Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0

All Posts
<
1 2 3 ... 42 43 44 45 46
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#631: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn list 25, 2013 09:36 AM
    ----
Quote::
quidamcorvus wrote:
Benek wrote:
Czy mogę zaszarżować przeciwnika stojącego na balkonie z wykorzystaniem wspinaczki? Po uprzednim zdaniu testów wspinaczki oczywiście.
Tak.

?? szarżować podczas wspinania się na pionową ścianę? czy to nie aby lekkie przegięcie?
a po zdaniu testow wspinaczki to jest traktowane jak normalna szarża?

#632: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 25, 2013 12:29 PM
    ----
Skoro po skoku mozna szarzowac, to czemu nie po wspinaczce?

#633: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn list 25, 2013 03:22 PM
    ----
serio? bo skoczyć można nawet na przeciwnika wykorzystując grawitacje i własny ciężar a w druga stronę to jednak już nie tak bardzo?
trochę wolniej i trudniej też chyba dostać się na górę czepiając się pionowej ściany czterema czy więcej kończynami (i gdzie wtedy trzymasz gotową broń lub bronie do ataku?) niż po prostu zrobić krok w przód stojąc na krawędzi (i będąc uzbrojonym po zęby.
Pomysł potraktowania wspinaczki jako szarży, wybacz, ale jest na maksa zwalony w każdym systemie który nie ma w podtytule "inspired by Hong Kong Kung Fu Style movies"

#634: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 25, 2013 03:38 PM
    ----
Według mechaniki wspinaczka zajmuje tyle samo czasu co szarża, szarża nurkująca, zeskok czy bieg. I tyle. Jeśli oczekujesz dokładnego odwzorowania fizyki i świata rzeczywistego w mechanice gry bitewnej to zawiedziesz się nie tylko WFS, ale i wieloma innymi systemami.

Mechanika na to pozwala i tyle. Jeśli wróg znajduje się w polu widzenia i w zasięgu szarży, a szarżujący wykonana wszystkie wymagane testy to może zaszarżować 'wspinaczką' na przeciwnika.

EDIT:
Choć należy jeszcze pamiętać, że w takiej sytuacji modeli szarżowany będzie bronił przeszkody:
Quote::
Modele ustawione do 1” za przeszkodą lub stojące do 1” od szczytu schodów czy drabiny lub krawędzi wzniesieniu albo piętra w budynku piętrowym przynajmniej 2” nad powierzchnią stołu mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody, schodów lub drabiny albo krawędzi wzniesienia lub piętra. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę i zdając ewentualne testy wspinaczki w przypadku szarży na model znajdujący się na wzniesieniu lub piętrze budynku. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy lub tuż przy krawędzi wzniesienia lub piętra.
Model szarżujący na wroga za bronioną przeszkodą czy stojącego u szczytu schodów lub drabiny albo krawędzi wzniesienia lub piętra nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem I, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Broniący przeszkody model, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.

#635: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn list 25, 2013 03:40 PM
    ----
nie oczekuje realizmu... ale odrobina zdrowego rozsądku już nie zaszkodzi. wg mnie nie powinieneś na takie akcje pozwolić w swoim systemie.

#636: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 25, 2013 03:43 PM
    ----
A czemu nie. Taka akcja wymaga odpowiedniej ilości testów, których oblanie niesie ze sobą spore ryzyko. Poza tym model szarżujący traci bonusy wynikające z szarży. Więc nie widzę powodów, dla których to byłoby niemożliwe - szczególnie w wykonaniu Elfów czy Skavenów.

#637: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn list 25, 2013 04:00 PM
    ----
aa wlasnie.. zabraklo mi tego: "traci bonusy z szarży". To już brzmi normalniej Smile

#638: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Dulix , Location: Rzeszów Post Posted: Pn list 25, 2013 04:52 PM
    ----
Ale dla mnie dalej jest trochę niedorzeczne. W zasadach oblężeń w WFB nie pamiętam w której edycji to było (mogę podesłać jakby co) żołnierze wspinający się na mur po drabinie atakowali obrońców muru jako ostatni a trafiali jedynie na 6. Uważam że jest to bardziej prawdopodobne. Ewentualnie atak wg. inicjatywy ale wspinający się powinien mieć minusy do ataku.

Pomyśl QC czy nie warto byłoby uwzględnić czegoś takiego. Szczerze to przy takich zasadach jak proponujesz nie przyszłoby mi do głowy żeby zajmować pozycję na murze i jej bronić bo to pozycja jak każda inna (każda inna broniąca przeszkody) a są różnice między bronieniem płotu a obroną muru na który koś musi się najpierw wspiąć.

Oczywiście to są Twoje zasady i Twoje słowo jest ostateczne.

#639: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 25, 2013 04:55 PM
    ----
Ale w WFB nie było testów wspinaczki?

W WFS trzeba spełnić sporo warunków i zdać przynajmniej jeden test by móc zaszarżować w ten sposób, a i tak traci się bonusy za szarżę.

Z drugiej strony kompanie niestrzelające mają jakąś możliwość zaatakowania zabunkrowanych na piętrach snajperów przeciwnika.

#640: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 25, 2013 05:15 PM
    ----
Choć z drugiej strony można rozdzielić obronę przeszkody i obronę wzniesienia czy piętra:
Quote::
Obrona wzniesienia lub piętra budynku:
Modele ustawione do 1” od krawędzi wzniesienia albo piętra w budynku piętrowym przynajmniej 2” nad powierzchnią stołu mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do krawędzi wzniesienia lub piętra. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę i zdając testy wspinaczki. Atakujący model ustawia się tuż przy krawędzi wzniesienia lub piętra.
Model szarżujący na wroga stojącego przy krawędzi wzniesienia lub piętra nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem I, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej. Ponadto w pierwszej fazie walki wręcz model, który szarżował będzie trafiać jedynie na 6 (żadne modyfikatory i zasady specjalnie nie mają zastosowania – jedynie niemodyfikowana 6 oznacza trafienie).
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Model broniący wzniesienia lub piętra budynku, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.

#641: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Dulix , Location: Rzeszów Post Posted: Pn list 25, 2013 05:34 PM
    ----
No teraz mi się podoba bardzo, nie jest przegięte bo tylko w pierwszej turze trafia na 6. Chyba byłoby ok Smile

#642: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Dulix , Location: Rzeszów Post Posted: Cz list 28, 2013 02:32 PM
    ----
Dulix wrote:
W konfrontacji czarnoksiężnika posiadającego chowańca obrońcę z wyklętym z drużyny Pogromców kto pierwszy wykona swój darmowy atak automatycznie trafiający - chowaniec czy wyklęty dzięki wirowi śmierci?

Quote::
WIR ŚMIERCI: Wyklęci mając w pogardzie własne życie zasypują przeciwników gradem ciosów. Na początku każdej fazy walki wręcz, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować wszystkie wrogie modele stykające się z podstawką Wyklętego otrzymują jedno automatyczne trafienie TOPOREM KRASNOLUDZKIM.

Quote::
OBROŃCA:
Choć mierzy zaledwie kilkanaście cali Chowaniec Obrońca potrafi być bardzo wprawnym wojownikiem, zdolnym ranić znacznie większych od siebie śmiertelników.
Na początku każdej fazy walki wręcz wybrany przez gracza wrogi model
pozostający w kontakcie z podstawką MAGA otrzymuje trafienie o SILE K6.
Chowaniec-wojownik atakuje bronią naturalną na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios.

Wydaje mi się że chowaniec (zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios) czy tak?

quidamcorvus wrote:
Oba modele podlegają tej samej zasadzie, choć nieco inaczej sformułowanej. Kolejność ataków ustala się za pomocą rzutu K6. Kto więcej, tej pierwszy.

W zasadzie to nie jest taka sama: krasnal pierze wszystkich stykających się z nim podstawką a chowaniec tylko wybrany model, za to chowaniec jest jak mi się zdaje magiczną istotą a w opisie wyraźnie jest napisane że zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios. Skoro krasnolud zadaje cios dzięki swojej umiejętności (ale to on zadaje cios) więc chowaniec powinien zadać cios przed nim a więc i przed ciosem automatycznie trafiającym.

Nie jest to logiczne?

#643: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz list 28, 2013 04:34 PM
    ----
To, że chowaniec jest istotą magiczną nie ma nic do rzeczy, podobnie jak ilość trafianych modeli.

Wir śmierci, zasada specjalna w/w chowańca czy w końcu bycza szarża oznaczają atak na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować. Jeśli dwa lub więcej modeli podlega takim zasadom to o kolejności decyduje rzut K6.

#644: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz list 28, 2013 06:07 PM
    ----
Co się dzieje jeżeli dwóch bohaterów wyłączyło dwa duże cele, a gracz miał zad. spec Bestiobójca? Obaj bohaterowie dostają PD?

#645: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz list 28, 2013 06:08 PM
    ----
Dodatkowego PD otrzymuje model, który jako pierwszy wyłączy duży cel.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 42 43 44 45 46
>
Page 43 of 46