[Propozycja Zasad] SpaczDrążarka

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

#1: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5 Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt marca 04, 2014 05:04 PM
    ----
Ok, oto moja propozycja skaveńskiej Spacz-Drążarki klanu Skryre:

cena: 150 ZK

-----
Quote::

Spacz Drążarka

<FLUFF>
Inżynierowie Klanu Skryre słyną nie tylko z niosących śmierć broni, ale też z urządzeń zdolnych

wprowadzać innego rodzaju zamieszanie.
Jednym z takich urządzeń jest Spacz Drążarka, służąca, jak wskazuje nazwa, do drążenia tuneli. Bardzo

szybkiego drążenia tuneli.

Drążarka jest zasilana płynnym spacz-paliwem, a jej działanie polega na dezintegracji materiału skalnego

i zamienianiu go w szybko stygnącą magmę oblepiającą ściany nowo utworzonego korytarza. W trakcie pracy

drążarka wytwarza silny pod-ciąg, który dosłownie zmusza jej obsługę do biegu za urządzeniem, wsysając ją

za sobą.

Bez Spacz Drążarek (przede wszystkim znacznie większych - Potężnych Spacz Drążarek) Skaveni nie zdołaliby

w tak krótkim czasie od Pierwszego Bicia Dzwonu (Od Którego Zaczęło Się Wszystko) zbudować do dziś tak

rozległej sieci korytarzy oplatającej cały podświat. O nie-nie.

W normalnych warunkach za Spacz Drążarką biegłaby cała ekipa budowniczych korytarzy, sprawnie i szybko

stemplujących strop. W warunkach bojowych oddział przemieszczający się pod ziemią wraz z drążarką musi

liczyć się z ryzykiem pogrzebania żywcem w niezabezpieczonym tunelu.
</FLUFF>


<ZASADY>

Dzięki Spacz Drążarce oddział skavenów może szybko przemieścić się pod ziemią z jednego miejsca na

drugie. Na początku ruchu gracz deklaruje, że Drążarka zaczyna drążyć Smile oraz wskazuje, które modele

podążają za Drążarką zrobionym przez nią tunelem. Warunkiem jest, aby modele te na początku swojej fazy

ruchu znajdowały się nie dalej niż o 3'' od Drążarki. Na miejscu Drążarki należy umieścić znacznik

początku tunelu (najlepiej, aby był to specjalnie przygotowany żeton) a Drążarkę i modele za nią

podążające można postawić poza stołem, dla odróżnienia ich od tych, które pozostały na powierzchni.

Następnie gracz umieszcza na stole 6 żetonów drążenia, z których jeden ma pod spodem znak końca tunelu.
Pozostali gracze nie wiedzą, który żeton skrywa faktyczny cel drążenia.

Maksymalna odległość drążenia to 36 cali.

Drążenie trwa 3 tury. Na koniec trzeciej fazy ruchu następuje sprawdzenie, gdzie udało się dowiercić

ekipie drążarki. Należy odsłonić żetony końca tunelu i żetony "puste" a następnie rzucić kostką rozrzutu

i kostką artyleryjską.

Celownik na kostce rozrzutu oznacza, że ekipie udało sie dowiercić dokładnie w to miejsce, gdzie

planowano. Liczba na kostce artyleryjskiej jest wówczas ignorowana (ale nie jest ignorowany niewypał).

Strzałka na kostce rozrzutu oznacza wypaczenie w obliczeniach :). Liczba wyrzucona na kostce

artyleryjskiej oznacza dystans pomyłki w kierunku wskazanym strzałką.

Po wyznaczeniu miejsca do którego udało się dowiercić, gracz rozstawia modele towarzyszące ekipie

drążarki i ekipę drążarki w odległości do 3 cali od wylotu nowego tunelu. Po wykonaniu tego ruchu żaden z

wychodzących spod ziemi modeli nie może szarżować, strzelac ani rzucac czarów, mogą natomiast ukrywać

się.

Niewypał wyrzucony na kostce artyleryjskiej przeważnie oznacza problem. Należy rzucić dodatkowo kostką

d6. Jeżeli razem z Drążarką pod ziemię zszedł Spaczinżynier, należy dodać 1 do wyniku tego rzutu:

1-2 - Pierdut! Coś przeciekało albo coś się zatkało i wybuchło. Nieistotne. Podążające z Drążarką modele

są ogłuszone i wyłączone z gry.

3-4 - Nie da rady - zawracamy! Ściany tunelu okazują się zbyt kruche, albo natrafiono na żyłę wodną.

Nieistotne. Drążarka i towarzyszące jej modele wychodzą na powierzchnię ziemi z powrotem w miejscu, z

którego zaczęto drążyć tunel, wyczerpując tym samym limit swojego ruchu. Rozmieść modele wychodzące spod

ziemi nie dalej niż o 3'' od poczatku tunelu.

5 - Dalej nie pociągnie! Maszyna wydaje z siebie dziwne dźwięki oraz kłęby kleistego dymu i zatrzymuje

się. Cała ekipa musi wyjść na powierzchnię w połowie dystansu w linii prostej między początkiem tunelu a

zamierzonym celem. Stosuje się zasady dotyczące wyjścia spod ziemi opisane wyżej.

6-7 - Coś się zacięło! Na szczęście obsługa poradziła sobie z problemem. Skończyło się na strachu,

piskach i popuszczeniu moczu. Prócz tego ignorowany jest ewentualny efekt rozrzutu - ekipie drążarki

udało się dowiercić do zamierzonego punktu! Wink

</ZASADY>

#2: [Propozycja Zasad] SpaczDrążarka Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Śr marca 05, 2014 09:57 AM
    ----
Przeniosłam posta do odpowiedniego wątku.

A jako, że QC jest w tym tygodniu zajęty i raczej nie będzie miał czasu odpisać pozwolę sobie wtrącić parę uwag. Gwizdze

Nie mam Księgi Armii Skavenów pod ręką ale z tego co widzę i pamiętam wzorowałeś się na spacz-kruszarce (jeśli pozwolisz będę posługiwała się nazwami z Księgi Armii)? Wink

Ja to widzę tak. Można zrobić tę (tą? Mysli ) machinę na wzór oryginału jako sprzęt dostępny dla 'drużyny ciężkich broni' lub jako zaprzęg z zasadą specjalną 'podkop'.

Arrow W pierwszym przypadku maszyna tworzyłaby tunel, którym mogłyby podążać pozostałe Skaveny i dla każdego Szczuroludzia wykonywany byłby rzut na powodzenie takiej podróży. Maszyna kosztowałaby 50 zk, tak jak inne 'ciężkie bronie', a w walce wręcz zadawała każdemu modelowi z którego podstawką pozostaje w kontakcie K3 trafienia z Siłą K6.

Idea Przy okazji co sądzicie o pomyśle, by spaczbroń zadawała trafienia z Siłą K6? Bo wiele wskazuje na to, że w przyszłej edycji tak właśnie będzie. Co by ujednolicić zasady dotyczące stworów i machin Chaosu.

Arrow Druga opcja to zaprzęg z zasadą 'podkop' i możliwością zabierania pasażerów. Szybsza podróż ale w przypadku niepowodzenia utata większej ilości modeli. Koszt to około 175 zk.

Arrow Chyba, że w/w machiny wsadzić do Najemnych Ostrzy, wówczas wszystkie skaveny mogłyby z nich korzystać?

Oczywiście kostki artyleryjskie oraz rozrzutu i tabela niewypału działałyby tak jak to opisałeś.
Co o tym sądzisz Myszor?

#3: Re: [Propozycja Zasad] SpaczDrążarka Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Śr marca 05, 2014 12:02 PM
    ----
Językolodzy łaskawie już pozwolili mówić "tą". Tylko chyba jeszcze pisać tak nie można Smile Very Happy

Tak, oczywiście chodzi o spacz-kruszarkę. Drążarka to mój wymysł Smile

Przyznaję pokornie, że nie znam zasady "podkop" Smile Zdaje się, że wyważałem otwarte drzwi...

Jak zdecydujecie, będzie fajnie. Mam nadzieję, że zaakceptujecie mój pomysł z żetonami (takie coś jest w zasadzie "podkop'?) - bo uważam, że fajnie jest móc zaskoczyć przeciwnika i wyleźć nie tam, gdzie się spodziewał.

Opcja z zaprzęgiem dobrze tłumaczyłaby szybkość poruszania się pod ziemią, która ja próbowałem w miare moich skromnych sił uzasadnić fluffowo Smile

Opcja z tunelem pozostającym na stałe też jest fajna. Mogłyby korzystać z niego tez inne bandy, z tym samym ryzykiem pogrzebania zywcem Razz

Klan Skryre znany jest z tego, że udostępnia innym klanom swoje wynalazki, więc taki zaprzęg (lub najemne ostrza - drużyna ciężkiej broni) powinna być dostępna dla innych klanów. Wyobraźcie sobie klan eshin przekopujący się na środek dziedzińca krasnoludzkiej strażnicy albo świątyni Sigmara! Smile

Będę kontent, jeżeli pozostanie bez zmian moja tabela niewypału. Zawsze to jakiś wkład w wiekopomne dzieło Smile

Co do reszty - decydujcie. Jak kruszarka wejdzie do gry to i tak będzie już zajebiście.

pozdro

M.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]
Page 1 of 1