Border Town Burning - dyskusje o zasadach

All Posts

1 2 3 ... 12 13 14
>
Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

#1: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz list 21, 2013 10:45 PM
    ----
Przeglądam sobie właśnie scenariusz "The Heist" i dochodzę do wniosku, że jest niezbalansowany na korzyść obrońcy.
Nie tylko nie można przeszukiwać kilku domków w jednym ruchu ale zaraz po znalezieniu złodzieja zasada poniżej mówi, że obrońca może go postawić 1" cal od tego budynku!!!
Quote::
Discovered! The Hero has found the thief.
The defending player places the thief
inside or within 1” of this building/forest.
Może brzmi to niewinnie ale gdy wchodzę do wielkiej chałupy, i stojąc w progu znajdę złodzieja, obrońca może postawić go na drugim końcu za ścianą - czyli dogonienie go de facto jest niemożliwe. Nie wspominając już zasad złodzieja, który ma hide in shadows czyli by cokolwiek mu zrobić (zaszarżować lub strzelić) muszę za każdym razem rzucać inicjatywę.
Jestem za tym by określić DOKŁADNIE gdzie złodziej ma być postawiony. Najlepiej by był to jakiś sensowny zasięg od znajdującego, np 6" i to w zasięgu wzroku.

#2: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Cz list 21, 2013 11:21 PM
    ----
Chodziło mi o dodatkowe kości eksploracji.
A złodzieja byś ścigał? Myślałem że uciekniesz.
Heista nie tak łatwo zainicjować, a broniąca banda musi mieć szansę na dotarcie do tego budynku.
Zresztą nie kombinuj i tak dość trudno utrzymać nam bieżące zasady.
Ktoś w ogóle gra cichym zagrożeniem?

#3: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: Skavenblight , Location: Warszawa Post Posted: Pt list 22, 2013 12:16 AM
    ----
Grałam ten objective w poprzedniej kampanii i powiem tak - nie wiem, jak w bandzie bardziej mobilnej niż trupy, ale to nie jest samowygrywający się scenariusz dla obrońcy. Raz, że tylko atakujący może szukać złodzieja, dwa, że wcale nie musi Wink Może po prostu postawić na wybicie wroga. Ok, w momencie, kiedy ukradniemy mu tome of magic albo Broadsword of Damnation, będzie raczej go szukał, ale w momencie, kiedy tłuczemy się o przysłowiowy free dagger po to tylko, by scenariusz rozegrać i wygrać (w ST warunek wygrania kampanii, poza 40 CP, to wygranie Heista z każdym biorącym udział w kampanii objectivem), to olanie złodzieja i wybicie obrońcy jest bardzo dobrym pomysłem.

Bez kogoś, kto ma ST jako objective Heista będziemy grali wtedy, kiedy ktoś w eksploracji znajdzie złodzieja. Czyli prawdopodobnie rzadko.

1" od budynku to jest dość dokładne określenie Wink Nie może biegać, mając wroga w 8", czyli spokojnie da radę go dogonić, chyba, że przyjdą posiłki od broniącego (co jest w zasadzie jego zadaniem) Wink

#4: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pt list 22, 2013 09:49 AM
    ----
Heist jest dobry. Był grany wielokrotnie w poprzedniej kampanii i nie było z tym problemów. Wygrywał zarówno obrońca jak i atakujący.

Ale faktycznie przydałoby się uściślić zasady eksploracji po Last orders. IMO najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby przyjęcie że eksplorują wszyscy bohaterowie którzy nie byli o.o.a. łącznie z tymi nie biorącymi udziału w naparzance w karczmie. Inaczej nie ma praktycznie żadnej "nagrody" za zwycięstwo.

#5: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Pt list 22, 2013 09:57 AM
    ----
Telchar wrote:
...najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby przyjęcie że eksplorują wszyscy bohaterowie którzy nie byli o.o.a. łącznie z tymi nie biorącymi udziału w naparzance w karczmie. Inaczej nie ma praktycznie żadnej "nagrody" za zwycięstwo.

A moim zdaniem, właśnie takie są reguły gry.
No oczywiście nie liczymy bohaterów którym nie pozwoliła stara rana albo zagubili się na dnie studni.

#6: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Pt list 22, 2013 10:06 AM
    ----
catachanfrog wrote:
Co do uciekania (czym mnie zdenerwowałeś)...
O to mi chodziło, drażnię ludzi, których uważam za inteligentnych.
Oczywiście winien jestem przeprosiny, mam więc nadzieję że mi wybaczysz. Proszę?
catachanfrog wrote:
to że korzystam z zasad, które są w podręczniku jest problemem?!
Jak najbardziej nie.

Wracając do dyskusji o regułach, postulowałem w innym wątku że reguły należy dyskutować tylko na sucho. Ale chodziło mi jedynie o proste rzeczy które można łatwo ze sobą porównać. Jeśli chodzi o analizę samego scenariusza to trzeba by dokonać analizy taktycznej.
Wierzę że, nie da się tego zrobić - każdy gracz może wymyślić coś nowego.
Mam nadzieję, że nie da się tego zrobić - wtedy zamiast grać rzućmy monetą.
Proszę by tego nie robić - gracze którzy jeszcze nie zjedli zębów na tej grze, chcą samemu coś wymyślić.

#7: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: Staś Post Posted: Pt list 22, 2013 10:35 AM
    ----
Ad Last Orders, jest to scenariusz z przymrużeniem oka i wg mnie zasada że eksplorują wszyscy, którzy brali udział w bójce, jest bardzo dobra. Pozwoli to bandom nowym lub "zranionym" na odkucie się. W przypadku kiedy mam 3 herosów i 2 hentchmenów nie opłaca mi się nic innego niż routowanie w pierwszej, drugiej turze, a nie oto w tej zabawie chodzi. Ten scenariusz jest bardzo losowy i jak pokazała nasza pierwsza bójka nie wiadomo kto ją wygra, można śmiało powiedzieć że wygrana Natali była o długość nosa. W przypadku wprowadzenia nowej zasady tylko ci nie o.o.a. ja nie dostał bym nic a straciłem Ogra.

Co można by było wprowadzić to zmiane w CP, tzn. dostaje się 1 cp za zwycięstwo, ale już nie dostaje się CP za rozegranie bitwy. W ten sposób jest motywacja do wygrania scenariusza i walkę do końca.

#8: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Pt list 22, 2013 11:17 AM
    ----
Dostaniesz underdogi i zawsze jest jedna darmowa kość.
Scenariusz jest na wielu, więc słąbe bandy mogą bić silną.
Po za tym raczej należy starać się aby silne bandy grały z silnymi mimo iż mają prawo gracze słabymi.

Staś wrote:
... nie opłaca mi się nic innego niż routowanie w pierwszej, drugiej turze, a nie oto w tej zabawie chodzi.
A propos, zaklęcie świętego młota poświęca istniejący młot czy też tworzy nowy młot?
Last edited by fantastory on Pt list 22, 2013 01:28 PM; edited 1 times in total

#9: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pt list 22, 2013 12:50 PM
    ----
Nie mialem doświadczenia z tym scenariuszem jakby co, ale skoro mówicie, że jest ok to wierzę Smile . Na papierze wyglądało to dla mnie dosyć niepokojąco:-) Twisted Evil
Quote::
A propos, zaklęcie świętego młota poświęca istniejący młot czy też tworzy nowy młot?
A jeżeli chodzi o hammer of Sigmar (tak?) to hammerem jest tylko z nazwy, jego efekt to +2 do charakterystyki S ORAZ podwójna rana na wszytkie hity jakie robi w walce wręcz (jakkolwiek biorąc pod uwagę jak zasada jest sformułowana, ktoś mógłby się kłócić, że strzelając priest też robi podwójne rany).

#10: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pt list 22, 2013 03:54 PM
    ----
Staś wrote:
Ad Last Orders, jest to scenariusz z przymrużeniem oka i wg mnie zasada że eksplorują wszyscy, którzy brali udział w bójce, jest bardzo dobra. Pozwoli to bandom nowym lub "zranionym" na odkucie się. W przypadku kiedy mam 3 herosów i 2 hentchmenów nie opłaca mi się nic innego niż routowanie w pierwszej, drugiej turze, a nie oto w tej zabawie chodzi. Ten scenariusz jest bardzo losowy i jak pokazała nasza pierwsza bójka nie wiadomo kto ją wygra, można śmiało powiedzieć że wygrana Natali była o długość nosa. W przypadku wprowadzenia nowej zasady tylko ci nie o.o.a. ja nie dostał bym nic a straciłem Ogra.

Co można by było wprowadzić to zmiane w CP, tzn. dostaje się 1 cp za zwycięstwo, ale już nie dostaje się CP za rozegranie bitwy. W ten sposób jest motywacja do wygrania scenariusza i walkę do końca.

Dobre czy niedobre nie ma żadnego oparcia w zasadach. Trzymając się zasad literalnie to eksplorować powinni jedynie bohaterowie zwycięzcy i ci którzy zroutowali przed byciem o.o.a.

A to że masz mało bohaterów - taka już uroda bandy, w normalnej grze też ryzykujesz mniejsze zyski pchając bohaterów do walki, szczególnie jak masz ich mało.

Jako że BtB to dodatek nieoficjalny i autorzy jeszcze żyją i są w necie całkiem aktywni można spróbować napisać do nich. W końcu oni to testowali i jakieś rozwiązanie musieli przyjąć.

catachanfrog wrote:

A jeżeli chodzi o hammer of Sigmar (tak?) to hammerem jest tylko z nazwy, jego efekt to +2 do charakterystyki S ORAZ podwójna rana na wszytkie hity jakie robi w walce wręcz (jakkolwiek biorąc pod uwagę jak zasada jest sformułowana, ktoś mógłby się kłócić, że strzelając priest też robi podwójne rany).

Teoretycznie powinien też robić stunned na 2-4 na injury (w końcu to młot).

#11: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Pn list 25, 2013 09:06 PM
    ----
Staś wrote:

Pytanie jak wygląda sprzedawanie przedmiotów, za ile mogę sprzedać mace a za ile sword?

Miecz za 5, a czekan za 1 ale dwa obuszki już chyba za 3?
A można handlować między graczami?

#12: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pn list 25, 2013 09:50 PM
    ----
fantastory wrote:

A można handlować między graczami?

Stricte zgodnie z zasadami wyłącznie za pośrednictwem bandy Merchant Caravan.

Zachęcam do zgłaszania swojej obecności na jutro - ma to m.in. ten głęboki sens, że w razie czego zaczekamy chwilę z losowaniem par Wink .

P.S. Małe sprostowanie do dyskusji o blatach - obecnie mamy ich 6, a nie 5, bo doszedł taki "trawiasty", zielony, z okuciami i wykładziną, czy co to tam jest.

#13: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Cz grud 05, 2013 10:14 AM
    ----
Mam pytanie co do najemników, traktujemy ich bardziej jak bohaterów czy jak henchmanów?
Mogą dostać ekwipunek bohaterów?
Mogą wykonywać akcje kampanijne? - przepytywanie wieśniaków.
Czy króliczej łapki można używać podczas egzekwowania zdarzeń (dubletów, tripletów) w eksploracji?
Chętnie bym wypożyczył/zakupił kilka figurek: warlock, gravedigger,
jakiś w miarę elastyczny człowiek jako miecznik/kupiec/woźnica, wózek z mięsem.

#14: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Cz grud 05, 2013 10:49 AM
    ----
1. Henchmanów. Tylko rozwoje mają jak dla najemników.
2. Normalnie nie, chyba że zasady najemnika mówią inaczej (np. assassinowi mozna kupować broń).
3. To zależy od scenariusza, akurat w tym konkretnym przypadku jest mowa o bohaterach więc nie.
4. Króliczej łapki można użyć do przerzutu kości na eksplorację jeśli bohater nie był w bitwie o.o.a. i oczywiście nie użył jej w ciągu gry. Nie można używać jej podczas innych rzutów po potyczce (czyli np. efektów eksploracji albo rzutów na szukanie rzadkich przedmiotów).
5. Ja nie bardzo, bo sam używam.

#15: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie Author: fantastory , Location: Warszawa Post Posted: Pt grud 13, 2013 08:57 AM
    ----
A właśnie doczytałem bonusy swojego celu (Scorge) i jest tam że szef dostaje freenzy a czasem hatred.
Scorge to jeden z dwóch scenariuszy dla Undead, a zarówno wampir jak i leszek są odporni na psy.
Czy bonusy z obj mam traktować jako determinację?
Czy w razie czego jest ewentualna możliwość zmiany na ten drugi cel?
Last edited by fantastory on Pt grud 13, 2013 11:14 AM; edited 1 times in total



Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

1 2 3 ... 12 13 14
>
Page 1 of 14