Tworzenie bandy

All Posts

1 2
>
Forum IndexPytania & odpowiedzi [Mordheim]

#1: Tworzenie bandy Author: inkofon Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 08:42 AM
    ----
Hej,
jestem nowym graczem i mam pytanie o tworzenie bandy.
Teoretycznie wszystko zrozumiałem ale pojawiło mi się kilka wątpliwości patrząc na moje figurki.
Skupiam się na krasnoludach.
Wybieram:
Tan
Engineer
Slayer
i tutaj pojawia sie problem- jako ,że clansmanów wybiera się jako stronników w grupach wiem ,że powinni mieć taki sam sprzęt. Mieszanie w jednej grupie gościa z toporem i gościa z młotem jest niedopuszczalne. Ale czy w takim razie mogę zrobić dwie osobne grupy stronników składające się z pojedyńczego modelu?

#2: Re: Tworzenie bandy Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 09:19 AM
    ----
Witamy na forum Smile

Jak najbardziej. Możesz zrobić grupy z pojedynczego modelu, ma to dodatkowe plusy - każdy model osobno łapie exp-y i łatwiej o awans na bohatera w trakcie trwania kampanii. Dodatkowo jak rozdzielisz figurki względem broni jaką maja w rękach, to zwyczajnie będzie Ci łatwiej połapać się w trakcie gry "kto-kim-czego" na karcie bandy i jakimi jednostkami dysponujesz na stole.
Generalnie wyściwyg nie jest obowiązkowy ale mile widziany.

#3: Re: Tworzenie bandy Author: inkofon Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 09:52 AM
    ----
Bosko Very Happy
w takim razie co myślisz o takim zestawieniu?
Tan 110 gp
dwarf axe
helmet

Engineer 85 gp
pistol
helmet

Slayer 60 gp
2 x axe

Clansmen 60 gp
axe
helmet
shield

Clansmen 58 gp
hammer
helmet
shield

Crossbowmen 60 gp
crossbow
axe
shield
helmet

Crossbowmen 60 gp
crossbow
axe
shield
helmet

493 gp

Mam jeszcze model dla jednego kusznika i chce kupić dodatkowego slayera. Zastanawiam się nad kupnem jeszcze topora dla inżyniera ( musiałbym dokleić)

#4: Tworzenie bandy Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 10:17 AM
    ----
Coś Ci się chyba koszta nie zgadzają - Crossbowmen ( rozumiem, że to thunderer ) 40 gc + kusza 25gc + hełm 10gc + axe 5gc + shield 5gc = 85gc
chyba, że nie mówisz o bandzie dwarf treasure hunters tylko czymś innym

#5: Re: Tworzenie bandy Author: inkofon Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 10:50 AM
    ----
o kurcze zle przeczytalem- myslalem ze kusza kosztuje 15 gp. w takim razie tan by dostal zwykly toporek i inzynier stracilby helm i by starczylo kasy.
jak sie spisuja slayerzy? gdzies wyczytalem ze sa bardzo mieciutcy i trzeba z nimi uwazac.
ile srednio po bitwie sie wyciaga kasy za warpstona?

#6: Re: Tworzenie bandy Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 11:43 AM
    ----
Warto pomyśleć o kuszy u Thana/Lorda - szkoda zeby 4 BS sie marnowało na dzień dobry. Jeśli nie używasz/cie hr-ów to na początek można sobie darować hełmy i tarcze - mało kosztują i łatwo je dokupić po kolejnych potyczkach. Wink

#7: Tworzenie bandy Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 12:50 PM
    ----
Szczególnie, że krasie raczej nie są szczególnie liczną bandą, a z tą swoją zasadą specjalną zarabiają sporo. No i jak rozbijasz henchmenów na jednoosobowe grupy to możesz każdemu osobno dokupywać sprzęt, nie martwiąc się, czy stać Cię na wyposażenie całej grupy

#8: Re: Tworzenie bandy Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 12:55 PM
    ----
Dwalthrim wrote:
Warto pomyśleć o kuszy u Thana/Lorda - szkoda zeby 4 BS sie marnowało na dzień dobry. Jeśli nie używasz/cie hr-ów to na początek można sobie darować hełmy i tarcze - mało kosztują i łatwo je dokupić po kolejnych potyczkach. Wink
Staszku, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie Noble może na początku wziąć tylko pistolet z broni strzeleckich.

#9: Re: Tworzenie bandy Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 01:13 PM
    ----
No tak, zapomniałem i użyłem skrótu myślowego - chodziło mi o coś do strzelania czyli w domyśle pistolet, a w dalszym etapie rozwoju bandy kusza Wink . Sorry I'm not living rulebook Razz

#10: Tworzenie bandy Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Cz kwiet 03, 2014 03:40 PM
    ----
Słuszna uwaga Smile

#11: Tworzenie bandy Author: inkofon Post Posted: Pn kwiet 07, 2014 07:57 AM
    ----
Kolejne pytanie- bo bohaterowie zaczynają z początkowym doświadczeniem- ale rozumiem ,że za to doświadczenie rozwinięć nie kupuje ? czy tam nie losuje? po prostu zaznaczam na karcie ile mają doświadczenia i tyle?
zastanawiam się w takim wypadku nad slayerami. bo bez żadnych umiejętności specjalnych wyglądają na strasznie mięciutkich.

#12: Tworzenie bandy Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn kwiet 07, 2014 02:53 PM
    ----
Tak. Doswiadczenie poczatkowe 'jedynie' zaznaczasz na karcie.

#13: Tworzenie bandy Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn kwiet 07, 2014 03:25 PM
    ----
Dwarfy są generalnie twarde same z siebie, początkowy T4 + hard to kill i hard head. Slayerzy to połowa Twoich bohaterów, co najmniej jeden się opłaca, zwłaszcza że w początkującej bandzie wcale nie jest bardziej miękki niż reszta, chyba że na wszystkich będziesz próbował pakować armor itp., ale wtedy wystawisz z 4 modele.

#14: Tworzenie bandy Author: Ramzeseba Post Posted: Pn kwiet 13, 2014 07:21 PM
    ----
Przechodzimy po kilku grach z Mordheim do Warheim. Gram Skavenami i zastanawiam się z czego mam zrobić niewolników i ilu?

#15: Re: Tworzenie bandy Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn kwiet 13, 2014 10:25 PM
    ----
Ramzeseba wrote:
Przechodzimy po kilku grach z Mordheim do Warheim. Gram Skavenami i zastanawiam się z czego mam zrobić niewolników i ilu?
Raczej więcej niż 5 ci się nie przyda.
A nowych klanratów nie można skleić niewolników?
Ja sam mam zamiar poskladać niewolników z bitsów milicji i zombie.



Forum IndexPytania & odpowiedzi [Mordheim]

1 2
>
Page 1 of 2