Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0

All Posts
<
1 2 3 ... 37 38 39 ... 44 45 46
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#556: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 03, 2013 11:06 PM
    ----
Klopot wrote:
No włąsnie o to mi chodzi drogi QC.
Jakby trwała do nastepnej swojej bądz przeciwnika fazy walki. (w grze osobowej 2 tury)
Kiedyś trwał jedną rundę, ale został skrócony do jednej fazy walki wręcz z powodów, które wymieniłeś.

Uznano, że 1 runda to za długo i daje zbyt duże bonusy Tancerzom Elfów. Teraz Tancerz w każdej turze musi zmieniać taniec, dzięki czemu nie chroni się na przykład MO 4+ przez 1 rundę, itd.

#557: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Klopot , Location: Krk - Myślenice Post Posted: Pn list 03, 2013 11:19 PM
    ----
Za to w momecie jak go zaszarżujesz atakujesz po nim bo ma ASF Ty też.
Natomiast on ma I6 a to najwieksza w grze. Wykluczy jedna postać zwykle nie mająca 4+ Wt. Druga dziala po nim wiec zaatakuje na 2 ataki zwykle trafi 1 a ten go sparuje bo malo kto ma ww6!!
nastepine w swojej fazie WW zmieni sobie na +1A albo na MO4+!!

Coś nadal jest nie tak. U nas każdy tak twirdzi.
Graliśmy już Ludzmi Middenhaim, HE, DE, Orkami, Tomb K., oraz Eshin. Tak dla sprawdzenia z każdej strony.

#558: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 03, 2013 11:27 PM
    ----
Zgadza się. Ale z drugiej strony zawsze będzie miał Wt 3 i nigdy nie założy pancerza. Jest podatny na ostrzał, a z S 3 odbija się od większości opancerzonych przeciwników. Tancerzy Wojny może być maksymalnie 3 i kosztują 50 zk. Trzeba ich atakować większą ilością przeciwników lub zastrzelić, chociażby w reakcji na szarżę.

Niedawno grałem Middenheimem przeciwko Leśnym Elfom. Trafienie miotanym młotem z S 5 w szarżującego Tancerza Wojny zwykle wystarczyło do zranienia.

Tancerze nie są niepokonani, tylko trzeba zastosować odpowiednią taktykę. Jak dla mnie dużo groźniejsze są Wiedźmy Khaina z Furią, Zatrutym Atakiem i Nienawiścią.

#559: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Klopot , Location: Krk - Myślenice Post Posted: Pn list 03, 2013 11:54 PM
    ----
Problem jest taki, że trzeba trafić tym młotkiem.
Middenheim ma Us3 co w rekcji na szarże daje aż 5+ trafienie.
Ponadto Wt3 równoważy parowanie WW6 oraz I5+. (nie wspomne, że mają 6)

Zdaje sobie sprawę, że Opancerzony przeciwnik daje rade aletaki elf też nie jest bezbronny. Jeden Atak zwykle paruje trafiasz go na 4+ wiec 50% tylko trafia. Masz zwykle max 2 ataki +1 z furia ale wtedy masz zwykle minusy z powodu niewyważonej broni wiec 2 ataki 4+ jeden 5+ to zwkle jede 1 trafiony i sparowany.
Wiem, że krasnoludy maja ww5 pancerz niezly i wt 4+.
Jednak to jedna banda na kilka.
Orki zwykle pozabijaja sie same albo w koncu któraś strzala zrani. Wiec są tam walki 1v1 ew. grupa na grupe.
Eshin atakuje w 2+ vs1 ale LD zwykle zdane jak nie ma sojuszników bo LD10!! Mimo że atakują piez szarży bo maja wiekszy Ruch to itak w 3 atakując schodzi 1 w rakcji bo Tancerz ma wiecej I i ASF. Jeden Atak sparuje. Natomiast S3 v wt3 to 50% szans. Jak wogole bedzie 3 atak.

Nie można tłumaczyć tej zdolności 3 WT. Bo inne elfy też maja 3WT i nie maja takich możliwości.
cena 3Wt maja świetne parowanie (zwykle lepsze niż przeciwnik WW) i dostęp do szybkościowych umiejętności. Odskok + unik + Magiczna obrona ulepszona. To są 3x 5+ test. Wiec sobie dają rade te elfy.
Natomiast na start mają naprawde srogie umiejętności i statystyki.

Według mnie wiele zbalansuje -1 I. Wyrówa Tancerza z resztą elfów oraz szczórami. I będzie jak miało być rzut k6, który szybszy.

WW6 + tańce to wystarczający bust.

Nie w tym rzecz żeby zniszczyć Twoje idaly Smile ale powinieneś zbalansować bandy zeby każda z każda miała szanse. Natomiast w tych mobilnych bandach - szybkościowych. WE sa naprawde mocne. Patrząc pod kątem 1v1 można się dopakować ale pod kątem kampani? Grasz z kilkoma przeciwnikami. WE mają znośne możliwości startowe. Jednak inne nacje szybkościowe nie mogą nastawić sie na całość bo WE po prostu mają za dużą przewagę na starcie. Strzelanie w początkowej fazie gry daje rade, a Tancerze są mocni!
Może jestem niepokorny ale chciałbym żebyś to tylko przemyślał i przetestował np. -1 I dla Tancerza sporo zmieni ale jedynie w walce z kilkoma bandami. Włąsnie tymi, które maja problemy. Ew. jakaś reorganizacja tańców?

#560: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 04, 2013 12:00 AM
    ----
Przetestujemy Tancerzy Wojny z I5. Bo to jedyna zmiana, która wydaje się prawdopodobna.

#561: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Klopot , Location: Krk - Myślenice Post Posted: Pn list 04, 2013 12:06 AM
    ----
To wpłynie tylko na dodatkowe rzuty i wszystko bedzie zależało od kości a to już wiele zmienia.

Dzięki za zrozumienie.
Fajnie że się angażujesz i czasem słuchasz innych.


Tak z innej beczki.
Niedługo zaczynamy kampanie i jest kilka scenariuszy, które testujemy i balansujemy. Chciałbyś może je przejżeć? Naprawde fajnie wyszły.

#562: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 04, 2013 12:26 AM
    ----
Jeśli propozycje poparte są argumentami to słucham Smile

Scenariusze możesz przesłać na quidamcorvus @ poczta . fm lub opublikować w wątku Home Rules [Warheim]. Przeczytam, w miarę możliwości 'przegram' i odpiszę ci.

#563: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Klopot , Location: Krk - Myślenice Post Posted: Pn list 04, 2013 12:32 AM
    ----
Wiem QC. Już z Tobą pisałem mailowo.
Dyskusje i argumenty lepsze są na forum. Ktoś może dołożyć swoje i wtedy jest dyskusja, a nie wymiana zdań 2 osób Smile
Po testach za 2 dni, prześle Ci całość, licząc na wsparcie radą.
Pozdrawiam
Artur

#564: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn list 04, 2013 02:06 PM
    ----
1. Ogr Ochroniarz ze zdarzenia losowego. Czy liczy się dla drużyny do której się przyłącza na potrzeby testu rozbicia, czy zdobywa PD?
2. Protezy. Jak należy zinterpretować sytuację kiedy model juz 2x dostał 22 w TPO (w różnych potyczkach), posiada protezy obu nóg i wylosował to po raz 3.
3. ignorowanie zasady najbliższy cel. co w przypadku jeśli na swoim poziomie nie mam przeciwnika ale mam jednego 2" niżej a innego 2" wyżej? Co w przypadku jeśli tego wyżej trudniej mi trafić niż tego niżej? Jaki cel powinienem wybrać?

#565: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn list 04, 2013 02:24 PM
    ----
Ad.1. Na logikę 2 x TAK.
Ad.2. Jeździ na wózku inwalidzkim. Pewnie nic się nie dzieje, może szybkość się zmniejsza.
Ad.3. IMO strzelasz do najbliższego. Jeżeli któryś jest za osłoną to możesz do dalszego.

#566: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn list 04, 2013 02:32 PM
    ----
eeech.. właśnie spojrzałem i muszę doprecyzować odnośnie ogra. pytanie jest o potyczkę w której się przyłącza? potem to wiadomo można go opłacić albo oklepie komuś twarz.

Quote::
Ad.2. Jeździ na wózku inwalidzkim. Pewnie nic się nie dzieje, może szybkość się zmniejsza.
a nie powtórz rzut w tabeli ignorując wyniki o uszkodzeniach nóg?
Na wózku to by jeździł jakby nóg nie miała ale koleś jest pół-pinokio i jakoś chodzi na drewnianych więc...

Quote::
Ad.3. IMO strzelasz do najbliższego. Jeżeli któryś jest za osłoną to możesz do dalszego.
strzelanie do najbliższego mnie nie obowiązuje bo korzystam z zasady strzelanie ze wzniesienia czy jakoś tak. nie mam nikogo na swoim poziomie co by mi anulowało tą zasadę więc mogę strzelić albo w dół albo w górę... pytanie tylko czy ten wyżej również mi nie anuluje tej zasady (ignorowanie najbliższego)

#567: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn list 04, 2013 02:52 PM
    ----
Nie jestem QC, a on potrafi mieć odmienne zdanie ode mnie :).
1. Przy Ogrze jest napisane, że przyłącza się kompani.... i należy go wpisać na kartę drużyny, a co za tym idzie zwiększa Ci się w tym momencie ilość modeli o 1. Jak zakończy się potyczka to za nią powinien dostać PD bo brał w niej udział.
2. Pierwsza rana obniża prędkość o połowę, druga ponownie o połowę. Pytanie czy trzecia również obniży? Tego nie wiem.
3. Jeżeli jesteś na wzniesieniu to ignorujesz strzelanie do najbliższego celu - masz rację. Wydaje mi się, że nie anuluje.

Qc się zgodzi albo i nie z moimi odpowiedziami.

#568: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 04, 2013 04:38 PM
    ----
1. Póki co jest tak jak odpowiedział Pepe. Ogr przyłącza się na czas rozgrywki do drużyny i jest normalnie liczony do testów rozbicia. Choć nie wpływa na zasadę żołtodziób, bo prestiż drużyny porównywany jest przed bitwą.

W następnej edycji nastąpi dość poważna zmiana dotycząca najmitów ze zdarzeń losowych.
Quote::
Na pole bitwy wkracza Ogr. Ochroniarz wyczuwając możliwość zarobku narzuca swe usługi kompanii która posiada najniższe notowania Prestiżu Drużyny, nawet jeśli drużyna normalnie nie może zatrudnić Ochroniarza. Jeżeli dwie kompanie posiadają takie same notowania należy wykonać rzut kostką aby określić drużynę do której przyłączy się Ogr. Na czas bieżącej rozgrywki należy zapisać charakterystykę Ogra na KARCIE DRUŻYNY, współczynniki zamieszczone zostały w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK. Jeśli Ochroniarz przeżyje rozgrywkę to przed odejściem zażąda żołdu za swe usługi. Jeśli drużyna nie zapłaci lub w jej szeregach służy już Ochroniarz lub Miotacz Ołowiu to Ogr wyładuje swą frustrację na losowo wybranym bohaterze i odejdzie. Dla pobitego bohatera należy natychmiast wykonać rzut w TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.

2. Skoro nie ma już nóg, to zniszczona zostaje jedna z protez.
3. Jeżeli na tym samym poziomie nie masz wrogów, to możesz strzelać do tego, którego łatwiej trafić.

#569: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt list 05, 2013 12:19 PM
    ----
Jak wygląda sprawa z Morderczym Atakiem, czy jego efekt działa na broń dystansową?

Quote::
... Niezależnie od przyczyn zranieni przez bohatera przeciwnicy otrzymują premię +1 do rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA.

W opisie tej umiejętności nie ma nic napisane, że jest to w wyniku walki wręcz, a powyższy cytat sugeruje nawet, że może tą umiejętność zastosować też w przypadku strzelania i magii.

#570: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt list 05, 2013 04:14 PM
    ----
Już odpowiadałem na to pytanie. To umiejętność Walki Wręcz i w walce wręcz ma zastosowanie.

Mam pytanie, cytat pochodzi z tej wersji którą ci przesłałem do przejrzenia, czy z 0.15? Bo ja mam w opisie tak:
Quote::
Niezależnie od przyczyn zranieni przez bohatera w walce wręcz przeciwnicy otrzymują premię +1 do rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA.

I wydaje mi się, że niedawno to poprawiałem. Mysli



A poza tym, po raz kolejny przypominam o nie wyrywaniu opisów z kontekstu Wink Gdybyś przedstawił cytat tak:
UMIEJĘTNOŚCI WALKI WRĘCZ wrote:
Niezależnie od przyczyn zranieni przez bohatera przeciwnicy otrzymują premię +1 do rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA.
Nie byłoby wątpliwości. A fragment:
UMIEJĘTNOŚCI WALKI WRĘCZ wrote:
Niezależnie od przyczyn...
Oznacza, że umiejętność działa zarówno w połączeniu z orężem, byczą szarżą i czym tam jeszcze.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 37 38 39 ... 44 45 46
>
Page 38 of 46