[Warsztat] Motłoch...

All Posts
<
1 2 3
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#16: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr czerw 19, 2013 12:13 PM
    ----
Czyli aby czerpać korzyści z zabijania motłochu należy spełnić oba warunki.
A za zabite szwendacze są PD?

#17: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr czerw 19, 2013 12:14 PM
    ----
1. Tak.
2. Tak. Motłoch jest traktowany jak wrogie modele.

#18: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt lip 12, 2013 01:59 PM
    ----
Wnoszę o dodanie zapisu do motłochu i może do postaci zdarzeń losowych aby miały jakąś ochronę magiczną. Np ilość DD adekwatną do poziomu maga rzucającego na nich czar.

Bo często bywa tak, że mag mając obszarowy czar kosi motłoch jak zborze. Więc to bez sensu.

I jeszcze takie pytanie czy grasanci występujący w motłochu chyba 6 na liście mają charakterystyki motłochu czy też grasantów i adekwatnie ekwipunek?

#19: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt lip 12, 2013 02:07 PM
    ----
Można im dać ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (1-3) tylko pozostaje kwestia czy ustalić ją odgórnie, czy ustalać na przykład rzutem K3.

Mają charakterystyki Motłochu.

#20: Re: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt lip 12, 2013 06:10 PM
    ----
Na przykład można dodać taką zasadę:

Quote::
Odporność na magię:
Agresywna, rządna krwi tłuszcza cieszy się szczególnym błogosławieństwem Khorna, które chroni motłoch przed magią. Na początku każdej rundy, przed turą pierwszego gracza należy wykonać rzut K3, którego wynik odpowiada maksymalnej liczbie Kostek Rozproszenia, której może użyć należący do motłochu model w celu rozproszenia skierowanych przeciwko niemu zaklęć. Szczegóły dotyczące rozpraszania czarów znajdują się w rozdziale MAGIA.
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ nie podlega nigdy kumulacji, więc jeśli model ze zdolnością ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ podlega tej zdolności w wyniku czaru bądź z innej przyczyny, to ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ nie sumuje się, lecz używa się lepszej z nich.

#21: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt lip 12, 2013 07:10 PM
    ----
To niewiele zmieni, że będzie rzut k3.

Ogólnie rzecz biorąc to gracze decydują czy chcą grać z motłochem. Jeżeli podejmują taką decyzję to muszą liczyć się z konsekwencjami. W takim razie Odporność na magię powinna być określona w inny sposób, np wg poziomu maga. Jeżeli mag będzie chciał aby jego zaklęcie wyszło będzie musiał poświęcić więcej kości magii oraz ponieść ewentualne konsekwencje w postaci przekleństwa T.

Np:
1 poziom MR 1
2 poziom MR 2
3 poziom MR 3
4 poziom MR 3

#22: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lip 13, 2013 01:49 PM
    ----
Nie chcę uzależniać OnM od poziomu maga, bo co jak nie będzie maga albo będzie kilku o różnych poziomach? Dlaczego jeden ma mieć trudniej tylko dlatego że jest lepszy?

#23: [Warsztat] Motłoch... Author: Areo Post Posted: Sb lip 13, 2013 01:58 PM
    ----
Może uzależnić MR od rodzaju motłochu?
1-2 - 1 mr
3-4 - 2 mr
5-6 - 3 mr

#24: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb lip 13, 2013 04:33 PM
    ----
W takim razie zrób MR k3+1.

#25: [Warsztat] Motłoch... Author: Areo Post Posted: Śr lip 17, 2013 11:55 AM
    ----
Obecną rundę kampanii gramy właśnie z mr k3+1.Zobaczymy jak to będzie wyglądać :).

#26: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn sierp 04, 2013 08:03 PM
    ----
Mam takie pytania:
1) Czy wprowadziłeś zapis, że aby dostać profity z motłochu należy wygrać potyczkę oraz rozbić motłoch?
2) Tak na dobrą sprawę rozbicie motłochu to spowodowanie, że motłoch wykona rzut na test rozbicie, czy też niezdanie tego testu?
3) A co się dzieje, jeżeli wybije się taki motłoch do nogi?

#27: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 05, 2013 12:57 AM
    ----
1. Tak.
Quote::
Po rozbiciu tłuszczy i wygraniu rozgrywki...
2. Rzut na test rozbicia.
3. Nic się nie zmienia. Wyłączenie z akcji! wszystkich nie modeli, nie oznacza że automatycznie giną. Choć dla zasad motłochu nie ma to znaczenia.

#28: Re: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn sierp 05, 2013 10:25 AM
    ----
quidamcorvus wrote:
1. Tak.
Quote::
Po rozbiciu tłuszczy i wygraniu rozgrywki...
2. Rzut na test rozbicia.
3. Nic się nie zmienia. Wyłączenie z akcji! wszystkich nie modeli, nie oznacza że automatycznie giną. Choć dla zasad motłochu nie ma to znaczenia.

Ad.1) Albo plik jest nieaktualny albo jestem ślepy i nie mogę znaleźć. Przy każdym z rodzajów motłochów jest tylko rozbicie.

Ad.2) Czy możesz to zamienić na zapis który by mówił, że gracz spowodował pierwszy test rozbicia? Obecny zapis interpretowaliśmy w ten sposób, że nie tylko trzeba się przyczynić do testu ale motłoch musi go nie zdać aby gracz mógł otrzymać profity.

A teraz spostrzeżenia:
1) Odporność na magię K3+1 jest fajna i wystarczająca. Jest to broń obusieczna bo jeżeli jest max. to przy rzucie 4 kościami jest spore prawdopodobieństwo, że wypadną dwie jedynki. Ale ostateczna decyzja należy do ciebie.
2) Zapis o wystawieniu albo jest nieprecyzyjny albo dajesz opcję graczom aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia motłochu. A mianowicie zapis, że motłoch ma się wystawić jednej z ćwiartek w 6" od krawędzi (w domyśle ćwiartki) i 12" od modeli gracza powoduje, że jeżeli gracz rozstawi swoje modele na całej długości strefy rozstawienia to motłoch nie będzie się mógł w danej ćwiartce wystawić. Nie wiem jakie było twoje zamierzenie ale jeżeli gracze decydują się na zabawę z motłochem to może należałoby doprecyzować, że mają być wystawione powyżej 6" od krawędzi stołu.

#29: [Warsztat] Motłoch... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 05, 2013 10:47 AM
    ----
1. Plik jest nieaktualny. Prace nad motłochem nie zostały zamknięte.
2. Chyba się nie zrozumieliśmy. Jest tak tak napisałeś. Bonusy zdobywa ten gracz, który doprowadził do testu rozbicia i motłoch nie zdał tego testu. Oba warunki muszą być spełnione.


3. Ja póki co wciąż jestem za K3.
4. Hmm... Odległość pomiędzy modelami musi wynosić przynajmniej 12". Ewentualnie można zrezygnować z ćwiartek i ustalić, że modele motłochu wystawiane są na przykład tak:
Quote::
Po zakończeniu przygotowań do potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki należy podzielić stół na ćwiartki, których boki mierzą 2’, a następnie wykonać rzut K6 (przerzucając ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem wykonuje kolejny rzut K6 którego wynik, odczytany z TABELI MOTŁOCHU, określi rodzaj tłuszczy na polu bitwy. Natomiast gracz z niższym wynikiem rozstawia modele reprezentujące motłoch w dowolnym miejscu na poziomie stołu, w odległości większej niż 12” od dowolnego innego modelu nie należącego do motłochu.

#30: [Warsztat] Motłoch... Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn sierp 05, 2013 11:03 AM
    ----
Ad. 2 Chyba nie zrozumiałeś mojego poprzedniego pytania i napisałeś to co napisałeś. Ale teraz już wiem.

Ad. 3) Na jednej kości nic nie zrobisz, na dwóch już tak. A trzeba przyznać, że motłoch to nie jest must have! tylko wybór graczy. Więc świadomie decydują się na jego wystąpienie.
Ad. 4) Ćwiartki są jak najbardziej OK! tylko zlikwiduj/zamień zapis o wystawieniu powyżej 6".

Np:
Quote::
"... Wszystkie modele należy rozstawić w odległości większej niż 6” od krawędzi ćwiartki stołu/pola bitwy, ponadto żaden model nie może zostać rozstawiony w odległości mniejszej niż 12” od dowolnego innego modelu nie należącego do motłochu."



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3
>
Page 2 of 3