Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5

All Posts
<
1 2 3 ... 36 37 38
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#16: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn lut 10, 2014 10:06 AM
    ----
z drugiej strony jak popatrzysz na to fabularnie to banda nie zapomina czego się nauczyła tylko dlatego że spotkała przeciwnika z którym się jeszcze nie ścierała... poza tym trafiając na silniejszego przeciwnika zawsze możesz wyciągnąć pare dodatkowych pedetów z Żółtodziobów Wink

#17: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 12:56 PM
    ----
Witam, to jest mój pierwszy post tutaj, dlatego proszę o wyrozumiałość, jeżeli to nie jest właściwe miejsce na moje pytanie.

A pytanie dotyczy zasad przeskakiwania ("skok w dal" Wink ).

W podręczniku stoi, że aby coś skutecznie przeskoczyć, trzeba wziąć rozbieg co najmniej tyle cali, ile wynosi Szybkość postaci...

Uważam, że zasada ta powinna ulec zmianie.

Trochę bez sensu jest, że w niektórych sytuacjach dwarf z Sz=3 może przeskoczyć bez problemu rozpadlinę o szerokości 3 cale, podczas gdy skaven z Sz=5 nie może, bo możliwy rozbieg ma tylko 3 albo 4 cale!

Fizyka działa raczej tak, że im większa szybkość, tym dłuższy dystans można przeskoczyć po mniejszym rozbiegu.

Moja propozycja: przeskoczyć można o maksymalnie tyle cali ile wynosi Sz postaci, przy czym rozbieg powinien być co najmniej tyle cali, ile wynosi odległość do przeskoczenia.
Zasada prosta do zapamiętania i moim zdaniem bardziej sensowna.

A teraz skoki na dalsze odległości:

primo - nie można za pomocą rozbiegu i skoku pokonać odległości większej niż przy normalnym biegu (Sz razy 2) - fizyka! gdyby to było możliwe, opłacałoby się skakać zawsze, po płaskiej przestrzeni, bo figurka dostawałaby bonus do odległości która może pokonać. teraz wyobraźmy sobie, że wszystkie postacie zaczynają skakać... Wink Razz

secundo - za każdy cal zabrany z rozbiegu i ewentualnie dodany do dystansu skoku robimy test na I lub S

tertio - bez rozbiegu można przeskoczyć maks tyle cali, ile wynosi Sz

Przykład: postać o Sz=5 może bez problemu przeskoczyć szczelinę o szerokości 5 cali, o ile ma do dyspozycji rozbieg o długości 5 cali.
Skok bez rozbiegu na odległość 5 cali wymaga 5 testów I lub S. Każdy cal rozbiegu eliminuje konieczność jednego testu.

co Wy na to? Smile

Edit:
Uściślenie - skok bez rozbiegu wymaga tyle testów S lub I ile cali jest przeskakiwanych.

#18: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 11, 2014 02:34 PM
    ----
Witaj na Azylium i dzięki za posta.

Zgadzam się z tobą w pełni co do zapisów:

Quote::
W podręczniku stoi, że aby coś skutecznie przeskoczyć, trzeba wziąć rozbieg co najmniej tyle cali, ile wynosi Szybkość postaci...

Uważam, że zasada ta powinna ulec zmianie.
oraz
Quote::
nie można za pomocą rozbiegu i skoku pokonać odległości większej niż przy normalnym biegu (Sz razy 2).
Choć fizyki bym tu nie mieszał Wink

Z grubsza zgadzam się także co do pozostałych propozycji. Ale chcę by zasady odnośnie skoku były w miarę możliwości proste. Dlatego korzystając z twoich propozycji zmodyfikowałem zapis w następujący sposób:

Przeskok: wrote:
Czasem zdarza się, że model musi przeskoczyć nad rozpadliną albo z jednego dachu na drugi. W takim wypadku należy zastosować poniższe zasady.

Model może próbować wykonać przeskok z rozbiegu w dowolnym momencie wykonywania biegu albo szarży lub przeskok z miejsca w dowolnym momencie wykonywania ruchu, biegu albo szarży.

Aby wykonać przeskoku z rozbiegu model musi przebiec przynajmniej 2” w linii prostej, żeby postać zdołała prawidłowo odbić się od podłoża. Model może bez trudu przeskoczyć tyle cali ile wynosi wartość jego współczynnika SZ, po czym postać zgrabnie ląduje na przeciwległej powierzchni i może kontynuować bieg lub szarżę. Postać może również próbować wybić się mocniej i zaryzykować przeskok na dalszą odległość. Należy wówczas wykonać test SIŁY albo INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy. Udany test oznacza, że postać może przeskoczyć dodatkowo tyle cali, ile wynosi jej SIŁA. Nieudany test oznacza, że model zamierzał przeskoczyć cały ten dystans (równy sumie wartości SZYBKOŚCI i SIŁY) ale pośliznął się przy odbiciu i upada.

Przeskok z miejsca wykonywany jest według tych samych zasad z tym że jego długość zostaje zmniejszona o połowę, a model może kontynuować ruch, bieg albo szarżę. W celu uniknięcia komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”.

Gracz, podejmując decyzję o przeskoku nie może mierzyć dystansu do powierzchni na której model będzie lądował, musi polegać na własnej ocenie, czy postać będzie mogła bezpiecznie przeskoczyć i wylądować.

Ponadto, należy zauważyć, że niezależnie od tego czy model wykonuje przeskok z rozbiegu albo przeskok z miejsca łączny dystans jaki postać pokona w czasie rozgrywania bieżącej fazy ruchu nie może przekroczyć podwojonej wartości współczynnika SZYBKOŚĆ. Próba pokonania większej odległości oznacza upadek.
A więc usunąłem zapis o konieczności przebiegnięcia tylu cali ile wynosi Szybkość. Ponadto skok z rozbiegu można łączyć tylko z biegiem i szarżą, a skok z miejsca także ze zwykłym ruchem.
Na koniec dodałem zasadę ograniczającą łączną długość przebytego dystansu do podwojonej wartości współczynnika Sz.

I pozostawiłem tylko jeden test S lub I w celu usprawnienia rozgrywki.

Przy okazji zmieniłbym zasadę specjalną Skoczek, dotyczącą Piekielnych Ogarów Khorna i mutatów:
Quote::
SKOCZEK: Piekielne Ogary posiadają zdolność wykonywania szczególnie długich skoków. Wykonując przeskok na dalszą odległość DEMON automatycznie zdaje testy współczynnika, a wykonując przeskok z miejsca DEMON jest w stanie wskoczyć na wysokość równą swojej SZ w calach.
Ponadto Piekielny Ogar może bez uszczerbku zeskoczyć, a nawet upaść z wysokości nie przekraczającej podwojonej SZ jeśli tylko wykona udany test S albo I w zależności od tego, która z cech modelu jest większa.

Co ty na to?

#19: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 02:43 PM
    ----
Dla mnie spoko. Dzięki Smile
Jestem pod wrażeniem szybkości reakcji.

No to jedziemy dalej Smile

Wspinaczka. Nie do końca pojąłem, czy wspinaczkę można rozpocząć wyłącznie na początku ruchu figurki jeżeli stoi ona nie dalej niż 1'' od tego, na co się zamierza wspinać? Czy też można w ramach jednej fazy ruchu dojść/dobiec do np. ściany i wspiąć się w tej samej fazie ruchu o tyle cali mniej ile się przeszło/przebiegło?

Skaveński Poisoned Wind Mortar - usunąłbym minimalny zasięg równy 8'' Smile
Moim zdaniem obsługant ładujący moździerz morowego wiatru może zwyczajnie i po prostu rzucić kulą tak samo, jak zrobiłby to Kulomiotacz Morowego Wiatru (jakos tak się nazywa) choćby i pod same własne nogi Smile
Możnaby argumentować, że kule do moździerza są mocniejsze i nie stłuką się w ten sposób, gdyby nie jeden z efektów niewypału, który mówi, że kula została tak właśnie upuszczona i wybuchła pod nogami obsługantów Smile

Tak, tak, grałem pierwszy raz w Warheim i wykupiłem Moździerz Smile
Wybuchł pod koniec potyczki i 120ZK poszło się... Smile
Przestawiam się na zwykłych globadiersów Smile

#20: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 11, 2014 02:51 PM
    ----
Wspinaczkę można rozpocząć wyłącznie na początku fazy ruchu. Uściśliłem zapis:
Wspinaczka: wrote:

Postać chowa broń i zaczyna wspinać się lub schodzić w dół. Na początku fazy ruchu model musi znajdować się w odległości do 1” cala od 'powierzchni' po której będzie się wspinał. Model w ramach fazy ruchu może się wspiąć lub zejść na dystans równy wartości jego współczynnika SZYBKOŚĆ liczonej w calach. Jeśli dystans na jaki model zamierza się wspiąć przekracza wartość współczynnika SZYBKOŚĆ, to wspinaczka nie może być kontynuowana...

Co do moździerza to niestety, mają one zasięg minimalny i zasięg maksymalny Smile A obsługa nie może rzucać kulami.
A niewypał, cóż to element ryzyka z jakim należy się liczyć używając 'potężniejszej' broni. Sniff-sniff.

#21: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 02:57 PM
    ----
Ok, dzięki! Dopiero co złapałem zajawkę. Z kilkoma kumplami startujemy projekt "Mała Liga Warheima" Smile

A że jestem uważnym czytaczem, spodziewaj się kolejnych pytań i propozycji Smile

Pozdro i wielkie uznanie dla tytanicznej pracy jaką wykonałeś. Choćby samo zebranie fluffu w jedno takie tomiszcze. No. To jest coś.

#22: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 11, 2014 03:00 PM
    ----
Dzięki. Smile

A co do pytań, to śmiało. Merytoryczna dyskusja i konkretne propozycje zmian są zawsze mile widziane.

Mam nadzieję, że podzielisz się na forum raportami bitewnymi Smile

#23: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 03:05 PM
    ----
Ok, zaraz coś wkleję Wink
Na razie dość krótkie. W miarę nauki i grania... nie, nic nie obiecuję, obiecywanie to zły zwyczaj Smile

#24: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 03:49 PM
    ----
Ok, kolejna rzecz.

Jeżeli przedmiot generuje kostki mocy i potrafi "rzucać czar", to czy używa się go w fazie magii czy strzelania? Wink

Pytanie nieprzypadkowe.
Otóż:

Mój spaczinżynier Squitik posiada spaczostrza, które jak wiadomo generują 2 kostki mocy i potrafią cisnąć spaczbłyskawicą Smile co Squitikowi bardzo odpowiada. W połączeniu ze spaczgeneratorem błyskawica z 3 kostek mocy przeważnie strzela... Ale do rzeczy.

Spaczbłyskawica to wszak czar, a nie pocisk strzelany w fazie strzelania, nieprawdaż?

Czy wobec tego Spaczinżynier może w fazie magii użyć właściwości spaczostrzy i hebnąć spaczbłyskawicą, a później w fazie strzelania poprawić ze spaczpistoletu? Squitikowi by to odpowiadało, o tak-tak! Smile

#25: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 11, 2014 03:56 PM
    ----
Musisz wybrać: czarujesz albo używasz broni dystansowej:

Strona 24:
Strzelanie: wrote:
Wyposażone w łuki, kusze, czy inną broń dystansową modele mogą rozpocząć ostrzał wroga, który pozostaje w ich polu widzenia. O ile nie podano inaczej, każdy model ma prawo do tylko jednego ataku strzeleckiego w każdej fazie strzelania. Ponadto, o ile nie podano inaczej, model który w bieżącej turze skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania nie ma prawa, w tej samej turze w fazie strzelania, strzelać z broni dystansowej.

#26: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 04:13 PM
    ----
Ok, przyjąłem Smile

Next question:

Szarża nurkująca. Czy można wybierać, czy skoczy się przeciwnikowi za plecy czy przed twarz, czy podyktowane to jest linia prostą między szarżującym (punkt A) a szarżowanym (punkt B) i trzeba wylądować tuż przy szarżowanym ale między A i B? Ok, chyba sam sobie odpowiedziałem Smile

I jeszcze:

Stać & strzelać
Jeżeli szarżowany model posiada broń dystansową a wszystkie szarżujące na nią jednostki [...] Jeśli szarżujący rozpoczyna
szarżę z odległości przekraczającej maksymalny zasięg broni dystansowej modelu, szarża
zostaje przerwana, gdy jednostka wejdzie w maksymalny zasięg broni i wtedy
rozpatruje się strzelanie – model oddaje strzał na daleki zasięg, gdy tylko wróg znajdzie
się w zasięgu. [...]

Uważam, że należałoby dać graczowi możliwość podjęcia próby przeczekania do momentu wejścia szarżującego w krótki zasięg broni szarżowanego. Wiadomo, że strzał wtedy byłby celniejszy/skuteczniejszy.
Proponuję dodanie takiej możliwości - test CP szarzowanego. Hmmm?

np. ten koleś nie zdał CP:

www.youtube.com/watch?...3LR-s#t=64

#27: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 11, 2014 04:29 PM
    ----
Wykonując szarżę nurkującą musisz, tak jak w przypadku zwykłej szarży, dostawić model do najbliższej krawędzi przeciwnika.

Co do stój i strzelaj. To tak jak napisałem wcześniej, zasady mają być w miarę możliwości jak najprostsze. A twoja propozycja, to kolejny test o którym trzeba będzie pamiętać Wink Poza tym w ten sposób można modyfikować praktycznie każdą akcję, a wtedy gra ciągnęłaby się godzinami.

W tej kwestii nie widzę potrzeb zmian Smile

#28: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 04:30 PM
    ----
Ok, you're the boss Wink

#29: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt lut 11, 2014 04:44 PM
    ----
natomiast tabela strzelania wydaje mi się ewidentnie nie działać z duchem "upraszczania" Wink

UMIEJĘTNOŚCI
STRZELECKIE
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Rzut na trafienie 6 5 4 3 2 1 0 -1 -2 -3

Dla US=1 trzeba rzucić 6, co daje prawdopodobieństwo trafienia P=1/6
odpowiednio:
dla US=2 trzeba rzucić 5 lub 6 => P=2/6
dla US=3 trzeba rzucić 4, 5 lub 6 => P=3/6
dla US=4 trzeba rzucić 3, 4, 5 lub 6 => P=4/6
dla US=5 trzeba rzucić 2, 3, 4, 5 lub 6 => P=5/6
itd. (potem wchodzą modyfikatory, no i mamy miss zawsze dla niezmodyfikowanej jedynki)

Identyczne prawdopodobieństwa mielibyśmy, gdybyśmy testowali US tak jak każda inną cechę!! Byłoby łatwiej (nie trzeba pamiętać tabelki), a miss byłby zawsze na niezmodyfikowanej 6-tce Smile

Porównajmy z tabelką wyżej:
Dla US=1 aby trafić trzeba rzucić 1 (P=1/6)
Dla US=2 -> 1 lub 2 (P=2/6)
Dla US=3 -> 1, 2 lub 3 (P=3/6)

itd. jest identycznie, a tabelki nie trzeba pamiętać Wink

Ok, spodziewam się, że znów dotykam czegoś, co stare wygi ("państwo draństwo" Razz ) recytują wierszem obudzeni na kacu w sobotę o 16:00 rano)... I pewnie zostanie po staremu, jak klawiatura QWERTY Razz

No nic, taki już mój los początkującego gracza, myślącemu prostolinijnie jak mała dziewczynka Razz

edit: tak, już widzę, co się kroi... za dużo trzeba by było zmieniać dalej... modyfikatory do US a nie do rzutu, trafienie na 0 zamiast na 7+ itd.
ok, pomarudziłem, a przy okazji tabelkę już mam w głowie
taka mnemotechnika Wink
Last edited by Myszor on Wt lut 11, 2014 04:51 PM; edited 2 time in total

#30: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 11, 2014 04:49 PM
    ----
Zostanie po staremu, bo... Strzelając z broni dystansowej nie testujesz współczynnika US, a wykonujesz test na trafienie, który podobnie jak test na zranienie wychodzi na X+. Smile



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 36 37 38
>
Page 2 of 38