Pit Fighters

All Posts

1 2
>
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#1: House Rules w SDK Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn marca 16, 2014 07:38 PM
    ----
Z nudów przy robocie oglądałem ponownie Spartacusa i zacząłem się bawić w sklejanie pitfighterów. Trudno mi to powiedzieć, bo doświadczenia z deka brak( bo po długiej przerwie niewiele pamiętam), ale imho obie wersje są średniogrywalne, choć z totalnie innych powodów.
V1 wydaje się za mocna, może zaczynać z 6(!) herosami, w tym jednym z WS, S,T,I = 4, 2 atakami + pitfighterem w bazie za 80 gc. Do tego pit fighterzy henchmeni ignorują zasady diffcult to use. Jak sobie liczyłem wychodzi mi w niej na starcie 10 nieźle wyposażonych modeli, w tym 6 herosów, z których jeden jest maszynką do zabijania ( może mieć do 4 ataków w turze z WS 5 na wejściu ). Jakby porezygnować z hełmów itp. na wejściu zmieści się jeszcze 1-2 henchmanów
V2 z kolei wydaje się trochę słabe, ale bardziej klimatyczne. Herosów już mniej, bo 4 na wstępie, z henchmanów pursuerzy dostali boosta kosztem pit fighterów. Generalnie największą słabością wydają się ustalone sety uzbrojenia i ich koszt ale... jeśli uwzględnić Wasze house rules w kosztach sprzętu już jest trochę lepiej. Empire style ( light armor, helmet, 2h weapon ) taniej z 45 do 30, Chaos z 50 do 40. Najbardziej chyba przydałby się jakiś tani styl dla henchmanów, bo tak nie licząc kosztów dodatkowego expa wychodzi min. 50 za pursuera lub 55 za pitfightera. Chociaż nawet set w stylu 2x hammer + helmet nie wiele cenowo różniłby się od ork style, do tego zdolność spec pursuerów jest wredna ( test inicjatywy pozwala spalić szarżę przeciwnika ) i dodatkowe obniżanie ich ceny mogłoby doprowadzić do ich przegięcia. Jeśli już coś przy nich kombinować to raczej obniżyć cenę pit fighterów ( henchmanów ), choć trzeba pamiętać że wszystkie modele w bandzie mają skilla pit fighter, więc nawet henchmani w odpowiednich warunkach mają 2 bazowe ataki z WS5
Minusem dla obu jest brak porządnego strzelania.

Swoją drogą dobrze rozumiem, że zapis
Quote::
The fighting style does not restrict Heroes from
using items not on their list if they learn the
appropriate skills.
oznacza, że jeśli bym chciał dla gościa z ork style (helmet, axe, shield ) dać miecz (co by mieć typowego rzymskiego murmillo) zamiast axe, muszę mu najpierw skilla wykupić?

#2: House Rules w SDK Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pn marca 16, 2014 08:19 PM
    ----
Zgadza się.

#3: House Rules w SDK Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pn marca 17, 2014 09:05 AM
    ----
Jestem za modyfikacją pierwszej. Druga moim zdaniem jest do bani, bo:
- pit fighter jest sytuacyjny (jakkolwiek w mordheimie o wiele prościej spełnić wymóg terenowy niż w btb)
- style są drogie i nieefektywne
- wyżej wspomniane dawanie skilli na bronie, których i tak mogą używać (ale w innym nieefektywnym zestawieniu)
Poza tym pierwsza warbanda pit fighterów jest bardziej imperialna od tej drugiej. Wink

#4: Pit Fighters Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pn marca 17, 2014 09:18 AM
    ----
catachanfrog wrote:
No nic, w każdym razie ja osobiście jestem zainteresowany:
- Shadow Warriorami (Michał Dark Elfami)
- Pit fighterami vol 1
Myślę, że i tak kluczowa jest dyskusja a propos elfów więc może od tego wychodźmy. Czy wrzucić jakoś te warbandy tutaj czy będzie zbyt duży syf?
Niemniej jednak.

Chyba najlepiej będzie prowadzić dyskusje na temat tych warband jak i Pitfighterów w osobnych topicach (żeby nie było burdelu w tym temacie) w dziale z HR-ami: azylium.vot.pl/ForumsP...f=15.html.
Topic odnośnie SW już jest, zmiany które tam proponowałem są brane głównie z forum TB i Warseera. I faktikos jako bandy z Lustrii też widział bym SW jak i DE właśnie tam, niemniej jeśli by ich wpuszczać do Mordheim to z jakimiś poprawkami.

#5: Pit Fighters Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pn marca 17, 2014 09:11 PM
    ----
Zgodnie z prośbą Dwalthrima pozwoliłem sobie wydzielić posty i przenieść dyskusję o Gladiatorach w bardziej dostępne miejsce.

Lekko przekornie zapytam, czy ktoś z Was zamierza realnie nimi zagrać, czy będziemy dyskutować dla sportu i dla zasady Razz ?

#6: Pit Fighters Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn marca 17, 2014 10:26 PM
    ----
W oryginalnym settingu - nawet chętnie, będzie niepowtarzalna banda. Poza nim, jak w empires in flames, czy btb, mają mało sensu, bo tracą zastosowanie podstawowego skilla.
Tylko jak pisałem - ciekawsza wydaje się wersja z TC21, ta wcześniejsza jest jakaś taka nijaka, w stylu najemnicy, z dodatkowym powerem, kosztem strzelania.
Brakuje w nich imo jeszcze z 1-2 dodatkowych styli:
- dodatkowego, taniego stylu z dual wieldem ( bo standardowo jest tylko undead i witch elf dla purserów ), w coś a'la dwarf style - helmet, hammer, hammer/axe - 16/18 pkt.
- coś a'la rzymskie bestiari np. hełm, spear, javelin
Jeśli używać ich w btb to ewentualnie można dodać rydwan, czy jeźdźców.

Tylko, jeśli uwzględnić SDKowe HR w cenach sprzętu zaczyna się z tego robić sensowna, a nawet imho silna banda ( z tym wbudowanym pit fighterem u wszystkich, nawet henchmani mają 2 ataki na wejściu, w sprzyjających warunkach ). Dlatego może zanim zabierać się za jakiekolwiek mieszanie przy nich zagrać 1-2 bitwy w settingu mordheim, z uwzględnieniem SDKowych cen.

#7: Re: Pit Fighters Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt marca 18, 2014 07:40 AM
    ----
Jako posiadacz oryginalnych figsów, jak tylko ustalimy które zasady są ok i je odpowiednio je ew stuningujemy chętnie złożę wreszcie tą bandę do kupy Smile Zdecydowanie warto pochylić się nad tymi zasadami, zwłaszcza ze póki co nie ma w SDQ żadnej takiej bandy.
No i będzie można pomyśleć o makiecie areny gladiatorów! Very Happy Wink

#8: Pit Fighters Author: Staś Post Posted: Wt marca 18, 2014 01:54 PM
    ----
Ja też się zastanawiam nad składaniem tej bandy

#9: Pit Fighters Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pt marca 21, 2014 06:43 AM
    ----
Ok, przyjrzałem się dłużej warbandzie z TC 14 i po namyśle stwierdzam, że lepiej gmerac przy nowszej wersji - ta pierwsza jest jednak zbyt mocna i właściwie przy każdym entry trzeba byłoby kombinować.

Quote::
No i będzie można pomyśleć o makiecie areny gladiatorów!
Zacny pomysł! Możemy też użyć tych opcjonalnych zasad gdzie warbandy wysyłają swoich i obstawiają za kasę kto wygra. Jak najbardziej za!

#10: Re: Pit Fighters Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pt marca 21, 2014 11:13 AM
    ----
catachanfrog wrote:
Ok, przyjrzałem się dłużej warbandzie z TC 14 i po namyśle stwierdzam, że lepiej gmerac przy nowszej wersji - ta pierwsza jest jednak zbyt mocna i właściwie przy każdym entry trzeba byłoby kombinować.

Quote::
No i będzie można pomyśleć o makiecie areny gladiatorów!
Zacny pomysł! Możemy też użyć tych opcjonalnych zasad gdzie warbandy wysyłają swoich i obstawiają za kasę kto wygra. Jak najbardziej za!
Imo właściwie poza uwzględnieniem cen z SDKowych HRów można na początku nie grzebać przy nich praktycznie w ogóle. Można dodać ew 1-2 dodatkowe style dla pitfighterów - zdecydowanie drugi ( tańszy ) dual wield by się przydał.
Pursuerów bym zostawił w spokoju - ta ich zdolność unikania szarż w połączeniu z javelinami/sieciami czy trident + buckler ( parry z rerolem i strike first ) sprawia że i tak są mocni, choć drodzy. Nie wiem czy jakakolwiek inna banda ma henchmanów za min. 50pkt
Do wtorku może uda mi się ich złożyć i przynajmniej częściowo pomalować, to jak tym razem dam radę się wyrobić to przyniosę

#11: Re: Pit Fighters Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pt marca 21, 2014 11:29 AM
    ----
duszy wrote:
Nie wiem czy jakakolwiek inna banda ma henchmanów za min. 50pkt

Zwykłas swordsman u Najemników kosztuje 45 gc z jednym mieczem więc niewiele mniej. Wink

#12: Re: Pit Fighters Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pt marca 21, 2014 11:49 AM
    ----
Dwalthrim wrote:
duszy wrote:
Nie wiem czy jakakolwiek inna banda ma henchmanów za min. 50pkt

Zwykłas swordsman u Najemników kosztuje 45 gc z jednym mieczem więc niewiele mniej. Wink
ale możesz na wstępie kupić go z pałką, czy nawet samym sztyletem, a w miecz wyposażyć później. Tu jest ta różnica, że musisz kupować ich z określonym ekwipunkiem, nie da się wybrać opcji dużo i tanio, a jak będzie kasa, to ulepszę, czy nawet przekazywania sprzętu od herosów do henchmanów. Tzn można pomiędzy pitfighterami i herosami, ale pursuerzy mają inny ekwipunek

BTW zasady GW do walk gladiatorskich:
www.games-workshop.com...ighter.pdf

#13: Re: Pit Fighters Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pt marca 21, 2014 12:30 PM
    ----
duszy wrote:
Dwalthrim wrote:
duszy wrote:
Nie wiem czy jakakolwiek inna banda ma henchmanów za min. 50pkt

Zwykłas swordsman u Najemników kosztuje 45 gc z jednym mieczem więc niewiele mniej. Wink
ale możesz na wstępie kupić go z pałką, czy nawet samym sztyletem, a w miecz wyposażyć później. Tu jest ta różnica, że musisz kupować ich z określonym ekwipunkiem, nie da się wybrać opcji dużo i tanio, a jak będzie kasa, to ulepszę, czy nawet przekazywania sprzętu od herosów do henchmanów. Tzn można pomiędzy pitfighterami i herosami, ale pursuerzy mają inny ekwipunek

BTW zasady GW do walk gladiatorskich:
www.games-workshop.com...ighter.pdf
W takim razie beastmen u possessed, flagellant u witch hunterów. Razz
Ten pdf, którego wrzuciłeś to minigame czyli nie widzę możliwości używania tego w kampanii chyba, że dla funu (zwłascza, ze to są zasady dla pit fighterów only). Chodziło mi o zastosowanie zasad z TC 14, gdzie każda warbanda może wystawić drużynę a inne mogą obstawiać.

#14: Re: Pit Fighters Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pt marca 21, 2014 01:48 PM
    ----
catachanfrog wrote:

W takim razie beastmen u possessed, flagellant u witch hunterów. Razz
Chodziło mi o to, że w przeciwieństwie do innych ( wszystkich, które mi na myśl przychodzą ) band nie mają opcji taniego henchmana.
Possessed mogą wystawić brethenów za 25, 28 z pałkami, witch hunterzy zealotów za 20, czy pieski jeszcze taniej. Pit fighterzy mają 2 rodzaje henchmanów - pit fighter 35 + 20 najtańszy styl, pursuers 25 + 25 najtańszy styl. Przynajmniej tak bym intepretował zapis:
Quote::
Unlike other warbands that may chose which
weapons and armour to equip their warriors
with, Pit Fighters have to chose a specific
fighting style which dictates their weapons and
armour configuration.
czyli nie możesz wystawić gołego, musisz kupić styl od razu.
Można by to zmienić dając jakiś tani styl dla pit fighterów** a'la
Wulfen* style - 2x Myrmex ( ze spartacusa - rękawice z gwoździami na knykciach ) - counts as 2xdagger - cena 2gc Razz Stosowane tylko w najbardziej zapadłych dziurach i podrzędnych arenach Wink
* (czy cokolwiek walczące bez broni)
** pursuerom nie dawałbym tanich opcji sprzętowych ze względu na tą ich spec zasadę evade.
Ale to takie bez klasy i bez klimatu. No i trzeba pamiętać, że oni wszyscy mają wbudowanego pit fightera - +1A +1WS w ruinach/ciasnych miejscach.
I jak mówiłem zagrałbym najpierw parę gier uwzględniając jedynie SDKowe HRy, żeby sprawdzić grywalność bandy, zanim coś w niej zmieniać. Ew. jeśli wykorzystywać ich do BTB czy Empire in Flames dodać styl na koniu (koń, tarcza, hełm, javelin, miecz ) i np. na rydwanie.
Quote::

Ten pdf, którego wrzuciłeś to minigame czyli nie widzę możliwości używania tego w kampanii chyba, że dla funu (zwłascza, ze to są zasady dla pit fighterów only). Chodziło mi o zastosowanie zasad z TC 14, gdzie każda warbanda może wystawić drużynę a inne mogą obstawiać.
nie miałem czasu go dokładnie przejrzeć, ale pewnie można zmodyfikować, żeby dopasować do zasad mordheim i jednocześnie zrobić z takich potyczek coś więcej niż - kto zaszarżuje pierwszy i okładamy się.

#15: Re: Pit Fighters Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pt marca 21, 2014 02:41 PM
    ----
duszy wrote:

nie miałem czasu go dokładnie przejrzeć, ale pewnie można zmodyfikować, żeby dopasować do zasad mordheim i jednocześnie zrobić z takich potyczek coś więcej niż - kto zaszarżuje pierwszy i okładamy się.
Ja looknąłem przed chwilą uważniej. Generalnie to jest osobny system (gra planszowa) z użyciem figurek pit fighterów z mordheimu. Smile
duszy wrote:
Stosowane tylko w najbardziej zapadłych dziurach i podrzędnych arenach Wink
Tak właśnie wygląda prawdziwy pit fighting w Imperium. Ta warbanda, o której mówimy mogłaby pasować do Tileii (i nie jestem nawet pewien czy nie do "starożytnej"). W imperium nie ma żadnych stylów. Smile



Forum IndexHome Rules [Mordheim]

1 2
>
Page 1 of 2