Małpa dla Piratów z Sartosy

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

#1: Małpa dla Piratów z Sartosy Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt May 24, 2013 08:01 AM
    ----
Tak sobie pomyślałem QC czy nie można by urozmaicić bandy Piratów z Stratosy i dodać model Małpy. Zastanów się czy to co napisałem poniżej może być. Jeżeli masz jakieś uwagi to też chętnie wysłucham.


Małpa:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 40 ZK
PODSTAWKA: 20 X 20 MM


Wytresowane i udomowione małpy są niezwykle rzadkie w Starym Świecie, chociaż stada żyjące dziko często można spotkać w południowych krainach. Są to zwinne i bardzo inteligentne zwierzęta towarzyszące od stuleci ludziom, a w szczególności piratom, którzy upodobali sobie ich towarzystwo. Te niewielkich rozmiarów zwierzęta zazwyczaj trzymane są jako maskotki - talizmany i w opinii swych właścicieli powszechnie uważane są za zwierzęta przynoszące szczęście. Odpowiednio wytresowane małpy potrafią niepostrzeżenie wykraść przedmiot przeciwnikowi, otworzyć zamknięty zamek jak również skutecznie walczyć.

CHARAKTERYSTYKA MAŁPY:

Code::
Małpa         Sz WW US S  Wt Żw I  A  CP
Początkowa    6  4  0  3  3  1  5  2  5
Maksymalna    6  4  0  3  3  1  5  2  5

BROŃ/PANCERZ: Małpa posiada zdolność broń naturalna. Małpy nigdy nie mogą używać oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
ZWIERZĘ: Małpa nigdy nie zdobywa doświadczenia.
ZWINNE DŁONIE: Dzięki niesamowitej zwinności małpa na początku fazy ruchu może próbować otworzyć zamknięte drzwi wykonując test współczynnika INICJATYWA zamiast testu SIŁY.
Ponadto, na początku kolejnej fazy ruchu, po wykonaniu udanego testu INICJATYWY drzwi mogą zostać ponownie zamknięte.
MASKOTKA: Dowolny model bohatera który znajduje się w odległości do 2" od modelu Małpy, który nie jest Oszołomiony, Powalony na ziemię oraz nie Ucieka może w trakcie walki wręcz przerzucić jeden nieudany rzut na trafienie.
KIESZONKOWIEC: W trakcie trwania potyczki Małpa może podjąć próbę wykradzenia przedmiotu z ekwipunku dowolnego modelu przeciwnika. Aby tego dokonać Małpa musi znajdować się w odległości do 2" od przeciwnika i wykonać test współczynnika WALKA WRĘCZ. Model który jest okradany i nie jest Oszołomiony, Powalony na ziemię, Wyłączony z akcji może próbować udaremnić kradzież, aby tego dokonać należy wykonać test współczynnika INICJATYWA. Małpa której udało się wykraść przedmiot w związku z tym, że jest niewielkim stworzeniem traci jeden atak oraz wykonuje ataki ze modyfikatorem -1 do współczynnika WALKA WRĘCZ. Udana kradzież może być przeprowadzona tylko raz w trakcie trwania potyczki, a skradziony przedmiot jest dodawany do skarbca drużyny po jej zakończeniu.
Last edited by Pepe on Pt sierp 09, 2013 12:59 PM; edited 1 times in total

#2: Piraci z Stratosy Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt May 24, 2013 08:30 AM
    ----
Ciekawy pomysł ale mam kilka uwag.

Małpę widziałbym bardziej jako ekwipunek (dostępny na przykład także dla Marienburga) a nie stronnika, tym bardziej że miałaby być tylko jedna. Coś jak psa, którego mogą kupić sobie bohaterowie.

Zmieniłbym też charakterystykę, bo sądząc to statystykach to niezły z niej szympans a nie kapucynka, jak z kolei sugeruje opis zasady kieszonkowiec.
WW 2, US 2 (może rzucać bronią improwizowaną), S i WT 2, A 1.

Zmieniłbym też działanie zasady kieszonkowiec, bo raczej nie chciałbym żeby małpa ukradła mi ciężki pancerz albo jakiś magiczny przedmiot. Dodałbym jej też zasady związane ze wspinaczką.
Jeśli małpa ma już kraść, niech daje bonusy w sekwencji po potyczce, bo raczej takie profity zapewnia taki zwierzęcy ekwipunek - zobacz gołębie/kruki pocztowe.

Ale sam pomysł mi się podoba Smile

#3: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt May 24, 2013 09:25 AM
    ----
Rozumiem twój tok myślenia odnośnie umieszczenia małpy w ekwipunku i jestem za!!! niech sobie będzie np. Kapucynka która daje bonusy.
Ale mi osobiście chodziło o dodanie modelu, a nie ekwipunku. Jest tylko jedna bo nie wyobrażam sobie biegającego stada małp Smile
Co do kradzieży to można by ograniczyć do losowej niemagicznej broni oraz ekwipunku specjalnego lub broni niemagicznej którą może używać jako broń improwizowaną do końca potyczki.

#4: Re: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt May 24, 2013 10:22 AM
    ----
Ja też mam na myśli dodanie modelu, który jednocześnie jest ekwipunkiem. Działałoby to na tej samej zasadzie jak pies bojowy, którego można kupić w rozdziale Ekwipunek Specjalny - Zwierzęta i transport. W ten sposób działa to w WFS, niektóre modele nie nadają się bezpośrednio na listę stronników, ale można je wprowadzić jako "ekwipunek".

Model małpy biegałby fizycznie po stole do gry, ale nie znajdowałby się na liście stronników kompanii a na w rozdziale ekwipunek.

Quote::
Małpy posiadają zdolność broń naturalna i nigdy nie zdobywają doświadczenia. Zwierzęta Wyłączone z akcji! mają dokładnie taką samą szansę na przeżycie jak pozostali stronnicy i podobnie jak modele stronników wliczane są do podanej w opisie drużyny ilości postaci. Psy bojowe są dostępne dla Piratów z Sartosy i Piechoty Morskiej z Marienburga

A co do umiejętności kieszonkowiec, to nie przewiduję możliwości okradania przeciwnika w trakcie potyczki inaczej niż poprzez grabież. Nawet złodziej - najemne ostrze nie może tego robić.

Zamiast kradzieży kieszonkowej, małpa może zwiększać dochód w czasie sekwencji po potyczce, np:
Quote::
Małpa posiada osobliwą zdolność odnajdowania ukrytych Łupów. W czasie rozgrywania sekwencji po potyczce model bohatera, który posiada Małpę może przerzucić jedną kostkę w rzucie na eksplorację.[/i]

albo

Małpa zwiększa sumę w rzucie na eksplorację o +1.
Last edited by quidamcorvus on Pt May 24, 2013 02:03 PM; edited 1 times in total

#5: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt May 24, 2013 10:29 AM
    ----
Ok podoba mi się. Można by dać taką małpę jako ekwipunek ze zdolnościami jak napisałeś ewentualnie + wspinaczka. Wydaje mi się, że nie powinna występować więcej niż jedna w drużynie.

Ponadto można by wprowadzić umiejętność specjalną np: Kapucynka która dawałaby przerzut trafienia oraz/lub jeden dodatkowy atak w walce wręcz lub na dystans małpy o współczynnikach takich jak napisałeś dla bohaterów Piratów z Stratosy i Piechoty morskiej z Marienburga.

#6: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt May 24, 2013 11:13 AM
    ----
Małpa:
Wytresowane i udomowione małpy są niezwykle rzadkie w Starym Świecie, chociaż ich stada żyjące dziko często można spotkać w południowych krainach. Są to zwinne i bardzo inteligentne zwierzęta towarzyszące od stuleci ludziom, a w szczególności piratom i marynarzom, którzy upodobali sobie ich towarzystwo. Niewielkich rozmiarów zwierzęta zazwyczaj trzymane są jako maskotki - talizmany i w opinii swych właścicieli powszechnie uważane są za zwierzęta przynoszące szczęście. Natomiast większe osobniki odpowiednio wytresowane potrafią otworzyć zamknięty zamek jak również skutecznie walczyć.

CHARAKTERYSTYKA MAŁPY:

Code::
Małpa         Sz WW US S  Wt Żw I  A  CP
Początkowa    6  4  0  3  3  1  4  2  5

ZASADY SPECJALNE:
ZWINNE DŁONIE: Dzięki niesamowitej zwinności małpa na początku fazy ruchu może próbować otworzyć zamknięte drzwi wykonując test współczynnika INICJATYWA zamiast testu SIŁY. Ponadto, na początku kolejnej fazy ruchu, po wykonaniu udanego testu INICJATYWY drzwi mogą zostać ponownie zamknięte.
WSPINACZKA: Małpa dzięki swej niebywałej zręczności potrafi wspinać się na drzewa, mury, skalne ściany i inne pionowe przeszkody. Model w ramach fazy ruch może się wspiąć lub zejść na dystans równy podwojonej wartości jego współczynnika SZYBKOŚĆ liczonej w calach. Jeśli dystans na jaki model zamierza się wspiąć przekracza wartość podwojonego współczynnika SZYBKOŚĆ, to wspinaczka nie może być kontynuowana. Ponadto, model automatycznie zdaje wszystkie testy SIŁY lub INICJATYWY wykonywane w czasie wspinaczki.

lub

WSPINACZKA: Dzięki swej niebywałej zręczności małpa potrafi wspiąć się na drzewa, mury, skalne ściany i inne pionowe przeszkody. Model może przerzucić nieudany test wspinaczki.

ŁOWCA SKARBÓW: Małpa posiada osobliwą zdolność odnajdowania ukrytych Łupów. W czasie rozgrywania sekwencji po potyczce model bohatera, który posiada Małpę może przerzucić jedną kostkę w rzucie na eksplorację.

lub

OBIEŻYŚWIAT: Małpa w swoim życiu wiele podróżowała, zdobywając rozległą wiedzę. (opcjonalnie:"Małpa zanim została zakupiona przez bohatera dużą część swego życia spędziła w posiadaniu kupca, od którego nauczyła się kilku sztuczek handlowych.") Drużyna w która posiada Małpę otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.

UWAGI: Małpy posiadają zdolność broń naturalna i nigdy nie zdobywają doświadczenia. Zwierzęta Wyłączone z akcji! mają dokładnie taką samą szansę na przeżycie jak pozostali stronnicy i podobnie jak modele stronników wliczane są do podanej w opisie drużyny ilości postaci. Małpy są niedostępne/dostępne dla ...
W drużynie nie może występować więcej niż jedna Małpa.
CENA: 40+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

#7: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt May 24, 2013 11:51 AM
    ----
Sajmiri:
Sajmiri to małe małpki które cechuje niezwykła wręcz spostrzegawczość. W przypadku jakiegokolwiek zagrożenia zaczyna wydawać ostrzegawcze odgłosy. Bohater który posiada Sajmiri otrzymuje premię +1 do współczynnika Inicjatywa.

Kapucynka:
Kapucynka to mała małpka która bardzo lubi ludzkie towarzystwo. Zazwyczaj siedzi spokojnie na ramieniu właściciela i rozgląda się na wszystkie strony wypatrując niebezpieczeństwa by w razie potrzeby zaatakować każdego kto się zbliży. Model bohatera, któremu towarzyszy Kapucynka w fazie walki wręcz otrzymuje +2 ATAK bronią naturalną z cechą oręża PRZEBICIE PANCERZA. ATAK rozstrzyga się tak jakby były wykonywane bronią improwizowaną.

#8: Re: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt May 24, 2013 02:07 PM
    ----
A może tak jak na zdjęciu poniżej.

Skoro małpa ma być maskotką to niech pomaga przy broni prochowej (przy okazji i o odpowiednią figurkę nie trudno). Moim zdaniem, będzie to bardziej przydatne niż małpa-wytrych.

Zmieniłem nieco charakterystyki, tak by dopasować je do rozmiarów małpki i obniżyłem cenę, tak by warto ją było kupować.

A dzięki US 3 będzie mogła nawet rzucać bronią improwizowaną:

Broń improwizowana wrote:
Model, który nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, nie Ucieka! oraz nie walczy wręcz, ma prawo w dowolnej turze rozgrywanej potyczki, w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów, podnieść jedną sztukę improwizowanej broni do walki wręcz lub improwizowaną broń dystansową, której będzie mógł używać do końca bieżącej rozgrywki. Gracz powinien zaznaczyć ten fakt na KARCIE DRUŻYNY.

IMPROWIZOWANA BROŃ DYSTANSOWA:
Improwizowana broń dystansowa posiada cechę oręża BROŃ MIOTANA oraz LEKKI i może zostać rzucona na odległość do 4”. Udany rzut na trafienie oznacza, że pocisk uderza w cel z SIŁĄ użytkownika. Ponadto należy zauważyć, że improwizowanej broni dystansowej nie można użyć w reakcji na szarżę stój & strzelaj.

MAKSYMALNY ZASIĘG: 4”; SIŁA: użytkownika; ZASADY: broń miotana, lekki.

TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.

#9: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt May 24, 2013 04:22 PM
    ----
No i świetnie!!! Co prawda jak zawsze wyszło na twoje ale co tam...

#10: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: Areo Post Posted: Pt May 24, 2013 08:04 PM
    ----
Lizaki też chcą zwierzaka.Moze być stegodon lub carnozaur :).

#11: Re: Małpa dla Piratów z Stratosy Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb May 25, 2013 01:45 AM
    ----
Areo wrote:
Lizaki też chcą zwierzaka.Moze być stegodon lub carnozaur :).
Jakby Jaszczury miały mało zwierzaków w kompanii Wink Smile



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]
Page 1 of 1