[Warsztat] Motłoch...

All Posts

1 2 3
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz May 23, 2013 09:22 PM
    ----
Jak zapewne państwo-draństwo zauważyło, dziś (nie licząc zdjęć) odpocząłem nieco od malowania figurek i pracy przy dioramie.

Udało mi się za to spisać od dawna obiecywane zasady dla motłochu. Stąd i prośba, by przeczytać, by rozegrać kilka potyczek z użyciem zasad i, w końcu by wyrazić swoją opinię oraz ewentualne pomysły co i gdzie zmienić.

Plik można pobrać STĄD lub przejrzeć ONLINE.

DOWNLOAD|ONLINE

#2: [Warsztat] Motłoch... Author: Izwor , Location: Wrocław Post Posted: Pt May 24, 2013 10:35 AM
    ----
Czytam, będę miał kilka pytań.
Tylko się zorganizuję wieczorem Smile

#3: [Warsztat] Motłoch... Author: Izwor , Location: Wrocław Post Posted: Sb May 25, 2013 09:24 AM
    ----
Miało być wieczorem ale zaniemogłem Very Happy

OK, to tak na początek.
Dobry pomysł, podoba mi się, na pewno urozmaici to rozgrywkę.

Kilka moich uwag:
Czy aby na pewno zabronienie wchodzenia do budynków to dobry pomysł?
Rozumiem, że motłoch unikałby wchodzenia w tereny wymagające wspinaczki, wykonywania jakiś testów ale wchodzenie do budynków, czy ruin nie powinno być zakazane. Czym to ograniczenie jest podyktowane?

Strzelanie motłochu, przydałoby się dopisać fragment podobny jak przy ruchu, że strzelają do najbliższego/najłatwiejszego do trafienia celu (jeśli przejdzie możliwość wchodzenia do budynków, jak nie to chyba nie ma takiej potrzeby).

Efekt RAAARGH!!! Podwójna nienawiść jest potrzebna? Motłoch z bazy wszystkich nie lubi Smile
Rozumiem, że WzA modele motłochu traktujemy jak stronników? Przydałby się dopisek.
Ochrona pancerza 5+, jeśli tak to motłoch powinien mieć 2 Inicjatywy, albo tylko 6+.

Teraz tabelka motłochu...
Wewnątrz Murów:
ad1. Nie bardzo mi pasuje tutaj ten Inżynier palący Kultystów, Duchowny jak najbardziej, Kowal Run jeszcze może być, ale inżynier nie bardzo. Wrzuciłbym go do drugiego worka albo w ogóle nie uwzględnił.
ad.2 Bonus dla kampanii neutralnych i praworządnych wydaje się być dużo słabszy niż ten dla złych i chaotycznych (możliwość zdobycia 2k6xp, jest bardzo silnym bonusem). Proponuję zmianę ALBO +k3 kostki, odrzuca 1-2, trzy to zbyt dużo moim zdaniem, ALBO +1-2 łup/kostka, ALBO przerzut 1-2 kostki eksploracji.
Ad3. Bardziej mi się to podoba Smile
Ad4. Podobnie
Ad.5. Jest OK

Zastanowiłbym się, czy w 2,3,4 nie zrobić podobnie jak mają to źli i chaotyczni, czyli za każdego WzA kampanie neutralne i praworządne mają bonus, najpierw CP, rzut kośćmi, potem bonus ale wtedy go zmniejszamy.

Może by tak jedne z efektów na tej tabelce K6 zamienić stornami, czyli efekt kampanii neutralnych/praworządnych podmienić z efektem złych/chaotycznych. Uzasadnieniem mogłaby być wdzięczność uwolnionych/wyleczonych ludzi.

#4: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 26, 2013 09:23 AM
    ----
Izwor wrote:
Kilka moich uwag:
Czy aby na pewno zabronienie wchodzenia do budynków to dobry pomysł?
Rozumiem, że motłoch unikałby wchodzenia w tereny wymagające wspinaczki, wykonywania jakiś testów ale wchodzenie do budynków, czy ruin nie powinno być zakazane. Czym to ograniczenie jest podyktowane?
Zostało to podyktowane koniecznością pozostawania modeli tłumu w odległości do 1" od siebie oraz uporządkowaniem rozgrywki. Choć możecie zagrać bez tego ograniczenie i podzielić się wrażeniami, tutaj jakoś specjalnie się nie upieram Smile

Izwor wrote:
Strzelanie motłochu, przydałoby się dopisać fragment podobny jak przy ruchu, że strzelają do najbliższego/najłatwiejszego do trafienia celu (jeśli przejdzie możliwość wchodzenia do budynków, jak nie to chyba nie ma takiej potrzeby)
To są ogólne zasady, które dotyczą każdego strzelania i nie ma potrzeby kopiowania ich w tym miejscu.

Izwor wrote:
Efekt RAAARGH!!! Podwójna nienawiść jest potrzebna? Motłoch z bazy wszystkich nie lubi
Racja. Poprawię.

Izwor wrote:
Rozumiem, że WzA modele motłochu traktujemy jak stronników? Przydałby się dopisek.
Tak. Dodam.

Izwor wrote:
Ochrona pancerza 5+, jeśli tak to motłoch powinien mieć 2 Inicjatywy, albo tylko 6+.
Ta ochrona to bardziej coś na kształt zasady specjalnej łuskowata skóra tyle, że dla tłumu niż fizyczny pancerz stąd brak modyfikatorów do I. Choć zastanawiam się czy nie dać motłochowi Magicznej Ochrony na 6+. Co wy na to?

Izwor wrote:
Nie bardzo mi pasuje tutaj ten Inżynier palący Kultystów, Duchowny jak najbardziej, Kowal Run jeszcze może być, ale inżynier nie bardzo. Wrzuciłbym go do drugiego worka albo w ogóle nie uwzględnił
W Imperium inżynieria jest silnie powiązana z Kultem Sigmara, który w tym różni się od na przykład Ulrykowców, że popiera innowacje techniczne. Stąd taka postawa Inżyniera.

Izwor wrote:
Bonus dla kampanii neutralnych i praworządnych wydaje się być dużo słabszy niż ten dla złych i chaotycznych (możliwość zdobycia 2k6xp, jest bardzo silnym bonusem). Proponuję zmianę ALBO +k3 kostki, odrzuca 1-2, trzy to zbyt dużo moim zdaniem, ALBO +1-2 łup/kostka, ALBO przerzut 1-2 kostki eksploracji
Pozornie tak. Ale zwykle tłum liczył około 7 modeli (rzut 2K6) lub około 11 (rzut 3K6). Testy rozbicia przeprowadza się odpowiednio po stracie 2-3 modeli przy rzucie (2K6) i 3-4 przy (3K6), testy rozbicia też dosyć szybko były oblewane. Nie zawsze też modele WzA! przeżywały, więc nie licząc PD za WzA!, którzy otrzymują wszystkie kompanie niezależnie od natury, po równo, to suma PD za złożone w ofierze modele zwykle wynosiła koło 3-4.
Oczywiście, że były wyjątki ale nie zdarzało się to na tyle często by trzeba było to zmieniać.

Izwor wrote:
Może by tak jedne z efektów na tej tabelce K6 zamienić stornami, czyli efekt kampanii neutralnych/praworządnych podmienić z efektem złych/chaotycznych. Uzasadnieniem mogłaby być wdzięczność uwolnionych/wyleczonych ludzi.
Rozwiń to, bo nie do końca rozumiem.

#5: [Warsztat] Motłoch... Author: Izwor , Location: Wrocław Post Posted: Pn May 26, 2013 05:34 PM
    ----
Co do tego ostatniego to miałem na myśli zamianę w taki oto sposób:
Np. wynik rzutu na tabelkę 5.

Grupa 2K6 uzbrojonych w MACZUGI obłąkanych ludzi trafia na pole bitwy wprost pomiędzy
zwaśnione drużyny. Motłoch podlega dodatkowej zasadzie specjalnej GŁÓD KRWI.

Po rozbiciu tłuszczy NEUTRALNE i PRAWORZĄDNE drużyny mogą uwolnić/odeskortować w bezpieczne miejsce Wyłączone z akcji! modele które przeżyły potyczkę, z wdzięczności za uratowanie życia, otrzymują odpowiednio za każdy model 2K6 ZŁOTYCH KORON lub +1 Punkt Doświadczenia które gracz powinien rozdzielić według własnego uznania pomiędzy bohaterów.

Drużyna NIEUMARŁYCH może zabić ocalonych i ożywić wraz z pozostałymi poległymi
modelami tłuszczy jako Zombie.

Kompanie ZŁE i CHAOTYCZNE mogą torturować niedobitków próbując uzyskać od nich informacje, należy wykonać rzut K6: wynik 1-3 oznacza, że obłąkani ludzie zachłystują się własną krwią i umierają; natomiast wynik 4-6 oznacza, że udało się wydusić informację o skarbie w okolicy. Kompania odnajduje kosztowności, które zwiększają o K3+2 ilość znalezionych w fazie
eksploracji Łupów.
Last edited by Izwor on Pn May 26, 2013 05:39 PM; edited 1 times in total

#6: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 26, 2013 05:38 PM
    ----
Quote::
Po rozbiciu tłuszczy NEUTRALNE i PRAWORZĄDNE drużyny mogą uwolnić/odeskortować w bezpieczne miejsce Wyłączone z akcji! modele które przeżyły potyczkę, z wdzięczności za uratowanie życia, otrzymują odpowiednio za każdy model 2K6 ZŁOTYCH KORON lub +1 Punkt Doświadczenia które gracz powinien rozdzielić według własnego uznania pomiędzy bohaterów.
No, ale najpierw z nimi walczą, a potem ratują i eskortują w bezpieczne miejsce?

#7: [Warsztat] Motłoch... Author: Izwor , Location: Wrocław Post Posted: Pn May 26, 2013 05:41 PM
    ----
Pomysł może być inny, chodziło mi o podmienienie efektów tabelki.
Może drużyna zreflektowała się i postanowiła uleczyć rannych, a oni z wdzięczności wynagradzają ich 2k6zk/+1PD
Last edited by Izwor on Pn May 26, 2013 05:42 PM; edited 1 times in total

#8: Re: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 26, 2013 05:42 PM
    ----
Izwor wrote:
Pomysł może być inny, chodziło mi o podmienienie efektów tabelki.
Podmienić można, tylko na co żeby miało sens?

#9: [Warsztat] Motłoch... Author: Izwor , Location: Wrocław Post Posted: Pn May 26, 2013 05:50 PM
    ----
Są to szaleńcy/obłąkani.
Za doprowadzenie ich do najbliższego Psychiatryka/Azylu/Asylium
pracujący tam doktor za każdego przyprowadzonego obłąkanego
wynagradza drużynę 2k6zk
lub dzieli się z drużyną wiedzą na temat ludzkiego umysłu - drużyna otrzymuje 1PD.

Na poważnie... pomyślę wieczorem Smile

#10: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt czerw 18, 2013 12:08 PM
    ----
Mam taką uwagę. Zdarza się, że modele motłochu są wystawione za budynkami, lasami wzgórzami itp elementami terenu, że ich pole widzenia jest mocno ograniczone i często nie widząc wroga siedzą w rogu stołu, nie wspomnę już o mgle. Czy nie byłoby właściwym aby motłoch dążył w swej wędrówce do środka stołu lub do przeciwległej strony stołu w linii prostej, a w momencie kiedy już zobaczy wroga to w jego kierunku? Grałem dwa razy z motłochem i oba we mgle, gdybym go nie zaatakował to pewnie by się kisił gdzieś na krańcu świata Smile

#11: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 18, 2013 09:21 PM
    ----
To jeden z uroków motłochu. Czasem to gracze muszą poszukać tłumu. Zresztą podobnie jest ze zdarzeniami losowymi.

Nie widzę powodu, by motłoch zawsze musiał działać w sposób przewidywalny.

#12: [Warsztat] Motłoch... Author: Areo Post Posted: Wt czerw 18, 2013 09:47 PM
    ----
Kto może rzucać na rzeczy po rozbiciu motłochu(czy składać w ofierze,itd.),jeśli obaj gracze wyłączyli z akcji ich modele?

#13: Re: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 18, 2013 09:53 PM
    ----
Areo wrote:
Kto może rzucać na rzeczy po rozbiciu motłochu(czy składać w ofierze,itd.),jeśli obaj gracze wyłączyli z akcji ich modele?
Gracz, który rozbił motłoch. Czyli ten z graczy, którego działania zmusiły motłoch to wykonania pierwszego testu rozbicia (nie ważne udanego czy nie).

#14: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr czerw 19, 2013 10:47 AM
    ----
A jeżeli oboje z graczy się do tego przyczynili?
Przykładowo jest tura motłochu w której giną dwa modele motłochu zabite przez obu graczy (po jednym). To taka hipotetyczna sytuacja gdy modele mają tyle samo inicjatywy itd...

I mam jeszcze taki pytanie odnośnie modeli reprezentujących motłoch, zdarzenia losowe czy też scenariusz. Czy jest jakiś sposób aby rozpraszać czary na te modele rzucane/rzucone?

#15: Re: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr czerw 19, 2013 11:44 AM
    ----
Pepe wrote:
A jeżeli oboje z graczy się do tego przyczynili?
Przykładowo jest tura motłochu w której giną dwa modele motłochu zabite przez obu graczy (po jednym). To taka hipotetyczna sytuacja gdy modele mają tyle samo inicjatywy itd...
Ten kto wygrał potyczkę. Uściśliłem zapis:
Quote::
Po rozbiciu tłuszczy i wygraniu rozgrywki...



Pepe wrote:
I mam jeszcze taki pytanie odnośnie modeli reprezentujących motłoch, zdarzenia losowe czy też scenariusz. Czy jest jakiś sposób aby rozpraszać czary na te modele rzucane/rzucone?
Nie, o ile same modele nie dysponują ochroną.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

1 2 3
>
Page 1 of 3