Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0

All Posts
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 44 45 46
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#331: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb lip 13, 2013 05:18 PM
    ----
Oj tam, oj tam Razz Taki mały joke Smile

#332: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Areo Post Posted: Sb lip 13, 2013 05:39 PM
    ----
Dobra,nie spamujmy w temacie do tego nie przeznaczonym.
Nasze opinie do przemyślenia dla szefa ;).

#333: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 14, 2013 04:42 PM
    ----
To co proponujecie?
1. Zostawić po jednym bonusie na każdy poziom awansu?
2. Zrównoważyć istniejące?
3. A może dodać/zastąpić? W takim razie czekam na propozycje.

#334: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn lip 14, 2013 05:05 PM
    ----
Jeżeli zostawisz po jednym to będzie zbyt nudne.
Jeżeli zrobisz prawo wyboru uzależnione dodatkowo od ilości pkt to będzie lepiej.
Jeżeli zrównoważysz to wydaje mi się najlepszy pomysł.

Jak będę miał jutro chwilę czasu to poczytam dokładnie o zdolnościach i podam propozycje.

#335: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Areo Post Posted: Pn lip 14, 2013 05:16 PM
    ----
Można zrobić drzewko umiejętności(awansów). Żeby zdobyć taki,musisz mieć taki i taki,czy coś w tym stylu ;).

#336: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 14, 2013 07:32 PM
    ----
No to czekam na wasze propozycje.

#337: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn lip 15, 2013 08:00 AM
    ----
Wydaje mi się, że coś w tym stylu:

Quote::
5-6 Nieśmiertelni. Gdy kompania straci w wyniku rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ model stronnika (który nie podlega zasadzie specjalnej DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY oraz DUŻY CEL) automatycznie rekrutuje jednego stronnika tego samego typu.

na:

Quote::
5-6 Nieśmiertelni. Zasadę tą otrzymuje jedna wybrana przez gracza grupa stronników (stronnicy tej grupy nie mogą podlegać zasadzie specjalnej DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY oraz DUŻY CEL) . Gdy kompania straci w wyniku rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ model stronnika podlegającego zasadzie specjalnej nieśmiertelny automatycznie rekrutuje jednego stronnika tego samego typu.

Adekwatnie do tego:
- konsyliarze,
- nieśmiertelni 2,
- nieśmiertelni 3,
- niepokonani (model bohatera lub grupa stronników).

Zastanowiłbym się również czy przy Kompani najemników nie zrobić dopisku, że po zakończeniu potyczki gracz w zamian za to, że za darmo rekrutował najemne ostrze musi mu zapłacić żołd - z obostrzeniem takim jak przy zdarzeniach losowych o ograch które spuszczają manko bohaterowi jak nie dostaną kasy.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poza tym zrobiłbym zmianę odnośnie sposobu zdobywania poziomów magii przez magów HE i LI tak jak już wcześniej pisałem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Regeneracja - możliwość uniknięcia wymienionych wyników rzutu k66 na TPO na 4+.

#338: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 15, 2013 02:12 PM
    ----
Do tabeli Punktów Kampanii siądę w ciągu kilku najbliższych dni i naniosą zmiany, zobaczymy jak to wyjdzie.



Punktu Kompania Najemników nie będę zmieniał, po zmianie działałoby to na innych zasadach niż do tej pory.

Podobnie nie będę zmieniał zasad dotyczących maga HE i LI, to mają być potężne postacie. Zresztą mag to siła HE, które są w sumie dość przeciętne (przynajmniej jak na Elfy).

Regeneracji też nie będę na razie ruszał. Tutaj poza twoimi uwagami nie było innych zgłoszeń i moim zdaniem działa to dobrze. W bitwie regenerację zdejmuje płonący atak. Poza tym posiadają ją głównie Trolle i Pomioty Chaosu, które nie zdobywają doświadczenie. Strigoi też jest silnie upośledzony bo nie może korzystać z oręża i pancerza. A co do przedmiotów, to w ten czy inny sposób większość modeli bohaterów może wejść w ich posiadanie.

#339: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn lip 15, 2013 05:31 PM
    ----
Osobiście uzależniłbym też ilość postaci ze zdarzeń losowych w zależności od prestiżu drużyny. Bo doświadczona drużyna wciąga je przez nos. Można by zrobić tabelkę o ile więcej modeli jest danego typu w odpowiednich przedziałach dla gracza z najniższym prestiżem. Coś jak żółtodzioby.

#340: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Areo Post Posted: Pn lip 15, 2013 08:02 PM
    ----
Rozumiem ze jeżeli model jest wza płonącym, to rzuca sie 66 normalnie? Jak się ucieka od szarzy? Od modelu, czy do krawędzi?

#341: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn lip 15, 2013 08:23 PM
    ----
Czy model stojące na wprost modelu wroga które dzieli murek mogą zaszarżować go przechodząc przez murek i dostawiając się od boku?

#342: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lip 16, 2013 01:28 AM
    ----
Pepe wrote:
Osobiście uzależniłbym też ilość postaci ze zdarzeń losowych w zależności od prestiżu drużyny. Bo doświadczona drużyna wciąga je przez nos. Można by zrobić tabelkę o ile więcej modeli jest danego typu w odpowiednich przedziałach dla gracza z najniższym prestiżem. Coś jak żółtodzioby.
Tutaj mam inny pomysł. Chcę zminimalizować ilość zdarzeń losowych w których pojawiają się postaci, na rzecz takich które działają na całe kompanie lub konkretne modele.


Areo wrote:
Rozumiem ze jeżeli model jest wza płonącym, to rzuca sie 66 normalnie?
Do tej pory tego nie było. Ale można dodać zapis:
Quote::
Należy jednak zauważyć, że model bohatera lub stronnika, który został Wyłączony z akcji! w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW traci zasadę specjalną REGENERACJA na czas rozgrywania najbliższej sekwencji po potyczce i wykonuje rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ w normalny sposób.
który będzie konsekwencją tego punktu:
Quote::
rany odniesione w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW nie podlegają zasadzie specjalnej REGENERACJI - nie można stosować ochrony REGENERACJI przeciwko tego typu atakom. Ponadto, model który odniósł rany w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW, traci zasadę specjalną REGENERACJA do końca tury
W sumie jest to z jednej strony osłabienie zasady specjalnej REGENERACJA ale jednocześnie zgodna z jej zamysłem.


Areo wrote:
Jak się ucieka od szarzy? Od modelu, czy do krawędzi?
W pierwszej rundzie od modelu, a w kolejnych do krawędzi.
strona 20 wrote:
Uciekać!:
Ucieczkę! wykonuje się w ten sposób, że model obraca się (wokół środka podstawki) w kierunku na wprost od szarżującego wroga i porusza się na wprost od niego o 2K6” w przypadku, gdy wartość współczynnika SZ wynosi 6” bądź mniej, albo o 3K6”, jeśli wartość współczynnika SZ wynosi więcej niż 6”.
Jeżeli model Ucieka! przed dwoma lub więcej szarżującymi, to ruch ucieczki przebiega na wprost od jednostki o najwyższej SILE (w przypadku modeli o równej SILE, należy rozstrzygnąć za pomocą rzutu kostką).

oraz

strona 21 wrote:
Ruchy Uciekających! modeli:
Najczęściej spotykanym ruchem przymusowym jest Ucieczka!. Uciekające modele poruszają się w kierunku na wprost od źródła, które zmusiło ich do ucieczki, a w kolejnych turach w kierunku najbliższej krawędzi stołu.


Pepe wrote:
Czy model stojące na wprost modelu wroga które dzieli murek mogą zaszarżować go przechodząc przez murek i dostawiając się od boku?
Jeżeli murek jest przeszkodą to nie. Po pierwsze:
Quote::
Modele ustawione do 1” za murem, żywopłotem, czy inną przeszkodą lub stojące do 1" od szczytu schodów czy drabiny mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody lub schodów albo drabiny. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy.
I po drugie:
Quote::
4. Ruchy szarżujących
Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.

#343: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt lip 16, 2013 04:52 AM
    ----
Nawet jeżeli nie broni on tej przeszkody? Bo właściwie czy gracz powinien zadeklarować obronę czy też postawienie modelu 1" od takowej przeszkody traktowane jest jak obrona.

Zapomniałem też o postaciach takich jak np troll ze scenariuszy których ilość mogłyby być uzależniona od prestiżu.

#344: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lip 16, 2013 10:55 AM
    ----
Pepe wrote:
Nawet jeżeli nie broni on tej przeszkody? Bo właściwie czy gracz powinien zadeklarować obronę czy też postawienie modelu 1" od takowej przeszkody traktowane jest jak obrona.
Jeżeli model znajduje się do 1" od przeszkody i jest szarżowany, to ewentualna walka rozgrywana jest zgodnie z regułami obrony przeszkody. Wynika to z zasad, które przytoczyłem powyżej.


Pepe wrote:
Zapomniałem też o postaciach takich jak np troll ze scenariuszy których ilość mogłyby być uzależniona od prestiżu.
No to czekam na propozycje takiej tabeli.


Rozumiem, że brak uwag co do regeneracji oznacza aprobatę?

A co do tabeli Punktów Kampanii, to mam jeszcze jeden pomysł. Zamiast losowania można pozostawić wybór graczowi. Wszyscy będą mieli takie same szanse, a każdy gracz weźmie to co mu jest akurat najbardziej potrzebne.

#345: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt lip 16, 2013 11:36 AM
    ----
Regeneracja wydaje się w miarę ok. Jest szansa na zabicie gościa z regenką.

Punkty kampanii mogą być do wyboru aczkolwiek uważam, że jeżeli nie osłabisz pkt o których wspomniałem wcześniej, to większość graczy będzie wybierać te a nie inne.
Ja osobiście bym osłabił i pozostawił losowe ale to twoja gra.

Tabela byłaby uzależniona od najniższej wartości prestiżu drużyny znajdującej się na stole.

do 125 -> 1
125-150 -> k3
150-250 -> k3 +1
250-350 -> k3 +2
350+ -> k3 +3

Mam jeszcze pytanie bo czasem czytam tematy graczy mordheim i oni grając w kampanie mogą za jakieś tam pkt rozgrywać specjalne scenariusze lub scenariusze z wykoksowanymi postaciami, w których zdobywają artefakty. Czy planujesz coś w tym stylu? Tak, żeby nadać jakiś sens kampanii, a nie tylko potyczki między graczami.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 44 45 46
>
Page 23 of 46