Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5

All Posts
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 36 37 38
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#136: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn czerw 09, 2014 11:11 AM
    ----
szarża. Powiedzmy że splot wydarzeń pozostawił mój model o 1/2" od przeciwnika. Nie znalazłwszy w zasadach zapisu że szarża powinna być wykonana po najkrótszej możliwej drodze do celu, mogę zamiast dostawić się te pół cala obiec go i wskoczyć mu na plecy?

#137: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 09, 2014 11:41 AM
    ----
Zapis znajduje się w paragrafie 4 Ruch szarżujących:
Quote::
4. Ruchy szarżujących
Po zakończeniu ruchów przymusowych, w tym ruchów modeli wroga, które zadeklarowały Ucieczkę! w reakcji na szarże, przychodzi czas na wykonanie ruchów postaci, które zadeklarowały szarżę. Szarże przeprowadza się jedna po drugiej w kolejności ich zadeklarowania. Należy pamiętać, by na tym etapie rozstrzygnąć wyniki reakcji stać & strzelać, jeszcze przed odmierzeniem, czy szarżujący znajdą się w kontakcie z wyznaczonym celem!
Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.
Ponadto, należy zauważyć, że jeżeli trasa szarży przebiega przez teren trudny lub teren bardzo trudny to model może ominąć taki teren, o ile pozwala na to zasięg szarży, co należy zaznaczyć w czasie deklarowania szarży.
Jeżeli w wyniku nietrafnej oceny dystansu szarży model nie może być dostawiony do krawędzi podstawki przeciwnika lub nie może ominąć terenu trudnego lub terenu bardzo trudnego to szarża jest nieudana.

#138: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn czerw 09, 2014 01:27 PM
    ----
dobra... sorry Smile starość nie radość, wzrok już nie ten co kiedyś...

#139: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 09, 2014 02:24 PM
    ----
Nie ma problemu Smile

#140: [Warsztat] Scenariusze Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Cz czerw 12, 2014 11:02 AM
    ----
potyczka wieloosobowa w sojuszach.
sekwencja po potyczce.
Rozumiem że bierzemy stojących bohaterów do kupy, odliczamy do 6 i sru, tyle kostek eksploracji. Wyszlo X Łupów.
A jak to się potem rozmienia na kasę?
Zliczamy total ilość modeli z np 3 drużyn sojuszu?
wtedy prawie zawsze wyjdzie 16+. I dalej. Jeśli ta opcja jest właściwa a sojusz wg zasad przywódcy sojuszu musi zwiększyć liczbe modeli o jeden poziom i np dostał z eksploracji dziczyznę i gospodarstwo to czy skacze jeden w górę i dwa w dół do 13-15 czy moze tylko dwa w dół do 10-12 bo wyżej 16 nie ma poziomów?

Czy może bierzemy tylko tą drużynę i zasady specjalne gdzie służył Dowódca Sojuszu?

Czy jeśli weźmiemy za przywódcę sojuszy np Leśne Elfy to Leśne Licho i Obcy mają zastosowanie do wszystkich kompanii Sojuszu? Głównie chodzi o +2 na rzut na dostępność.

#141: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz czerw 12, 2014 11:53 AM
    ----
Każdy rozgrywa własną sekwencję po potyczce.

#142: [Warsztat] Scenariusze Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Cz czerw 12, 2014 11:59 AM
    ----
to obawiam się że nie rozumiem....
skoro i tak każda z drużyn sojuszu rozgrywa swoją własną sekwencję zakładam bazując na swoich modelach eksplorujących i zasadach specjalnych to po co jest zapis o przywódcy sojuszu który może wpływać na eksplorację i łupy np albo o tym że do zakończenia sekwencji cały sojusz traktowany jest jak jedna drużyna...?

#143: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Cz czerw 12, 2014 12:10 PM
    ----
polowanie na dziczyznę (66).
załóżmy grupę stronników w liczbie 5 z PD 1.
czy prawidłowym jest podejście:
1 model strzela, trafia, daje grupie 1 PD co oznacza awans i powiedzmy CMT dla tegoż modelu
2 model strzela, nie trafia
3 model strzela, trafia, +1PD dla grupy
4 model strzela, trafia, +1PD dla grupy
5 model strzela, trafia, +1PD dla grupy co powoduje kolejny rzut na awans i np również CMT dla tego modelu..
czyli wyprodukowaliśmy 2 bohaterów z 2 i 5PD


czy raczej

kolektywnie 5 modeli strzela, 4 trafily, +4PD dla grupy co oznacza 2 awanse przy 2 i 5 i dajmy na to wypadły też 2x CMT.
czyli wyprodukowaliśmy 2 bohaterów z 5PD każdy...

edit:
szukałem ale nie znalazłem a głowę dam że gdzieś odpowiedź widziałem...
Deklaracja ataków podczas walki wręcz.
Jeśli szarżuję to muszę zadeklarować w jakie modele, wiadomo.
a czy od razu muszę określić ile ataków w jakiego wroga czy mogę tak jak przy strzelaniu rozpatrywać każdy atak z osobna?
Jeśli muszę zadeklarować ataki wszystkie przed rzutami i np z dwóch zdejmę wroga pierwszym to drugi mi się marnuje czy mogę go jednak przenieść na innego wroga w walce?

#144: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz czerw 12, 2014 05:57 PM
    ----
Sorry. To ja namieszałem, nie zrozumiałem że chodzi o tryb kooperacji. Embarassed

W trybie kooperacji, dla uproszczenia przyjmuje się, że w trakcie rozgrywania sekwencji po potyczce pod uwagę bierze się zasady specjalne drużyny z której wywodzi się dowódca. A kasę dzieli po połowie.

#145: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz czerw 12, 2014 06:05 PM
    ----
Dobrze, że zwróciłeś uwagę na Dziczyznę, bo miałem o tym już kiedyś wspomnieć ale zapomniałem. Uściślony zapis dotyczy tylko bohaterów:

Quote::
Każdy uzbrojony w broń dystansową model bohatera należący do kompanii może oddać strzał w kierunku biegnącego stada, z uwzględnieniem modyfikatora -1. Udany rzut na trafienie oznacza, że model otrzymuje +1 PD.


Co do ataków, to rozpatrujesz każdy z osoba. Więc jeśli pierwszym WzA! przeciwnika, kolejny atak możesz skierować w drugi związany walką wręcz model.

#146: [Warsztat] Scenariusze Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Cz czerw 12, 2014 06:31 PM
    ----
ok. wszystkie zasady specjalne działają?
np rzeczone elfy mają +2 do rzutu na dostępność a w sojuszy są 3 drużyny. Każda z nich będzie mogła posłać bohatera na targ i rozpowiadać
dowodziły nami leśne elfy!
aaa jak tak to proszzzz dla pana miecz nówęsja specjalnie spod lady z dostępnością +2

czy też może należy wysłać bohatera leśnych elfów żeby mi coś kupił bo ma łatwiej

czy też może działa to tylko dla drużyny leśnych elfów i one mogą skorzystać a reszta kupuje sprzęt wg swoich zasad.

innemi słowy gdzie kończy się sojusz a zaczyna wykorzystywanie kolegi Smile

aaa jeszcze jedno. skoro bierze się dla uproszczenia tylko drużynę dowódcy to znaczy że eksplorują też tylko jego bogaterowie? czy wszyscy którym nie oklepano miski z dajmy na to 3 drużyn w sojuszu?

sorry że tak męczę to multi ale u nas 1vs1 zdarza się raz na kwartał standardem natomiast jest od 3-5 graczy naraz...

#147: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz czerw 12, 2014 06:42 PM
    ----
Eksploruja wszyscy bohaterowie ktorzy nie rzucali na tabele poeaznych obrazen. Obowiazuja zasady specjalne druzyny dowodcy.

Ma to plusy i minusy. Czasem wieksza dostepnosc oznacza wyzsza cene.

A co do wykorzystywania to chyba kazdy wie na co sie pisze zawierajac sojusz? Wink

#148: [Warsztat] Scenariusze Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Cz czerw 12, 2014 08:12 PM
    ----
to jeszcze Cię pomęczę...
Quote::
Eksploruja wszyscy bohaterowie ktorzy nie rzucali na tabele poeaznych obrazen
wszyscy wszyscy czy wszyscy max do 6 kostek eksploracji?

#149: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz czerw 12, 2014 08:29 PM
    ----
Słuszna uwaga. Max do 6 kostek. Ale w takim wypadku opłaca się wybrać tych bohaterów, którzy mają jakieś bonusy do rzutu, a innych typu kowal run czy łowca niewolników wysłać do dodatkowej roboty.

#150: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pt czerw 13, 2014 03:41 PM
    ----
w innym temacie napisałeś:
Quote::
Zabójczy cios nie wyklucza Zatrutych ataków.

Nawet jeśli zranisz automatycznie Zatrutym Atakiem warto mimo wszystko rzucić na zranienie choćby po to, by dowiedzieć się nie czy nie ma trafienia krytycznego czy właśnie chociażby nie Zadziała zabójczy cios.

a ja mam taką kwestię.
czy ten rzut na ew zranienie jest obowiązkowy czy czy nie? ponieważ jeśli wyjdzie krytyk 1-2 a potem mi się nie poszczęści to zamiast automatycznego trafienia będę miał guano.

a co jeśli mam b.n zwykłą i zabójczy cios. trafiam na 6, ranie na 6... i co dalej? jeśli rzucę na krytyk i padnie 1-2... prawdopodobnie guano, a mogłem zdjąć chłopa.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 36 37 38
>
Page 10 of 38