Chata Medyka

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Scenariusze [Warheim FS]

#1: Chata Medyka Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt paźdź 29, 2013 10:20 AM
    ----
Chata Medyka:
Gracz dowodzący kompanią, której w trakcie potyczki ponad 50% modeli zostało wyłączonych z akcji w czasie rozgrywania najbliższej potyczki może automatycznie wybrać scenariusz Chata Medyka.

Teren:
Zaleca się, aby scenariusz został rozegrany na stole o wymiarach 4’x4’. Aby określić rodzaj potyczki należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że rozgrywane będzie starcie WEWNĄTRZ MURÓW, natomiast rezultat 4+ oznacza, że rozgrywka przebiegać będzie POZA MURAMI. Na środku pola bitwy należy umieścić element terenu, który w scenariuszu Chata Medyka będzie pełnił rolę chaty Medyka.
Następnie, każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie odpowiednio elementów terenu miejskiego lub wiejskiego (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie.
Gracz wybiera jedną z makiet i umieszcza ją w dowolnym miejscu na polu bitwy.
Następnie to samo robi przeciwnik i tak dalej na zmianę, póki elementy terenu wiejskiego się nie skończą. Po rozmieszczeniu elementów terenu, każdy z graczy wykonuje dwa rzuty K3+1, których suma określa ilość Zombie oraz Ghouli błąkających się wokół chaty w poszukiwaniu pożywienia.
Każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie nieumarłych (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie. Modele nieumarłych mogą zostać wystawione w dowolnym miejscu na powierzchni stołu w odległości nie większej niż 10” od dowolnej krawędzi chaty Medyka i maksimum 6” od innego ożywieńca.
Pożywiający się nieumarli są tak zajęci tą czynnością, że nie zwracają uwagi na modele drużynników do momentu, w którym zostaną zaatakowane lub dowolny model graczy nie znajdzie się w odległości 12” od nich. W przypadku zaistnienia jednej z powyższych sytuacji wszystkie nieumarłe istoty odrywają się od pożywienia i ruszają w kierunku najbliższego wroga.

CHARAKTERYSTYKA ZOMBIE
CHARAKTERYSTYKA GHOULI

Pogoda:
Aby określić panujące w czasie rozgrywania potyczki warunki atmosferyczne należy postąpić zgodnie z zasadami podanymi w umieszczonym na początku rozdziału paragrafie POGODA W STARYM ŚWIECIE.

Drużyny:
Każdy z graczy rzuca K6 (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem wybiera czy chce rozstawić swoją drużynę jako pierwszy, czy drugi. Gracz, który rozstawia swoje modele jako pierwszy może wybrać krawędź stołu na której rozpocznie potyczkę. Przeciwnik, wystawia swoje modele jako drugi na przeciwległej krawędzi stołu. Wszystkie modele należy rozstawić w strefie rozstawienia w odległości do 6” od brzegu stołu.
W scenariuszu Chata Medyka nie obowiązuje zasada specjalna ZWIADOWCA.

Rozpoczęcie potyczki:
Należy wykonać rzut K6 (przerzucając ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna potyczkę.

Cel:
Rozgrywka zostaje zakończona po upływie 8 rund lub gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia.
Kontrolę nad Chatą Medyka sprawuje ta drużyna, która na początku tury posiada więcej modeli bohaterów znajdujących się w odległości do 3” od budynku. Jeżeli w pobliżu budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, żadna z kompani nie sprawuje kontroli nad Chatą Medyka.
W przypadku gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia lub po zakończeniu 8 rundy zwycięzcą zostaje gracz, który kontroluje Chatę Medyka. Jeżeli w pobliżu budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, gra kończy się przegraną obu graczy.

Punkty Doświadczenia:
+1 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +1 PD.
+1 za zwycięstwo. DOWÓDCA drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +1 PD.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1 PD za każdy Wyłączony z akcji! wrogi model.

Po zakończeniu potyczki bohaterowie zwycięskiej drużyny mogą uleczyć K3+1 poważnych obrażeń. Koszt uleczenia każdego poważnego obrażenia wynosi K3+1 x10 ZK. Ponadto Medyk może się przyłączyć do zwycięskiej drużyny nawet jeżeli drużyna normalnie nie może zatrudnić Medyka.

Dodatkowo po zakończeniu potyczki zwycięska drużyna może przeszukać Chatę Medyka. Aby określić kosztowności, znalezione pośród ruin należy wykonać rzut K6 dla każdego przedmiotu wymienionego poniżej. Jeżeli uzyskany rezultat jest równy bądź większy od wymienionego w tabeli ‘wymaganego wyniku’, oznaczać to będzie, że drużyna wzbogaciła się o wymieniony przedmiot.

PRZEDMIOT WYMAGANY WYNIK
3K6 ZK Automatycznie
K3 Łupy 6+
Rubin, wart K6x15 ZK 6+
Księga Wiedzy Tajemnej 6+
Karty Tarota 5+
Grobowy korzeń 4+
Mikstura lecznicza 4+
Dar Grety 4+
Latarnia 3+
Korzeń mandragory 3+
Strzały łowcy 3+
Czosnek 2+
Kaganek 2+
Kostur 2+


Co ty na to szefie Smile

#2: Chata Medyka Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt paźdź 29, 2013 11:19 PM
    ----
Zagram i odpiszę.

#3: Chata Medyka Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 03:41 AM
    ----
1. Uważam, że rzut na określenie ilości Ożywieńców wystarczy rzut K3 wykonany przez każdego z graczy.
2. Usunąłbym Ghoule i zostawił same Zombie. Poza tym w scenariuszu nie ma, albo nie zauważyłem, sposobu określenia proporcji w jakich się pojawiają. A właściwie, to może niech gracze losują i rozkładają znaczniki, z których później wygrzebie się Zombie.
3. Zmieniłbym też zasady leczenia. Bo kompania, której przynajmniej 50% modeli zostało WzA! w poprzedniej potyczce raczej nie będzie miała funduszy na leczenie. Zrobiłbym tak, żeby wygrany mógł skorzystać z zasady specjalnej regeneracja dla modeli, które zostałyby WzA! w tym scenariuszu. Ewentualnie zwycięzca znajduje protezy w które może zaopatrzyć swoje modele.
4. Jeśli chodzi o przeszukanie, to wolałbym, żeby nagrodą były na przykład K3+2 Łupy, tak jak jest to w innych scenariuszach. Bo wielu graczy skarżyło się, że zwykle losowanie kończyło się z marnym skutkiem, a zamiast radości z gry, była frustracja ze zmarnowanej szansy Wink

#4: Re: Chata Medyka Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 06:00 AM
    ----
quidamcorvus wrote:
1. Uważam, że rzut na określenie ilości Ożywieńców wystarczy rzut K3 wykonany przez każdego z graczy.
2. Usunąłbym Ghoule i zostawił same Zombie. Poza tym w scenariuszu nie ma, albo nie zauważyłem, sposobu określenia proporcji w jakich się pojawiają. A właściwie, to może niech gracze losują i rozkładają znaczniki, z których później wygrzebie się Zombie.
3. Zmieniłbym też zasady leczenia. Bo kompania, której przynajmniej 50% modeli zostało WzA! w poprzedniej potyczce raczej nie będzie miała funduszy na leczenie. Zrobiłbym tak, żeby wygrany mógł skorzystać z zasady specjalnej regeneracja dla modeli, które zostałyby WzA! w tym scenariuszu. Ewentualnie zwycięzca znajduje protezy w które może zaopatrzyć swoje modele.
4. Jeśli chodzi o przeszukanie, to wolałbym, żeby nagrodą były na przykład K3+2 Łupy, tak jak jest to w innych scenariuszach. Bo wielu graczy skarżyło się, że zwykle losowanie kończyło się z marnym skutkiem, a zamiast radości z gry, była frustracja ze zmarnowanej szansy Wink

1. W opisie scenariusza ma być, że wokół chaty krążą ożywieńce które żywią się resztkami ciał/organów.
2. Pomysł godny rozważenia - przemyślę to.
3. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Moim założeniem było zlikwidowanie poważnych obrażeń, ogólnie wymazanie z karty drużyny. A nie zdobycie regeneracji aby nie otrzymać ewentualnych które mogą być po rozegraniu tego scenariusza.
4. A mnie się podoba. Zawsze mam dużą frajdę jeżeli coś znajdę. Poza tym w ten sposób można wejść w posiadanie przedmiotów których się nie kupi bo są dorzuty do kasy i za dostępność.

#5: Chata Medyka Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 12:32 PM
    ----
3. Chcesz, żeby leczenie było płatne. Warunkiem wyboru scenariusza jest utrata 50% i więcej modeli w poprzedniej potyczce. A taka kompania w fazie eksploracji w większości przypadków będzie miała znikomy dochód, który pewnie nie wystarczy na leczenie, bo gracz będzie miał pewnie też inne ważne wydatki. Dlatego proponuję to zmienić na regeneracją w najbliższej fazie (ja by taki łaskawy i na wyleczenie poważnych obrażeń nie zezwolił Wink ), albo użycie jakiś mikstur ewentualnie wdzięczności Medyka. Bo jeśli zostawisz opłatę, to jeśli nawet graczowi uda się wygrać, raczej nie będzie miał kasy na zapłatę.

#6: Chata Medyka Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 01:35 PM
    ----
Czemu byś nie zezwolił na wyleczenie poważnych obrażeń? Można to uciąć do K3 i bez zapłaty.

#7: Chata Medyka Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 03:28 PM
    ----
Bo to duzy bonus jest. Chociaz wydaje mi sie ze wyleczenie jednego powaznego obrazenia za 'darmo' byloby OK.

#8: Chata Medyka Author: wujass Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 05:46 PM
    ----
Może coś przeoczyłem ,ale w podręczniku do WFS nie ma Najemnego ostrza pt. Medyk. Mogę prosić o szczegóły ?


Leczenie poważnych zranień jest ok ,ale podobnie jak quidamcorvus powinno ograniczyć się do 1/k2 osób. Ewentualnie scenariusz byłby rozgrywany po zejściu śmiertelnym/wielu ranach dowódcy bandy, w ramach szansy uchylenia się przed resetem bandy Wink

#9: Chata Medyka Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 06:20 PM
    ----
Nie pamietam czy w wersji 15 podrecznika jest. Jesli nie ma to jego zasady znajdziesz w temacie z najemnymi ostrzami.

#10: Chata Medyka Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 06:36 PM
    ----
W sumie można by dać zapis, że rozegrać taki scenariusz można w wyniku śmierci dowódcy. I jest to możliwość jego ożywienia. Żeby nie było zbyt przegięte to ożywiony dowódca jest z podstawowym doświadczeniem. I scenariusz nazywałby się Domek Frankensteina Smile Very Happy

#11: Chata Medyka Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt list 01, 2013 07:20 AM
    ----
Chata Frankensteina:
Gracz dowodzący kompanią, której w trakcie potyczki zginął dowódca w czasie rozgrywania najbliższej potyczki może automatycznie wybrać scenariusz Chata Frankensteina.

Teren:
Zaleca się, aby scenariusz został rozegrany na stole o wymiarach 4’x4’. Aby określić rodzaj potyczki należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że rozgrywane będzie starcie WEWNĄTRZ MURÓW, natomiast rezultat 4+ oznacza, że rozgrywka przebiegać będzie POZA MURAMI. Na środku pola bitwy należy umieścić element terenu, który w scenariuszu Chata Medyka będzie pełnił rolę chaty Medyka.
Następnie, każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie odpowiednio elementów terenu miejskiego lub wiejskiego (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie.
Gracz wybiera jedną z makiet i umieszcza ją w dowolnym miejscu na polu bitwy.
Następnie to samo robi przeciwnik i tak dalej na zmianę, póki elementy terenu wiejskiego się nie skończą. Po rozmieszczeniu elementów terenu, każdy z graczy wykonuje dwa rzuty K3+3, których suma określa ilość Zombie błąkających się wokół chaty w poszukiwaniu pożywienia.
Każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie nieumarłych (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie. Modele nieumarłych mogą zostać wystawione w dowolnym miejscu na powierzchni stołu w odległości nie większej niż 10” od dowolnej krawędzi chaty Medyka i maksimum 6” od innego ożywieńca.
Pożywiający się nieumarli są tak zajęci tą czynnością, że nie zwracają uwagi na modele drużynników do momentu, w którym zostaną zaatakowane lub dowolny model graczy nie znajdzie się w odległości 12” od nich. W przypadku zaistnienia jednej z powyższych sytuacji wszystkie nieumarłe istoty odrywają się od pożywienia i ruszają w kierunku najbliższego wroga.

CHARAKTERYSTYKA ZOMBIE

Pogoda:
Aby określić panujące w czasie rozgrywania potyczki warunki atmosferyczne należy postąpić zgodnie z zasadami podanymi w umieszczonym na początku rozdziału paragrafie POGODA W STARYM ŚWIECIE.

Drużyny:
Każdy z graczy rzuca K6 (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem wybiera czy chce rozstawić swoją drużynę jako pierwszy, czy drugi. Gracz, który rozstawia swoje modele jako pierwszy może wybrać krawędź stołu na której rozpocznie potyczkę. Przeciwnik, wystawia swoje modele jako drugi na przeciwległej krawędzi stołu. Wszystkie modele należy rozstawić w strefie rozstawienia w odległości do 6” od brzegu stołu.
W scenariuszu Chata Frankensteina nie obowiązuje zasada specjalna ZWIADOWCA.

Rozpoczęcie potyczki:
Należy wykonać rzut K6 (przerzucając ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna potyczkę.

Cel:
Rozgrywka zostaje zakończona po upływie 8 rund lub gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia.
Kontrolę nad Chatą Frankensteina sprawuje ta drużyna, która na początku tury posiada więcej modeli bohaterów znajdujących się w odległości do 3” od budynku. Jeżeli w pobliżu budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, żadna z kompani nie sprawuje kontroli nad Chatą Frankensteina.
W przypadku gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia lub po zakończeniu 8 rundy zwycięzcą zostaje gracz, który kontroluje Chatę Frankensteina. Jeżeli w pobliżu budynku znajduje się tyle samo bohaterów z obu drużyn, gra kończy się przegraną obu graczy.

Punkty Doświadczenia:
+1 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +1 PD.
+1 za zwycięstwo. DOWÓDCA drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +1 PD.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1 PD za każdy Wyłączony z akcji! wrogi model.

Po zakończeniu potyczki gracz zwycięskiej drużyny może ożywić dowódcę lub uleczyć jednego bohatera z poważnego obrażenia. Ponieważ w trakcie przywracania do życia dowódcy Medyk używa różnych mikstur, ziół i bliżej nie określonego pochodzenia substancji proces ten obarczony jest dużym ryzykiem. Gracz który ożywi dowódcę musi wylosować dla niego stygmat chaosu ponadto przywrócony do życia dowódca nie posiada awansów oraz zdolności które nabył w trakcie rozgrywania poprzednich potyczek.

Dodatkowo gracz zwycięskiej drużyny może zdecydować się na przyłączenie Medyka do drużyny nawet jeżeli drużyna normalnie nie może zatrudnić Medyka lub może przeszukać Chatę Frankensteina. Aby określić kosztowności, znalezione pośród ruin należy wykonać rzut K6 dla każdego przedmiotu wymienionego poniżej. Jeżeli uzyskany rezultat jest równy bądź większy od wymienionego w tabeli ‘wymaganego wyniku’, oznaczać to będzie, że drużyna wzbogaciła się o wymieniony przedmiot.

PRZEDMIOT WYMAGANY WYNIK
3K6 ZK Automatycznie
K3 Łupy 6+
Rubin, wart K6x15 ZK 6+
Księga Wiedzy Tajemnej 6+
Karty Tarota 5+
Grobowy korzeń 4+
Mikstura lecznicza 4+
Dar Grety 4+
Latarnia 3+
Korzeń mandragory 3+
Strzały łowcy 3+
Czosnek 2+
Kaganek 2+
Kostur 2+


Co tym razem na to powiesz szefie Smile

#12: Re: Chata Medyka Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt list 01, 2013 02:22 PM
    ----
Ciekawe Twisted Evil

Ale jedną rzecz bym zmienił. Usunąłbym ten Stygmat Chaosu, bo raz że to nie ma wiele wspólnego z nekromancją, a dwa do większości drużyn nie pasuje. Zostawiłbym też doświadczenie i rozwinięcia które dowódca posiadał do tej pory. Zamiast tego niech podlega zasadzie specjalnej 'tempy' i 'przepastne trzewia'. Pierwsza to byłby ów skutek uboczny, druga oznaczała większe koszty utrzymania dowódcy w całości.

#13: Chata Medyka Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt list 01, 2013 07:43 PM
    ----
Zgoda.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Scenariusze [Warheim FS]
Page 1 of 1