Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Analiza podręcznika 0.15
Analiza podręcznika 0.15
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
kaufi
Nieświadomy
Nieświadomy

kaufi

Offline

Joined: lip 05, 2013
Posts: 7
Location: Wrocław

Post Post subject: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Pt lip 05, 2013 02:41 PM
Reply with quote

Witam, ostatnio jakoś znalazłem na naszym wrocławskim forum wargamingowym (wargaming.pun.pl) linka i rozmowy na temat tego nowego mordheima. Tak przeczytany na szybko okazał się mega fajnie zrobiony, ale ostatnio się rozchorowałem i zacząłem dogłębnie analizować podręcznik i jest parę rzeczy które uważam że warto by zmienić.

Ok zaczynając od początku podaje tylko części zasad do których mam wątpliwości:

1. Str. 18 Zeskok i Str. 19 Pływanie:

Tu tylko pytanie dlaczego test S/I a nie Wyt/I, myślę że siła nie ma dużo do zeskakiwania i pływania, już bardziej wytrzymałość. A czemu inicjatywa ma coś do pływanie to też nie wiem.

Tak więc uważam że do zeskoku powinien być test I/Wyt a do pływania tylko Wyt.

2. Str. 19 Skok (także Szarża Nurkująca):

Model może
"bez trudu przeskoczyć tyle cali ile wynosi wartość jego współczynnika SZ, po czym postać zgrabnie ląduje na przeciwległej powierzchni i może kontynuować ruch. Postać może również próbować wybić się mocniej i zaryzykować skok na dalszą odległość. W tym celu należy wykonać test SIŁY lub INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy. Udany test oznacza, że postać może przeskoczyć dodatkowo tyle cali, ile wynosi jej SIŁA. Nieudany test oznacza, że model
zamierzał przeskoczyć cały ten dystans (równy sumie wartości SZYBKOŚCI i SIŁY), ale pośliznął się przy odbiciu i spadł."

Po pierwsze to ponieważ taki jest zapis można po prostu skakać po stole przemieszczając się o dodatkową odległość swojej SZ np.

"Mój żołnierz deklaruje że biegnie i przebiega swoje 8" a następnie skacze 4" "

Po drógie który z was drodzy czytelnicy potrafi skoczyć na 5,5 metra, ok niektorzy może potrafią ale to już wymaga mega wysiłku nie mówiąc już o skakaniu na większą odległość bo zrobiliśmy "dodatkowy" wysiłek (test S/I)

Po trzecie co ma S i I do skakania, czy nie powinien to być test SZ?

Tak więc moja propozycja to:

"Czasem zdarza się, że model musi przeskoczyć nad rozpadliną albo z jednego dachu na drugi. W takim wypadku należy zastosować poniższe zasady.

Model może próbować wykonać przeskok z rozbiegu lub z miejsca, w dowolnym momencie wykonywania ruchu lub szarży.

Rozpędzając się do skoku, model musi pokonać przynajmniej tyle cali, ile wynosi wartość jego współczynnika SZYBKOŚĆ. Ostatnie 2” muszą zostać przebyte w linii prostej, żeby postać zdołała prawidłowo odbić się od podłoża. Następnie wykonuje test współczynnika SZ i jeśli zdał może bez trudu przeskoczyć tyle cali ile wynosi wartość jego współczynnika SZ, po czym postać zgrabnie ląduje na przeciwległej powierzchni i może kontynuować ruch. Przeskok z miejsca wykonywany jest według tych samych zasad z tym że jego długość zostaje zmniejszona o połowę. W celu uniknięcia komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”. Nieudany test oznacza, że coś poszło nie tak, model podlega zasadzie upadek. Gracz, podejmując decyzję o przeskoku nie może mierzyć dystansu do powierzchni na której model będzie lądował, musi polegać na własnej ocenie, czy postać będzie mogła bezpiecznie przeskoczyć i wylądować."

3. Str. 19 Upadek:

Tu mam tylko jedno zastrzeżenie mianowicie dlaczego 1k3 trafień a nie jedno?

I powinno zostać dodane zdanie:

"Model, który upadł otrzymuje 1 trafienie z SIŁĄ równą wysokości z której
spadł mierzonej w calach (Minimalnie S 1). Modele, które upadły..."

Back to top
View user's profile
kaufi
Nieświadomy
Nieświadomy

kaufi

Offline

Joined: lip 05, 2013
Posts: 7
Location: Wrocław

Post Post subject: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Pt lip 05, 2013 02:59 PM
Reply with quote

Kontynuacja.

4. Str. 19 Deklaracja Szarż:

Wiem że w starych dobrych czasach tak zawsze było, ale uważam że nowe rozwiązanie szarży losowej jest o niebo lepsze i to jest tylko propozycja, aby wprowadzić szarże na SZ +k6 (dla SZ<7) i SZ +2k6 (dla SZ>6)

No i pytanko dlaczego bonus +1 do trafienia, wydaje mi się że szarżujący uderza pierwszy to jest wystarczający bonus.

Szarżowanie modelu którego się nie widzi powinno być na wartość współczynnika I w calach a nie po prostu 4".

5. Str. 20 Modele uciekające przed szarżą:

Według mnie model który dogonił kogoś to zatrzymuje się tam gdzie go dogonił, w końcu on za nim biegnie i go dobija, a nie biegnie dobija i biegnie dalej.

6. Str.26 Najbliższy cel:

Według mnie powinna być możliwość zdania CP modelu żeby móc strzelić do dowolnego celu (nasz żołnierz ogarnia się i przedkłada wytrenowanie ponad instynkt).

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8138
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Pt lip 05, 2013 10:04 PM
Reply with quote

Quote::
1. Str. 18 Zeskok i Str. 19 Pływanie:

Tu tylko pytanie dlaczego test S/I a nie Wyt/I, myślę że siła nie ma dużo do zeskakiwania i pływania, już bardziej wytrzymałość. A czemu inicjatywa ma coś do pływanie to też nie wiem.

Tak więc uważam że do zeskoku powinien być test I/Wyt a do pływania tylko Wyt.
Jak zapewne zauważyłeś w większości jest to test S lub I. Wynika to z ujednolicenia i ułatwienia zapamiętania zasad. Celem WFS było usprawnienie gry Mordheim a nie stworzenie figurkowego RPGa, stąd kompromisy pomiędzy grywalnością a realizmem.

Quote::
2. Str. 19 Skok (także Szarża Nurkująca):
Tutaj także test S lub I występuje z takich samych powodów jak wyżej. Poza tym nawet w RPG nie testowało się współczynnika SZ, który odzwierciedla jedynie dystans jaki dana postać może pokonać w określonym czasie, a nie warunki fizyczne czy wysportowanie danego modelu za które odpowiadają inne cechy.

Quote::
3. Str. 19 Upadek:

Tu mam tylko jedno zastrzeżenie mianowicie dlaczego 1k3 trafień a nie jedno?
Bo niektóre modele mają Żw więcej niż jeden i one też mogą zostać wyłączone z akcji w wyniku upadku.

Quote::
4. Str. 19 Deklaracja Szarż:

Wiem że w starych dobrych czasach tak zawsze było, ale uważam że nowe rozwiązanie szarży losowej jest o niebo lepsze i to jest tylko propozycja, aby wprowadzić szarże na SZ +k6 (dla SZ<7) i SZ +2k6 (dla SZ>6)
Ja tak nie uważam, wolę stary system.

Quote::
No i pytanko dlaczego bonus +1 do trafienia, wydaje mi się że szarżujący uderza pierwszy to jest wystarczający bonus.
A ja uważam, że uderza jako pierwszy nie wystarczy i stąd dodałem taki motywator dla szarżujących.


Quote::
Szarżowanie modelu którego się nie widzi powinno być na wartość współczynnika I w calach a nie po prostu 4".
Tutaj akurat się nie upieram, i to można zmienić.

Quote::
5. Str. 20 Modele uciekające przed szarżą:

Według mnie model który dogonił kogoś to zatrzymuje się tam gdzie go dogonił, w końcu on za nim biegnie i go dobija, a nie biegnie dobija i biegnie dalej.
Dokładniej, to goniący tratuje uciekającego i niesiony żądzą krwi biegnie dalej w poszukiwaniu kolejnego celu.

Quote::
6. Str.26 Najbliższy cel:

Według mnie powinna być możliwość zdania CP modelu żeby móc strzelić do dowolnego celu (nasz żołnierz ogarnia się i przedkłada wytrenowanie ponad instynkt).
A wg mnie mnie. Choćby dlatego, że dałoby to zbyt dużą przewagę niektórym kompaniom.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kaufi
Nieświadomy
Nieświadomy

kaufi

Offline

Joined: lip 05, 2013
Posts: 7
Location: Wrocław

Post Post subject: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Sb lip 06, 2013 10:23 AM
Reply with quote

Ok miałem jeszcze trochę propozycji ale widzę że tu nie chodzi o stworzenie realistycznego systemu... to trochę przykre, bo mi się zawsze wydawało że to o to chodzi w grach bitewnych i większości graczy nie zależy na tym żeby iść na łatwiznę z zasadami ale żeby one odwzorowywały to co się naprawdę dzieje podczas takich sytuacji.

Jeśli mógłbym to chciałbym poprosić o zgodę użycia twojego podręcznika w celu stworzenia bardzie realistycznej wersji (jeśli moglibyśmy się przez PW skontaktować może mógłbyś mi przesłać podręcznik w wersji doc).

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8138
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Sb lip 06, 2013 05:45 PM
Reply with quote

Mam pytanie, ile masz lat i jak długo grasz w gry bitewne? Odpowiedz jeśli to nie jest zbyt osobiste pytanie.

kaufi wrote:
Ok miałem jeszcze trochę propozycji ale widzę że tu nie chodzi o stworzenie realistycznego systemu... to trochę przykre, bo mi się zawsze wydawało że to o to chodzi w grach bitewnych i większości graczy nie zależy na tym żeby iść na łatwiznę z zasadami ale żeby one odwzorowywały to co się naprawdę dzieje podczas takich sytuacji.
Zgadza się, nie chodzi mi o stworzenie realistycznego systemu bo to nie jest możliwe, a na pewno nie na mechanice od GW. Oczywiście możesz próbować stworzyć taki system ale wcześniej czy później zgubisz się w ilości współczynników oraz różnych zasad specjalnych. To w co można bawić się w RPG rzadko sprawdza się w grach bitewnych.

A celem WFS nie było stworzenie realistycznej gry bitewnej, bo jak już napisałem uważam, że jest to niemożliwe, a stworzenie gry oferującej więcej możliwości niż Mordheim.


kaufi wrote:
Jeśli mógłbym to chciałbym poprosić o zgodę użycia twojego podręcznika w celu stworzenia bardzie realistycznej wersji (jeśli moglibyśmy się przez PW skontaktować może mógłbyś mi przesłać podręcznik w wersji doc).
Jeśli chodzi o podręcznik to możesz z niego korzystać i modyfikować zasady w dowolny sposób. Warheim FS nie jest objęty prawami autorskimi. Natomiast nie udostępnię ci wersji doc.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Sb lip 06, 2013 06:32 PM
Reply with quote

Gry bitewne oparte o mechanikę ala GW nigdy nie będą realistyczne.
Należałoby zbudować system od nowa.
Owszem część niedomówień może być poprawiona (tak jak ten ruch i skok na płaskim stole), jednak Twoje propozycje niewiele zmienią, a tylko wprowadzą niepotrzebne zamieszanie.

Ja proponuję by zamiast tutaj dyskutować na sucho i teoretyzować zagrać sobie kilkanaście bitw na obecne zasady z uwzględnionymi zasadami opcjonalnymi. Gra Warheim jest dobrze skonstruowana i pozwala na wiele. Można rozgrywać kampanię, podręcznikowe scenariusze, czy też odgrywać większe potyczki z sesji RPG. Nic tylko rozłożyć figurki na stole i grać Wink

Back to top
View user's profile AIM Address
kaufi
Nieświadomy
Nieświadomy

kaufi

Offline

Joined: lip 05, 2013
Posts: 7
Location: Wrocław

Post Post subject: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Sb lip 06, 2013 07:52 PM
Reply with quote

@quidamcorvus

Nie wiem jakie to ma znaczenie ile mam lat, ale mam 23 a zacząłem grywać w WFB jak miałem 7 a potem jak miałem z 14 to uczyłem ludzi grać, więc system znam dobrze.

Nie chodzi mi tu o sprzeczanie, po prostu pisałeś żeby ludzie pisali z propozycjami i to były moje, bo lubię realistyczne systemy jak Flames of War lub Infinity które są świetnie zrobione mają full zasad ale rzadko się w nich gubimy. I wielkie dzięki tobie, bo zrobiłeś świetną robotę odnawiając tak niesamowity system jak Mordheim.

Jak Izwor napisał tak zrobimy i zaczniemy się zbierać i testować i zobaczymy czy da się zrobić ten system bardziej realistyczny, ale najważniejsze że będziemy się dobrze bawić.

A i jeśli będziesz w okolicach naszego pięknego miasta to może i coś razem pogramy.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8138
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Analiza podręcznika 0.15
Posted: Sb lip 06, 2013 07:55 PM
Reply with quote

Wiek ma znaczenie o tyle, że chęć tworzenia, zmian czy ulepszania istniejących systemów cechuje zwykle ludzi młodszych Smile

Co do systemów opartych na mechanice GW to ja osobiście traktuję je jak szachy - nie musi być realnie, musi dobrze działać. Od realnego odwzorowania są inne mechaniki, choćby te które wymieniłeś.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [pytanie][sugestia] format podręcznika
za duży plik, problem z konwersją, format MOBI
5 Zgłębiczart 250 [pytanie][sugestia] fo...
 Pt sierp 10, 2018 01:10 AM 
Zgłębiczart View latest post
No new posts Poradniki... Analiza rozmiaru (okrągłych podstawek) 0 Grish 353 Analiza rozmiaru (okr...
 Pt grud 09, 2016 07:30 AM 
Grish View latest post
No new posts Uściślenie zasad [Mordheim] Przekład Podręcznika Do Mordheim 7 Orris 3090 Re: Przekład Podręcz...
 Wt paźdź 29, 2013 10:41 AM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Mroczny błazen z polskiej wersji podręcznika 12 Aenur 5298 Re: Mroczny błazen z ...
 Sb kwiet 16, 2011 10:38 AM 
Gabriel_Daco View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Inkq
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 437

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 7
_BBOT: 0
Razem: 7
Kto gdzie jest:
 Goście:
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy