Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 31 32 33 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 24, 2014 10:50 PM
Reply with quote

1. Pojazd + zwierzęta pociągowe liczą się jako jeden model.
2. Tak.
3. Jeździ tak jak z jednym.
4. Jeżeli pojazd jest sprawny, musi wziąć udział w grze.
5. To zostanie uregulowane w przyszłej edycji.
6. Z połową.
7.
Quote::
Model, który siedzi obok woźnicy na koźle, może przejąć lejce w momencie gdy woźnica zostanie Oszołomiony!, Powalony na ziemię! lub Wyłączony z akcji!. Od tej pory, model powożący zaprzęgiem traktowany jest tak jak woźnica.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 25, 2014 09:17 PM
Reply with quote

1. czy modele przeciwne blokują LOS dla wyznaczania celu szarży?

2. mogę deklarując szarżę powozem rozjechać modele stojące mi na drodze do zadeklarowanego celu szarży?

3. zaatakowanie poruszającego się powozu nie inicjuje związania walką. Działa to tak samo jeśli to powóz szarżuje wrogi model? Przeciwnik w kontakcie z powozem nie jest związany walką i może deklarować szarże gdzie indziej lub odejść?

4. rozumiem że jeśli postanowiłem rozjechać grupę przeciwników i nie starczy mi dystansu żeby się całkiem przebić to wrogie modele które nie zostały WzA rozpycham na boki, lub do przodu? kto decyduje gdzie ustawić te modele? można postawić taki model za powozem?

5. co się dzeje jeśli postanowiłem rozjechać grupę przeciwnika będącą w zwarciu z modelami sojuszniczymi?

6. jeśli rozjeżdżałem i zakończyłem ruch będąc w kontakcie z modelami wroga pasażerowie/woźnica w fazie walki mogą walczyć z tymi modelami?

7. jeśli rozjeżdżałem i zakończyłem ruch będąc w kontakcie z modelami wroga to w swojej rundzie przeciwnik może zadeklarować tymi modelami szarżę na powóz i uzyskać bonusy z szarży nawet jeśli faktycznie nie wykonał żadnego ruchu szarży?

8. czy przeprowadzam test strachu jeśli szarżuje na mnie model budzący strach a mój model jest już w zwarciu z innym przeciwnikiem?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 26, 2014 09:09 AM
Reply with quote

1. Tak.
Quote::
Modele przesłaniające pole widzenia:
Modele, czy to sprzymierzone czy wrogie przesłaniają pole widzenia. Z tego też powodu sprzymierzone modele stojące na linii ognia mogą zasłaniać wrogie modele, narażając się tym samym na postrzał przez sojusznicze jednostki.
Zasada nie dotyczy modeli, które podlegają zasadzie specjalnej DUŻY CEL, a które stoją za modelami normalnych rozmiarów. DUŻE CELE widzą zza modeli, które DUŻYMI CELAMI nie są. Działa to również w drugą stronę, DUŻE CELE są widoczne dla postaci stojących za sojuszniczymi modelami.
Należy zauważyć, iż nie oznacza to, iż DUŻE CELE mają prawo szarżować przez stojące im na drodze modele, gdyż te ostatnie nie pozwoliłyby po prostu dać się stratować wielkiemu stworzeniu.
Jeśli wrogie modele przesłaniają całkowicie model który chcesz zaatakować, to nie możesz na niego szarżować (chyba że wykryjesz go w Inicjatywie). Ale jeśli model jest jedynie częściowo przesłonięty to może być celem szarży.

2. Tak ale pod warunkiem, że rozjeżdżane modele stoją na trasie która jest najkrótszym możliwym odcinkiem łączącym pojazd i szarżowany model.

3. Nie. Jeśli pojazd zaszarżuje to wiąże walką wręcz zaatakowane modele przeciwników.

4. Najlepiej użyć kostki rozrzutu i zgodnie w wynikiem przesunąć spod podstawki pojazdu.

5. Rozjeżdżasz wszystkie modele znajdujące się pod podstawką.

6. Nie. Nie szarżowałeś, modele nie są związane walką wręcz i powinny być odsunięte na odległość 1".

7. Nie.
Quote::
1” od siebie:
Gracze odkryją, że poruszanie postaci na stole prowadzi czasem do zatłoczenia, szczególnie kiedy wiele różnych modeli walczy wręcz. Ważne jest zatem ustalenie, które postacie aktualnie walczą, a które są blisko, ale nie toczą walki, a może tylko starają się przejść obok.
Z tego powodu, modele stron przeciwnych winne, o ile nie walczą, utrzymywać dystans nie mniejszy niż 1” od siebie. Modele, które w wyniku działań miałyby zbliżyć się do wroga na odległość mniejszą niż 1”, muszą się po prostu zatrzymać w odległości 1” od przeciwnika. Należy pamiętać, że w zwykłych warunkach jedyną metodą włączenia jednostki do walki wręcz jest szarża na przeciwnika. Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży).

8. Nie.
Quote::
Testy psychologiczne a testy Rozbicia:
Gracze zorientują się od razu, że test PSYCHOLOGICZNY przeprowadza się w zbliżony sposób do testu rozbicia, w oparciu o wartość tego samego współczynnika, współczynnika CECHY PRZYWÓDCZE konkretnie. Jednakże test rozbicia nie jest testem PSYCHOLOGICZNYM. Jest to niezwykle istotne, gdyż niektóre premie i zdolności odnoszą się do testów rozbicia, podczas gdy inne dedykowane są testom PSYCHOLOGICZNYM.
Najważniejsza z zasad, która rozróżnia je między sobą mówi, że jednostka, która Ucieka! lub walczy wręcz nie podlega testom PSYCHOLOGICZNYM (STRACH, GROZA czy GŁUPOTA).


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 26, 2014 12:05 PM
Reply with quote

Quote::
3. Nie. Jeśli pojazd zaszarżuje to wiąże walką wręcz zaatakowane modele przeciwników.

1. tylko w rundzie w której zaszarżowałem czy na czas trwania całego zwarcia?
np taka sytuacja:
szarżuję powozem od czoła 2 wrogie modele. dostawiam, walczymy, koniec rundy 1. w kolejnej rundzie chcę kontynuować ruch powozu. mogę? jeśli tak to wtedy próbuję rozjechać modele blokujące mi drogę od czoła i jechać dalej? czy też muszę pojazd zatrzymać, rozegrać starcie i dopiero jak pozbędę się modeli na które szarżowałem to mogę kontynuować ruch powozu?

2. parowanie nie działa przy trafieniu automatycznym prawda?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 26, 2014 03:15 PM
Reply with quote

1. Jeśli szarżujesz to wiążesz walką wręcz tak jak model pieszy.
2. Zgadza się.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 26, 2014 09:22 PM
Reply with quote

1. Upadek a stan psychofizyczny
podczas walki i strzelania model oszołomiony i pnz ma różne szanse na przeżycie (a na pewno jest mu gorzej niż zdrowemu). Zastanawiam się dlaczego nie robisz podobnie w przypadku oszołomionego czy pnz na urwisku czy innej krawędzi.
po raz - model oszołomiony mz powinien testować niższy współczynnik na to czy spadnie (w końcu dostał w łeb czy gdzie tam i nie jest zdrowy - dlaczego ma zatem korzystać ze swojej najlepszej cechy na dany moment)
po dwa - pnz to chyba niewiele moze juz i powinien się zwalić jak kłoda w dół... ewentualnie mieć po prostu 50% szans. zleci albo nie zleci.

2. mierzenie zasięgu
po gruncie czy od podstawki modelu? np zasięg Dominacji księżnej Lhamii stojącej 6" nad powierzchnią stołu to kula o promieniu 6" czy mogę odmierzyć 6" po gruncie?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr sierp 27, 2014 01:43 AM
Reply with quote

1. Bo nie widzę potrzeby nadmiernego komplikowania zasad.
2. Mierzysz od podstawki.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Ramzeseba
Przytomny
Przytomny

Ramzeseba

Offline

Joined: lut 07, 2014
Posts: 70
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 30, 2014 08:10 AM
Reply with quote

Czy spotkał się ktoś z tym, że magiczne przedmioty i prestiż (czyli +5) nie idą w parze. Natknąłem się bandę elfów napakowaną magicznymi przedmiotami i zdziwiłem się jak mocnym można być przy niewygórowanym prestiżu.

Mówię tu szczególnie o przedmiotach z górnej półki 100+ zk. Klika takich zmienia całkowicie moc bandy, a dodaje np 30 prestiżu za 6 szt.

Ale może to tylko moje odczucia....


_________________
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 30, 2014 02:57 PM
Reply with quote

Od jakiegoś czasu testuję taką regułę według której przedmioty magiczne podnoszą prestiż o +5 ale dodatkowo w prestiżu uwzględnione zostają ZK wydane na cały ekwipunek.

Tylko teraz jaką część wydanych ZK proponujecie uwzględniać? Ja proponuję dziesiątą część:
( ilość wydanych na ekwipunek ZK ) * 1/10


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Ramzeseba
Przytomny
Przytomny

Ramzeseba

Offline

Joined: lut 07, 2014
Posts: 70
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 30, 2014 03:33 PM
Reply with quote

1/10 wydaje się OK. Mega przedmioty za 150 zk (np. miecz +3 do ataku) będą dawać 20 do prestiżu, to będzie równoważyć 20 pkt doświadczenia na bohaterze, za które ma przynajmniej 3-5 rozwinięć.


_________________
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1069

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 30, 2014 03:47 PM
Reply with quote

Dobra ale co z modelami które zaczynają już z ekwipunkiem ? Przypuszczalnie Hobgoblin na wilku. Bo jeśli liczyć dodatkowy prestiż tylko za dokupiony ekwipunek to jest to dość nieuczciwe w stosunku do band w których stronnicy nie mają bazowego ekwipunku.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 30, 2014 05:19 PM
Reply with quote

Liczy się tylko ekwipunek kupiony za ZK nie wyposażenie z którym model zaczyna. W tym przypadku wilki liczą się do prestiżu jako wierzchowce.

No a całkiem sprawiedliwie nigdy nie będzie ale uważam że powyższe rozwiązanie nieco lepiej odda siłę kompani.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Ramzeseba
Przytomny
Przytomny

Ramzeseba

Offline

Joined: lut 07, 2014
Posts: 70
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 30, 2014 05:25 PM
Reply with quote

Krnabrny
Quote::
Dobra ale co z modelami które zaczynają już z ekwipunkiem ? Przypuszczalnie Hobgoblin na wilku. Bo jeśli liczyć dodatkowy prestiż tylko za dokupiony ekwipunek to jest to dość nieuczciwe w stosunku do band w których stronnicy nie mają bazowego ekwipunku.

Jak kupisz miecz za 10 zk to prestiż wzrośnie aż o 1 więc nie zrobi Ci to dużej krzywdy.


_________________
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1069

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 31, 2014 12:09 AM
Reply with quote

W sumie ja to się dostosuje.

Pytanie odnośnie magicznych przedmiotów - czemu jest tylko kilka broni strzeleckich ? Jest ich jak na lekarstwo. Łuki chyba 4 z tego 1 tylko dla elfów itp Jest jakiś powód czy tak wyszło w praniu i zostało ?

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 31, 2014 01:18 AM
Reply with quote

Przedmioty zostały eksportowane z battla, a tam magicznej broni strzeleckiej jest niewiele. Jeśli masz jakieś pomysły to pisz w wątku home rules.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 31 32 33 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
63 quidamcorvus 2740 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn grud 02, 2018 04:08 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2209 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 20593 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 88876 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 148540 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy