
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Errata do wersji 0.15
Errata do wersji 0.15
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.15
Posted: Śr paźdź 31, 2012 10:16 AM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Pn list 04, 2012 09:11 PM
|
|
Strona 254.
Wtajemniczony Kultu Karmazynowej Czaszki ma mieć S 4.
Strona 284.
Ogary Chaosu Grasantów Chaosu stoją na podstawce 25 x 50 mm.
Strona 417.
Squigi stoją na podstawce 20 x 20 mm.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Pn list 05, 2012 12:10 PM
|
|
Strona 625,626, 629, 630.
WIELOREKI
Skażone mutagennym działaniem Kamienia Przemian ciało mutanta, ku większej chwale Chaosu, wykształca dodatkowe ramię. Wieloręki model posiadający zdolność broń naturalna lub trzymający w dodatkowym ramieniu BROŃ RĘCZNĄ otrzymuje dodatkowy +1 ATAK.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Śr list 21, 2012 07:42 PM
|
|
Strona 671
Lodowa Skóra
Udane rzucenie czaru oznacza, że do początku następnej fazy magii czarodzieja, MAG otrzymuje Magiczną Ochronę na 3+.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Śr list 28, 2012 10:03 PM
|
|
Strona 322
Księżna Lahmi
BROŃ/PANCERZ: Księżna posiada SZTYLET i MIECZ, gracz wedle uznania może wyposażyć Wampira w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU NIEUMARŁEGO ORSZAKU KSIĘŻNEJ LAHMI.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.15
Posted: Śr grud 19, 2012 09:37 AM
|
|
Strona 485
Dezercja
Koszmar wojny, śmierć, głód, cierpienie, niekończące się potyczki i przelew krwi, nienawiść, zarazy, bezduszność, chciwość. To, co miała być wspaniałą przygodą okazało się horrorem. Losowo określony stronnik, który nie podlega zasadzie specjalnej DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY oraz ZWIERZĘ i NAJMITA opuszcza wraz z posiadanym ekwipunkiem szeregi kompanii gracza zdarzenia. Model dezertera należy usunąć z KARTY DRUŻYNY.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Pt grud 21, 2012 11:29 AM
|
|
Strona 35:
Berserk:
Niektóre stworzenia są tak dzikie, agresywne i żądne krwi lub tak niezdyscyplinowane, że za wszelką cenę starają się sprowokować walkę. Zasada specjalna BERSERK jest odzwierciedleniem zestawu nieprzewidywalnych i zaczepnych zachować, do których szczególne skłonności mają Zwierzoludzie i inne stwory Chaosu.
Podczas deklaracji szarż w fazie ruchu, po tym jak zadeklarowano wszystkie szarże modeli nie podlegających zasadzie specjalnej BERSERK (z uwzględnieniem powziętych decyzji o reakcji na szarże), model podlegający zasadzie specjalnej BERSERK, który nie walczy wręcz, musi wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że w stworzeniu odzywa się instynkt zabójcy. Należy zmierzyć czy którykolwiek z wrogów nie jest w zasięgu szarży modelu podlegających zasadzie specjalnej BERSERK (to znaczy w zasięgu ruchu szarży i w polu widzenia). Jeżeli tak właśnie jest, to model podlegający zasadzie specjalnej BERSERK musi zadeklarować szarżę na wroga. Gracz nie ma na to wpływu, a model wykonuje szarżę automatycznie. Jeżeli w zasięgu szarży znajduje się wiele modeli wroga, gracz ma prawo dokonania wyboru postaci, na którą model będzie szarżował.
Jeżeli szarża nie jest niemożliwa (to znaczy w zasięgu ruchu szarży i w polu widzenia niema modeli wroga), model podlegający zasadzie specjalnej BERSERK w czasie wykonywania ruchów przymusowych wykonuje ruch w kierunku najbliższego modelu wroga. Należy zauważyć, że model podlegający zasadzie specjalnej BERSERK porusza się kierunku wroga nawet jeśli nie znajduje się on w polu widzenia, gdyż instynkt zabójcy prowadzi model bezbłędnie w kierunku przeciwnika.
Póki model podlega zasadzie specjalnej BERSERK podlega również zasadzie specjalnej ODPORNOŚĆ NA PSYCHOLOGIĘ.
Strona 695:
4 RENKA GORKA
RZUCONY NA 8+
Przepełnione mocą Łooomotu!, otoczone zielonymi błyskawicami, ciało Szamana unosi się nad ziemią, a jego dusza przemierza Wielką Zieleń by stanąć przed Wszechmocnym Gorkiem, który wyjawia Orkowi ‘tajemnego plana’.
Szaman może rzucić to zaklęcie na siebie lub też na dowolnego, sprzymierzonego bohatera lub stronnika w odległości do 12”, nawet jeśli go nie widzi. Udane rzucenie sprawia, że model wykonuje ruch o 2K6” w kierunku najbliższego widocznego wroga, najkrótszą możliwą drogą, stosując zwykłe kary za teren, itp. – jeżeli model nie widzi żadnego wroga, porusza się dokładnie o 2K6” na wprost. Jeżeli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szarżą – wykonujący ruch model nie musi przeprowadzać żadnych testów psychologicznych, które obowiązywały go podczas zwykłej szarży. Zaatakowany w ten sposób model wroga może wybrać jako reakcję na szarżę jedynie trzymać pozycje bądź Uciekać!.
Zaklęcie nie działa na modele, które Uciekają!.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.15
Posted: Sb grud 22, 2012 11:52 AM
|
|
Strona 553
Tarcza ze Smoczej Łuski (tarcza):
Poobijana i poszczerbiona, tarcza jest dziedzictwem z czasów, kiedy panowały Smoki.
Bohater dzierżący Tarczę ze Smoczej Łuski otrzymuje Magiczną Ochronę na 6+.
UWAGI: Model dzierżący tarczę otrzymuje premię +1 do Ochrony Pancerza lub otrzymuje Ochronę Pancerza na 6+ jeśli nie posiada zbroi. Tarcza ze Smoczej Łuski jest dostępna wyłącznie dla kompanii Rycerzy Graala, Zbrojnej chorągwi z Kisleva, Psów Wojny, Elfów Wysokiego Rodu z Ulthuanu oraz Mrocznych Elfów z Naggaroth.
CENA: 35+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Śr grud 26, 2012 05:13 PM
|
|
Strona 484
Zdarzenia losowe:
Przedstawione poniżej zasady reprezentują zbiór zdarzeń losowych, które mogą zaistnieć na polu bitwy. Zdarzenia losowe to dziwne, często niepokojące wydarzenia które mogą znacząco wpłynąć na koleje rozgrywki lub zaistnieć i przeminąć niezauważone.
Aby określić czy zdarzenie losowe miało miejsce każdy z graczy przed rozpoczęciem swojej tury wykonuje rzut K6. Wynik 1 oznacza, że wydarzyło się coś niespodziewanego, a gracz zostaje określony mianem graczem zdarzenia. Następnie, gracz zdarzenia wykonuje rzut K66 którego wynik, odczytany z tabeli odpowiadającej rodzajowi rozgrywanego scenariusza, określi rodzaj zaistniałego zdarzenia losowego.
Po określeniu rodzaju wydarzenia gracz zdarzenia rozstawia ewentualne modele reprezentujące zdarzenie losowe zgodnie z zasadami podanymi w opisie wydarzenia. O ile w opisie zdarzenia losowego nie napisano inaczej, modele należy rozstawić w losowo określonej strefie rozstawienia w odległości do 6” od brzegu stołu, ponadto żaden model zdarzenia nie może zostać rozstawiony w odległości mniejszej niż 12” od dowolnego innego modelu nie będącego modelem zdarzenia.
Po rozstawieniu, ale przed rozpoczęciem tury gracza zdarzenia, modele reprezentujące zdarzenie losowe, o ile w opisie samego zdarzenia nie napisano inaczej, będą poruszały się najszybciej jak to możliwe w kierunku najbliższego pozostającego w polu widzenia modelu nie będącej modelem zdarzenia. Jeżeli w polu widzenia modelu reprezentującego zdarzenie losowe nie ma żadnego modelu nie będącego modelem zdarzenia to model reprezentujący zdarzenie losowe porusza się w losowo określonym kierunku, dopóki nie opuści stołu lub w polu widzenia nie pojawi się model któregoś z graczy. Jeśli z opisu zdarzenia losowego wynika, że na polu bitwy pojawia się więcej niż jedna postać, to modele zdarzenia zawsze będą pozostawały w odległości do 2” od siebie. Ponadto, jeśli nie napisano inaczej model zdarzenia nie może biegać choć może szarżować w zwykły sposób. Należy zauważyć, że model zdarzenia zawsze będzie starał się związać walką jak największą ilość postaci nie będących modelami zdarzenia.
Jeśli z opisu zdarzenia losowego wynika, że wydarzenie będzie miało miejsce dłużej niż turę, to efekty działania zdarzenia losowego, w tym ruch modelu zdarzenia, będą miały miejsce przed rozpoczęciem tury gracza zdarzenia.
O ile przed rozpoczęciem rozgrywki gracze nie ustalą inaczej, w czasie rozgrywania potyczki może zaistnieć tylko jedno zdarzenie losowe, tak więc po zaistnieniu pierwszego wydarzenia, gracze zaprzestają wykonywania rzutów określających czy zdarzenie losowe miało miejsce.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Cz lut 14, 2013 04:52 PM
|
|
Zakończenie rozgrywki:
Każdy z rozgrywanych przez graczy scenariuszy posiada własny cel, zwykle jest to pokonanie drużyny przeciwnika czy też wykonanie konkretnego zadania, którego realizacja oznacza wygranie potyczki. Jednak wygranie rozgrywki nie musi być jednoznaczne z jej zakończeniem.
Jeżeli gra kończy się zwycięstwem dzięki rozbiciu kompanii przeciwnika to po rozegraniu rzutów ucieczki i ewentualnych rzutów pościgu zwycięzca w kolejnych rundach, dopóki Uciekające! modele przeciwnika nie opuszczą stołu, może próbować zrealizować ewentualne zadania specjalne czy też podnieść leżące na stole znaczniki kosztowności. Należy jednak pamiętać, że rundy rozgrywane po rozbiciu kompanii przeciwnika wliczają się do całkowitego czasu gry, a więc rozgrywające scenariusz drużyny mogą otrzymać mniej Punktów Determinacji (zobacz paragraf PUNKTY KAMPANII - ROZDZIAŁ XIII: KAMPANIA).
Należy jednak zauważy, że za zgodą graczy rozgrywających scenariusz gra może zakończyć się w turze rozbicia przeciwnika po wykonaniu rzutów ucieczki i ewentualnych rzutów pościgu.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.15
Posted: Śr marca 06, 2013 03:19 PM
|
|
Strona 18:
Zeskok:
Czasem zdarza się, że postać musi nagle uciekać przez okno lub zeskoczyć z dachu. Jedyne wyjście to zeskok z pewnej wysokości, zakończony lądowaniem na obie nogi z amortyzującym przysiadem.
Modele mogą w miarę bezpiecznie zeskakiwać z miejsc położonych nie wyżej niż 6” nad powierzchnią na której będą lądować, w dowolnym momencie wykonywania ruchu lub szarży. Aby określić czy zeskok zakończył się powodzeniem, należy wykonać test SIŁY lub INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy, za każde pełne 2” wysokości. Jeśli testy zakończą się powodzeniem, postać zgrabnie ląduje na ziemi i może kontynuować ruch lub szarżę. Jeżeli któryś z testów zakończy się niepowodzeniem model spada i otrzymuje obrażenia tak jak opisano to w podrozdziale UPADEK.
Gracz, podejmując decyzję o zeskoku nie może mierzyć dystansu do powierzchni na której model będzie lądował, musi polegać na własnej ocenie, czy postać będzie mogła bezpiecznie wylądować.
Strona 19:
Skok:
Czasem zdarza się, że model musi przeskoczyć nad rozpadliną albo z jednego dachu na drugi. W takim wypadku należy zastosować poniższe zasady.
Model może próbować wykonać przeskok z rozbiegu lub z miejsca, w dowolnym momencie wykonywania ruchu lub szarży.
Rozpędzając się do skoku, model musi przebiec przynajmniej tyle cali, ile wynosi wartość jego współczynnika SZYBKOŚĆ. Ostatnie 2” muszą zostać przebyte w linii prostej, żeby postać zdołała prawidłowo odbić się od podłoża. Model może bez trudu przeskoczyć tyle cali ile wynosi wartość jego współczynnika SZ, po czym postać zgrabnie ląduje na przeciwległej powierzchni i może kontynuować ruch lub szarżę. Postać może również próbować wybić się mocniej i zaryzykować skok na dalszą odległość. W tym celu należy wykonać test SIŁY lub INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy. Udany test oznacza, że postać może przeskoczyć dodatkowo tyle cali, ile wynosi jej SIŁA. Nieudany test oznacza, że model zamierzał przeskoczyć cały ten dystans (równy sumie wartości SZYBKOŚCI i SIŁY), ale pośliznął się przy odbiciu i spadł.
Przeskok z miejsca wykonywany jest według tych samych zasad z tym że jego długość zostaje zmniejszona o połowę. W celu uniknięcia komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”.
Gracz, podejmując decyzję o przeskoku nie może mierzyć dystansu do powierzchni na której model będzie lądował, musi polegać na własnej ocenie, czy postać będzie mogła bezpiecznie przeskoczyć i wylądować.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.15
Posted: Śr marca 13, 2013 03:06 AM
|
|
Bohaterowie Piratów z Sartosy posiadają dostęp do Halabardy.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Pn marca 18, 2013 09:52 PM
|
|
Wszystkie modele Niewolników podlegają następującym zasadom specjalnym:
ZASADY SPECJALNE:
MIĘSO ARMATNIE: Drużynnicy mogą z własnej woli obrać na cel model wroga, który pozostaje związany walką wręcz z niewolnikiem, ale nie z innym sprzymierzonym modelem. Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że trafiony został model niewolnika, rezultat 4+ oznacza trafienie przeciwnika. Jeżeli w walkę zaangażowanych jest wiele modeli, należy dokonać dalszego rozdzielenia trafień, by ustalić, który z nich został trafiony.
NIEWOLNIK: Niewolnicy zdobywają doświadczenie podobnie jak inni stronnicy, ale nigdy nie mogą zostać bohaterami. Jeżeli w czasie sekwencji po potyczce w TABELI ROZWOJU Niewolnik uzyska wynik Chłopak ma talent! rzut należy powtarzać póki nie uzyska się innego wyniku.
PRZEZNACZONY NA STRATY: Wykorzystywani jako mięso armatnie niewolnicy mają skupić na sobie ostrzał wroga lub przytłoczyć przeciwnika przewagą liczebną. Większość zostaje wybita, ale strata ta jest akceptowalna o ile niewolnicy przyjmą na siebie nadlatujące pociski lub osłabią wroga przed kolejnym atakiem. Uwzględniając ten stan rzeczy w momencie określania czy drużyna musi wykonać test rozbicia, każdy Wyłączony z akcji! niewolnik liczony jest jako pół modelu.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.15
Posted: Cz marca 28, 2013 05:25 PM
|
|
Przychód i łupy, Tabela eksploracji, strona 505.
Quote:: |
(2222) KAPLICZKA
W ruinach, stojących na skrzyżowaniu ulic, z trudem można rozpoznać kapliczkę, a jedynie najbystrzejsi teologowie byliby w stanie rozpoznać, którego z bogów tu czczono.
Drużyny CHAOTYCZNE, ZŁE i NEUTRALNE oraz kompanie Nieumarłych mogą rozszabrować i spieniężyć resztki świętych relikwii, zarabiając 3K6 ZŁOTYCH KORON. Drużyny Łowców czarownic, Sióstr Sigmara oraz wszystkie te, w szeregach których służą DUCHOWNI mogą ocalić święte relikwie odnosząc je do najbliższej świątyni, otrzymując nagrodę w wysokości 3K6 ZŁOTYCH KORON. Ponadto, wybrana przez gracza broń należąca do jednego z bohaterów zostaje pobłogosławiona przez bogów. Od tej pory broń zyskuje cechę święty oręż.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.15
Posted: Pt marca 29, 2013 04:24 PM
|
|
Umiejętność:
Łamigłówka:
Każdy doświadczony wojownik wie, że ostrze we łbie, równo boli niezależnie do kogo należy owa głowa. Wszystkie Oszołomione! przez model bohatera postacie należy traktować jako Powalone na ziemię!. Należy zauważyć, że łamigłówka nie działa na istoty NIEUMARŁE.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|