Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Warsztat] Postacie Dramatu...
[Warsztat] Postacie Dramatu...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8109
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Postacie Dramatu...
Posted: Pn sierp 25, 2014 12:30 AM
Reply with quote

Quote::
Postacie Dramatu:
Czasem zdarza się, że dowódca by pokonać swoich przeciwników musi wynająć wyspecjalizowanych w konkretnych zadaniach bohaterów specjalnych. W odróżnieniu od Najemnych Ostrzy, których pełne są przydrożne zajazdy, miejskie gospody czy portowe tawerny, Postacie Dramatu są trudne do odnalezienia, a ich usługi dość kosztowne.

Rekrutacja Postaci Dramatu:
Gracze mogą wcielić bohatera specjalnego do swoich drużyn po zakończeniu dowolnej rozgrywki w trakcie sekwencji po potyczce podczas REKRUTACJI POSTACI DRAMATU (zobacz ROZDZIAŁ XIIII: KAMPANIA).
Rekrutacja Postaci Dramatu jest znacznie trudniejsza od zaciągnięcia Najemnego Ostrza i możliwa jedynie przez DOWÓDCĘ. Gracz, który chce nająć bohatera specjalnego musi dysponować wolnym miejscem dla bohatera na KARCIE DRUŻYNY, a następnie wykonać rzut 2K6 i porównać wynik z wartością współczynnika CECHY PRZYWÓDCZE DOWÓDCY. Jeżeli wynik jest mniejszy bądź równy wartości CP DOWÓDCY, test został zdany, a bohater specjalny został odnaleziony i może zostać najęty jeśli drużyna dysponuje odpowiednim zapasem gotówki. Jeżeli wynik jest większy od wartości CECH PRZYWÓDCZYCH to DOWÓDCY nie udało się odnaleźć Postaci Dramatu. Należy jednak pamiętać, że w WARHEIM FS wynik 11 lub 12 w teście CP zawsze oznacza niepowodzenie, niezależnie od modyfikatorów do rzutu, czy wartości współczynnika CP. Należy zauważyć, że gracz może wykonać tylko jeden test CP za DOWÓDCĘ, który w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!.
Postaci Dramatu nie są wliczane do maksymalnej liczby modeli jakie mogą służyć w drużynie, ponadto ponieważ bohater specjalny otrzymuje żołd nie bierze udziału w eksploracji oraz w podziale części zysków za sprzedaż Łupów! i nie zwiększa kosztów utrzymania kompanii (zobacz ROZDZIAŁ XIIII: KAMPANIA).
Należy jednak zauważyć, że na potrzeby testu rozbicia bohater specjalny liczy się jako część kompanii tak jak wszystkie inne służące w drużynie modele.
Postaci Dramatu, o ile nie napisano inaczej, posiadają własny ekwipunek ale mogą korzystać z innych przedmiotów podobnie jak służący w szeregach kompanii bohaterowie, jednak gracz nie może sprzedać przedmiotów z którymi bohater specjalny rozpoczyna grę. Jeżeli Postać Dramatu zginie, razem z nią przepada cały posiadany dobytek.
Każda z rekrutowanych Postaci Dramatu może zostać uzbrojona w dwie sztuki broni służącej do walki wręcz, dwa rodzaje broni dystansowej oraz pancerz wymienione na LIŚCIE EKWIPUNKU drużyny w szeregach której służy. Należy zauważyć, że niektóre rodzaje oręża sprzedawane są w parach lub kompletach liczących kilka lub nawet kilkanaście sztuk, dla potrzeb powyższej zasady taka broń liczona jest jako jedna sztuka.
Ponadto, bohater specjalny na potrzeby cech oręża, czarów oraz zasad specjalnych posiada taką NATURĘ jak kompania, w szeregach której służy.

Żołd:
DOWÓDCA, który rekrutuje Postać Dramatu musi wpierw opłacić koszt rekrutacji, a później po każdej potyczce w której walczył bohater specjalny, wliczając pierwszą rozgrywkę, podczas rekrutacji stronników i zakupu ekwipunku (zobacz ROZDZIAŁ XIIII: KAMPANIA), musi zapłacić żołd. Jeśli Postać Dramatu zginie lub gracz zrezygnuje z usług bohatera specjalnego żołd nie musi być wypłacany.
Koszt rekrutacji i wartość żołdu podana została w opisie każdej Postaci Dramatu. Fundusze na opłacenie usług bohatera specjalnego, podobnie jak w przypadku zakupu ekwipunku, pochodzą ze skarbca drużyny. Jeżeli kompania nie będzie posiadała wystarczającej ilości gotówki by opłacić Postać Dramatu lub gracz zrezygnuje z usług bohatera specjalnego model opuszcza kompanię - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY.

Postacie Dramatu a poważne obrażenia:
W czasie rozgrywania potyczki bohater specjalny może zostać Wyłączony z akcji!. Gracz na początku sekwencji po potyczce korzystając z TABELI POWAŻNE OBRAŻENIA umieszczonej w ROZDZIALE XIIII: KAMPANIA będzie musiał określić następstwa odniesionych obrażeń. Należy wykonać rzut K66 i odczytać wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.
Jeśli Postać Dramatu, która została Wyłączona z akcji! umrze w wyniku odniesionych obrażeń, to nie może być ponownie rekrutowana aż do zakończenia rozgrywania bieżącej kampanii.

Postacie Dramatu & doświadczenie:
Pula Punktów Doświadczenia, które w czasie rozgrywania potyczki mogą zdobyć Postacie Dramatu zależy od konkretnej rozgrywki. Poszczególne scenariusze różnią się między sobą celem rozgrywki i ilością Punktów Doświadczenia, które można zdobyć zmierzając do realizacji celu. Należy jednak zauważyć, że niezależnie od celu rozgrywki, modele bohaterów specjalnych zawsze otrzymują +1 Punkt Doświadczenia za każdą potyczkę którą przeżyły.
Każdy scenariusz zawiera podrozdział DOŚWIADCZENIE, w którym szczegółowo przedstawiono ilość Punktów Doświadczenia jakie można zdobyć w trakcie rozgrywki.
Bohater specjalny, który zgromadzi odpowiednią ilość Punktów Doświadczenia i osiągnie kolejny poziom doświadczenia w ramach rozwoju otrzymuje prawo wykonania rzutu w TABELI RZUTY NA ROZWINIĘCIE. Postaci dramatu, podobnie jak inni bohaterowie, otrzymują prawo wykonania rzutu na rozwinięcia w momencie gdy zgromadzą 2, 4, 6, 8, 11, 14, 17, 20, 24, 28, 32, 36, 41, 46, 51, 57, 63, 69, 76, 83 i 90 Punktów Doświadczenia. Jednocześnie należy zauważyć, że liczba 90 wyznacza górną granicę maksymalnej ilości Punktów Doświadczenia jakie może zgromadzić bohater specjalny.
Dla Postaci Dramatu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku pozostałych bohaterów wykonuje się dwa rzuty na rozwój, a gracz ma prawo wybrać korzystniejszy dla siebie rezultat, zaś wynik należy odczytać z TABELI NA ROZWÓJ BOHATERA, która została umieszczona w ROZDZIALE XIIII: KAMPANIA.

Zasady specjalne:
W przypadku wszystkich Postaci Dramatu mają zastosowanie następujące zasady specjalne:

Postać Dramatu:
Postaci Dramatu są zbyt nieprzewidywalni by ktokolwiek uznał ich zwierzchność, bohater specjalny nigdy nie może zostać DOWÓDCĄ. Ponadto, gracz nie może użyć wartości współczynnika CP Postaci Dramatu w czasie przeprowadzania testu rozbicia.

Bohater:
W odróżnieniu od najmitów Postacie Dramatu rozpoczynają grę posiadając 12 Punktów Doświadczenia.

Jakieś uwagi, pomysły, spostrzeżenia?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Radzik
Przebudzony
Przebudzony

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 268
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Postacie Dramatu...
Posted: Pn sierp 25, 2014 07:57 AM
Reply with quote

To znaczy, że jak drużyna ma 6 bohaterów to nie może zatrudnić postaci dramatu, tak?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8109
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Postacie Dramatu...
Posted: Pn sierp 25, 2014 02:35 PM
Reply with quote

Tak. Jeśli ma 6 to musi wcześniej usunąć jednego z bohaterów.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Galeria - Figurki [Warsztat] Krasnoludowie Chaosu z Zorn Uzkul...
...do Warheim FS.
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
35 quidamcorvus 1521 [Warsztat] Krasnoludow...
 Śr wrz 12, 2018 08:58 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Podziemia jako opcjonalny segment gry
Dungeon Adventures
6 Krnabrny 555 [Warsztat] Podziemia j...
 Pt wrz 07, 2018 11:54 AM 
Krnabrny View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Drużyny
[ Go to pageGo to page: 1 ... 25, 26, 27 ]
404 quidamcorvus 123797 [Warsztat] Drużyny
 Śr sierp 29, 2018 07:42 PM 
adrenalbooster View latest post
No new posts Home Rules [Warheim FS] [warsztat] jednostki dodatkowe
czy jak ktos woli specjalne
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
70 Malakid 31491 [warsztat] jednostki d...
 Sb sierp 18, 2018 07:53 PM 
Zgłębiczart View latest post
No new posts Galeria - Makiety Makietowy warsztat Dwalthrima
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3, 4 ]
56 Dwalthrim 29342 Makietowy warsztat Dwa...
 Śr May 16, 2018 08:57 PM 
adrenalbooster View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Will
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 435

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 27
_BBOT: 1
Razem: 28
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Ankiety
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > Groups

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy