Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Errata do wersji 0.5
Errata do wersji 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do wersji 0.5
Posted: Pn grud 29, 2013 07:03 AM
Reply with quote

Strona 150:
Z listy ekwipunku Leśnych Elfów z Athel Loren należy wykreślić 'Pancerz z Ithilmaru'.

Strona 196:
Wartość współczynnika WW Mistrza Inżyniera służącego w szeregach Pogromców z Karak Kadrin powinna wynosić 4, a nie 5 jak podano.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do wersji 0.5
Posted: Cz stycz 02, 2014 03:30 AM
Reply with quote

Strona 490:
Dostępność:
[...]Należy zauważyć, że gracz może wykonać tylko jeden rzut na DOSTĘPNOŚĆ za każdego posiadanego w drużynie bohatera, który w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!. Ponadto niezależnie od liczby dostępnych premii, wynikających z posiadanych umiejętności czy zasad specjalnych, dwie 1 w rzucie na DOSTĘPNOŚĆ oznaczają zawsze porażkę.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Errata do wersji 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 03:12 PM
Reply with quote

Strona 16:
Wspinaczka: wrote:

Postać chowa broń i zaczyna wspinać się lub schodzić w dół. Na początku fazy ruchu model musi znajdować się w odległości do 1” cala od 'powierzchni' po której będzie się wspinał. Model w ramach fazy ruchu może się wspiąć lub zejść na dystans równy wartości jego współczynnika SZYBKOŚĆ liczonej w calach. Jeśli dystans na jaki model zamierza się wspiąć przekracza wartość współczynnika SZYBKOŚĆ, to wspinaczka nie może być kontynuowana.
Model musi wykonać test SIŁY albo INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy, za każde pełne 2” które zamierza pokonać w czasie wspinaczki. Jeżeli wynik jest mniejszy bądź równy wartości testowanego współczynnika, test został zdany i wszystko jest w porządku i model może kontynuować ruch. Jeśli którykolwiek z testów zakończy się niepowodzeniem model nie może znaleźć odpowiedniej drogi i nie rusza się do końca tury. Należy zwrócić uwagę, że wyrzucenie 6 oznacza, że modelowi nie udało się zdać testu niezależnie od wartości testowanego współczynnika i możliwości jego modyfikacji.

Strona 17:
Przeskok: wrote:

Czasem zdarza się, że model musi przeskoczyć nad rozpadliną albo z jednego dachu na drugi. W takim wypadku należy zastosować poniższe zasady.
Model może próbować wykonać przeskok z rozbiegu w dowolnym momencie wykonywania biegu albo szarży lub przeskok z miejsca w dowolnym momencie wykonywania ruchu, biegu albo szarży.
Aby wykonać przeskoku z rozbiegu model musi przebiec przynajmniej 2” w linii prostej, żeby postać zdołała prawidłowo odbić się od podłoża. Model może bez trudu przeskoczyć tyle cali ile wynosi wartość jego współczynnika SZ, po czym postać zgrabnie ląduje na przeciwległej powierzchni i może kontynuować bieg lub szarżę. Postać może również próbować wybić się mocniej i zaryzykować przeskok na dalszą odległość. Należy wówczas wykonać test SIŁY albo INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy. Udany test oznacza, że postać może przeskoczyć dodatkowo tyle cali, ile wynosi jej SIŁA. Nieudany test oznacza, że model zamierzał przeskoczyć cały ten dystans (równy sumie wartości SZYBKOŚCI i SIŁY) ale pośliznął się przy odbiciu i upada.
Przeskok z miejsca wykonywany jest według tych samych zasad z tym że jego długość zostaje zmniejszona o połowę, a model może kontynuować ruch, bieg albo szarżę. W celu uniknięcia komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”.
Gracz, podejmując decyzję o przeskoku nie może mierzyć dystansu do powierzchni na której model będzie lądował, musi polegać na własnej ocenie, czy postać będzie mogła bezpiecznie przeskoczyć i wylądować.
Ponadto, należy zauważyć, że niezależnie od tego czy model wykonuje przeskok z rozbiegu albo przeskok z miejsca łączny dystans jaki postać pokona w czasie rozgrywania bieżącej fazy ruchu nie może przekroczyć podwojonej wartości współczynnika SZYBKOŚĆ. Próba pokonania większej odległości oznacza upadek.

Strona 237 i 600:
Skoczek wrote:
Spaczone dotykiem Chaosu mięśnie nóg mutanta rozrastają się, a dodatkowo oplatają je kolejne węzły muskułów. Odmieniec zyskuje zdolność wykonywania szczególnie długich skoków. Wykonując przeskok na dalszą odległość mutant automatycznie zdaje testy współczynnika, a wykonując przeskok z miejsca odmieniec jest w stanie wskoczyć na wysokość równą swojej SZ w calach. Ponadto model może bez uszczerbku zeskoczyć, a nawet upaść z wysokości nie przekraczającej podwojonej SZ jeśli tylko wykona udany test S albo I w zależności od tego, która z cech modelu jest większa


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Errata do wersji 0.5
Posted: Sb marca 29, 2014 11:38 AM
Reply with quote

Strona 598, 601 i 606.

Płonące ciało: wrote:
Mutant staje w płomieniach, zmieniając się w żywą pochodnię. Choć ogień nie rani nieszczęśnika, to automatycznie niszczy wszystkie niemagiczne przedmioty posiadane przez mutanta w czasie wylosowania mutacji. Odmieniec otrzymuje Magiczną Ochronę na 5+ oraz zyskuje zdolność BROŃ NATURALNA z cechę oręża PŁONĄCY ATAK. Ponadto wszystkie postacie (wrogie i sprzymierzone) znajdujące się w kontakcie z podstawką modelu, na początku fazy walki wręcz otrzymują jedno trafienie z SIŁĄ 4 z cechą oręża PŁONĄCY ATAK. Należy zauważyć, że mutant naznaczony Płonącym ciałem nie może używać niemagicznego ekwipunku.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Errata do wersji 0.5
Posted: Pt May 23, 2014 01:46 PM
Reply with quote

Strona 724.

Jak podczas ostatniej rozgrywki słusznie zauważył Szczery, zadania specjalne Litość to zbrodnia i Okup nie mogły zostać zrealizowane. W związku z czym uściśliłem treść kart:


Przy okazji zmieniłem zasady specjalne dotyczące kompanii Kultystów Chaosu. I tak stronnicy Kultyści wszystkich kultów kosztują 25 zk i nie posiadają zasady specjalne Stygmat Chaosu.

Z kolei Zwierzoludzie (Zwierzoczłek, Khorngor, Plagogor, Slaangor, Tzaangor) służący w szeregach Kultów Chaosu, zaczynają grę posiadają jeden Stygmat Chaosu. Cena pozostaje bez zmian.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do wersji 0.5
Posted: Śr czerw 18, 2014 12:42 AM
Reply with quote

I mały bonus. STĄD możecie ściągnąć wersję wip podręcznika do WFS - z nieaktualnym spisem treści, indeksem i bez okładki.

Za to podręcznik zawiera opublikowane do tej pory erraty oraz zmiany, które pojawią się w kolejnej edycji.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Errata do wersji 0.5
Posted: Śr czerw 18, 2014 01:22 PM
Reply with quote

Jako, że pojawiły się problemy z interpretacją zapisu w paragrafie deklaracja szarż:
Quote::
Model szarżujący UDERZA JAKO PIERWSZY, a cios kończący szarżę wykonywany jest z premią +1 do trafienia.
Chodzi głównie o to, czy premie do trafienia odnosi się do ostatniego ataku czy do wszystkich.

Poprawiłem zapis:
Quote::
Model szarżujący w pierwszej turze walki wręcz podlega zasadzie specjalnej UDERZA JAKO PIERWSZY oraz otrzymuje premię +1 do trafienia.
Premia obowiązuje w przypadku wszystkich ataków wykonanych przez model szarżujący w pierwszej turze walki wręcz.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Errata do wersji 0.5
Posted: Sb czerw 21, 2014 05:23 AM
Reply with quote

Było:
Quote::
Fanatyk:
Być może, model jest szalonym fanatykiem religijnym, a może wojownikiem który swe życie poświęcił drodze miecza lub nieświadomym swego istnienia niewolnikiem Bogów Chaosu, niezależnie od motywów gotowym bez wahania poświęci własne życie, byleby tylko zadać jeszcze jeden cios znienawidzonemu przeciwnikowi. Fanatycy automatycznie zdają wszystkie testy oparte na współczynniku CECHY PRZYWÓDCZE. Fanatycy są jednak zbyt szaleni by ktokolwiek uznał ich zwierzchność, fanatycy nigdy nie mogą zostać przywódcami kompanii w której służą.
Ponadto, modele podlegające zasadzie specjalnej fanatyk nigdy nie mogą używać pancerzy i mogą korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. Co więcej, jeżeli model stronnika podlegający zasadzie specjalnej fanatyk w rzucie na TABELĘ ROZWOJU uzyska wynik Chłopak ma talent! gracz określając dostępne dla bohatera LISTY UMIEJĘTNOŚCI nie może wybrać UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKICH oraz AKADEMICKICH.

Jest:
Quote::
Fanatyk:
Być może, model jest szalonym fanatykiem religijnym, a może wojownikiem który swe życie poświęcił drodze miecza lub nieświadomym swego istnienia niewolnikiem Bogów Chaosu, niezależnie od motywów gotowym bez wahania poświęci własne życie, byleby tylko zadać jeszcze jeden cios znienawidzonemu przeciwnikowi. Fanatycy automatycznie zdają wszystkie testy STRACHU i GROZY oraz testy SAM W WALCE. Fanatycy są jednak zbyt szaleni by ktokolwiek uznał ich zwierzchność, fanatycy nigdy nie mogą zostać przywódcami kompanii w której służą.
Ponadto, modele podlegające zasadzie specjalnej fanatyk nigdy nie mogą używać pancerzy i mogą korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. Co więcej, jeżeli model stronnika podlegający zasadzie specjalnej fanatyk w rzucie na TABELĘ ROZWOJU uzyska wynik Chłopak ma talent! gracz określając dostępne dla bohatera LISTY UMIEJĘTNOŚCI nie może wybrać UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKICH oraz AKADEMICKICH.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do wersji 0.5
Posted: Sb lip 05, 2014 09:35 PM
Reply with quote

Stygmaty Chaosu
PLUCIE KWASEM
Dotknięte działaniem Spaczenia ciało mutanta wykształca gruczoły, produkujące żrący kwas. Oprócz ewentualnych własnych ataków strzeleckich model dysponuje dodatkowym atakiem strzeleckim. Model może splunąć kwasem obierając za cel inny model niż ten, do którego strzelał z posiadanej broni dystansowej ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Plucie kwasem jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6” i SILE 5 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza, który trafia zawsze na 3+. Mutant nie może stać & strzelać przy użyciu kwasu, ponadto Plucie kwasem podlega zasadzie 2x – WYMAGA PRZYGOTOWANIA


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do wersji 0.5
Posted: Sb lip 12, 2014 09:02 PM
Reply with quote

Quote::
Schody, stopnie & drabiny:
Choć schody, stopnie & drabiny zalicza się do terenu otwartego to modele, które chcą pokonać taki teren biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się na schodach, stopniach lub boleśnie uderza w drabinę, w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do wersji 0.5
Posted: Pn lip 14, 2014 10:21 PM
Reply with quote

Quote::
Teren trudny:
[...]Każdy cal dystansu pokonany na obszarze terenu trudnego liczy się za 2”. Na przykład postać o współczynniku SZYBKOŚĆ równym 4” może poruszać się w lesie na odległość jedynie 2”.
Jeśli jednostka wykonuje ruch po terenie otwartym i trudnym w tej samej turze to porusza się po terenie otwartym w zwykły sposób, zaś każdy cal dystansu pokonany na obszarze terenu trudnego liczy się za 2”. Przykładowo postać (SZ 4) wykonując ruch porusza się o 2” po terenie otwartym i wkracza do lasu. Pozostało jej 2” ruchu, ale wkroczyła na teren trudny, więc w lesie poruszy się tylko o 1” naprzód.
Modele, które chcą pokonać teren trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

Teren bardzo trudny:
[...]Każdy cal dystansu ruchu pokonany w obszarze terenu bardzo trudnego liczy się za 4”. W celu uniknięcia ewentualnych komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”.
Modele, które chcą pokonać teren bardzo trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do wersji 0.5
Posted: Cz lip 17, 2014 03:49 PM
Reply with quote

Quote::
Łowca czarownic:
[...]
ZASADY SPECJALNE:
SPALIĆ WIEDŹMĘ!: Łowcy czarownic odczuwają NIENAWIŚĆ do wszystkich modeli podlegających zasadzie specjalnej DEMON, LEŚNY DUCH oraz MAG.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Announcement
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Errata] do wersji Dwie Wieże. 13 quidamcorvus 7028 [Errata] do wersji Dwi...
 Wt sierp 27, 2019 09:02 AM 
quidamcorvus View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Errata] do wersji Księstwa Graniczne.
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
21 quidamcorvus 11327 [Errata] do wersji Ksi...
 Pn May 13, 2019 09:25 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Errata] ...do wersji...
...Ostatnia faktoria.
4 quidamcorvus 4161 Re: [Errata] ...do wer...
 Pn stycz 20, 2019 01:52 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do Przeklęty Szczurołap. 0 quidamcorvus 4028 Errata do Przeklęty S...
 Pn czerw 10, 2018 04:21 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do Mitterherbst. 5 quidamcorvus 6629 Re: Errata do Mitterhe...
 Wt grud 05, 2017 03:58 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 12
_BBOT: 0
Razem: 12
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy