Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75

All Posts
<
1 2 3 ... 31 32 33 ... 43 44 45
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#466: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 05, 2015 01:04 AM
    ----
Taka tam propozycja zmian:

Furia
Ponadto modele podlegające zasadzie specjalnej FURIA otrzymują dodatkowy +1 ATAK za każdą niemodyfikowaną 6, która w fazie walki wypadła w rzucie na trafienie.


Głód krwi
Niektóre stworzenia są uzależnione od zapachu krwi, która działa na nie narkotyzująco. Jeśli stwór w fazie walki wręcz Wyłączy z akcji! wrogi model który nie podlega zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH lub DEMON i nie będzie związany walką z inną postacią lub w odległości do 8” nie będzie żadnych widocznych modeli wroga, to musi wykonać test CP. Jeżeli uda się zdać test, to wszystko jest w najlepszym porządku – stworzenie zachowuje się rozsądnie i porusza się w normalny sposób.
Jeżeli test zakończył się niepowodzeniem, to nie jest dobrze, a model momentalnie zapomina, co ma ze sobą zrobić. Stworzenie do końca tury zatrzymuje się przy Wyłączonym z akcji! przeciwniku i zaczyna delektować się zapachem krwi oraz upajać widokiem konającego wroga.
Powyższe zasady obowiązują aż do początku kolejnej tury tych stworzeń (lub tury drużyny jeśli do jakiejś należą), kiedy to w fazie rozpoczęcia tury przeprowadzą one ponowny test, by sprawdzić, czy przełamały GŁÓD KRWI. Efekty działania GŁODU KRWI zostaną zakończone automatycznie również w sytuacji, gdy stwór zostanie związany walką wręcz, albowiem instynkt walki przezwycięża GŁÓD KRWI.

Ktoś? Coś?

#467: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn lip 05, 2015 06:13 AM
    ----
Furia mi się nie podoba. Skoro WFS bazuje na zasadach WFB6-7 to po co zmieniać coś co było oczywiste i się sprawdzało. Jest bonus do ataków ale też i kara w postaci wymuszonej szarży.

Jeżeli chodzi o głód krwi (o którym notorycznie zapominamy w naszych grach) to uważam, że taka zmiana jest na plus.

#468: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 05, 2015 08:18 AM
    ----
Proponowana zmiana dotyczącą furii ma na celu to, że zamiast oczywistego i przewidywanego +1 do Ataku furiaci byliby nieco bardziej nieprzewidywalne co ma obrazować powyższa zasada. Reszta zapisu pozostaje bez zmian.

#469: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Krnabrny Post Posted: Pn lip 05, 2015 09:07 AM
    ----
Taka trochę zmiana na gorsze ale w sumie czemu nie.

Btw nie myslałeś żeby zmienić bieg na bardziej losowy ? Tzn ruch + k6 jak w Age of Sigmr i 40k ?

#470: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 05, 2015 09:13 AM
    ----
Krnabrny wrote:
Btw nie myslałeś żeby zmienić bieg na bardziej losowy ? Tzn ruch + k6 jak w Age of Sigmr i 40k ?
Nie, gra jest już wystarczająco losowa, żeby jeszcze wprowadzać losowy ruch i szarże. Zresztą nie bardzo wodę sens takich zmian.

#471: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Dominig , Location: Kędzierzyn/Wrocław Post Posted: Pn lip 05, 2015 09:54 AM
    ----
Furii bym nie zmieniał, niech zostanie tak jak jest, natomiast głód krwi po zmianie jest chyba lepszy.

#472: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Krnabrny Post Posted: Pn lip 06, 2015 04:17 PM
    ----
Zmiana furii bardzo osłabi np dzikie orki albo flagelantów czy kult khorna ( ale tu raczej imo by się jakieś osłabienie przydało bo mi ciągne narzekają że mam power gamerską bandę Razz ).

Dzikie orki z 1 atakiem trochę mogą nie dać rady. Bez furii część modeli straci sens całkowicie.

#473: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 06, 2015 06:19 PM
    ----
Przy odrobinie szczęścia będzie można wykonać więcej niż jeden dodatkowy atak.

#474: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Torin , Location: Katowice Post Posted: Śr lip 08, 2015 09:07 PM
    ----
Witaj zmiana furii dobra, wszak fanatyk to nieprzewidywalne stworzenie, raz trafi 1 innym razem 2/3/4.
A tak z innej beczki może byś zniósł zasadę dotycząca stronników, która ogranicza wybór do jednego rodzaju:l) Było by bardziej "kolorowo".

#475: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lip 11, 2015 05:05 PM
    ----
Torin wrote:
A tak z innej beczki może byś zniósł zasadę dotycząca stronników, która ogranicza wybór do jednego rodzaju:l) Było by bardziej "kolorowo".
Tak. Drużyna Tzeentha z Ogrem Chaosu, Smoczym Ogrem i Trollem Chaosu jednocześnie to byłby fajny przeciwnik Twisted Evil



Dziś mam dla was dwie kolejne nowości wśród zasad specjalnych.

Pierwsza to reguła, którą nazwałem roboczo 'Wielkolud'. Brzmi ona tak jak poniżej, a podlegać jej będzie większość dużych celów na podstawkach 40 x 40 mm. Szanowne państwo-draństwo w pisanych do mnie wiadomościach narzekało, że ogry, trolle, smocze ogry, minotaury są dość drogie i poza tym, że łatwiej je trafić strzelcowi, to ich rozmiar nie ma wpływu na rozgrywkę. Teraz powinno się to zmienić, zasada pozwala walczyć wielkoludowi z drugiego szeregu ale trzeba liczyć się z możliwością trafienia sprzymierzonego modelu.

Quote::
Wielkolud:
W walce wręcz WIELKOLUD stojący bezpośrednio za innym sprzymierzonym modelem wielkości człowieka lub mniejszym (WIELKOLUD nie będzie zatem działał na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika. Ponadto WIELKOLUD który zaatakuje w ten sposób przeciwnika nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Co więcej, jeśli w rzucie na trafienie WIELKOLUD uzyska 1 to oznacza, że uderzył w stojący bezpośrednio przed nim sprzymierzony model zadając mu jedno automatyczne trafienie. Jeżeli bezpośrednio przed WIELKOLUDEM znajduje się dwa lub więcej sprzymierzonych modeli to ewentualne trafienie należy rozdzielić losowo pomiędzy sprzymierzone modele.

Co sądzicie?

Druga nowość dotyczy wtajemniczonych, czarnoksiężników i wszelkich innych złych Magów Chaosu.

Quote::
Czarnoksięstwo:
Kiedy czarnoksiężnicy ruszają do bitwy gromadzą strzępy bluźnierczej energii Dhar i odprawiają mroczne rytuały pozwalające im widzieć oczami swych kompanów.
Po wylosowaniu scenariusza, ale przed wystawieniem przez graczy modeli, MAG może wybrać spośród dowolnych sprzymierzonych stronników K3 modele na podstawkach 25x25 mm i większych, które może naznaczyć Runą Magii. Modele naznaczone Runą Magii są wystawiane razem z pozostałymi postaciami należącymi do kompanii.
MAG, który Ucieka!, został Oszołomiony! lub Powalony na ziemię! albo w fazie ruchu wykonał bieg lub LOT oraz ten, którego nie ma na stole, nie może korzystać z czarnoksięstwa, ponadto jeśli bohater zostanie Wyłączony z akcji!, wszystkie naznaczone Runą Magii modele zostają automatycznie Oszołomione!.
W fazie magii MAG może skorzystać z czarnoksięstwa. Należy wykonać test CP MAGA, jeśli test zakończy powodzeniem, czarownik może podczas rzucania zaklęcia skorzystać z pola widzenia wybranego, także związanego walką wręcz, modelu naznaczonego Runą Magii, który znajduje się w odległości do 12" od MAGA.
Ponadto po wykonaniu rzutu na poziom mocy zaklęcia należy wykonać test CP wybranego przez MAGA stronnika. Niepowodzenie testu oznacza, że nieobyty z Magią Dhar model stronnika zostaje automatycznie Oszołomiony!.

Tylko z nazwa nie do końca mi pasuje. Może coś w stylu oko wiedźmy?

#476: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Krnabrny Post Posted: Sb lip 11, 2015 07:59 PM
    ----
Czyli coś w stylu demonologa dla wszystkich Very Happy

Co do wielkoluda to imo ok. Obecnie są ciut słabe takie duże rzeczy. Zwykle dodatkowo mają bardzo mały pancerz ( 5+ na ograch stronnikach to maks bo tarcz mieć nie mogą ) a 5+ to właściwie nawet nie jest pancerz...

#477: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Torin , Location: Katowice Post Posted: Pn lip 12, 2015 07:11 AM
    ----
Jeśli chodzi o ograniczenia, to bardziej chodzi mi o stronników nie mających zasady duży cel, ogry, trole i smocze ogry razem mogły by być problemem, jednak mało prawdopodobne żeby ktoś zarobił tyle na ich wykupienie na początku potyczek, a przy doświadczonych dróżynach duże pupile nie są tak trudne do pokonania.
Wielkolud - a dlaczego tylko stronnika, przez model przeciwnika też mógłby sięgnąć celu, ale na przykład narażając się na darmowy atak.
Czarnoksięstwo - ok tyllo nazwa;-)

#478: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Torin , Location: Katowice Post Posted: Pn lip 12, 2015 11:08 AM
    ----
Rzut:W walce wręcz, modele na podstawce 40x40 mm i większej stykający się podstawką z modelem wielkości człowieka lub mniejszym ( Rzut nie będzie zatem mógł być wykonany na modele na podstawkach 40x40 mm i kawaleryjskich) może zastąpić swoje ataki i zamiast tego rzucić przeciwnikiem, który zajmuje podstawkę 25x25 mm lub mniejszą. W tym celu, po udanym trafieniu należy wykonać sporny test SIŁY i test SIŁY albo INICJATYWY w zależności od tego, który ze współczynników modelu jest większy. Jeśli testy wyjdą pomyślnie a model przeciwnika nie wybroni sie przed rzutem, model sojusznika może rzucić swojego przeciwnika w wybraną przez siebie stronę na odległość tylu cali, ile wynosi jego SIŁA. Model, który został rzucony otrzymuje K3 trafienia z SIŁĄ równą odległości na którą został rzucony mierzonej w calach. Model, który został rzucony nie może skorzystać z Ochrony Pancerza, należy jednak zwrócić uwagę, że Ochrona Magiczna przysługuje w normalny sposób. Obrażenia wynikające z rzutu nie zadają zranień krytycznych. Ponadto, model który został rzucony, nawet jeśli nie otrzymał żadnych obrażeń zostaje Oszołomiony!.

Trochę chaotycznie ale od ogarnięcia tego mamy QC. Moja propozycja nowej zasady dotycząca modeli na podstawkach 40x40mm i większych, np ogrów, trolli itp. Ma na celu urozmaicenie rozgrywki. Od dawna brakuje mi w Warheimie takiego typu interakcji między modelami. W jaki sposób to urozmaici rozgrywkę? Według mnie fajnie było by rzucić swoim ulubionym ogrem jakiegoś nędznego człeka i usunąć go z drogi lub wyrzucić go z piętra albo wręcz wrzucić, niech się martwi jak zejść:) Zastanówcie się jak wam się widzi takie nowum?

Pozdrawiam:)

#479: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Krnabrny Post Posted: Pn lip 12, 2015 12:48 PM
    ----
To co jak mam 5 siły na modelu 25x25 to mogę rzucić modelem który ma mniej siły i wt ? Nie mogę. Imo rzut jest bez sensu i tyle.

#480: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75 Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Pn lip 12, 2015 01:36 PM
    ----
Wydaje mi się że w miare jasno Torin napisał, że rzucać mogą tylko modele na podstawkach 40x40 i tylko modelami na podstawkach 25x25, czyli człowiek człowiekiem nie może rzucić, ani ogr ogrem i dobrze, chodzi przecież o podkreślenie różnicy rozmiarów.Zasada mi się bardzo podoba, tak jak napisał Torin trochę by to ubarwiło potyczki, gdzie po szarżach modele są już unieruchomione do rozwiązania walki. A i tak myślę że umiejętność nie będzie nadużywana, zamienić zazwyczaj kilka ataków dużego celu na jeden będzie opłacalne tylko w konkretnych sytuacjach.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 31 32 33 ... 43 44 45
>
Page 32 of 45