Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział OGÓLNY › Inne systemy › Gorkamorka
Gorkamorka
...czyli nie samym Mordheim człowiek żyje. Warheim zresztą też...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:28 AM
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2993
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Gorkamorka
Posted: Wt marca 08, 2011 01:21 PM
Reply with quote

Temat poświęcony Gorcemorce czyli wspaniałej, skirmishowej grze o zielonych:



Chyba_wszystkie_figurki_do_Gorkimorki

Filmik_zajawka

Artykuł_wprowadzajacy_by_Skavenblight


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!

Last edited by Dwalthrim on Wt marca 08, 2011 01:45 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2993
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Gorkamorka
Posted: Wt marca 08, 2011 01:45 PM
Reply with quote

Do złożenia bandy świetnie nadają się np. Orki z AoBR. Ze starego forum skopiowałem kilka linków:


gorkamorka.co.uk/modelling/ - w ogóle dużo tu Gorkamorkowego stuffu!


Fluff:

Składanie Battlewagona:

www.the-waaagh.com/battlewagon-faq/ oraz www.the-waaagh.com/for...opic=49393
i cała ta strona: www.the-waaagh.com/for...owforum=19

Sceneria:

www.ironhands.com/gork.htm
www.sabolstudios.com/ork-terrain


Zasady:

www.miteyheroes.co.uk/...index.html - podręczniki i masa fluffu!
www.scribd.com/doc/29415862/Gubbinz


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!

Last edited by Dwalthrim on Pt sierp 19, 2011 05:18 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Gorkamorka
Posted: Pn list 09, 2014 11:31 AM
Reply with quote


W związku z coraz częstszymi pytaniami o klubowe rozgrywki w Gorkamorkę oraz faktem zebrania się grupy osób chętnych do zagrania w ten system, kilka dni temu otworzyłem właściwy temat na Podforum Mazowieckim. Pomyślałem jednak, że niniejszy post, o charakterze informacyjnym, warto wrzucić również na forum ogólnodostępne, co niniejszym czynię Czaszka! !

Ad rem, Gorkamorka jest grą produkcji GW, której premiera przypadła na rok 1997 - pochodzi zatem z czasów, kiedy nasz ulubiony wydawca regularnie parał się jeszcze najróżniejszymi projektami pobocznymi na mniejszą skalę, sporo uwagi poświęcając grom skirmishowym.

Akcja gry osadzona jest w uniwersum Warhammera 40k (w tym miejscu uspokajam jednak osoby sceptyczne wobec świata WH40k, że - podobnie jak np. Necromunda - również i Gorkamorka ma charakter mocno offowo-odskoczniowy i nie znajdziemy w nim typowych czterdziestkowych tworów w postaci np. Space Marines), a konkretnie w jednym jego wycinku - na odizolowanej pustynnej planecie Angelis, na której niegdyś rozbił się gigantyczny, opanowany przez orków Space Hulk.


Współcześnie, długie lata później, jednym z najważniejszych miejsc na Angelis jest orcze miasto Mektown (bo oczywiście orkowie przeżyli - jak to mają w zwyczaju - niegdysiejszą katastrofę i na dobre zalęgli się na planecie), w którym o wpływy i pierwszeństwo w realizacji nadrzędnego celu walczą dwie frakcje wpływowych Mekaniaków: Gorkersi i Morkersi. Owym celem jest zbudowanie statku kosmicznego, którym orkowie mogliby odlecieć z pustynnej planety, by... dalej nieźdź f szehśfiat sfoje źelone Waaaagh! Niestety wybuchł spór, kogo bardziej przypomina budowana konstrukcja: Gorka czy Morka? Póki co roboczo jest nazywana Gorkamorką, ale walka trwa nadal, a do budowy potrzeba sporo złomu, który w trakcie dawnej katastrofy został rozrzucony po planecie w promieniu setek mil.


W tle hałaśliwej aktywności orków, która bez wątpienia jest centralnym punktem w życiu tej pustynnej planety, niepewnie z ukrycia wychodzą jeszcze pozostałe strony konfliktu (wprowadzone dodatkiem do gry), czyli Grotzy (czterdziestkowy odpowiednik goblinów) rebelianci, Digganobzi (niedobitki ludzi, którzy tak podziwiają orkuff, że aż się za nich przebierają) oraz mutanci (też niedobitki ludzi, którzy jednakże mieli nieco mniej szczęścia w życiu...). Ponadto gdzieś daleko na horyzoncie majaczą piramidy wzniesione przez jakąś starożytną cywilizację. Osoby, które choć pobieżnie kojarzą tło WH40K, pewnie wiedzą, czym to może pachnieć...


Tak w telegraficznym skrócie przedstawia się tło fabularne interesującej nas gry, teraz kilka słów o zasadach. Oparte są one na Necromundzie, która z kolei oparta jest na którejś ze starszych edycji WH40k. Bez obawy, dla każdego gracza zorientowanego już mniej więcej w Mordheim nie powinny one stanowić wielkiego przeskoku na zupełnie inny system, choć oczywiście nie ma co ukrywać, że różnic i wszelakich niuansów już na poziomie podstawowej mechaniki rozgrywki trochę jest.

Warto w tym miejscu nadmienić, że zasady do Gorkamorki spisane są w dwóch podręcznikach. Pierwszy, a mianowicie "Da Roolz", obejmuje mechanikę rozgrywki (odpowiednik sekcji "Rules" w Mordheim), a drugi - "Da uvver book" - całą resztę począwszy od składania gangu, aż po prowadzenie kampanii (odpowiednik "Warbands" i "Campaigns").


Pierwszy "smaczek", już na etapie zasad, napotykamy od razu za zasadami modeli pieszych (czyli odpowiednik tego, co mamy w Mordheim), a mianowicie: szczegółowe i rozbudowane zasady dotyczące pojazdów. Otóż w porównaniu z raczej skrótowo i nieco biednie opisanymi wózkami z EiF zasady Gorkamorkowe wypadają jak Hummer przy Fiacie 125p - mamy tu kompleksowe reguły dotyczące wszelkiej maści manewrów, wyścigów i - przed wszystkim - kolizji wszelkiej maści! Osoby obawiające się konieczności spamiętywania dużej ilości szczegółowych zasad uspokajam - naprawdę da się to ogarnąć, a frajda z gry przeogromna.

Ciekawie sprawa wygląda również na etapie układania rozpiski. Wydaje się, że pomimo faktu, iż do wyboru mamy dosłownie kilka frakcji (w podstawce orków, a w dodatku "Digganobz" jeszcze trzy dodatkowe, wspomniane wyżej, strony konfliktu), możliwości złożenia rozpiski są nieco większe niż w Mordheim, po pierwsze dlatego, że nie mamy limitów liczbowych i nie ma podziału na bohaterów oraz stronników (wszyscy funkcjonują jako coś w rodzaju mordkowych bohaterów), po drugie - rzecz jasna - z uwagi na cały rozbudowany wątek kupowania naszym gangom pojazdów, wokół których de facto kręci się ta gra, oraz wyposażenia do nich (głównie w postaci wszelkiej maści spluf!). Wszystko to sprawia, że gangi mogą być dość różnorodne - jeden może być nieliczny i jeżdżący na tylko jednej, ale za to dopakowanej cienrzarufce, inny może być zrównoważony (kilku ludków, kilka pojazdów), aż wreszcie jeszcze inny będzie to typowy gang motörowy!

Odnośnie kampanii, sytuacja wygląda dość podobnie jak w Mordheim, czyli jednym słowem mamy ciąg scenariuszy, eksploracje, rozwoje, poważne obrażenia (oraz poważne uszkodzenia w pojazdach!), a także coś, czego w Mordheim w zasadzie nie było, czyli wizyty w Mektown. Można np. odwiedzić Mekaniaka, który odpicuje nasze bryki (doda im wielgaśne splufy, wiencej trachu, czy jebudu), bądź rannym gościem odwiedzić Konowała, który - jeżeli będzie miał dobry dzień - zamontuje naszemu orkowi gąsienice zamiast nóg, przerobi go na cyborka, a jeżeli będzie miał dzień zły, to wszyje mu mózg squiga, albo wytnie jego zdaniem zbędne organy. Ot, orcza egzystencja!


Nasuwa się zasadnicze pytanie, co poza podręcznikami jest nam potrzebne, by rozpocząć rozgrywkę?


Najkrótsza odpowiedź to: figurki i pojazdy Wink , ale zakładam, że takie skrótowe ujęcie sprawy jest raczej dla przyszłych ewentualnych graczy mało satysfakcjonujące. Wziąć jednak pod uwagę trzeba to, o czym pisałem powyżej, czyli pewną elastyczność w tworzeniu gangu, która może narzucić dość nietypowy skład figurkowo-pojazdowy naszej kompanii. Uśredniając jednak, gangi są z reguły mniej liczne niż przeciętna mordheimowa banda i typowa, można rzec "modelowa" rozpiska startowa, składa się z ok. 6-8 orkufff rozlokowanych na dwóch pojazdach (w tym "modelowym" przykładzie z podręcznika są to cienrzaruffka i trak (nie wiem, jak to przetłumaczyć na orczy - to takie ustrojstwo na gąsienicach)). Przyjmimy zatem, dla uproszczenia, że z ok. 10 orkuff (+ ew. kilka grotzów, zwanych też szczunokami i pentakami), a do tego ze 2-3 pojazdy powinny na start Waszej przygody w zupełności wystarczyć. Dodam w tym miejscu jeszcze, że figurki orków z 40stki na rynku wtórnym nie są drogie (na pewno są dużo tańsze od mordheimowych), a pojazdy do tej gry, zwłaszcza do orkuff, można robić nawet z... zabawek i nie jest to postrzegane jako nietakt Wink .


Już za jakiś czas w SDKu klubowe rozgrywki Gorkamorki - zachęcam zatem gorąco do zainteresowania sią grą i zapraszam już teraz do zapoznawania się z zasadami i kompletowania band!


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Gorkamorka
Posted: Wt list 11, 2014 08:21 PM
Reply with quote

Ja raczej nie skorzystam ale :
www.youtube.com/watch?v=ndLhrTw-wgA

Konfuzja

Back to top
View user's profile
Pan_Ryba
Świadomy
Świadomy

Pan_Ryba

Joined: stycz 28, 2013
Posts: 460
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Gorkamorka
Posted: Pn marca 23, 2015 09:43 PM
Reply with quote

Myślę, że będzie to świetna pozycja kinowa dla Gorkersów i Morkersów:

www.youtube.com/watch?v=akX3Is3qBpw

www.youtube.com/watch?v=rtKfNYpXp3c

Back to top
View user's profile
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: warhir
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 455

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 31
_BBOT: 0
Razem: 31
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Archiwum artykułów
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 171
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy