Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Pytania & odpowiedzi [Mordheim] › Prośba o pomoc
Prośba o pomoc
Tak jak Admin nazwał i Sigmar przykazał.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Mortai
Przytomny
Przytomny

Mortai

Offline

Joined: kwiet 27, 2011
Posts: 159
Location: Łódź
Filia Łódzka

Post Post subject: Prośba o pomoc
Posted: Pt list 02, 2012 11:48 AM
Reply with quote

Hej

Zakładam nowy temat, bo podobnego wcześniej nie widziałem. Potrzebuję pomocy doświadczonych orgów lub graczy. Organizujemy wraz ze sklepem w Łodzi małą mordheimową kampanię, ale okazuje się że porwaliśmy się lekko z motyką na słońce.

Na początku miało to wyglądać jak zabawa w Mighty Empires z mapą mordheim podzieloną na heksy. Potem doszedł pomysł z wprowadzeniem specjalnych zdarzeń na niektórych heksach, dla przykładu: wchodzimy do zaułka biedoty, na tym polu rzucamy k6, na wyniku 1-3 rozwścieczony tłum atakuje bandę gracza. Organizator wciela się w Frezied Mob i rozgrywa się normalna potyczka.

Potem postanowiliśmy dodać potyczki w kanałach i rozszerzyć działania kampanijne o przedmieścia.

Głównym celem kampanii miałoby być zebranie odpowiedniej ilości wyrdstona, tak aby banda mogła się na tyle wzbogacić, aby mogła opuścić Mordheim i żyć w dostatku.

Moje pytania brzmią:
1. Czy dodawać specjalne scenariusze w postaci "nocy bezgłowego" czy "zagajnik helgi"
2. W sprawie bitew w kanałach, czy są jakieś zasady do tego typu bitew, czy lepiej wykorzystać zasady z Karak Zorn.
3.Czy ma ktoś pomysł jak to fluffowo połączyć w logiczną całość?
4. Czy nie zmienić warunku wygranej
5. Jak rozwiązać sprawę band, którymi grać, tzn. czy stworzyć własną listę czy po prostu dopuścić bandy z podręcznika i już

Za wszelkie porady serdecznie dziękuję Smile

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Prośba o pomoc
Posted: Pt list 02, 2012 01:26 PM
Reply with quote

Cześć!

Pomysł jest mega gonzo! Ja co prawda przypisałbym z góry ustalony scenariusz do każdego hexa, ale to moje zboczenie.

Powiedz mi tylko jak planujecie zrobić z tym Wyrdstonem? Czy to znaczy, że drużyny nie będą normalnie go sprzedawać, a zamiast tego gromadzić w celu zwycięstwa? Jak zatem będą uzupełniać straty i rozwijać bandy?
Jeśli np. będą sprzedawać tylko część wyrdstona, to bandy nie będą się rozsypywały tak szybko, ale i kampania się przeciągnie.
Bo w Mordheim tego wyrdstona jest tak na styk, że jak wygrywasz to robisz się trochę mocniejszy, a jak przegrywasz to powinieneś być w stanie odkupić straty. Jeśli wyrdston nie będzie dawał kasy, to bandy się posypią, bo zaburzony zostanie balans.


Robiłem kiedyś przymiarki do czegoś takiego. W moim projekcie każda ze stron dostawała jakąś część miasta - np. po 4 hexy. Do każdego hexa przypisany był konkretny scenariusz i jakieś tam dodatkowe zasady (np. mogły być mury, albo rzeka, albo jakiś specjalny budynek, albo z góry przypisane zdarzenie losowe) Każdego dnia każdy z graczy mógł wybrać hex który atakuje (mógł atakować 1 hex dziennie) i rozgrywała się bitwa między napastnikiem, a właścicielem hexa. Celem było zdobycie określonej ilości hexów, co oznaczało, że gang stał się miejskim hegemonem.
Oczywiście - taka kampania zakładała, że ilość graczy jest stała i niezmienna. Nikt się nie wykrusza, nikt nie dochodzi podczas.
Miała dwa minusy, przez które zrezygnowałem z pomysłu:
- Mogło się zdarzyć, że jeden gracz toczył dziennie jedną walkę, a inny pięć (bo każdy atakował jego terytorium) - co było niewygodne.
- Mogły się robić straszne pakty za plecami - niemal rozbiory Smile

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Prośba o pomoc
Posted: Sb list 03, 2012 10:44 AM
Reply with quote

To ja Ci powiem tak. Moim zdaniem Mordheim słabo nadaje się do kampanii z mapą. Pomijając kwestie organizacyjne itp. to nawet fluffowo nie pasuje ponieważ banda 15 typków nie jest w stanie i nie ma w tym interesu żeby zajmować całą dzielnicę w mieście. Do tego nikt do tej pory nie stworzył dobrych zasad to tego typu akcji. Brak mapy rozwiązuje też częsty problem tego, że ktoś nie może przyjść na dane spotkanie - po prostu nie gra i zostaje w tyle, a tak jak jest mapa to trzeba kombinować. Na pierwszy raz odpuściłbym sobie na pewno.

Co do reszty:
Quote::
Głównym celem kampanii miałoby być zebranie odpowiedniej ilości wyrdstona, tak aby banda mogła się na tyle wzbogacić, aby mogła opuścić Mordheim i żyć w dostatku.

Świetny pomysł sam miałem zamiar zaproponować coś takiego u nas. Kto pierwszy zbierze np. 30 wygrywa. Oczywiście można go sprzedać i wzmocnić bandę ale wtedy oddalasz się od zwycięstwa. Daje to jakiś cel w kampanii.

1. Oczywiście. My gramy tak, że na danym spotkaniu wszyscy grają ten sam scenariusz. Wtedy nie ma problemów że banda bo hardkorowym scenariuszu z wybitą połową bandy gra w następnej grze z wypasioną bandą po wyrdstone hunt.

2.Nie wiem, nie słyszałem. Ja bym olał takie rzeczy szczególnie jeśli to ma być pierwsza kampania. Zobaczcie jak wam idzie w "normalnej" wersji a potem wprowadzajcie udziwnienia.

3. Nie rozumiem do końca pytania. Chodzi o to żeby kampania miała jakąś fabułę? Wyznaczcie sobie game mastera który co tydzień będzie wam wysyłał krótki fluffowy wstęp połączony z tym że podczas następnej gry będą jakieś dodatkowe zasady związane z jakimś zdarzeniem które on tam sobie wymyśli.

4. IMO nie zmieniać.

5. Jeśli jesteście mordheimowymi wyjadaczami Razz wybierzcie sami. Jeśli nie, dopuście te dozwolone na turniejach organizowanych przez Dębową Tarczę (czyli bandy oficjalne + zdaje się piraci, pestillens i bretonia). Tak samo z najemnikami. To gwarantuje że nie będzie żadnych przegięć.

Przede wszystkim zacznijcie grać i pilnujcie regularności. Do poprowadzenia każdej kampanii potrzebna jest garstka zapaleńców którzy będą wpadać na każde spotkanie.

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Prośba o pomoc
Posted: Sb list 03, 2012 11:14 AM
Reply with quote

A właśnie, tak z ciekawości - na ile potyczek planujesz tą kampanię? Bo z mojego doświadczenia wynika, że po wygranej bitwie będziesz w stanie odłożyć 1-3 kawałków Wyrdstona - zależy jakie poniosłeś straty, jakich masz hired swordów czy chcesz kupować sprzęt itd.
Zakłądając, że cały czas wygrywasz i straty masz umiarkowane, to limit 30 kawałków Wyrdstona pęknie Ci najwcześniej po 10 spotkaniach, a to już dużo. A im bardziej wyrównane walki, tym dłużej to zajmie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Prośba o pomoc
Posted: Sb list 03, 2012 11:37 AM
Reply with quote

Dlatego ja bym pewno ustalił 20 albo coś około tego. Akurat na pierwszą kampanię.

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Prośba o pomoc
Posted: Sb list 03, 2012 12:05 PM
Reply with quote

Jak tak się zastanowić, to w sumie fajny pomysł z tym gromadzeniem kamulca.
W Mordheim po kilku bitwach bandy są już nierówne - widać kto bił, a kogo bili. To utrudnia długie kampanie (u mnie zwykle po 5-6 starciach różnice są bardzo wyraźne).
A tutaj - bandy będą cały czas mniej-więcej równe, tylko zwycięzca będzie miał więcej wyrdstona w spiżarce, bo nadwyżki będzie chomikował, a nie ładował w bandę. Dzięki temu do końca walki będą wyrównane.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Mortai
Przytomny
Przytomny

Mortai

Offline

Joined: kwiet 27, 2011
Posts: 159
Location: Łódź
Filia Łódzka

Post Post subject: Re: Prośba o pomoc
Posted: Pn list 04, 2012 07:27 AM
Reply with quote

Oki, dzięki za pomoc Smile

Co do wyrdstona to z jednej puli zasobów po bitwie, faktycznie gracz będzie musiał rozdzielić co idzie na rozwój bandy a co na konto wygranej.

Z tym fabularnym tłem właśnie oto mi chodziło, ale na to już znaleźliście rozwiązanie.

Jeszcze nie wiem ile bitew planuję, na razie mam 5 zadeklarowanych graczy.

Back to top
View user's profile
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Taktyki & Strategie [Warheim FS] Prośba o radę co do Nocników 9 Spazo 5972 Prośba o radę co do ...
 Pn list 20, 2016 09:56 PM 
Spazo View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Pomoc dla gracza...
...czyli playsheet do WFS
6 quidamcorvus 6299 [Warsztat] Pomoc dla g...
 Cz paźdź 17, 2013 09:19 AM 
Sarmor View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 10
_BBOT: 1
Razem: 11
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy