Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Scenariusze [Warheim FS] › Inspiracje Malifaux
Inspiracje Malifaux
...czyli propozycje nowych scenariuszy.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Inspiracje Malifaux
Posted: Cz list 05, 2015 10:00 PM
Reply with quote

Ostatnio zacząłem grać w Malifaux i trochę na fali fascynacji nowym systemem, zacząłem zastanawiać się, co z niego dało by się przejąć do Warheim.

Na początek, może napisze co uważam za warte naśladowania.
Pierwsze, co rzuca się w oczy to fakt, że przy rozgrywaniu scenariuszy zabijanie modeli przeciwnika często jest na drugim planie. Oczywiście walka jak to w systemie bitewnym jest daniem głównym, ale bardziej jako środek a nie cel, gra trwa co najmniej cztery tury następnie przy każdej następnej losujemy czy już koniec czy jeszcze jedna, z każdą kolejną turą zwiększa się trudność rzutu na przedłużenie gry. Jeśli skupimy się na posyłaniu modeli przeciwnika do piachu, to może okazać się, że pochłonięci wybijaniem do nogi bandy przeciwnika, nie zauważyliśmy ,że pomimo tego, że już skutecznie wszystkich posłaliśmy do piachu i tak udało im się doprowadzić rytuał do końca i wygrać scenariusz, kiedy nasze zadania leżały odłogiem w gorączce rozlewu krwi;).

W Warheim często gęsto miałem sytuacje, że w pierwszej turze jeszcze jakoś się pamięta o głównym zadaniu, ale jak już spotkamy się w walce wręcz to i tak liczy się tylko to kto komu wyłączy ponad jedną czwartą bandy i nie zda testu rozbicia.

Wprowadzenie systemu wygrywania opartego o punkty zwycięstwa przy wykluczeniu możliwości rozbicia bandy, kończenie gry w określonej losowo turze.
Rozbijanie band jest teraz kluczowe w Warheim, myślę że byłaby to spora rewolucja, ale przynajmniej kilka scenariuszy pomiędzy standardowymi jest do przełknięcia.
Opisze przykładowe dwa zadania inspirowane tymi z Malifaux, nie mam gotowych pomysłów jak je przenieść do Warheim, cały ten post jest raczej luźnym rzucaniem inspiracji.
Co ważne, zadań jest w jednej rozgrywce kilka, główna strategia – jak scenariusz w Warheim i poboczne jak karty zadań w Warheim. Kluczem do zmiany podejścia w ich realizacji są wspomniane wyżej punkty zwycięstwa i brak testów rozbicia.
Pierwsze z klimatem dla band chaosu, drugie dobre dla każdego;):

Przekleństwo- Zadanie zaczyna jako ukryte, odkrywa się je przy podłożeniu pierwszego przeklętego przedmiotu. Wszystkie modele które nie są zwierzętami i ich podstawka dotyka modelu przeciwnika, który również nie jest zwierzęciem, mogą podrzucić przeciwnikowi przeklęty przedmiot kosztem jednego ataku, przedmiot uda się podrzucić po udanym teście trafienia. Przeciwnik w swojej turze może zdać test siły/inicjatywy (na razie to mi przychodzi do głowy) aby odrzucić przeklęty przedmiot z siebie lub sojuszniczego modelu z którym dotyka się podstawką. Pod koniec tury przeciwnika gracz dostaje jeden punkt zwycięstwa za każdy przeklęty w ten sposób wrogi model. Przeciwnik może w każdej swojej turze próbować odrzucać przeklęte przedmioty.

Zakładnik- Gracz odnotuje wybrany model z bandy przeciwnika, który nie jest zwierzęciem. Jeśli pod koniec gry jest on związany walką przynajmniej z jednym modelem wykonującego zadanie który też nie jest zwierzęciem, ten dostaje 2 punkty zwycięstwa. Jeśli w 3 calach od wybranego modelu nie ma innych sojuszniczych dla niego modeli, gracz realizujący zadanie dostaje zamiast 2, 3 punkty zwycięstwa.
Ciekaw jestem co o tym myślicie.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
basic
Przytomny
Przytomny

basic

Joined: grud 27, 2015
Posts: 63
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Inspiracje Malifaux
Posted: Pn marca 21, 2016 11:22 PM
Reply with quote

Dla mnie spok. Kiedy zaczynałem interesować się Warheimem myślałem, że jest to taki pomost pomiędzy RPG a bitewniakiem - okazuje się że jednak większość scenariuszy jest ze sobą niepowiązana i nie tworzy ciągu narracji czyli klasycznej w pojęciu RPG kampanii. Dlatego każdy nowy pomysł jest ciekawym według mnie urozmaiceniem.

Back to top
View user's profile Send e-mail
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Warsztat [Figurki] Carnival of Chaos - modele i inspiracje
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
63 Dwalthrim 52494 [Figurki] Carnival of ...
 Wt sierp 21, 2018 05:27 PM 
Zgłębiczart View latest post
No new posts Galeria - Makiety Makietowe inspiracje 1.0
[ Go to pageGo to page: 1 ... 16, 17, 18 ]
263 quidamcorvus 137646 Makietowe inspiracje 1...
 Sb czerw 09, 2018 05:39 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki Figurkowe inspiracje
[ Go to pageGo to page: 1 ... 21, 22, 23 ]
336 Findar 155241 Re: Figurkowe inspirac...
 Pn kwiet 16, 2017 12:13 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Warsztat [Figurki]O&G, Hobgobliny: inspiracje, alternatywne wzory itp 13 Dwalthrim 9516 Re: [Figurki] Orcs & G...
 Śr lut 25, 2015 03:40 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Warsztat [Figurki] Propozycje i inspiracje do bandy Ostlanders 5 Dwalthrim 4528 Re: [Figurki] Propozyc...
 Pt marca 07, 2014 10:27 AM 
Dwalthrim View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy