Border Town Burning!

All Posts

1 2
>
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#1: Border Town Burning! Author: Kapitan_Hak Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 05:41 PM
    ----
Pomysł założenia niniejszego tematu pojawił się już w trakcie rozgrywania poprzedniej kampanii, kiedy to od czasu do czasu pojawiały się sytuacje problematyczne, co do których dobrze by wypracować jakiś konsensus wykładni zasad.

I jeszcze jeden ważny "disklajmer" Wink : uściślenia zawarte w tym temacie będą miały charakter wyłącznie opcjonalny, przede wszystkim na potrzeby klubowych gier w SDK.

Proszę zatem nie pisać tu postów w stylu, że rościmy sobie prawo do oficjalnej wykładni zasad, czy coś w ten deseń Wink .

P.S. Warto by tutaj też przypominać - w razie potrzeby - "rozstrzygnięcia", które zapadły w podlinkowanych do tego tematu: boringmordheimforum.fo...ficial-faq

#2: Border Town Burning! Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 06:23 PM
    ----
To może ja zacznę.
1) Bicz u marauderów dodaje +1 do ataku psom. Jestem za wywaleniem tego przedmiotu (totalna przeginka)
2) Mark of Slaanesh: jeżeli dowódca mnie zaatakuje to robię LD na 3d6(!) wyalam najniższą(!!) i wtedy nie dość, że nie mogę atakować to jescze wszyscy trafiają mnie auto(!!!). Proponuję zwykły test LD z charakterystyki.
3) Slaanesh's Temptation - proponuję zastąpić Lure of chaos z warbandy possesed.

Co do rozgrywki:
W scenarius

#3: Border Town Burning! Author: Staś Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 06:42 PM
    ----
1. wg mnie to nie przegięcie Heros nie może być w walce czyli albo heros walczy albo daje +1 atak psom
2.też bym zostawił
3.Z tego co pamiętam Telcharowi nigdy nie wyszedł ten czar, i z mieliśmy z niego niezły ubaw

Ale dodałbym jak już pisałem hatred dla CD i Dwarfów na siebie nawzajem.

#4: Re: Border Town Burning! Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:09 PM
    ----
Urwało mi posta (głupi internet)
1 wtedy walczą za niego psy z podwójnym atakiem - z chęcią bym się zamienił. Marauderzy nie sa słaba banda i nie potrzebuja takiego (zbyt)mocnego boosta. Jak chcesz możemy zagrać we wtorek i dam swoim WH ten bat Smile
2 czemu? umiejętność która z założenia ma sprawić, że przeciwnik nie może atakować i dostaje auto jest jak najbardziej fair? Shocked
3 Ja nigdy nie zabiłem nikogo Tileanem za to Tomek wytłukł nim 3 (chyba) grając na stole obok. To nie jest wykładnia obawiam się.
Quote::
Ale dodałbym jak już pisałem hatred dla CD i Dwarfów na siebie nawzajem
W backgroundzie nie ma, że się nienawidzą.

#5: Border Town Burning! Author: Staś Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:24 PM
    ----
1.W połowie kampani ten heros będzie DUŻO lepszy od tych piesków,
2.wg mnie nie jest to przegięte
3.ale ten czar jest bardzo trudny do rzucenia 7 potem musi nie wyjść LD, potem w każdej nastepnej turze można się wyłamać a jak ktoś trafi czarodzieja to jest kolejna szansa. W sumie jeśli ten czar jest jakiś to wg mnie słaby.

Tak napewno CD i Dwarfy się kochają, nienawiść między nimi jest nie możliwa.

#6: Border Town Burning! Author: Kapitan_Hak Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:34 PM
    ----
Przede wszystkim proponowałbym wprowadzić min. 2 reguły:

primo, skoncentrujmy się raczej na interpretacji istniejących, problematycznych zasad (jak np. Out of control wózka, czy coś w tym stylu), które pojawiły się w trakcie gry, a nie na usuwaniu/dodawaniu zasad

secundo, zanim podejmiemy jakieś działania "prewencyjne" jak np. w stosunku do bacika od piesków, sprawdźmy w trakcie kampanii, czy faktycznie sprawia to problem, bo może się równie dobrze okazać, że problem istnieje raczej tylko na papierze.




Co do ww. punktów poruszonych przez Catachanfrog, to o ile 2. i 3. niewiele mi mówią (muszę się tym zasadom przyjrzeć bliżej, zanim się wypowiem), to 1. bym nie ruszał choćby z tej prostej przyczyny, że pieski to nieawansujący stronnicy, którzy w długiej kampanii BTB szybko stają się mało znaczącymi plewami bez względu na liczbę ataków. No i jeszcze raz napiszę: poczekajmy, zagrajmy i zobaczmy, czy naprawdę wprowadzi to aż tyle zamieszania.

#7: Border Town Burning! Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:36 PM
    ----
Przepraszam za podwójnego ale ten dotyczy problemu, który poruszył Tomek czyli graczy włączających się w kampanię.
Moja propozycja:
Campaign points - wiadomo

Złoto - proponuję tak:
1) ilość campaign pointsów. wyznacznik - gracz, który ma najmniej campaign pointsów jako, że za rozegranie scenariusza zawsze dostaje się jednego.
2) Rzuty na eksploracji za każdy campaign point. rzucają wszyscy bohaterowie. (czyli za 1cp rzucają wszyscy bohaterowie i znowu i znowu)
3) Przed rzutami na explo każdy bohater rzuca kostka i na 1 (ewentualnie 1,2) nie bierze udziału w eksploracji tylko rzuca na serious injuries). Co do henchmenów nie wiem - może przy każdej eksploracji też jakiś rzut czy zdechli?

Doświadczenie - za każdy campaign point wszyscy dostają po jednym + jakiś rzut kostka na dodatkowe doświadczenie do rozdysponowania losowo wśród wszystkich.

co wy na to? potrzebny przykład?
Last edited by catachanfrog on Cz paźdź 31, 2013 07:39 PM; edited 1 times in total

#8: Border Town Burning! Author: Staś Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:39 PM
    ----
Ja bym poprostu wprowadził statystykę tyle średnio rzutów na SI tyle dostajesz złota i koniec. SI losowo między herosów.
Expy wiadomo średnia i już, jest to proste i sprawiedliwe. Dodatkowo promuje graczy regularnie przychodzących.

#9: Border Town Burning! Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:43 PM
    ----
Zgaduję, że nawet nie przeczytałeś mojego posta skoro już 3 min później dajesz alternatywę? Wink

Proponuję byś przeczytał army booka do 5ed do chaos dwarfów i Tamurkhan: throne of chaos. Na tej zasadzie moi WH powinni mieć hate jak tu:
Quote::
(Witch Hunters only)
The pages in this tome describe the servants of Chaos,
witches, heretics, deviants, mutants, warlocks, blasphemers,
necromancers, sinners and other enemies of Sigmar in all
their foulness.
Special Rules: A Hero with the Hammer of Witches will hate
all Possessed, Skaven, Beastmen, Chaos, Daemons, Dark Elf,
Orc & Goblins and Sigmarite Sisters.
Last edited by catachanfrog on Cz paźdź 31, 2013 07:48 PM; edited 1 times in total

#10: Border Town Burning! Author: Kapitan_Hak Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:46 PM
    ----
Wstępne ramy zasady, a zwłaszcza koncepcja oparcia ich na CPach, do mnie przemawiają - pozostaje nam testowanie i długotrwałe tuningowanie szczegółów... może naprawdę przydałyby nam się jakieś statystyki?

#11: Border Town Burning! Author: Staś Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:48 PM
    ----
Przeczytałem, zresztą mówiłeś o tym wczoraj.
Nie wiem dlaczego zakładasz że mógłbym tak zrobić, to bardzo niemiłe.

Nad tym jak rozwiązać ten problem zastanawiałem się od zeszłego roku, bo sam byłem w takiej sytuacji że dołączałem do zaawansowanej kampani.

#12: Border Town Burning! Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 07:51 PM
    ----
Nie twierdzę, że mój system jest super ale uwzględnia takie ewentualności jak: injuries, ewentualną śmierć, znalezienie itemków na eksploracji oraz wydarzenia, które moga na tej eksploracji się przydarzyć nie wspominając już o losowym zarobku. Jak wiemy to wszytko jest normalna koleją rzeczy po bitwie. System Stasia z kolei daje czysta warbandę bez żadnych strat z dodatkowym doświadczeniem i zlotem co nie jest uczciwe względem innych warband.
Stasiu nie chciałem cię serio urazić ale byłoby ok gdybyś przynajmniej luknął na to co napisałem i się odniósł bo wczoraj był zarys a dopiero teraz wymyśliłem to co napisałem. Myslałem o tym twoim systemie bo mówiłeś wczoraj i pamiętam na czym polega tylko, że... to co napisałem powyżej. Mysli

#13: Border Town Burning! Author: Staś Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 08:04 PM
    ----
Jak czystą bande z dodatkowym złotem, a czym jest średnia rzutów na SI.
Nie upieram się przy swoim systemie ale on da średnią ilość złota średnio expa i średnio ilość strat. Czyli średnią bande nie słabą nie silną.

Przeczytałem twój system i ma jedną wadę przy dobrych rzutach dostaniemy bande gorszą niż najsłabsza banda w kampani bez szans na wygraną kampani. Przy złych rzutach dostaniemy bandę bardzo odstającą od średniej.

Jeżeli będziemy wiedzieli że do tego momentu gry, statystyczny heros rzucał 20 razy eksplorację i 8 na SI to wyjdzie nam banda po przejściach nie odchylająca się od średniej całej kampani.

Oczywiście odrzucimy najwyższy i najniższy wynik w celu wyeliminowania odchyłu.

#14: Border Town Burning! Author: Kapitan_Hak Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 08:21 PM
    ----
Dlatego najlepiej by zacząć od prowadzenia jakiejś statystyki Mysli .

Pomyślę nad jakimś arkuszem-ankietą dla graczy na kampanię Wink .

#15: Border Town Burning! Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz paźdź 31, 2013 08:31 PM
    ----
W jaki sposób obliczyłeś, że banda będzie gorsza niż najsłabsza? I to jeszcze bez szans na wygranie?
Przykład zostały rozegrane 3 bitwy. Wchodzący bohater orkijski ma 3cp. Ma 4 bohaterów startowych każdy z nich rzuca kostką jak wypadnie jedynka (duże szanse?) rzuca na injuries. Reszta rzuca na eksplorację. Dostaję kase z eksploracji i to co znajdą. Potem dostają xp i znowu. Nie wiem jak w ten sposób warbanda może być słabsza od najsłabszej.
POza tym jak chcesz rozwiązać następujący problem: Owszem statyczny bohater rzucał 20 razy na eksplorację i 8 razy na injuries. Więc co powiesz na to: pierwszy rzut na injuries to dead. I co dalej? może rzucać na explo będąc martwy? czy najpierw trzepie kasę a potem okazuje się, że w sumie był martwy?
W tym wypadku mam wrażenie, że średnia ze statystyki jest zaburzona co nie dzieje się w moim systemie bo wszytko jest na bierząco.



Forum IndexHome Rules [Mordheim]

1 2
>
Page 1 of 2