[propozycja zasad] Niziołki z Moot

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Kompanie [Warheim FS]

#1: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Krnabrny Post Posted: Pn czerw 15, 2014 04:33 PM
    ----
Witam

Pozwoliłem sobie przygotować wstępny szkic bandy Halflingów na podstawie tego o to pliku : www.mordheimer.com/dow...arband.pdf

Prosił bym o komentarze.

pl.scribd.com/doc/2297...z-Moot-pdf

#2: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 15, 2014 08:03 PM
    ----
Pomysł mi się podoba, sam chciałem na 1 kwietnia przygotować zasady tej bandy, stąd mam kilka pomysłów o których napiszę później, bo teraz zabieram się do pisania Zebranych z tygodnia.

Ale tak na szybko, zabrakło Kapłana Esmeraldy, którego umieściłbym w miejscu kucharza.

#3: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Krnabrny Post Posted: Pn czerw 15, 2014 11:15 PM
    ----
Hm. Czy ja wiem czy pozbycie się kucharza to dobry pomysł ? Można dać "lub" za złodzieja np. Kapłan albo Złodziej Very Happy

#4: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 15, 2014 11:28 PM
    ----
Kapłan Esmeraldy to też kucharz.

#5: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Radzik , Location: Sosnowiec Post Posted: Wt czerw 17, 2014 09:01 AM
    ----
Na razie mam jedno zastrzeżenie, mianowicie CP. Nie wydaje mi się, żeby niziołki były bardziej zdyscyplinowane od ludzi czy bardziej odporne psychicznie. Ludzki kapitan ma CP 8, starszy niziołków ma CP 9.

#6: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Ramzeseba Post Posted: Wt czerw 17, 2014 11:45 AM
    ----
Chłopaki co wy nie oglądaliście LOTRa jak Frodo jako jedyny oparł się silę Saurona. CP przynajmniej 9... Smile

#7: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Wt czerw 17, 2014 01:09 PM
    ----
W WFB niziołki mają CP 8

#8: Re: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:09 AM
    ----
Na scribd.com wrzuciłem propozycję zasad dla drużyny Niziołków z Krainy Zgromadzenia.

Kompania składa się z pięciu bohaterów, czterech Niziołków: Starszego i Przepratrywaczy oraz ludzkiego Magistra Magii - Niziołki są odporne na magię i nie posiadają Magów oraz Duchownych, przynajmniej w ludzkim rozumieniu.

Wśród stronników Milicjanci, Pasterze, Ogr oraz Psy pasterskie i Zaprzęg.

Przy okazji wszystkie Niziołki dostały zasadę specjalną Odporność na magię (2).

Wszelkie uwagi, pomysły, spostrzeżenia i komentarze mile widziane.

#9: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:15 AM
    ----
Co to za najemne ostrze latarnik?
Masz błąd w opisie najmu milicjantów "kapitan".

#10: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:16 AM
    ----
Ranger - Averlandzcy górale ?

#11: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:19 AM
    ----
Klimatyczna banda ale z T 2 to kiepsko Smile Może dasz im krasnoludzkich Rangerów aby coś poza ogrem mogło się w niej bić?

#12: Re: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:30 AM
    ----
Poprawiłem.

Pepe wrote:
Co to za najemne ostrze latarnik?
Masz błąd w opisie najmu milicjantów "kapitan".
Sister of Mercy napisała zasady wrzuciłem już do podręcznika ale jeszcze nie opublikowałem na forum.

Pepe wrote:
Klimatyczna banda ale z T 2 to kiepsko Smile Może dasz im krasnoludzkich Rangerów aby coś poza ogrem mogło się w niej bić?
Wytrzymałość jak u Skinków Wink I Niziołki tak jak jaszczurki powinny unikać walki wręcz. Zresztą dość tanie są, nie mają kary do przychodu, 5 bohaterów na start, sporo magicznych przedmiotów. Przy odrobinie szczęścia może nie będą ginąć w każdej potyczce.

No to w końcu ma być kompania Niziołków, a i tak mają już psy i dwóch nieludzi. I najemnika bez kosztów najmu, czyli dwa Ogry Wink

Poza tym myślę jeszcze na jedną zasadą specjalną dla niziołków.

Arrow Zwinny/Mały: Przeciwnik otrzymuje -1 do testów trafienia. Question

#13: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:34 AM
    ----
5 bohaterów to jak w ludzkich bandach, ogr jak w psach wojny i najemnik chyba też więc szału nie ma Razz

#14: Re: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:42 AM
    ----
No ale mało kto zaczyna z trzema kuszami na bohaterach z US 4.

A co o tym myślisz? Przynajmniej trudniej byłoby je trafić Razz A z umiejętnością tancerz, dawałoby to już -2 do trafienia w walce wręcz.

quidamcorvus wrote:

Poza tym myślę jeszcze na jedną zasadą specjalną dla niziołków.

Arrow Zwinny/Mały: Przeciwnik otrzymuje -1 do testów trafienia w walce wręcz. Question

#15: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:55 AM
    ----
Jest ok! ale nadal opieranie bandy na dwóch modelach do walki (ogr i najemnik) to lipa.

#16: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 05:57 AM
    ----
Masz jeszcze Maga, psy i całą resztę nieźle strzelających modeli, plus sidła.

#17: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb czerw 21, 2014 06:35 AM
    ----
Wow! Jak tam chcesz. Ja tylko wyraziłem swoją opinię, Ty zagrasz i będziesz wiedział. A jak strzelanie w następnej ed. zetniesz to rzeczywiście mają super moc.

#18: Re: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 06:43 AM
    ----
Pepe wrote:
Wow! Jak tam chcesz. Ja tylko wyraziłem swoją opinię, Ty zagrasz i będziesz wiedział. A jak strzelanie w następnej ed. zetniesz to rzeczywiście mają super moc.
Wyczuwam sarkazm Wink Razz
Da się tym grać. Ogry i psy do przodu, reszta strzela i czaruje. Traperzy zastawiają sidła.

Tracimy trzy psy i dobrowolne rozbicie. Eksploracja 5 bohaterami, kupujemy sprzęt i od nowa. Twisted Evil

No chyba, że pada albo wieje. Wtedy lipa bo i US 4 nie pomogą.
Wink

Ja bym kolejnych jednostek nie dodawał. Ewentualnie tych Rangerów Bugmana. Tylko ich to trzeba by dać na zasadzie albo albo. Tylko
albo Ogr czy albo Psy?

#19: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Krnabrny Post Posted: Sb czerw 21, 2014 12:36 PM
    ----
Ja bym dał możliwość wymiany maga na kucharza jednak. Ten mag i jeszcze krasnolud zamiast ogra... czy coś... takie to władcowe trochę.

#20: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 12:48 PM
    ----
Z kucharzem niziołki nie będą miały obrony przed magią i nie bedą rzucać żadnych zaklęć. Czyli będą jeszcze słabsze.

#21: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Krnabrny Post Posted: Sb czerw 21, 2014 08:31 PM
    ----
Mogą zatrudnić maga w sumie jako najemnika. Banda wygląda na generator do złota ;]

#22: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb czerw 21, 2014 10:19 PM
    ----
W Warheim FS nie ma najemnych ostrzy z zasadą Mag.

#23: Re: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 22, 2014 06:25 AM
    ----
quidamcorvus wrote:

Ja bym kolejnych jednostek nie dodawał. Ewentualnie tych Rangerów Bugmana. Tylko ich to trzeba by dać na zasadzie albo albo. Tylko
albo Ogr czy albo Psy?

Ja pokusiłbym się o straż miejską (czy coś w tym stylu) taki milicjant z WW 3 i szermierzem uzbrojony w tarczę i miecz/halabardę/włócznię i jako alternatywę dla tej jednostki dałbym rangerów. Wtedy byłoby może coś co ma szansę powalczyć mimo tafa 2.

O co kaman z tym kucharzem? Może zrobić wybór kucharz / maga? Czy ten kucharz jest jakiś gięty?

#24: Re: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 22, 2014 07:47 AM
    ----
Pepe wrote:
Ja pokusiłbym się o straż miejską (czy coś w tym stylu) taki milicjant z WW 3 i szermierzem uzbrojony w tarczę i miecz/halabardę/włócznię i jako alternatywę dla tej jednostki dałbym rangerów. Wtedy byłoby może coś co ma szansę powalczyć mimo tafa 2.
Ok. Przeorganizowałem trochę kompanię Niziołków.
Do bohaterów dodałem Sierżanta kosztem jednego z Przepatrywaczy. Przy okazji wszystkim ludzkim Sierżantom i Porucznikowi dodałem zasadę specjalną Mobilizacja, która moim zdaniem dodaje nieco charakteru tej postaci i lekkiego bonusa dla ludzkich kompanii.

Quote::
MOBILIZACJA: Dowolny model stronnika, który znajduje się w odległości nie przekraczającej 6” od Sierżanta, może przerzucić nieudany test STRACHU, GROZY lub MOBILIZACJI, wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Należy pamiętać, że umiejętność ta nie ma zastosowania w przypadku ZWIERZĄT oraz gdy bohater jest Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka!.

Z kolei wśród stronników zamieniłem miejscami w pasterzy i milicjantów, ci ostatni dostali zasadę specjalną szermierz i halabardę na wyposażenie.

Pepe wrote:
O co kaman z tym kucharzem? Może zrobić wybór kucharz / maga? Czy ten kucharz jest jakiś gięty?
Dla mnie kucharz jest za słaby, to postać do Mordheim, gdzie nie ma magów wśród bohaterów. Zresztą możesz go obejrzeć w pliku który w pierwszym poście zamieścił Krnabrny.

TUTAJ dostępna jest najnowsza wersja zasad dla kompanii Niziołków z Krainy Zgromadzenia. Gdybyście przeglądali wcześniejsze wersje, to po załadowaniu strony naciście CTRL+F5, żeby wczytało najnowszą wersję pliku.

#25: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 22, 2014 10:23 AM
    ----
Nie widzę krasnoludów!!!
Nie ma też paru fajnych zasad z pierwowzoru:
Quote::
Skradanko: Niziołek może ukrywać się nawet jeśli biegł.
Quote::
Taktyczny odwrót!: Ten Niziołek wie kiedy walczyć a kiedy uciekać. Niezależnie od swojej szybkości przeprowadza ucieczkę na 3k6.
to zmodyfikowałbym do dwie n najwyższe z rzutu 3k6.

W następnej kampanii chętnie zagram niziołkami (o ile znajdę odpowiednią ich ilość - co może stanowić problem).

#26: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 22, 2014 10:26 AM
    ----
Za to mogą używać broni wymagającej obu rąk Wink

A tamte umiejętności się nie zmieściły, pozycji jest 10 więc coś trzeba by wyrzucić.

#27: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 22, 2014 10:35 AM
    ----
Dawno dawno temu... Dziewczyna mojego kumpla robiła sałatkę, w pewnym momencie upychając w misce składniki stwierdziła, że więcej już się nie zmieści, na co ojciec kumpla odpowiedział jej, że:" jak się popieści to się wszystko zmieści."

Konkluzja jest taka te zasady są fajne możesz je dać jako nadrzędne. Innymi słowy - popieść Smile

btw chciałbyś widzieć minę dziewczyny Very Happy

#28: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 22, 2014 10:41 AM
    ----
Ojciec twojego kumpla ma rację, nie ma co do tego wątpliwości Very Happy

Niziołki bohaterowie mają dostęp do umiejętności szybkościowych Cichociemny i Chodu, które tak właśnie działają.

#29: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 22, 2014 10:44 AM
    ----
Ale kto przy zdrowych zmysłach daje te umiejętności skoro trzeba dać najpierw strzeleckie, a później jeszcze walki.

Ok daj im ucieczkę na 3k6 jako nadrzędną i będą spoko. a później obgadamy krasnoludki Very Happy

#30: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 22, 2014 11:24 AM
    ----
EDIT:

Ok. Niziołki mogą mieć zasadę specjalną:

Quote::
Śmigły:
W chwili zagrożenia Niziołki odkrywają w sobie zadziwiające możliwości. Uciekający! Niziołek określając dystans ucieczki wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najniższym wynikiem.

I mogą to sobie łączyć z umiejętnościową Chodu! co daje rzut 4K6 i odrzucenie najniższej kości.

Przynajmniej szybciej będą ze stołu uciekać Twisted Evil

A co do Krasnoludów, to kompania powinna być na tyle bogata, by stać ją było na wynajęcie odpowiedniej ilości najemnych ostrzy.

#31: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 23, 2014 12:58 PM
    ----
A nie myślałeś o jeździe na My Little Pony Smile
Mogliby mieć włócznie, miecze i tarcze oraz jakąś zasadę pozwalającą zmienić oręż w trakcie walki tak aby atakowali w szarży włócznią a później zmieniali na miecz. Bo jak wiadomo są szybcy i zwinni/wściekli Razz
Taka jazda dobrze by się komponowała w tej bandzie jako alternatywa dla krasnoludów Very Happy
Kucyk mógłby mieć statystykę konia tylko szybkość 6".

#32: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 23, 2014 03:55 PM
    ----
Żeby nie być gołosłownym przedstawiam miniatury.
www.thebattleforge.co....-110-p.asp

#33: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn czerw 23, 2014 04:06 PM
    ----
Krasnoludy na borsukach też mają figurki Wink

Napisz fluff dla tych kawalerzystów i proponowane przez ciebie zasady. Krasnoludów nie będzię. Ale jako alternatywa dla psów to 0-3 kawalerzystów może być.

#34: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn czerw 23, 2014 04:54 PM
    ----
Skoro już tak się upierasz to mogą być krasnoludy na borsukach Wink albo i same borsuki Razz

#35: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 24, 2014 01:50 AM
    ----
Może na Bobrach Wink

Dodałem kawalerię.

#36: [propozycja zasad] Niziołki z Moot Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 24, 2014 10:43 AM
    ----
Niziołki z Krainy Zgromadzenia.

Od połowy czerwca na forum Azylium trwały prace nad zasadami dla kompanii Niziołków z Krainy Zgromadzenia. Rozpoczęty przez Krnabrnego wątek przy znacznym udziale Pepe zaowocował powstaniem nowej drużyny do Warheim FS.

Poniżej znajduje się odnośnik do pliku pdf zawierającego zasady dla kompanii Niziołków.

W skrócie. Kompania Niziołków z Krainy Zgromadzenia może składać się, podobnie jak drużyny Krasnoludów czy Elfów, maksymalnie z 12 modeli ale w odróżnieniu od innych starszych ras, wojownicy z Krainy Zgromadzenia mogą rozpocząć grę z 5 bohaterami.

W odróżnieniu od innych kompanii, jeden z bohaterów wywodzi się z innej rasy niż pozostali drużynnicy. Bowiem wraz z Niziołkami w drużynie może służyć ludzki Magister Magii. Jako, że mieszkańcy Krainy Zgromadzenia są odporni na magię oraz nie posiadają magów i duchownych w ludzkim rozumieniu, na potrzeby gry konieczne było wcielenie w szeregi kompanii ludzkiego maga.

Z kolei wśród stronników prócz Niziołków, których można rekrutować jako Pasterzy, Milicjantów i jeżdżących na kucach Przepatrywaczy znalazło się także miejsce dla psów pasterskich oraz Ogra.

Mimo wszystko trzeba pamiętać, że nie jest to kompania nastawiona na walkę wręcz. Choć z drugiej strony zmodyfikowana umiejętność psiarczyk wspomagająca modele psów pasterskich oraz zasada specjalna kuchnia niziołków, pozwalająca na najęcie Najemnego Ostrza bez kosztów rekrutacji stanowią poważny atut tej kompanii. Ponadto, jako jedna z niewielu nieludzkich drużyn kompania Niziołków z Krainy Zgromadzenia nie posiada kar do zakupu ekwipunku, a pięciu bohaterów przy umiejętnej grze pozwala liczyć na rozsądny dochód.

Wszelkie uwagi, pomysły, spostrzeżenia i komentarza jak zwykle mile widziane.

ZASADY

Wpis dostępny także na BLOGU.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Kompanie [Warheim FS]
Page 1 of 1