kupić przedmiotów/postaci.
O to mi chodziło. Robisz 5 rzutów, masz 5 wyników - robisz 5 zakupów.
Chcesz coś mniej dostępnego robisz mniej rzutów Ale wiesz że coś kupisz.
Te przemyślenia naszly mnie po turnieju gdzie miałem kupę kasy i nie mogłem jej wydać.
W kampanii jak grałem bandą z "-" do dostępności było podobnie, tylko sumy były mniejsze.
Po prostu wolałbym wiedzieć że mogę kupić np 3 konkretne przedmioty zamiast trwonić nieudane rzuty na jeden zakup, który w dodatku ktoś może zaj...ć Wink


ale nie bardzo rozumiem o co chodzi, przecież zawsze możesz dać łapówkę która daje +1 do rzutu na dostępność i dodatkowo każdy dodatkowy bohater wysłany na te poszukiwania daje kolejne +1 do wyniku rzutu. J na ostatni turnieju tak robiłem, chciałem jakis ważny dla mnie magiczny przedniot z wysoką dostępnością (chyba 11) to pałaciłem łapówkę i wysyłałem ziomka z 3 kolegami, miałem wprawdzie tylko jeden rzut ale za to miałem do niego +4 i bez większych problemów wychodziło

#165: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)... Author: szczery-do-bolu , Location: Katowice/Ruda Śląska Post Posted: Wt kwiet 03, 2018 11:59 AM
    ----
I koniec zakupów.
Też tak robiłem.
I zostawała kasą której nie można było na nic innego niż powszechne wydać.
A do tego nadal masz rzut na 7+



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 10 11 12 ... 22 23 24
>
Page 11 of 24