Errata do wersji 0.5

All Posts
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn grud 29, 2013 07:03 AM
    ----
Strona 150:
Z listy ekwipunku Leśnych Elfów z Athel Loren należy wykreślić 'Pancerz z Ithilmaru'.

Strona 196:
Wartość współczynnika WW Mistrza Inżyniera służącego w szeregach Pogromców z Karak Kadrin powinna wynosić 4, a nie 5 jak podano.

#2: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz stycz 02, 2014 03:30 AM
    ----
Strona 490:
Dostępność:
[...]Należy zauważyć, że gracz może wykonać tylko jeden rzut na DOSTĘPNOŚĆ za każdego posiadanego w drużynie bohatera, który w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!. Ponadto niezależnie od liczby dostępnych premii, wynikających z posiadanych umiejętności czy zasad specjalnych, dwie 1 w rzucie na DOSTĘPNOŚĆ oznaczają zawsze porażkę.

#3: Re: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 11, 2014 03:12 PM
    ----
Strona 16:
Wspinaczka: wrote:

Postać chowa broń i zaczyna wspinać się lub schodzić w dół. Na początku fazy ruchu model musi znajdować się w odległości do 1” cala od 'powierzchni' po której będzie się wspinał. Model w ramach fazy ruchu może się wspiąć lub zejść na dystans równy wartości jego współczynnika SZYBKOŚĆ liczonej w calach. Jeśli dystans na jaki model zamierza się wspiąć przekracza wartość współczynnika SZYBKOŚĆ, to wspinaczka nie może być kontynuowana.
Model musi wykonać test SIŁY albo INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy, za każde pełne 2” które zamierza pokonać w czasie wspinaczki. Jeżeli wynik jest mniejszy bądź równy wartości testowanego współczynnika, test został zdany i wszystko jest w porządku i model może kontynuować ruch. Jeśli którykolwiek z testów zakończy się niepowodzeniem model nie może znaleźć odpowiedniej drogi i nie rusza się do końca tury. Należy zwrócić uwagę, że wyrzucenie 6 oznacza, że modelowi nie udało się zdać testu niezależnie od wartości testowanego współczynnika i możliwości jego modyfikacji.

Strona 17:
Przeskok: wrote:

Czasem zdarza się, że model musi przeskoczyć nad rozpadliną albo z jednego dachu na drugi. W takim wypadku należy zastosować poniższe zasady.
Model może próbować wykonać przeskok z rozbiegu w dowolnym momencie wykonywania biegu albo szarży lub przeskok z miejsca w dowolnym momencie wykonywania ruchu, biegu albo szarży.
Aby wykonać przeskoku z rozbiegu model musi przebiec przynajmniej 2” w linii prostej, żeby postać zdołała prawidłowo odbić się od podłoża. Model może bez trudu przeskoczyć tyle cali ile wynosi wartość jego współczynnika SZ, po czym postać zgrabnie ląduje na przeciwległej powierzchni i może kontynuować bieg lub szarżę. Postać może również próbować wybić się mocniej i zaryzykować przeskok na dalszą odległość. Należy wówczas wykonać test SIŁY albo INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy. Udany test oznacza, że postać może przeskoczyć dodatkowo tyle cali, ile wynosi jej SIŁA. Nieudany test oznacza, że model zamierzał przeskoczyć cały ten dystans (równy sumie wartości SZYBKOŚCI i SIŁY) ale pośliznął się przy odbiciu i upada.
Przeskok z miejsca wykonywany jest według tych samych zasad z tym że jego długość zostaje zmniejszona o połowę, a model może kontynuować ruch, bieg albo szarżę. W celu uniknięcia komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”.
Gracz, podejmując decyzję o przeskoku nie może mierzyć dystansu do powierzchni na której model będzie lądował, musi polegać na własnej ocenie, czy postać będzie mogła bezpiecznie przeskoczyć i wylądować.
Ponadto, należy zauważyć, że niezależnie od tego czy model wykonuje przeskok z rozbiegu albo przeskok z miejsca łączny dystans jaki postać pokona w czasie rozgrywania bieżącej fazy ruchu nie może przekroczyć podwojonej wartości współczynnika SZYBKOŚĆ. Próba pokonania większej odległości oznacza upadek.

Strona 237 i 600:
Skoczek wrote:
Spaczone dotykiem Chaosu mięśnie nóg mutanta rozrastają się, a dodatkowo oplatają je kolejne węzły muskułów. Odmieniec zyskuje zdolność wykonywania szczególnie długich skoków. Wykonując przeskok na dalszą odległość mutant automatycznie zdaje testy współczynnika, a wykonując przeskok z miejsca odmieniec jest w stanie wskoczyć na wysokość równą swojej SZ w calach. Ponadto model może bez uszczerbku zeskoczyć, a nawet upaść z wysokości nie przekraczającej podwojonej SZ jeśli tylko wykona udany test S albo I w zależności od tego, która z cech modelu jest większa

#4: Re: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb marca 29, 2014 11:38 AM
    ----
Strona 598, 601 i 606.

Płonące ciało: wrote:
Mutant staje w płomieniach, zmieniając się w żywą pochodnię. Choć ogień nie rani nieszczęśnika, to automatycznie niszczy wszystkie niemagiczne przedmioty posiadane przez mutanta w czasie wylosowania mutacji. Odmieniec otrzymuje Magiczną Ochronę na 5+ oraz zyskuje zdolność BROŃ NATURALNA z cechę oręża PŁONĄCY ATAK. Ponadto wszystkie postacie (wrogie i sprzymierzone) znajdujące się w kontakcie z podstawką modelu, na początku fazy walki wręcz otrzymują jedno trafienie z SIŁĄ 4 z cechą oręża PŁONĄCY ATAK. Należy zauważyć, że mutant naznaczony Płonącym ciałem nie może używać niemagicznego ekwipunku.

#5: Re: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt May 23, 2014 01:46 PM
    ----
Strona 724.

Jak podczas ostatniej rozgrywki słusznie zauważył Szczery, zadania specjalne Litość to zbrodnia i Okup nie mogły zostać zrealizowane. W związku z czym uściśliłem treść kart:


Przy okazji zmieniłem zasady specjalne dotyczące kompanii Kultystów Chaosu. I tak stronnicy Kultyści wszystkich kultów kosztują 25 zk i nie posiadają zasady specjalne Stygmat Chaosu.

Z kolei Zwierzoludzie (Zwierzoczłek, Khorngor, Plagogor, Slaangor, Tzaangor) służący w szeregach Kultów Chaosu, zaczynają grę posiadają jeden Stygmat Chaosu. Cena pozostaje bez zmian.

#6: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr czerw 18, 2014 12:42 AM
    ----
I mały bonus. STĄD możecie ściągnąć wersję wip podręcznika do WFS - z nieaktualnym spisem treści, indeksem i bez okładki.

Za to podręcznik zawiera opublikowane do tej pory erraty oraz zmiany, które pojawią się w kolejnej edycji.

#7: Re: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr czerw 18, 2014 01:22 PM
    ----
Jako, że pojawiły się problemy z interpretacją zapisu w paragrafie deklaracja szarż:
Quote::
Model szarżujący UDERZA JAKO PIERWSZY, a cios kończący szarżę wykonywany jest z premią +1 do trafienia.
Chodzi głównie o to, czy premie do trafienia odnosi się do ostatniego ataku czy do wszystkich.

Poprawiłem zapis:
Quote::
Model szarżujący w pierwszej turze walki wręcz podlega zasadzie specjalnej UDERZA JAKO PIERWSZY oraz otrzymuje premię +1 do trafienia.
Premia obowiązuje w przypadku wszystkich ataków wykonanych przez model szarżujący w pierwszej turze walki wręcz.

#8: Re: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:23 AM
    ----
Było:
Quote::
Fanatyk:
Być może, model jest szalonym fanatykiem religijnym, a może wojownikiem który swe życie poświęcił drodze miecza lub nieświadomym swego istnienia niewolnikiem Bogów Chaosu, niezależnie od motywów gotowym bez wahania poświęci własne życie, byleby tylko zadać jeszcze jeden cios znienawidzonemu przeciwnikowi. Fanatycy automatycznie zdają wszystkie testy oparte na współczynniku CECHY PRZYWÓDCZE. Fanatycy są jednak zbyt szaleni by ktokolwiek uznał ich zwierzchność, fanatycy nigdy nie mogą zostać przywódcami kompanii w której służą.
Ponadto, modele podlegające zasadzie specjalnej fanatyk nigdy nie mogą używać pancerzy i mogą korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. Co więcej, jeżeli model stronnika podlegający zasadzie specjalnej fanatyk w rzucie na TABELĘ ROZWOJU uzyska wynik Chłopak ma talent! gracz określając dostępne dla bohatera LISTY UMIEJĘTNOŚCI nie może wybrać UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKICH oraz AKADEMICKICH.

Jest:
Quote::
Fanatyk:
Być może, model jest szalonym fanatykiem religijnym, a może wojownikiem który swe życie poświęcił drodze miecza lub nieświadomym swego istnienia niewolnikiem Bogów Chaosu, niezależnie od motywów gotowym bez wahania poświęci własne życie, byleby tylko zadać jeszcze jeden cios znienawidzonemu przeciwnikowi. Fanatycy automatycznie zdają wszystkie testy STRACHU i GROZY oraz testy SAM W WALCE. Fanatycy są jednak zbyt szaleni by ktokolwiek uznał ich zwierzchność, fanatycy nigdy nie mogą zostać przywódcami kompanii w której służą.
Ponadto, modele podlegające zasadzie specjalnej fanatyk nigdy nie mogą używać pancerzy i mogą korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. Co więcej, jeżeli model stronnika podlegający zasadzie specjalnej fanatyk w rzucie na TABELĘ ROZWOJU uzyska wynik Chłopak ma talent! gracz określając dostępne dla bohatera LISTY UMIEJĘTNOŚCI nie może wybrać UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKICH oraz AKADEMICKICH.

#9: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lip 05, 2014 09:35 PM
    ----
Stygmaty Chaosu
PLUCIE KWASEM
Dotknięte działaniem Spaczenia ciało mutanta wykształca gruczoły, produkujące żrący kwas. Oprócz ewentualnych własnych ataków strzeleckich model dysponuje dodatkowym atakiem strzeleckim. Model może splunąć kwasem obierając za cel inny model niż ten, do którego strzelał z posiadanej broni dystansowej ignorując zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu, lecz może zaatakować jedynie cele, pozostające w polu widzenia. Plucie kwasem jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6” i SILE 5 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza, który trafia zawsze na 3+. Mutant nie może stać & strzelać przy użyciu kwasu, ponadto Plucie kwasem podlega zasadzie 2x – WYMAGA PRZYGOTOWANIA

#10: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lip 12, 2014 09:02 PM
    ----
Quote::
Schody, stopnie & drabiny:
Choć schody, stopnie & drabiny zalicza się do terenu otwartego to modele, które chcą pokonać taki teren biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się na schodach, stopniach lub boleśnie uderza w drabinę, w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

#11: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 14, 2014 10:21 PM
    ----
Quote::
Teren trudny:
[...]Każdy cal dystansu pokonany na obszarze terenu trudnego liczy się za 2”. Na przykład postać o współczynniku SZYBKOŚĆ równym 4” może poruszać się w lesie na odległość jedynie 2”.
Jeśli jednostka wykonuje ruch po terenie otwartym i trudnym w tej samej turze to porusza się po terenie otwartym w zwykły sposób, zaś każdy cal dystansu pokonany na obszarze terenu trudnego liczy się za 2”. Przykładowo postać (SZ 4) wykonując ruch porusza się o 2” po terenie otwartym i wkracza do lasu. Pozostało jej 2” ruchu, ale wkroczyła na teren trudny, więc w lesie poruszy się tylko o 1” naprzód.
Modele, które chcą pokonać teren trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

Teren bardzo trudny:
[...]Każdy cal dystansu ruchu pokonany w obszarze terenu bardzo trudnego liczy się za 4”. W celu uniknięcia ewentualnych komplikacji, ułamki zaokrąglane są w górę z dokładnością do ½”.
Modele, które chcą pokonać teren bardzo trudny biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.

#12: Errata do wersji 0.5 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz lip 17, 2014 03:49 PM
    ----
Quote::
Łowca czarownic:
[...]
ZASADY SPECJALNE:
SPALIĆ WIEDŹMĘ!: Łowcy czarownic odczuwają NIENAWIŚĆ do wszystkich modeli podlegających zasadzie specjalnej DEMON, LEŚNY DUCH oraz MAG.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
Page 1 of 1