[Warsztat] Rydwany & powozy...

All Posts
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: [Warsztat] Rydwany & powozy... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt paźdź 04, 2013 08:50 PM
    ----
Jako, że szanowne państwo-draństwo zwróciło uwagę to wprowadziłem zmiany. W zasadach rydwanów i pojazdów dodałem dwa, nowe akapity, dotyczące poruszania się pojazdów:

Zwrot:
Manewrowanie wozem na otwartej przestrzeni to w miarę łatwe zadanie. Problem pojawia się wtedy, gdy trzeba pokonać wąskie, miejskie ulice lub zniszczone imperialne gościńce.
W trakcie wykonywania ruchu lub szarży kierujący pojazdem woźnica może bez utraty prędkości wykonać jeden zwrot zmieniając kierunek przemieszczania się wozu o kąt nie większy niż 45º. Jeżeli woźnica zdecyduje się skręcić o więcej niż 45º ale nie więcej niż 90º to dystans ruchu jaki pojazd może pokonać w trakcie rozgrywania bieżącej fazy ruchu zostaje zmniejszony o K6”.


Obrót:
Rydwany i powozy to masywne i ciężkie machiny, których obrócenie sprawia trudności nawet doświadczonym woźnicom. Zamiast wykonywać ruch powożący pojazdem woźnica w fazie ruchu może obrócić pojazd o więcej niż 90º ale nie więcej niż 180º. Obrót należy wykonać wokół osi wyznaczonej przez środek podstawki rydwanu lub powozu.

Plik pdf z aktualnymi zasadami można pobrać STĄD lub obejrzeć ONLINE.

DOWNLOAD|ONLINE

#2: [Warsztat] Rydwany & powozy... Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Śr grud 14, 2016 12:42 PM
    ----
Uściślenia dla rozjeżdżania i walki z poruszającą się machiną wojenną:

Quote::
Rozjeżdżanie:
Maszynista nie musi szarżować na przeciwników i wiązać ich walką wręcz. Zamiast tego może próbować rozjechać wrogów, którzy stoją mu na drodze. Aby sprawdzić, czy maszyniście udało się stratować przeciwników należy wykonać test kierowania. Powodzenie oznacza, że MACHINA WOJENNA musi wykonać pełen dystans ruchu, a wszystkie modele znajdujące się na trasie przejazdu powozu otrzymują automatyczne trafienie, które rozstrzyga się w oparciu o podstawową wartość współczynnika SIŁA. W przypadku, gdy pojazd wyposażony jest w ostrza na kołach, SIŁA trafienia podnosi się o +1. Atak taki trafia automatycznie, a ofiara nie może skorzystać z cechy oręża PARUJĄCY. Po zakończeniu rozjeżdżania modele należy ustawić w losowo określonym kierunku w odległości K6” od MACHINY WOJENNEJ.

Quote::
Walka z poruszającym się powozem:
Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszającą się, a za taką uważa się MACHINĘ WOJENNĄ która w poprzedniej turze wykonywała ruch, szarżę lub rozjeżdżanie, deklarując szarżę w normalny sposób. Pojazd, który zostanie zaatakowany przez model na podstawce mniejszej niż 40x40 mm nie zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch lub wykonać szarżę albo rozjeżdżanie w normalny sposób. Ponadto, atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe, pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.
Jeżeli poruszająca się MACHINA WOJENNA zostanie zaszarżowana przez model na podstawce 40x40 mm i większej, zostaje związana walką wręcz jednak szarżujący nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
Page 1 of 1