Alchemik

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Najemne Ostrza [Warheim FS]

#1: Alchemik Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr czerw 04, 2014 08:55 PM
    ----
Alchemik:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: ? ZK
ŻOŁD: ? ZK
PRESTIŻ DRUŻYNY: +? PUNKTÓW

PIESZO: 20 X 20 MM


Marzenia o bogactwie i wiecznej młodości każe setkom ludzi spędzać życie w ciemnych, zadymionych lochach gdzie zgłębiają jedną z najstarszych dziedzin wiedzy jaką jest Alchemia. Nie jest to łatwe zadanie i wielu z nich pożegnało się z życiem. Giną od trujących wyziewów z substancji użytych w badaniach lub wybuchów w nieudanych eksperymentach. Nierzadko też giną z rąk swych dobroczyńców, którym nie udało się odzyskać zainwestowanych w badania pieniędzy. Mimo tych jakże niekorzystnych okoliczności alchemią parają się ludzie w każdym zakątku Imperium. Głównym ich celem jest odnalezienie: eliksiru życia – środka na długowieczność, panaceum – leku na wszystkie choroby, kamienia filozoficznego – głównego składnika mikstury pozwalającej zmienić metale pospolite w szlachetne.

UWAGI: Model alchemika może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: ??? Należy zauważyć, że alchemik nigdy nie przyłączy się do kompanii w której służy model podlegający zasadzie specjalnej DUCHOWNY/MAG?

Model alchemika, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH. Ponadto, Alchemik może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:

???: Alchemik posiadł wiedzę potrzebną do stworzenia eliksiru życia. Jeżeli najmita przeżyje potyczkę to w trakcie sekwencji po potyczce może spróbować sporządzić eliksir życia. Nie jest to tani specyfik dlatego najmita musi przeznaczyć 100 + K6 x5 ZK aby przystąpić do działania. Należy wykonać rzut K6 którego wynik odczytany z TABELI ALCHEMIA określi rezultat jaki przyniosła próba stworzenia mikstury. Dzięki tej miksturze najmita może ożywić poległego w czasie potyczki bohatera lub stronnika.
???: Alchemik w wyniku wieloletnich prób posiadł wiedzę potrzebną do stworzenia panaceum. Jeżeli najmita przeżyje potyczkę to w trakcie sekwencji po potyczce może spróbować sporządzić leczniczą maść. Nie jest to tani specyfik dlatego najmita musi przeznaczyć 50 + K6 x10 ZK aby przystąpić do działania. Należy wykonać rzut K6 którego wynik odczytany z TABELI ALCHEMIA określi rezultat jaki przyniosła próba stworzenia specyfiku. Dzięki tej maści najmita może wyleczyć jedno poważne obrażenie które otrzymał dowolny bohater w wyniku rzutu na tabelę poważnych obrażeń.
???: Jeżeli najmita nie zostanie Wyłączony z akcji! może wykorzystać kamień filozoficzny – substancję do transmutacji metali w złoto i pomnożyć ilość znalezionych łupów o K3 +1, jednakże próba ta obarczona jest pewnym ryzykiem, w przypadku wyrzuceniu 1 łup na którym została zastosowana substancja przepada.


CHARAKTERYSTYKA ALCHEMIKA:

Code::
Alchemik      Sz WW US S  Wt Żw I  A  CP
Początkowa    4  2  3  3  3  1  4  1  7
Maksymalna    5  6  6  4  4  3  6  4  9

BROŃ/PANCERZ: Alchemik posiada SZTYLET, GRANAT DYMNY oraz KAGANEK.

ZASADY SPECJALNE:
POGARDA: Alchemicy są ZNIENAWIDZENI przez MAGISTROW MAGII oraz wszystkie modele podlegające zasadzie specjalnej DUCHOWNY. Więcej informacji na temat zasad NIENAWIŚCI znajduje się w ROZDZIALE VIII: PSYCHOLOGIA.

SZCZĘŚCIE: Alchemicy są nieprawdopodobnymi szczęściarzami. Towarzyszące im codzienne niebezpieczeństwo spowodowało, że udaje im się wychodzić obronną ręką z najgorszych opresji. W czasie każdej potyczki lub w następującej po niej sekwencji po potyczce bohater może przerzucić jeden dowolny rzut, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

ALCHEMICY: Drużyna otrzymuje kumulatywną premię +1 do rzutu na DOSTĘPNOŚĆ MIKSTUR & NARKOTYKÓW ponadto cena specyfików zostaje obniżona o K6 ZK (do minimalnie 1 ZK).

TABELA ALCHEMIA
K6 REZULTAT

1 UPS! ALCHEMIK popełnia fatalny w skutkach błąd i fiolka z miksturą nagle eksploduje. ALCHEMIK otrzymuje jedno automatyczne trafienie o SILE K6 z cechą oręża PŁONĄCY ATAK. Mikstura oraz złoto zostaje zniszczone.
2-3 BYŁO BLISKO. Coś nie wyszło i Alchemik rzuca ze złością fiolką w ścianę i przeklina pod nosem. Złoto przepadło.
4-5 ZGODNIE Z PLANEM. Najmicie udaje się uzyskać bez większych problemów miksturę.
6 WOW. Łut szczęścia albo przypadek powoduje, że Alchemik sporządził miksturę za cenę podstawową. Resztę złota zostawia dla siebie na poczet żołdu.


Taki najmita zrodził się w moim umyśle. Nie wszystko jest jeszcze dopracowane ale ogólny zarys już jest. To czego nie wiem lub nie jestem pewien zaznaczyłem na kolor czerwony. Poza tym zastanawiam się czy umiejętności które wymieniłem jako do nauczenia tam mają być czy też ma je już umieć. I co ty na to QC?

#2: Alchemik Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr czerw 04, 2014 09:51 PM
    ----
Fajny pomysł. Podoba mi się.

Co bym zmienił? Po pierwsze umiejętności do nauczenia - są zbyt mocne. Zamiast eliksiru życia, może warzyć na przykład wywar, który działałby jak umiejętność felczer.
Drugą też bym zmienił, bo to niby Alchemik, a leczy lepiej niż medyk Wink (Choć zdaję sobie sprawę, że to zgodne z definicją z Wikipedii). Niech może się nauczyć tego szczęścia. A jako trzecią niech daje +1 Łup.

A w zasadach specjalnych można mu dać jakieś proste zaklęcia związane z alchemią, na takiej zasadzie jak działają uroki czarownicy.

Jak znajdę chwilę, to zamieszczę swoje poprawki. Chyba, że ty masz jeszcze jakiś pomysł? Smile

#3: Alchemik Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz czerw 05, 2014 03:16 AM
    ----
Jak przedstawisz swoją wersję to będziemy przeciągać linę. Co do tego, że jest mocniejszy niż medyk to może i owszem ale po pierwsze musi tą umiejętność nabyć, po drugie musi mu się udać wykonać miksturę, po trzecie mikstura sporo kosztuje. Więc patrząc z tej strony nie jest już tak różowo.

#4: Alchemik Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz czerw 05, 2014 08:15 AM
    ----
Ok. Na Scribd wrzuciłem moją propozycję, jak zwykle dość mocno zmodyfikowaną.

Nazwa
Po pierwsze proponuję zmianę nazwy najmity z Alchemika na Magusa. Nazwa Alchemik w Warheim FS jest zarezerwowana dla Magistrów Tradycji Metalu, a określenie Magus wciąż pozostaje wolne - nie licząc nazwy scenariusza Wieża Magusa z którą można powiązać najmitę.

Fluff
Uzupełniłem też fluff o opis Alchemika znajdujący się w podręczniku do 1 ed. WFRP.

Uwagi
Wydaje mi się, że możliwość rekrutacji Magusa przez te kompanie, które mogą wynająć Skrybę będzie odpowiednia.
Zmieniłem też umiejętności, których może nauczyć się najmita. Moim zdaniem eliksir życia jest zbyt potężny jak na zdolność, którą miałby dysponować najmita - natomiast może to być świetna umiejętność dla Postaci Dramatu - Alchemika. Z kolei drugą umiejętność dałbym jakiemuś Felczerowi - Postaci Dramatu.
Podobnie dostosowałem do ogólnego poziomu mocy jakim dysponują Najemne Ostrza pozostałe umiejętności do nauczenia.

Charakterystyka
Jako, że Magus to typowy uczony moim zdaniem powinien posiadać też taką charakterystykę, podobnie jak Czarownica czy Skryba.
Zamieniłem też granat dymny na ładunki wybuchowe, te drugie moim zdaniem są bardziej odpowiednie ale tu nie będę się upierał.

Zasady specjalne
Ograniczyłem pogardę do modeli duchownych, moim zdaniem to wystarczy.
I w końcu dałem Magusowi dostęp do receptur działających na zasadzie zaklętych czarów.

Uwagi, spostrzeżenia, komentarze mile widziane.

@Pepe
Dość mocno zmodyfikowałem twój pomysł ale jak napisałem wcześniej, uważam że te dwie pierwsze wymyślone przez ciebie umiejętności nie są dobre dla Najemnego Ostrza, za to mogą być dobre dla Postaci Dramatu.

No i teraz potrzebuję pomysłu na kolejnego Najmitę, najlepiej też na literę 'M' i o dość krótkich zasadach Wink

MAGUS - Najemne Ostrze (zasady w PDF)

#5: Alchemik Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb czerw 07, 2014 05:43 AM
    ----
Mam pomysł na jeszcze jednego najemnika ale nie jest on na literę M.

#6: Alchemik Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 07, 2014 05:55 AM
    ----
Dawaj.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Najemne Ostrza [Warheim FS]
Page 1 of 1