Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 12 13 14
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pt stycz 24, 2014 12:08 PM
Reply with quote

Studia się oodezwały i walczę w kampanii tj sesji zimowej z ostatnim egzaminem, więc wpadne dopiero po sesji. Poza tym warbanda jeszcze nie gotowa, a chciałbym ich mieć chociazby do podstawek popinowanych. Koniec offtopa ;-)


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pt stycz 24, 2014 09:39 PM
Reply with quote

Dwalthrim wrote:

Czyli reasumując: cena bazowa GW 85 zk + 15 zk za ujeżdzanie go i to na pół?

Nieco inaczej. Cena bazowa, czyli w tym wypadku 85 zk na pół + 15 zk za ujeżdżanie. Wiem, że wychodzi nieco nierówno, ale do tej pory tak to działało.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Sb stycz 25, 2014 12:27 PM
Reply with quote

Zaokraglac w dół czy w górę? Za te 0,5 szylinga które zostają z tego rozrachunku to nic potem nie kupię... Razz


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Sb stycz 25, 2014 02:35 PM
Reply with quote

dół tj wg mnie wilk kosztuje 42zk+15 czyli 57zk

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Sb stycz 25, 2014 07:41 PM
Reply with quote

ok dznx Smile


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Śr stycz 29, 2014 07:43 PM
Reply with quote

No dobrze, wczoraj grałem z Romanem i Telcharem w "Enemy of my Enemy" (nie ma znaczenia). Słynne ze swojej taktyki undeady oczywiście chowały się przez pierwsze kilka ruchów pt. "chodźcie do mnie".
Problemy pojawiły się gdy moi strzelcy weszli w pole widzenia. Roman twierdził, że nie widzę jego modeli mimo, że rzut laserem na LOS wskazywał zupełnie co innego. Do tego chowanie się za podstawkami makiet.
Żeby ukrócić tego typu dyskusje:
Podręcznik, strona 11 (wklejam wszytko by nie było, że coś ukrywam)
Quote::
hiding
The Hiding rule represents warriors concealing
themselves in a way that our unmoving and
dramatically posed models cannot. A hiding warrior
keeps as still as possible, just peeking out of cover.
A model can hide if he ends his move behind a low
wall, a column or in a similar position where he could
reasonably conceal himself. The player must declare
that the warrior is hiding and place a Hidden counter
beside the model for it to count as being hidden.
A model that runs, flees, is stunned or charges cannot
hide that turn. His sudden burst of speed does not
give him time to hide.
A model may stay hidden over several turns, so long
as he stays behind a wall or similar feature. He may
even move around so long as he stays hidden while
doing so. If an enemy moves so that he can see the
hidden warrior, the model is no longer hidden and
the counter is removed.
When hidden, a warrior
cannot be seen, shot at or charged.
While hiding, a model cannot shoot or cast spells
without giving away its position. If a hidden model
shoots, or moves so that he can be seen, he is no
longer hidden and can be shot at as normal.
A model may not hide if he is too close to an enemy
model – he will be seen or heard no matter how well
concealed. Enemy warriors will always see, hear or
otherwise detect hidden foes within their Initiative
value in inches. So a warrior whose Initiative value is
3 will automatically spot all hidden enemies within 3".
oraz Annual 2002:

Z tego możemy rozumieć, że: jeżeli widzę cały model (tak jak było) model nie jest już hidden. Nie ma tłumaczenia, że "bo on się może wcisnąć tu i tam" - jeżeli widzę cały model to nie jest on schowany!!!! Do tego podkreśliłem słowo REASONABLY. Uzasadnianie, że model jest niewidoczny bo zasłania go paprotka sięgająca 3mm ponad podstawkę jest serio już przeginką.

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Śr stycz 29, 2014 08:07 PM
Reply with quote

Widzę że poruszyłeś kilka kwestii na raz.
Boję się czy forum przetrwa tę dyskusję.

Wybrałeś scenariusz dwóch na jednego ustawiając mnie jako obrońcę, rozumiem więc że miałeś jakiś plan ataku.
Oddałem wam pole, wyszedłem kiedy nie chcieliście już bliżej podejść.
Zauważ też że mnie mogło być równie przykro że chcecie mnie po prostu wystrzelać czy wydancować.

W tej skale jest jama, podnosiłem że model może się w niej zmieścić.
Moim zdaniem ghule mogły się tam położyć. Tam zresztą jakieś kamienie były. Przy tej odległości znaleźć gdzie czają się obcy jest dość trudno. No rozumiem musieli być za paprocią bo przecież nie za planszą.

Jeśli chodzi o podstawki makiet, to może dla spójności należy obniżyć też model o wysokość jego podstawki?
No cóż dobrze że nie brałeś na cel tego ghula za "muldą", byśmy jeszcze trochę pograli.

Z tymi podstawkami makiet to i tak jestem przeciwny. W mieście jest to brukowany krawężnik w borderland muldy piachu.
Dla zainteresowanych, problem stanowią wygięte makiety skał.
Jeśli model na takiej stanie jest wyżej. Od razu zmienia się jego pole widzenia, jak widzenie tego modelu.
W sytuacji gdy mierzymy laserem będzie to problem.
Dlatego może lepiej (na przyszłość) uznać że pod wygiętą makietą jest ziemia, a wygięcie stanowi muldę.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Śr stycz 29, 2014 08:31 PM
Reply with quote

Co do scenariusz to takie są jego założenia a gralismy w niego bo była nieparzysta liczba osób. Więc bez przesady. To jak prowadziłeś warbandę, jest zależne tylko od ciebie. A my wcale nie stalismy w miejscu i nie było momentu "nie chcieliśmy podejść bliżej". Jeżeli uważałeś, że szanse są nierówne (scenariusz) trzeba było zroutować po tym jak straciłeś 4-5 modeli a nie walczyć do końca.
"przykro, że chcieliśmy cię wystrzelać"?

Ale tu nie chodzi o to co mógłby zrobić model "gdyby" tylko gdzie jest w danym momencie. Jeżeli nie możesz gdzieś wstawić figurki to tam jej nie ma i tyle. Nie ma tłumaczenia się, że gdyby ghoul podniósł nogę, zgiął ja w kolanie, odchylił głowę do tyłu a ręce trzymał po bokach to mógłby się schować za jakimś kamieniem.
Zasady są jasne - widzę cały model więc nie jest hidden.
Naprawdę uważasz, że można schować się za krawężnikiem?

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Śr stycz 29, 2014 08:57 PM
Reply with quote

Quote::

Co do scenariusz to takie są jego założenia a gralismy w niego bo była nieparzysta liczba osób. Więc bez przesady.
To znaczy wybrany był, jaki był to spoko. Mówimy o moim stylu gry.

Quote::

To jak prowadziłeś warbandę, jest zależne tylko od ciebie. A my wcale nie stalismy w miejscu i nie było momentu "nie chcieliśmy podejść bliżej".
No chodziło mi o to że nie musieliście już podchodzić.

No szanse nigdy nie są równe, możliwe że mogłem wygrać.
Uznałem że moje są mniejsze. I co miałem wystawić pięć modeli na odstrzał i wziąć volountry?
Uznałem że jak przegrać to coś chociaż ze sobą zabrać.
Moja banda nie strzela, sam gram zbyt zachowawczo, wiec jak już do HH dopadnę no to do końca.

Quote::

Ale tu nie chodzi o to co mógłby zrobić model...
No tam jest napisane że jeżeli może się schować.
Ktoś kto się chowa nie robi tego na stojąco - po to jest specjalne oznaczenie schowania. No i pewnie dlatego trzeba zobaczyć cały model i zdaje się to jest ta kwestia sporna.

Z tym krawężnikiem no warto bawić się w grę słowną?
Musiałby być wyższy niż grubość człowieka. Ale nie chowałem się za krawężnikiem, chyba u nas są za niskie.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Śr stycz 29, 2014 09:05 PM
Reply with quote

Jest napisane, że jeżeli widzę cały model to nie jest schowany + że można chować się tam gdzie jest to rozsądnie możliwe. Gdyby twoj ghoul z podstawką wszedł w tą szczelinę to ok. On stał obok więc serio, skończmy już ten wątek bo to nie tak działa. Jest podstawowa zasad: twój model stoi tam gdzie stoi. I tyle.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Cz stycz 30, 2014 08:28 AM
Reply with quote

Next time zróbcie fote sytuacyjna, bedzie mona łatwiej odnieść się do dyskusji. Wink Chodzi o skały kamienne?


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Cz stycz 30, 2014 08:46 AM
Reply with quote

Chodzi o twoją makietkę z prawdziwymi kamulcami Twisted Evil . Zdjęcia może nawet będą bo Tomek robił.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Cz stycz 30, 2014 09:01 AM
Reply with quote

Wcześniej była płaska. Jak zobaczyłem ja u Haka w trakcie gdy przechodziła renowację i zobaczyłem, że pogrubiona podstawka nie przylega płasko do podłoża to obawiałem sie ze tego typu dzongi w trakcie gry mogą sie pojawić... Confused Neutral
Chyba najrozsądniej byłoby ją podkleić w tym miejscu/ach jakimś styrodurem czy innym korkiem. Czy uznać coś takiego za muldę/załom skalny pozostaje otwarta kwestią, która najlepiej ustalić wspólnie na miejscu w SDQ, żeby więcej takie sytuacje sie nie powtarzały. Smile
Jak dla mnie powinna dawać cover, natomiast jest chyba za mała z tego co pamiętam, żeby sie za nią kitrac i hiddowac. Mysli


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Cz stycz 30, 2014 10:44 AM
Reply with quote

To o muldę chodziło w końcu czy o paprotkę?
Spróbuję przejrzeć foty, ale serio, przykre jest że musimy takie rzeczy roztrząsać na forum. Battlowcy mogą takie rzeczy robić, nam zwyczajnie nie przystoi.

BTW skończmy z pretensjami dotyczącymi korzystania z atutów swojej bandy. Ten, kto ma potężnie strzelającą bandę, nie będzie podchodził do walki wręcz, jeśli nie musi. Jest banda strzelecka, to ustawi się w pluton i będzie pruć na dystans. Trzeba do takiego podejść i spróbować wytłuc wręcz, a nie robić fochy czy przedłużać bitwę w nadziei na remis.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Cz stycz 30, 2014 10:57 AM
Reply with quote

O to i o to. Paprotka jak wyżej, mulda - ghoul stojący przy odstającej krawędzi ww makiety miał podobno zakopać się/położyć w piachu i go "nie widziałem", mimo że był pełny LOS.
Ale dobra, już się tego nie cofnie, chodzi o ustalenie ogólnego podejścia na przyszłość i tyle.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 12 13 14
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Wydarzenia [Warheim FS] Kampania na zasadach turnieju
[ Go to pageGo to page: 1 ... 5, 6, 7 ]
103 Radzik 8844 Kampania na zasadach t...
 Cz lut 08, 2018 10:23 PM 
Grish View latest post
No new posts Galeria - Makiety Makiety do Border Town Burning by Dębowa Tarcza
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
70 Skavenblight 23499 Re: Makiety do Border ...
 Wt stycz 03, 2017 12:58 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
luty 2015 r. - kwiecień 2015 r.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 20, 21, 22 ]
326 Kapitan_Hak 74245 Trzecia kampania "Bord...
 Wt marca 31, 2015 05:49 PM 
aniollech View latest post
No new posts Dodatki [Mordheim] [ Poll ] Border Town Burning!
[ Go to pageGo to page: 1 ... 4, 5, 6 ]
82 Vercy 29783 Re: Border Town Burnin...
 Pt lut 27, 2015 11:39 AM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
[listopad 2013 r. - maj 2014 r.]
[ Go to pageGo to page: 1 ... 40, 41, 42 ]
619 Kapitan_Hak 151007 Druga kampania Border ...
 Pt May 30, 2014 07:24 PM 
Skavenblight View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy