Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0

All Posts
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 44 45 46
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#271: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 20, 2013 07:24 PM
    ----
Mam pytanie. Czy ten zapis:

Quote::
Każdy model bohatera, oprócz broni i pancerza, który wymieniony został w paragrafie LIMIT ORĘŻA & ZBROI może posiadać najwyżej 5 przedmiotów z paragrafu EKWIPUNEK SPECJALNY, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK. Do liczby przedmiotów nie wlicza się ZŁOTYCH KORON, które przechowywane są w skarbcu drużyny.

Jest bardziej zrozumiały, niż to:
Quote::
Każdy model bohatera, oprócz ekwipunku, który wymieniony został w paragrafie LIMIT ORĘŻA & ZBROI może posiadać najwyżej 5 przedmiotów, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK. Do liczby przedmiotów nie wlicza się ZŁOTYCH KORON, które przechowywane są w skarbcu drużyny.

#272: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt May 21, 2013 06:46 AM
    ----
Myślę, że tak jest lepiej.

#273: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt May 21, 2013 01:54 PM
    ----
Kolejne pytanie. Dlaczego Harpie Zwierzoludzi mają maksymalną wartość ŻW4? A skoro taką mają to jak można ją osiągnąć?

#274: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 21, 2013 02:02 PM
    ----
To błąd, powinno być 1.

#275: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt May 21, 2013 05:17 PM
    ----
Szkooooda!

#276: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Areo Post Posted: Sb May 25, 2013 05:35 PM
    ----
Duża Dźgacz:
Duża Dźgacz to wielka włócznia niesiona przez dwóch Dzikich Orków. Przed wiekami Dzikie
Orki używały Duża Dźgacz w polowaniach na wielkie gady. Wracając do tych odległych
czasów, Dzikie Orki wspominają, że Ork był Ork, a bestia była duża.
Do obsługi Duża Dźgacz potrzeba dwóch Dzikich Chopaków. Samodzielne władanie
ciężką, nieporęczną włócznią jest niemożliwe. Dla wygody modele Dzikich Orków
tworzących Dużych Dźgaczy można umieścić na podstawce o wymiarach 25x50 mm
(podstawce kawaleryjskiej).
Jeśli w dowolnej turze modele Dużych Dźgaczy szarżują na przeciwnika
znajdującego się w odległości minimum 4”, zadaje każdemu wrogiemu modelowi z
którym stykają się podstawką jedno automatyczne trafienie wynikające z impetu szarży.
Trafienie rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. Trafienie
z impetu szarży zadawane jest na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli
zdąży zaatakować.
Szarżujący Duże Dźgacze uzbrojone w oręż otrzymują premię +2 do SIŁY,
ponadto Duża Dźgacz posiada cechę oręża UDERZA JAKO PIERWSZY, a każda
niewybroniona rana powoduje utratę nie 1, ale K3 punktów ŻYWOTNOŚCI, a to
oznacza, że nawet duże potwory mogą paść od jednego pchnięcia Duża Dźgacz.
ZASADY: premia +2 do SIŁY w czasie szarży, uderza jako pierwszy.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń drzewcowa.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Mam dwa dzikie orki w obsłudze.Rozumiem że mają w sumie cztery ataki z siłą +2,i że nie zdają animozji?

#277: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 26, 2013 09:32 AM
    ----
Areo wrote:
Mam dwa dzikie orki w obsłudze.Rozumiem że mają w sumie cztery ataki z siłą +2,i że nie zdają animozji?
Nie. Oprócz ewentualnego uderzenia wynikającego z impetu szarży, dzierżący oręż Orkowie otrzymują bonusy, ale liczą się tylko ataki jednego z nich. Przy czym należy pamiętać, że jedną grupę stronników i muszą mieć takie same charakterystyki.

Dzicy Orkowie dźwigający Duży Dźgacz wykonują testy animozji tak jak inne Orki, z wyjątkiem tego, że traktowani są jak jeden model.
Last edited by quidamcorvus on Pn May 26, 2013 03:16 PM; edited 3 time in total

#278: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Areo Post Posted: Pn May 26, 2013 02:47 PM
    ----
Czyli jeden ma dwa ataki z siłą +2(jeden swój,drugi z furii),a drugi nie ma wcale?
Co do animozji:
Test Animozji:
Podczas każdej własnej tury, w fazie rozpoczęcia tury (przed zadeklarowaniem szarż),
gracz Łowczego plemienia Dzikich Orków musi przeprowadzić test ANIMOZJI. Zasadzie
ANIMOZJI podlega każdy znajdujący się na stole model stronnika za wyjątkiem:
- modeli które aktualnie Uciekają!, zostały Oszołomione! lub Powalone na ziemię!,
- modeli które walczą wręcz,
- modeli należących do drużyny obsługi,
- modeli Pajonków i Trolli.
Należy wykonać rzut K6 za każdego podlegającego ANIMOZJI stronnika, wynik 1
oznacza, że model odczuwa skutki ANIMOZJI, należy ponownie rzucić K6 i sprawdzić
wynik w TABELI ANIMOZJI

#279: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 26, 2013 03:14 PM
    ----
Areo wrote:
Czyli jeden ma dwa ataki z siłą +2(jeden swój,drugi z furii),a drugi nie ma wcale?
Drużyna obsługi traktowana jest jak jeden model, a że mają takie same charakterystyki i dźwigają jedną broń, to tylko jeden z nich (a raczej obaj na raz) wykonują ataki.

Co do animozji, to Orkowie awansowani do rangi Dużych Dźgaczy nie są tym samym do Drużyna Obsługi współpracująca z Mekaniakiem.

#280: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Areo Post Posted: Pn May 26, 2013 03:46 PM
    ----
Ok,dzięki za wyjaśnienie.Trzeba zainwestować w tego patyka :).

#281: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Areo Post Posted: Pn May 26, 2013 06:50 PM
    ----
Zdarzenie losowe - wulkan - przed moją turą.Mój jeden zostaje przez niego powalony.Nie zdaję testu i zaczynam uciekać.
1.Co się dzieje z powalonym?
2.Czy zdarzenie działa na uciekających?

#282: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 26, 2013 07:50 PM
    ----
Jeśli nie zdałeś testu i twoja kompania zaczyna uciekać. To zdarzenie losowe nie ma znaczenia, ponieważ modele uciekające w wyniku nieudanego testu rozbicia mogą zostać wyłączone z akcji jedynie przez goniące je modele przeciwnika. Jeżeli graliście 1 na 1 gra się kończy. Jeżeli rozgrywaliście partię wieloosobową, twoi przeciwnicy rozgrywają zdarzenie losowe w normalny sposób.

#283: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Benek Post Posted: Pn May 27, 2013 05:48 AM
    ----
Mam pytanie dotyczące scenariusza Magiczne Koryto. MOŻNA GO WYBRAĆ JEŻELI UZYSKAŁO SIĘ JEDNĄ KOŚĆ EKSPLORACJI MAKSYMALNIE CZY TYLKO I WYŁĄCZNIE ?

#284: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 27, 2013 08:11 AM
    ----
Wyłącznie 1 kość. Nie więcej nie mniej.

#285: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 28, 2013 09:29 PM
    ----
Quote::
Przygotowanie pola bitwy ‘wewnątrz murów’:
Kiedy dobiegnie końca rekrutacja kompanii lub gracze zakończą sekwencję po potyczce, przychodzi czas na przygotowanie pola bitwy, na którym rozegra się potyczka. Zgodnie z zasadami podanymi w rozgrywanym scenariuszu gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety budynków, ruiny, nawiedzone lasy, skaliste wzgórze, drogi, rzeki, a nawet magiczne monumenty. Dobrze przygotowane pole bitwy nie dość, że jest wyzwaniem dla strategicznych umiejętności graczy, to na dodatek wspaniale wygląda. Daje to graczom szansę przygotowania scenerii potyczki i sprawienia, by część Starego Świata ożyła.
Gracze rozstawiając elementy terenu powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami lub budynkami piętrowymi o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień lub budynków piętrowych na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień lub budynków piętrowych w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Warto też udostępnić wiele dróg przejścia, takich jak drzwi, schody, drabiny czy kładki, pozwalając w miarę możliwości wszystkim modelom zaangażowanym w potyczkę na poruszanie się po wzniesieniach lub budynkach piętrowych. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem lub budynkiem piętrowym powinien być łatwo dostępny.

Oraz odnośnie prastarych drzew:

Quote::
Przygotowanie pola bitwy ‘poza murami’:
Tak jak makiety zrujnowanych budynków są ważnym elementem terenu podczas rozgrywania scenariuszy ‘wewnątrz murów’, tak prastare drzewa pełnią ważną rolę podczas rozgrywania wiejskich potyczek. W trakcie przygotowań do potyczki toczącej się ‘poza murami’ gracze rozstawiają wspólnie elementy terenu, takie jak makiety starożytnych ruin, nawiedzonych lasów, skalistych wzgórz, rzek, gościńców, czy w końcu prastarych drzew. Choć prastare drzewa w bezpośredni sposób związane są z celem kilku zaledwie scenariuszy, to w trakcie każdej potyczki na polu bitwy powinno być rozstawionych od kilku do tuzina reprezentujących samotne drzewa elementów terenu.
Podobnie jak w przypadku rozgrywek miejskich gracze rozstawiając elementy terenu ‘poza murami’ powinni wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze przynajmniej połowa pola bitwy powinna być zastawiona elementami terenu, a połowa z wystawionych elementów terenu powinna być wzniesieniami o wysokości przynajmniej 2”. Należy jednocześnie pamiętać, że ustawienie wzniesień na obrzeżach pola bitwy spowoduje, że kompanie specjalizujące się w strzelaniu zyskają znaczną przewagę. Z kolei umieszczenie wzniesień w rejonie środka pola bitwy sprawi, że szanse drużyn się wyrównają a elementy terenu nabiorą w trakcie rozgrywki większego znaczenia. Przy czym, aby urozmaicić rozgrywkę nie każdy element terenu będący wzniesieniem powinien być łatwo dostępny.

Coś byście dodali?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 44 45 46
>
Page 19 of 46