Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 22 23 24
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 26, 2018 03:21 PM
Reply with quote

1. Ok, to jak to w końcu jest z tym bieganiem w terenie trudnym? Zasadniczo przy zasadzie biegu, i w paru innych punktach jest napisane, że, nie wolno, ale z kolei strona 366:

Quote::
Modele, które chcą pokonać teren trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

2. Zdaje się, że od początku źle gramy, w związku z battlowym przyzwyczajeniem, że spalona szarża to połowa ruchu. Czy dobrze rozumiem, że jeśli zabrakło dystansu, to model szarżujący tak czy siak wykonuje podwójny ruch, a nie zwykły, tylko po prostu nie wchodzi do walki?

3. Przydałoby się, żeby kilka rzeczy cholernie ważnych, a które nie wiedzieć czemu są w ramkach, wyjąć z ramek i umieścić w odpowiednich działach oraz spisie treści Smile Np. Grabież, Znaczniki Kosztowności, Przygotowanie Terenu (wewnątrz murów/poza), Misja Ratunkowa, czy przede wszystkim "Zakończenie rozgrywki" ze strony 406. Odkrywam nowe, ciekawe opcje, od czasu jak zauważyłem, że w szarych ramkach jest nie tylko fluff, ale i ważne informacje O_o Zostawmy ramki dla fluffu, jak już wspominałem - szanuję, ile roboty zostało w to włożone, ale gra ma takie multum zasad, że fajnie by było je sprawnie oddzielić Smile Tak czy siak pozwoliłem sobie podzielić PDFa na krótkie rozdziały, żeby móc mieć naraz otwarte np. Zasady Specjalne i Bronie Dystansowe, a nie skakać tam i z powrotem...

4. Poza Murami: Skrzynia Skarbów. Tu już kolega pytał w czasie bitwy, jak zinterpretować sytuację, dzięki za szybka odpowiedź, ale powstaje dodatkowe pytanie: Otóż znalazłem skarb, skierowałem sie w stronę swojej strefy rozstawienia, wszystko pod kontrolą i w turze, jak miałem z nim wybiec, to... się rozbiłem na pierwszym teście Smile Ok, uznaliśmy, że przeciwnik wygrał, bo mnie rozbił, ale czy GDYBY mój krasnolud ze znacznikiem kosztowności w ramach ucieczki, wynikającej z rozbicia wbiegł w moją strefę rozstawienia, spełniając w ten sposób warunek zwycięstwa? Smile Nie wbiegł, bo rzuciłem na dystans ucieczki całe dwa cale Razz - ale uznaliśmy, że wbiegł tam w następnej turze w ramach kontynuowania ucieczki i dałem mu 2 expy za doniesienie. Tutaj się troszkę kłóci ta zasada, że po rozbiciu kontynuuje się, aż przeciwnik nie ucieknie, a po spełnieniu celu kończy się natychmiast.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 26, 2018 04:00 PM
Reply with quote

1. Obowiązują zasady ze strony 366.
Gdzieś jeszcze poza paragrafem Bieg w rozdziale Ruch nie zostało to zmienione?

2. Dobrze graliście.
Rozdział Ruch, paragraf Nieudana szarża wrote:
Jeżeli szarża jest nieudana, postać nie podwaja swojej prędkości i porusza się o dystans równy wartości współczynnika SZYBKOŚĆ.

3. Są w ramkach bo są ważne. Smile

4. Gra kończy się w momencie rozbicia przeciwnika, w wyniku ruchu ucieczki nie można wygrać scenariusza.

Warunkiem zdobycia +2 PD jest odnalezienie i przetransportowanie skrzyni do własnej strefy rozstawienia. Ale trzeba to przetransportować przed rozbiciem.

Kiedyś faktycznie tak było, że można było grać do momentu, aż rozbity przeciwnik usunie wszystkie modele ze stołu ale zostało to zmienione, i gra kończy się w momencie rozbicia przeciwnika.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 26, 2018 04:32 PM
Reply with quote

Ad. 1. Zdaje się, że wszędzie w rozdziale o terenie Smile Np. już 3 strony dalej, w opisie lasu. Dalej nie sprawdzałem. Albo np. w tej ściągawce dla graczy.

Ad. 2. Aaa, faktycznie... Tylko chyba lepiej by było to przenieść do działu "Ruchy szarżujących", bo tam się tego odruchowo (:D) szuka.

Ad. 3. Jak są ważne, to czemu nie ma w spisie treści? Very Happy Ponadto w takich samych ramkach są 100% fluffy, co trochę obniża widzialność tych ważnych zasad Smile

Ad. 4. A to widzisz, a tej ważnej ramce ze strony 406 właśnie jest tak, że można się dogadać żeby kontynuować, aż za stół nie wylezą Smile I tak naprawdę czasem by warto życzyć przeciwnikowi, żeby mu dobrze szły rzuty i się nie rozbił, bo wiele scenariuszy ma tak, że rozbicie przed np. znalezieniem znacznika powoduje porażkę obu graczy. Trochę tak głupio wygrać, żeby przegrać Razz

I jeszcze dodatkowe co mi się przypomniało:

1. Najemne ostrza w kwestii expa po bitwie liczą się jako bohaterowie, czy stronnicy? W sensie: mogą dostać xp za WzA przeciwników czy w większości wypadków tylko za przeżycie?

2. Rozumiem, że jakieś takie itemki które dają przerzut albo +1 do rzutu w czasie potyczki albo w czasie sekwencji po nie mogą być użyte w czasie rzutu na sprawdzenie czy mój Tomuś Czereśniak, który odniósł Stare Wojenne Rany i musi rzucać PRZED potyczką, czy zwlecze się tego dnia z wyra czy nie? Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 26, 2018 05:05 PM
Reply with quote

Ad. 1 Poprawię co znajdę.
Ad. 3 Fluff też jest ważny. W przyszłości umieszczę też zasady z ramek w treści.
Ad. 4 Gra po rozbiciu zostanie jako opcja, po zgodzie obu graczy.

1. Zdobywają PD jak stronnicy, rozwoje rzucają na tabelę bohaterów.
2. To musiałbyś podać przykłady.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 26, 2018 08:38 PM
Reply with quote

Ad. 2. Np mechanizm szczęścia (przerzut), mechanizm życzeń (modyfikacja jednego rzutu o +-1), ja co prawda gram GKSami, ale Piwowarzy widziałem mają skilla specjalnego "Szczęście", który też daje przerzut.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb lip 28, 2018 01:07 PM
Reply with quote

Ad. 2 Tak, można skorzystać.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Petrodon
Nieświadomy
Nieświadomy

Petrodon

Offline

Joined: marca 15, 2017
Posts: 2
Location: Mińsk Mazowiecki

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn lip 29, 2018 07:04 PM
Reply with quote

Cześć, dwa pytania.

Czy gdy dojdzie do grabieży płaszcza ze skóry lwa. To grabieżca może w jakiś sposób go używać?

Proszę jeszcze o klaryfikacje.
W opisie: Strażnik Morski z Lothern (uzbrojony w balistę powtarzalną): jest informacja:
BALISTYK: Strażnik Morski z Lothern, aby efektywnie używać machiny wojennej musi dowodzić drużyną obsługi złożoną z dwóch modeli stronników (zobacz ROZDZIAŁ
XXII: MACHINY WOJENNE).


Natomiast w opisie balisty powtarzalnej jest informacja:

Aby działać w pełni efektywnie, balista powtarzalna wymaga obsługi złożonej z jednego
modelu stronnika dowodzonego przez Strażnika Morskiego z Lothern (zobacz ROZDZIAŁ
XV: EKWIPUNEK).


Proszę o wyjaśnienie czy wystarczy strażnik plus jeden stronnik w drużynie obsługi czy potrzeba jeszcze drugiego stronnika. Z góry dzięki za odpowiedź.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn lip 29, 2018 07:46 PM
Reply with quote

1. Tylko wtedy gdy posiada umiejętność...
Quote::
Gwardia Lwa:
Bohater udowodnił swoimi czynami bezgraniczne oddanie i przywiązanie Ulthuanowi, a jego imię znane jest Królowi Feniksowi. Bohater może używać Płaszcza ze skóry lwa.

2. Dzięki za czujność. Prawidłowy jest zapis w baliście powtarzalnej. Czyli jednego stronnika.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
verdome
Nieświadomy
Nieświadomy

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 11

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr sierp 01, 2018 08:14 AM
Reply with quote

czeeeeeeść jako że niedawno zaczeliśmy sobie pykać w warheima to oczywiście prawie się pozabijaliśmy o zasady.

Celem zmniejszenia poziomu agresji proszę o rozjaśnienie:

1. Czy kompania najemników i perk psów wojny pozwala na darmową rekrutację dwóch najemnych ostrzy? (ogólnie czy takie efekty się kumulują np. kuchnia i ksiązka kucharska itp.)

2. Czy dobrowolne rozbicie należy traktować jak niezdanie testu rozbicia?

3. Jak działa ten ch****** Żółtodziób? Łopatologicznie proszę.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr sierp 01, 2018 09:16 AM
Reply with quote

1. Nie. Zasadniczo zasady nie kumulują się ale pozwalają korzystać z większej wartości, jak na przykład Ochrona Magiczna, czy Odporność na magię.

2. Tak.

3. Jeżeli przed potyczka Twoja kompania ma prestiż 90, a drużyna przeciwnika 150, to różnica między wami wynosi 60.A to oznacza, że zgodnie z tabelą, po zakończeniu potyczki Twoi bohaterowie i grupy stronników którzy przeżyli otrzymują dodatkowy +1 PD, a Twoja drużyna otrzymuje dodatkowy łup.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Petrodon
Nieświadomy
Nieświadomy

Petrodon

Offline

Joined: marca 15, 2017
Posts: 2
Location: Mińsk Mazowiecki

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz sierp 02, 2018 09:51 PM
Reply with quote

Jeszcze wracam do tematu machin wojennych.

Czy obsługa może strzelać z broni strzeleckiej w trakcie obsługiwania machiny wojennej? Może zrobić stać i strzelać w reakcji na szarżę. Nie doszukałem się zakazu strzelania w trakcie fazy strzeleckiej poza:

Ponadto, o ile nie podano inaczej, model który w bieżącej turze skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania nie ma prawa, w tej samej turze w fazie strzelania, strzelać z broni dystansowej.

W takim razie czy strzał z balisty angażuje wszystkich obsługujących i nie mogą oni już strzelać w fazie strzelania czy tylko model, którego US jest wykorzystywana do rzutu na trafienie?

Jeszcze jedno, czy obrót balisty przed strzałem w kierunku celu nie powoduje odpalenia zasady ruch albo strzał? Opisano to jako darmowy ruch.

Pozdrawiam

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz sierp 02, 2018 10:00 PM
Reply with quote

Petrodon wrote:
Czy obsługa może strzelać z broni strzeleckiej w trakcie obsługiwania machiny wojennej? Może zrobić stać i strzelać w reakcji na szarżę. Nie doszukałem się zakazu strzelania w trakcie fazy strzeleckiej poza:

Ponadto, o ile nie podano inaczej, model który w bieżącej turze skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania nie ma prawa, w tej samej turze w fazie strzelania, strzelać z broni dystansowej.

W takim razie czy strzał z balisty angażuje wszystkich obsługujących i nie mogą oni już strzelać w fazie strzelania czy tylko model, którego US jest wykorzystywana do rzutu na trafienie?

Obsługa machiny wojennej może w ramach reakcji na szarżę stać i strzelać ze swojej broni dystansowej.

Natomiast w fazie strzelania obsługując machinę wojenną mogą strzelać tylko z machiny wojennej. Nie można w jednej fazie strzelanie strzelać z dwóch różnych broni.
Rozdział 22 wrote:
Reakcja na szarżę:
W obliczu szarży, obsługa machiny wojennej ma prawo trzymać pozycję bądź Uciekać!, nie może natomiast stać & strzelać, gdyż machiny wojenne są zbyt powolne i trudne w obsłudze, by się to udało.
Drużyna obsługi ma natomiast prawo stać & strzelać z broni dystansowej, oczywiście jeśli takową posiada.
Ponadto, jeżeli modele należące do drużyna obsługi machiny wojennej nie Uciekają!, nie zostały Oszołomione!, Powalone na ziemię! lub Wyłączone z akcji! przeciwnik nie może atakować machiny wojennej, odzwierciedla to sytuację, w której postać skupia uwagę na realnym i bezpośrednim zagrożeniu jakie stanowi drużyna obsługi, którzy z kolei będą starali się chronić machinę wojenną.

Petrodon wrote:
Jeszcze jedno, czy obrót balisty przed strzałem w kierunku celu nie powoduje odpalenia zasady ruch albo strzał? Opisano to jako darmowy ruch.
Nie powoduje. To darmowy ruch. Zresztą modele widzą w promieniu 360 stopni, więc obrót to tylko formalność.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb sierp 04, 2018 02:40 PM
Reply with quote

Nie kumam zastawiania pułapek:

Quote::
Model nie może zastawić pułapki jeżeli w poprzedniej turze biegł, rzucał zaklęcie, modlił się, strzelał, skakał, szarżował, upadł, walczył, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonał jakiekolwiek inne działanie poza zwykłym ruchem.

To znaczy, że to trwa tak naprawdę dwie tury? Bo najpierw trzeba podejść zwykłym ruchem do miejsca doceloweg i nic nie zrobić, a w następnej turze stać tylko w miejscu i w fazie pozostałych ruchów zastawić pułapkę? Czy w związku z tym, że to zastawienie odbywa się w fazie ruchów, to można jeszcze potem np. strzelić z kuszy?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb sierp 04, 2018 02:45 PM
Reply with quote

Nie. Jeżeli w poprzedniej turze model wykonał tylko ruch, to w bieżącej turze w czasie wykonywania pozostałych ruchów może zostawić pułapkę. Ponadto może normalnie wykonać ruch, bieg, strzelać, itd. Nie może natomiast szarżować.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8189
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb sierp 04, 2018 03:35 PM
Reply with quote

Nowa wersja podręcznika, nowy temat na pytania i odpowiedzi.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 22 23 24
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Marjory754
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 441

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 32
_BBOT: 0
Razem: 32
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy