System punktowy turniejowy

All Posts
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#1: System punktowy turniejowy Author: Mortai , Location: Łódź Post Posted: Cz May 01, 2014 01:52 PM
    ----
Poprosiłem starego wyjadacza Reykiego o pomoc w zmajstrowaniu systemu punkowego na turnieje.

Głównie chodzi tu o scenariusze "podręcznikowe", a jak się sprawdzi to może i w ogóle Smile Ostatni turniej naświetlił braki w organizacji...i stąd prośba o waszą pomoc.

Na pierwszy turnieju jaki orgowaliśmy z Fleo, użyliśmy systemu Hakostwa, teraz używaliśmy tego samego systemu i coś poszło nie tak...

Poniżej wstawię wstępne założenia Reya, czy mógłbym liczyć na jakiś test w grze z waszej strony? jakieś sugestie?

Ogólnie to w Mordce sporo jest misji zadaniowych w stylu znajdź coś, zajmij coś, przechwyć coś itp.

Czyli mamy tak zwany objective.
Dodatkowo można dodać punkty za:
- zabicie dowódcy- odp. slay the warlord
- pierwszy zgon-odp. first blood
- zajęcie deploya przeciwnika

Czyli mamy 3 VP za poboczne objective plus X VP za główne cele.
W zależności od misji daje się odpowiednią ilość VP na każdy objective.
Doprowadzenie do rout-testu i wycofania przeciwnika 5VP
Dobrowolne opuszczenie pola walki -3VP

Dodatkowo jako że w rulebooku zapisany jest bonus za różnicę ratingową band można się pokusić o danie bonusu. Jeśli walczą bandy o ratingu różniącym się o 50 pkt to gracz z niższym ratingiem zaczyna z przewagą np 2-3 VP.

Dla przykładu:
Wyrdstone hunt- 4 kamyki (dajmy na to po 3VP za kamyk)
Banda Krasnali rating 78
Banda Skavenów ratind 128

Krasnale zaczynają z bonusem 3 VP
Obie bandy mają po 2 kamyki, krasnale zabiły dowodzącego szczurami oraz jako pierwsze przelały krew a szczury wbiegły w deploy krasnali (suma VP 11 krasnale : 7 szczury).
Szczury spowodowały jednak na tyle duże straty u wroga że ten usciekł z pola walki tym samym dając szczurom 5VP i w ostatecznym rozrachunku wychodzi 12:11 dla szczurków.

Tabela prosta bo nie wyliczamy różnicy VP tylko sumujemy co bitwa. Jako małe punkty liczone są ratingi na koniec każdej bitwy ale z zaznaczeniem że najemnicy do koncowego ratingu się nie zaliczają (bo mając sporo złota można sobie sztucznie nabić rating dokupując kilku najemników).

#2: Re: System punktowy turniejowy Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pt May 02, 2014 09:27 PM
    ----
Mortai wrote:

Na pierwszy turnieju jaki orgowaliśmy z Fleo, użyliśmy systemu Hakostwa, teraz używaliśmy tego samego systemu i coś poszło nie tak...

System punktowy z naszych turniejów faktycznie ujęty był w Waszym regulaminie, ale po prawdzie nie za bardzo zauważyłem jego stosowanie w Zgierzu.

Przy scenariuszach nie było podanych ilości małych punktów za konkretne "osiągnięcia" (por. regulaminy z naszych turniejów), nie było ich liczenia po bitwach, porównywania ich ilości i obliczania punktów dużych. Po zakończonych bitwach podawaliśmy jedynie info, kto wygrał, i finito.

Tymczasem ten system jest już dość gruntownie przetestowany i sprawdzony - do stosowania zarówno z "Sędziówką", jak i na sucho. Jeżeli chcecie, możemy się kiedyś zgadać na wideorozmowę na Skype'ie i wytłumaczę Wam, jak to prosto, sprawnie i szybko stosować.

Twoja propozycja - przynajmniej na pierwszy rzut oka - przypomina w zasadzie nasz system (choćby ze względu na "zadania" w konkretnym scenariuszu i konkretne wartości punktowe za nie przydzielane), tylko inna skala punktowa.

Nie do końca natomiast przekonuje mnie dodatkowe premiowanie różnic w ratingach... Po pierwsze dlatego, że to już i tak jest premiowane (underdogs!), po drugie są różne punkty widzenia: jedni uważają, że należy premiować ratingi niskie (ma niski rating, a sobie poradził!), inni z kolei, że wysokie (się rozwinął i dorobił).



Forum IndexHome Rules [Mordheim]
Page 1 of 1