Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5

All Posts
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 36 37 38
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#331: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lip 12, 2014 11:17 PM
    ----
O ile nie wyjdą mu rzuty na ewentualną Ochronę Pancerza i Regenerację, to tak, zostaje WzA!.

#332: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: pan_sarin Post Posted: Pn lip 13, 2014 11:45 AM
    ----
1.)Czy mając umiejętnośc rajtar mogę 2x w ciagu jednej tury stac i strzelac (jezeli ustrzele pierwszego szarzujacego?)

2) Czy majac umiejetnosc rajtar musze wykonyawc test na I aby wykonac stac i strzelac??

#333: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 13, 2014 12:08 PM
    ----
1. Nie. Działa to tylko w fazie strzelania, co z resztą jest zawarte w opisie umiejętności.

2. Umiejętność nie zwalnia z testy.

#334: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: pan_sarin Post Posted: Pn lip 13, 2014 12:31 PM
    ----
dzięki ;]

#335: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: pan_sarin Post Posted: Pn lip 13, 2014 05:03 PM
    ----
1.) czy jestem w stanie doprowadzic do tego by kowal run generowal wiecej niz 1na kostke rozproszenia w jakikolwiek sposob?

2.) Czy mozna szarzowac przez teren trudny / b.trudny - jezeli tak to na zasadach poruszania sie po owych terenach jak rozumiem?

#336: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 13, 2014 08:05 PM
    ----
1. Nie.

2. Tak.

#337: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: softiron , Location: Katowice Post Posted: Pn lip 14, 2014 08:34 AM
    ----
QC, pytanie uzupełniające ad szarża po trudnym terenie.
Wielka Księga Zasad mówi że powinienem szarżować po otwartym w miarę możliwości, deklarować szarżę bez mierzenia a sprawdzać dopiero potem. Czy w przypadku kiedy po zadeklarowaniu szarży po płaskim okaże się że jednak brakło mi trochę na doszarżowanie a po trudnym bym dopadł gościa, mogę skorzystać z tej opcji czy też jak powiedziałem że teren trudny obiegam i okazało się że cel jest za daleko to traktuję szarżę jako nieudaną?


nieścisłość wg mnie:
Quote::
Każdy cal dystansu pokonany na obszarze terenu trudnego liczy się za 2”. Na przykład postać o współczynniku SZYBKOŚĆ równym 4” może poruszać się w lesie na odległość jedynie 2”.Jeśli jednostka wykonuje ruch po terenie otwartym i trudnym w tej samej turze to porusza się po terenie otwartym w zwykły sposób, a po terenie trudnym z połową szybkością. Przykładowo postać (SZ 4), wykonując akcję ruch, porusza się o 2” po terenie otwartym i wkracza do lasu. Pozostało jej 2” ruchu, ale wkroczyła na teren trudny, więc w lesie poruszy się tylko o 1” naprzód.

zamiast "(...) po terenie trudnym z połową szybkości (...)" powinno być mz płacąc 2" za 1" ruchu.
redukcja pozostałych postaci nieparzystych cali ruchu do 1/2 to nie to samo co płacenie 2 za 1 Wink


propozycja: Bieg po trudnym, b. trudnym

a gdybyś dał możliwość biegania po trudnym, bardzo trudnym terenie? Traktować by to można wtedy jak poruszanie się po terenie niebezpiecznym?

#338: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 14, 2014 12:54 PM
    ----
1. 2 za 1 jest zapisane w zasadzie. Dalej to przykład dla postaci z Sz 4 ale doprecyzuję.

2. Ciekawy pomysł w nocy do tego siądę.

#339: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: pan_sarin Post Posted: Pn lip 14, 2014 07:31 PM
    ----
Czy jeżeli mag orkow rzuci magię łomotu ('Gork naprawic') oddziałującą na wszystkie jednostki w promieniu 12'' a np. 3 z nich maja odpornosc na magie(2) + mam 2 bazowe, to aby rozproszyc ten czar moge uzyc 2 kostek czy 8 ? czy moze 2 zeby rozproszyc globalnie a jak sie nie uda to po 2 zakazdego krasnala oddzielnie?

#340: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 14, 2014 07:39 PM
    ----
Do rozproszenia zaklęć obszarowych używasz najwyższej wartosci ONM. A wiec w tym przypadku dysponujesz 2 kostkami z ONM + ewentualne 2 kostki 'bazowe'.

#341: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: pan_sarin Post Posted: Pn lip 14, 2014 09:08 PM
    ----
dzięki ;] A tak od razu przyszlo mi do glowy - a jezeli mialbym jedna postac z onm(3) a druga onm(2) i jest ta obszarówka to korzystając z tych 3 z pierwszej postaci, w tej turze na porzeby np magicznego pocisku w tą postać ona już nie ma tych kostek tak ?

#342: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 14, 2014 10:08 PM
    ----
Tak. Jeżeli wykorzysta do rozproszenia, to w danej fazie magii już więcej nie wygeneruje.

#343: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 14, 2014 10:20 PM
    ----
Jeszcze wracając na chwilę do twojego pytania:

softiron wrote:
QC, pytanie uzupełniające ad szarża po trudnym terenie.
Wielka Księga Zasad mówi że powinienem szarżować po otwartym w miarę możliwości, deklarować szarżę bez mierzenia a sprawdzać dopiero potem.
Wg zasad model powinien:
Quote::
Ruchy szarżujących
[...]Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika.
Co nie jest jednoznaczne z terenem otwartym.

A wracając do terenów:
Quote::
Teren trudny:
[...]Każdy cal dystansu pokonany na obszarze terenu trudnego liczy się za 2”. Na przykład postać o współczynniku SZYBKOŚĆ równym 4” może poruszać się w lesie na odległość jedynie 2”.
Jeśli jednostka wykonuje ruch po terenie otwartym i trudnym w tej samej turze to porusza się po terenie otwartym w zwykły sposób, zaś każdy cal dystansu pokonany na obszarze terenu trudnego liczy się za 2”. Przykładowo postać (SZ 4) wykonując ruch porusza się o 2” po terenie otwartym i wkracza do lasu. Pozostało jej 2” ruchu, ale wkroczyła na teren trudny, więc w lesie poruszy się tylko o 1” naprzód.
Modele, które chcą pokonać teren trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

Teren bardzo trudny:
[...]Każdy cal dystansu ruchu pokonany w obszarze terenu bardzo trudnego liczy się za 4”. W celu uniknięcia ewentualnych komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”.
Modele, które chcą pokonać teren bardzo trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

#344: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Krnabrny Post Posted: Wt lip 15, 2014 12:01 PM
    ----
Pytanie, nie myślałeś żeby dodać jako przedmiot latający dywan ?

#345: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lip 15, 2014 12:55 PM
    ----
Nie.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 36 37 38
>
Page 23 of 38