Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Wydarzenia [Mordheim] › Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Turnieje, pokazy i konwenty z MORDHEIM w tle.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 10 11 12 ... 20 21 22
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic hexenjager - Pn lut 16, 2015 01:50 PM, nahar - Śr marca 18, 2015 09:22 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 04:07 PM
Reply with quote

Ok, mój raport za wczoraj:




Rozpiska przed trzecią bitwą:

boss: 25xp, +1A, great axe, sword, dagger, bow, rabbits foot, helmet
shaman: 12xp, Zzap!, Resilient, club, dagger, bow
big 'un: 18xp, Leg Wound (-1M), +1BS, club, dagger, crossbow
big 'un: 18xp, +1T, axe, dagger, spear, war boar, light armour, shield, helmet
orc boy hero: 2xp, quick shot, club, dagger, bow
1x orc boy: 2xp, +1S, club, dagger
1x orc boy: 2xp, +1BS, club, dagger, bow
1x orc boy: 2xp, +1S, club, dagger
1x orc boy: 2xp, +1BS, club, dagger, bow
1x orc boy: 2xp, +1S, club, dagger
2x goblin warrior: 2x2xp, +1I, 2xdagger, short bow

Rating 154.
CP 8




Po bitwie:

+2CP za rozegranie bitwy i za zwycięstwo.

Brak strat i serious injuries.

Eksploracja: 3+3+4+4+5+6=25 => 5x treasures
+2 treasures z Wyrdstone Hunt
+6 gc za double 4
sprzedaż wszystkich treasures wg kategorii liczebności bandy -1 = 120 gc
razem 126 gc do dyspozycji (+ zero w zapasie)

Bardziej wnikliwi na pewno domyślą się, co za to kupiłem :).
(rzuty na Rarity na generatorze...)

Raport opisowy z mojej bitwy z Bartkiem (Beastmen Raiders) wkrótce.



PS. Zamiast tworzyć dodatkowe arkusze i "tabelki" Wink proponuję po bitwach wpisywać tutaj (na forum) coś takiego jak mój raport powyżej - pierwszy raz pisze się to jakieś 10 min. Następnym razem myślę, ze zajmie mi to 2 min dzięki Copy&Paste Smile


Last edited by Myszor on Cz lut 19, 2015 11:25 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 04:25 PM
Reply with quote

Czyli mogę przywróćić WH do życia zamiast cp?(bo oczywiście nie chodzi o figurki zdjęte OoA tymi atakami to byłoby nie fair).
W takim razie zrzekam się "zwycięstwa" i CP. Mogę nawet jeszcze raz rzucić na eksplorację (jakby co 4 shardy i darmowy flagellant) bez tego jednego rzutu i odjąć kapitanowi xp.



Co do remisów, dla mnie nie powinno być, że rout i kropka. Po pierwsze: kojarzy mi się to z dawną 4h bitwą z Romanem i Telcharem gdzie z 17 chyba undeadów zostały 2-3 figurki, mi zszedł może jeden, dwóch kolesi ALE ponieważ nie było ani voluntary routa a Undeadzi zdawali za każdym razem (note: ja nie musiałem rzucać routa) to oczywiście był remis. Myślałem, że dostanę wtedy szału.
(Dla znających temat bitwa z paprotką)

Tutaj dochodzimy do (temat na hry) "nieważne jakie są objectivy, rout i tak kończy grę". co z tego, że zrealizowałem/grałem by zrealizowć objective skoro wszystko i tak jest skirmishem.
Nie kwestionuję zasad ogólnie i tego co się stało (jakkolwiek według mnie można interpretować to różnie). Po prostu jakoś mi tak to słabo leży.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 04:37 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Czyli mogę przywróćić WH do życia zamiast cp?(bo oczywiście nie chodzi o figurki zdjęte OoA tymi atakami to byłoby nie fair).
W takim razie zrzekam się "zwycięstwa" i CP. Mogę nawet jeszcze raz rzucić na eksplorację (jakby co 4 shardy i darmowy flagellant) bez tego jednego rzutu i odjąć kapitanowi xp.



Co do remisów, dla mnie nie powinno być, że rout i kropka. Po pierwsze: kojarzy mi się to z dawną 4h bitwą z Romanem i Telcharem gdzie z 17 chyba undeadów zostały 2-3 figurki, mi zszedł może jeden, dwóch kolesi ALE ponieważ nie było ani voluntary routa a Undeadzi zdawali za każdym razem (note: ja nie musiałem rzucać routa) to oczywiście był remis. Myślałem, że dostanę wtedy szału.
(Dla znających temat bitwa z paprotką)

Tutaj dochodzimy do (temat na hry) "nieważne jakie są objectivy, rout i tak kończy grę". co z tego, że zrealizowałem/grałem by zrealizowć objective skoro wszystko i tak jest skirmishem.
Nie kwestionuję zasad ogólnie i tego co się stało (jakkolwiek według mnie można interpretować to różnie). Po prostu jakoś mi tak to słabo leży.

Ad. 1. Dla mnie ok, żeby twój WH przeżył. Ponieważ nie ma co tu co więcej kombinować, proponuję full recovery. To prawda, że "różnie mogło być" i mógł i tak zginąć, ale tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast na pewno, że zasięg bicza był brany niewłaściwy.

Takie sytuacje, podobne do sytuacji z zaniżonym Difficulty w mojej pierwszej bitwie powinny nas zachęcić do: a) uważnego zapoznania się z zasadami własnej bandy, b) uważnego zapoznania się z zasadami bandy przeciwnika przed rozgrywką. Unikniemy wtedy podobnych niewygodnych sytuacji.

Ad.2. Tak, to temat na HR raczej. Tak a nie inaczej działa niestety Mordheim, gdzie zroutowanie przeciwnika wygrywa wszystkie scenariusze Sad

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 04:48 PM
Reply with quote

Chłopaki, bez urazy, ale takie "ustalenia" budzą mój sprzeciw... :/

Chyba że chcecie otworzyć Puszkę Pandory z "freestylem" pobitewnym...

Więcej napiszę potem.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 05:10 PM
Reply with quote

Kapitan_Hak wrote:
Chłopaki, bez urazy, ale takie "ustalenia" budzą mój sprzeciw... :/

Chyba że chcecie otworzyć Puszkę Pandory z "freestylem" pobitewnym...

Więcej napiszę potem.

Ewidentne naruszenie zasad wpływające na przebieg rozgrywki w jej decydującym momencie nie budzi twojego sprzeciwu, a próba naprawienia błędu budzi? Hmmm.

Nie bałbym się o puszkę Pandory Smile Znacznie gorszy jest freestyle w czasie bitew a później jakiś niesmak, kiedy się odkryje błąd przeciwnika działający mocno na jego korzyść, niż podejście fair pobitewne.

Jeżeli akceptujemy skutki wszystkich pomyłek bez konsekwencji, nie zachęca to do dbałości o zasady. Poza tym - z tym samym przeciwnkiem gra za tydzień następna osoba - może warto jednak te pomyłki prostować, żeby gracze "wzrastali" w znajomości zasad (że tak to ewangelicznie* ujmę).



* a teraz poproszę kogoś o napisanie, że "dla Myszora Mordheim jest jak religia" Wink


Last edited by Myszor on Śr lut 18, 2015 05:20 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 05:20 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
[...]
Wnioski poboczne:
1. Uściślenia dla mounted na następną bitwę - konieczne.
2. Uściślenia do strzelania przez CC - koniecznie.
3. Wyryć sobie na ręce: MASZ HATE NA SPELLCASTERÓW Confused (to jest tak dupna zasada, że jak przychodzi co do czego to o niej zapominam)
4. Stosować żetony do rabbit footów by pamiętać kto ma, kto nie ma.
5. uważniej podchodzić do zasad warbandy przeciwnika i raczej samemu sprawdzać co i jak Smile

Ad.1. Proponowałem, wystarczy to ująć bardziej "formalnym" językiem:

Myszor wrote:
Ok, ponieważ jestem tym żywotnie zainteresowany teraz, proponuję takie oto zhaerowanie/uściślenie zasad jeżdżenia:

(dla uproszczenia piszę wszędzie o koniu, ale zasada dotyczy też innych wierzchowców)

Ataki w walce wręcz i w strzelaniu kierowane są zawsze przeciw jeźdźcowi - używamy wtedy wyłącznie statsów jeźdźca z uwzględnieniem dodatkowego save'a "z konia". Czyli tutaj jak do tej pory.

Czary, bronie i przedmioty zadające hity obszarowo/template'owo zadają te hity zarówno w konia jak i w jeźdźca. Wtedy stosowane są statsy jeźdźca i konia osobno. Sytuacje wynikowe:

- koń ooa, knocked down lub stunned a jeździec nic -> test I jeźdźca: udany - jeździec stoi obok konia lub w miejscu po koniu kiedy koń był ooa, nieudany - jeździec jest knocked down obok konia (base to base) lub w miejscu po koniu - koń ooa oczywiście rzuca później serious injury jak henchmani (chyba, że miał barding, to tylko na 1 idzie do końskiego raju)

- koń nic a jeździec knocked down lub stunned - jeździec spada i leży obok konia (base to base)

- koń i jeździec obaj stunned lub knocked down - leżą obok siebie

- jeździec ooa => koń też ooa


(Oczywiście rezygnacja z samobójczej tabelki (lepiej się od razu powiesić na gałęzi, niż wsiadać na konia) Whoa Boy pozostaje w mocy.)

Macie jakieś zastrzeżenia do takiego (jak w cytacie) uściślenia?

Ad. 2. W arkuszu uściśleń (link w moim podpisie) proponuję uścislenie, że nie można strzelać przez walkę wręcz w której uczestniczą własne lub sprzymierzone modele. Uzasadnienie - tamże.

Ad. 4. Znaczniki do rabbit footów przy figurkach? Hmmm. A lucky charm? Healing herbs? Itd. Myślę, że dobrym pomysłem jest zwykłe notowanie lub coś w rodzaju wcześniej przygotowanych kart do zagrywania. "Rabbit foot na szefie - zagrywam!" Smile Czy coś takiego? Smile

Ad. 5. Amen*



* więc jednak... Razz

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 05:43 PM
Reply with quote

Ad. 1 Ja wyrażam aprobatę. Dodać tylko:
Koń nie może być wybrany jako cel ataku magicznego. (w sensie np, magic missle, które pozwalają na wybór modelu)

Pytania:
Jeżeli jeździec dostanie krytyka "rykoszet" to czy pierwszym najbliższym modelem nie będzie koń? czy ciągle jako jeden model?
Czy poza tym whoa boy inne zasady z "Mounted Rules" obowiązują? Np. zsiadanie, wsiadanie, prowadzenie konia za uzdę, uciekający koń? (dosyć istotne to wszytko)
Co z xp za "battle mounty" - czyli te które posiadają charakterystykę A.

Ad 2. Nie można strzelać przez ALE standardowe zasady pt. jeżeli widzę cały model (czyli przeszkoda nie stanowi covera) to chyba wtedy to nie obowiązuje? Np. Stoję na podwyższeniu (lub nie) wybieram na cel przeciwnika, który jest jakiś dystans za walką, sprawdzam LOS i widzę, że walka nie stanowi covera (nie ogranicza LOS - widzę całą figurkę). Nie chcę by wtedy przeciwnik mówił, że strzelam przez walkę.

Ad 4. Nie, to chodziło ogólnie w sensie że na karcie kładę przy bohaterach znaczniki (rabbit foot) i wtedy gdy go użyję po prosru go ściągam. Za lucky charm i holy relic też. Mi by się to przydało. Ale nie jako propozycja.


Lucky charm - wybieram ciebie!
Lucky charm - tarcza siłowa!!!

Ad 5.

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 07:36 PM
Reply with quote

nahar wrote:
Sigmarze jaki macie zaj... stoły.

Supcio. Chyba się już wystarczająco nakręciłem na grę.
Krnabrny wrote:
Trzeba przyznać że macie naprawdę cudne te stoły.

Dziękujemy za słowa uznania Smile ! Zaplecze makietowe faktycznie nam rozkwita dzięki kilku zapalonym do prac makietowych klubowiczom.

BTW, więcej zdjęć znajdziecie m.in. w naszej galerii klubowej: debowatarcza.vot.pl/ma...category/2 .

Paweł, serdecznie zapraszamy!



Zgodnie z obietnicą przedstawiam poniżej relację z wczorajszej bitwy, jaką rozegrałem z Przemkiem, prowadzącym do boju Krasnoludy.

Przywilej wyboru scenariusza przysługiwał mojemu przeciwnikowi, który po namyśle wskazał "Tainted Copse". Wybór bardzo mnie ucieszył - jest to jeden z bardziej nieprzewidywalnych i po prawdzie również i lubianych przeze mnie scenariuszy w BTB ;). Dla nieznających go krótko streszczę, że jego akcja rozgrywa się w spaczonym przez Chaos nawiedzonym lesie, w którym czas i przestrzeń płatają różne dziwne figle.... W praktyce wygląda to tak, że poszczególne fragmenty lasu mogą się względem siebie przesuwać, zamieniać miejscami, obracać itp. Mało tego, losowe zdarzenia sypią się tutaj jak grzyby po deszczu (brak limitu!). Celem graczy w tym rozgardiaszu jest przedostanie na drugą stronę stołu, przez las, co najmniej połowy swojej bandy.

Skoro już o bandach mowa, po mojej stronie stanęła szóstka ogrów po dwóch bitwach, z kolei po stronie Przemka dziesięciu krasnoludów, którzy w kampanii nie przelali jeszcze żadnej krwi.

Przemek, już na samym początku rozgrywki, wkroczył częścią swoich sił do jednej z części lasu... nieoczekiwanie okazało się, że pojawił się dokładnie po drugiej stronie stołu, bardzo blisko celu.... Niestety, były też tam moje ogry, spośród których trzy rzuciły się na nieoczekiwanych przybyszów. O dziwo, nawet ogłupiały od magii chaotycznego miecza młodzik, opanował się (Ld 4 po modyfikatorach!) i zerwał do szarży, ale niestety nie dobiegł.

Krótką wymianę ciosów przerwał nieoczekiwanie śmiercionośny grad (trzeba Wam wiedzieć, że pogoda na pograniczu Cathayu była tego dnia kapryśna!), który przewrócił jednego z krasnoludów i zranił mojego ogrzego łowcę z Gór Lamentu. Warto wspomnieć, że losowe zdarzenia wypadały nam łącznie z pięć razy. Kolejny raz był też mocno niebezpieczny - zmutowane drzewa bijące gałęziami w sytuacji, gdy większość wojowników przebywa w leśnej gęstwinie oznacza kolejnych ubitych. Poza tym mieliśmy jeszcze wojowników z terakoty - dziwne cathayskie konstrukty, które chociaż śmiercionośne, na szczęście są też powolne. Na deser totalne załamanie pogody, czyli efekty "Storm", "Tempest" i "Gale"). Mielibyśmy też Belandysha, ale zginął bitwę wcześniej ;).

Sam przebieg bitwy był mniej więcej taki, że krasnoludy rozeszły się po lasach, licząc na to, że ostatecznie "pojawią się" blisko wyjścia, a ogry częściowo maszerowały do swojego krańca drogi, a w pozostałej z kolei części bijąc napotkane krasnoludy, które pomimo strat nadal dzielnie nie uciekały z pola bitwy...

Ostatecznie ogry dotarły do końca drogi. Niestety bez pechowego łowcy, który już drugi raz w tej kampanii dostał łomot i leczy teraz chorą nogę.

Eksploracja bardzo udana - łącznie z oszczędnościami z poprzednich bitwach ponad 100 zk do wydania, więc czekają mnie zakupy sprzętu lub zwerbowanie nowego wojaka. Albo jedno i drugie ;).

Niestety u Przemka gorzej po bitwie - spore straty, bo poległ (na amen) dowódca i dwóch młodzików, a z zabójców trolli jeden trafił na arenę wojowników chaosu, a drugi... wpadł w sidła ogrów, które go po prostu bezceremonialnie zjadły (ot, i tyle było z chwalebnej śmierci zmazującej winy).

Raz jeszcze dziękuję Przemkowi za bardzo emocjonującą, miłą grę i uznanie za ogarnianie wszelakich zasad BTB.

Do zobaczenia za tydzień!



Myszor wrote:

Ewidentne naruszenie zasad wpływające na przebieg rozgrywki w jej decydującym momencie nie budzi twojego sprzeciwu, a próba naprawienia błędu budzi? Hmmm.

Owszem, budzi, tak jak i przywracanie stanu sprawiedliwości poprzez naruszanie kolejnych zasad. W kwestii znajomości reguł gry: "ignorantia iuris nocet". Słuszny wniosek Kuby, by uważniej patrzeć w zasady bandy przeciwnika. Przed i w trakcie bitwy, a nie po niej. Szersze uzasadnienie mojego stanowiska - z mojego prawniczego punktu widzenia - mogę przedstawić na życzenie za tydzień w klubie.
Ale generalnie OK - chcecie "naprawić błąd" w ten sposób, proszę bardzo, przy czym uprzedzam, że to miecz obosieczny - na pewno zaistniały precedens "restytucyjny" będzie bezwzględnie wykorzystywany w przyszłości.




Przypominam o rejestrze kampanii oraz fakcie, że jest on "samoobsługowy" tj. uczestnicy kampanii sami wpisują dane dotyczące prowadzonych przez siebie band!


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 07:55 PM
Reply with quote

ignorantia iuris nocet...Trochę teraz mi głupio, że gdy mogę przypominam przeciwnikowi jego "plusy" lub zasady na jego korzyść nie wspominając o momentach gdy wręcz pomagam. Będę pamiętał:in your face!!! Trzeba było znać zasady.
Grając z Krzyśkiem (Krzychu nie oskarżam Cię o celowe działanie jakby co!) pomyślałem: "Dobrze się gra z Krzyśkiem bo równy z niego kompan, więc pogram na luzie bez tego mojego podręcznika w ręce."
Ok Krzysiek przekręcił zasadę (powtarzam: nie mówię, że specjalnie) co uważam miało wpływ na ostateczny wynik walki. Po bitwie gdy looknąłem w BTB poczułem się na serio głupio - akurat gdy postanowiłem wrzucić na luz okazało się, że przeciwnik nie grał jak należy.
Jaki z tego dla mnie wniosek? Znów mam wkuwać na pamięć zasady warbandy, z którą będę grał lub co chwilę przerzucać rulebooka btb?
Ok. Więc tryb "no mercy for ignorant" jest ON.

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 08:49 PM
Reply with quote

A tymczasem, polem lasem, wymachując blunderbussem, zapraszam do obejrzenia fotek z wczorajszej bitwy:

debowatarcza.vot.pl/sp...ed-bitwa-3


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 10:49 PM
Reply with quote

Kapitan_Hak wrote:
[...]
Raz jeszcze dziękuję Przemkowi za bardzo emocjonującą, miłą grę i uznanie za ogarnianie wszelakich zasad BTB.

Do zobaczenia za tydzień!



Myszor wrote:

Ewidentne naruszenie zasad wpływające na przebieg rozgrywki w jej decydującym momencie nie budzi twojego sprzeciwu, a próba naprawienia błędu budzi? Hmmm.

Owszem, budzi, tak jak i przywracanie stanu sprawiedliwości poprzez naruszanie kolejnych zasad. W kwestii znajomości reguł gry: "ignorantia iuris nocet". Słuszny wniosek Kuby, by uważniej patrzeć w zasady bandy przeciwnika. Przed i w trakcie bitwy, a nie po niej. Szersze uzasadnienie mojego stanowiska - z mojego prawniczego punktu widzenia - mogę przedstawić na życzenie za tydzień w klubie.
Ale generalnie OK - chcecie "naprawić błąd" w ten sposób, proszę bardzo, przy czym uprzedzam, że to miecz obosieczny - na pewno zaistniały precedens "restytucyjny" będzie bezwzględnie wykorzystywany w przyszłości.

[...]

Ad. "uznanie za ogarnianie wszelakich zasad BTB"

Dołączam do słów uznania Smile Profesjonalne podejście na początku przygody z Mordheim to coś, co mi osobiście bardzo się podoba.

Ad. "przywracanie stanu sprawiedliwości poprzez naruszanie kolejnych zasad", "ignorantia iuris nocet"

A jakie to zasady ochoczo cytowanego rzymskiego prawa naruszymy próbując odwrócić skutki łamania zasad?

Czy prawo rzymskie mówiło coś w rodzaju: "w chwili wykrycia naruszenia prawa należy pozostawić sprawy takimi, jakie są wskutek tego naruszenia?" WĄTPIĘ.

Wydaje mi się, że próbujesz odwrócić kota ogonem - chcesz literą prawa obronić złamanie prawa??? Shocked

Czyż istotą prawa nie jest właśnie "przywracanie stanu sprawiedliwości"?

Cytowany przez ciebie Tomku tekst po łacinie, przez to że jest po łacinie nie wzmacnia w żaden sposób argumentacji ani tym bardziej sam w sobie argumentem nie jest.
Tym bardziej, że zacytowałeś go w sposób sprzeczny z jego istotą:

"ignorantia iuris nocet" - "Zgodnie z nią (tą sentencją - przyp. Myszora) nie można zasłaniać się nieznajomością normy prawnej. W praktyce wyraża się ona tym, że nikt nie może podnosić, iż zachował się niezgodnie z normą dlatego, że nie wiedział o jej istnieniu." (Wikipedia)

Sentencja ta dotyczy osoby nieświadomie łamiącej prawo (nieznajomość prawa nie usprawiedliwia przestępstwa), a nie osoby poszkodowanej przez kogoś łamiącego prawo!

Skoro już używasz takiej sentencji, przywołując swój autorytet w dziedzinie prawa, powinieneś robić to w sposób prawidłowy.


Sposób, w jaki próbujesz wykorzystać tę sentencję prawniczą jest wręcz nieetyczny.

Dis­cenda est vir­tus.


Last edited by Myszor on Cz lut 19, 2015 01:33 AM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Śr lut 18, 2015 11:02 PM
Reply with quote

Nie było mi dane wybierać, ale któż to mnie wybrał- marudy!!!
Bitwa była epicka! Moi Sakrastyczni pierwszy raz zawitali do podziemi, zoczywszy, że ktoś strzela z oddali rozpoczęli marsz żywych trupów w te własnie stronę. Po ok 6 turach, podczas których przeciwnik zbadał prawie wszystkie dostępne zakamarki... rozgorzała walka. Zombiaki padały jak muchy, czasem jeszcze podnosiły się, ale tylko po to by ponownie gryźć glebę (był np. płonący zombiak, który padł dopiero ugaszony nogami przeciwników), przy relatywnie niewielkich stratach po stronie wroga. Gdy zeszedł 7 zombiak i zabójczyni, byłem pewny porażki, ale przy takich stratach nie było już sensu uciekać. Wtedy właśnie, może na widok atakującego wampira, przeciwnik nie zdając drugiego testu rozbicia dał za wygraną i wycofał się, pozostawiając trupom cenne znalezisko...
Przeżywajki łaskawe- raptem 3 zombiaki nie dały się poskładać do kupy.
Awanse sypnęły się jak z rękawa, wampir nabył nowa umiejętność- potężny cios, dwóch dregów poprawiło się w walce wręcz, zaś ghoul i zabójczyni zyskali po punkcie inicjatywy.
Eksploracja zadowalająca bo z darmowym zombiakiem acz zabrakło by w przyszłej bitwie stratować w 17. No cóż chociaż odzyskałem czarnoksiężnika.
Rating 21 w górę!


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Cz lut 19, 2015 01:05 AM
Reply with quote

Skavenblight wrote:
@Myszor
Co do punktu nr 1, ja nie mam nic przeciwko i pewnie uzupełniałabym ten rejestr na bieżąco, lecz! Nie mam pewności co do reszty graczy, skoro nawet ten prosty już istniejący rejestr CPków i ratingów jest uzupełniany tak w kratkę (tj. jedni to robią regularnie, inni w ostatniej chwili, jeszcze inni w ogóle).

Kapitan_Hak wrote:
[...]
Przypominam o rejestrze kampanii oraz fakcie, że jest on "samoobsługowy" tj. uczestnicy kampanii sami wpisują dane dotyczące prowadzonych przez siebie band!

Znów wystąpię jako "ten zły /ten z parciem na ... itd." Razz i poproszę o uzupełnianie Rejestru przygotowanego przez Tomka. Link jak zawsze poniżej.

Uzupełniany na bieżąco przez wszystkich znacznie usprawni dobieranie się w pary => oszczędzi czas, którego jest mało na spokojne rozegranie scenariuszy, rzuty po bitwach i posprzątanie sali.

Może dobrym pomysłem by było, aby Prowadzący kampanię (w tej roli o ile się nie mylę Tomek) lub ktoś zastępujący pod jego nieobecność zbierał na koniec każdego spotkania informacje o parach, rozegranych scenariuszach i zdobytych CP. Bo są gracze, którzy w ogóle lub prawie w ogóle tutaj na forum nie zaglądają, a tym bardziej nie dodadzą tych informacji do Rejestru.

A co do raportów i rozpisek, których jawność postulował Nahar, proponuję nie tworzyć dodatkowego narzędzia, ale po każdej bitwie pisać coś w rodzaju raportu (LINK) takiego, jaki umieściłem kilka postów wcześniej.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Cz lut 19, 2015 07:36 AM
Reply with quote

Myszor wrote:

Może dobrym pomysłem by było, aby Prowadzący kampanię (w tej roli o ile się nie mylę Tomek) lub ktoś zastępujący pod jego nieobecność zbierał na koniec każdego spotkania informacje o parach, rozegranych scenariuszach i zdobytych CP. Bo są gracze, którzy w ogóle lub prawie w ogóle tutaj na forum nie zaglądają, a tym bardziej nie dodadzą tych informacji do Rejestru.

Myślę, że kapitan chciał tego właśnie uniknąć, a tym arkuszem scedować odpowiedzialność na każdego z graczy z osobna...

Można by ewentualnie ustalić deadline- kto do danego dnia nie uzupełni tabelki, nie będzie mógł brać udziału w kolejnej bitwie, ale
a) trzeba to ogłosić w SDK by ci nie wchodzący tu nie mieli niemiłej niespodzianki...
b) nie przesadzić z ustaleniem granicy, acz 5 dni powinno każdemu wystarczyć?
c) nie zapomnieć, że to mam nam wszystkim pomóc, a nie komuś zaszkodzić!


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
Posted: Cz lut 19, 2015 11:21 AM
Reply with quote

"Nie będzie mógł brać udziału" to trochę radykalne :-)
Lepiej chyba będzie jak ktoś weźmie na siebie tę niewdzieczną funkcję "rejestratora" który na koniec każdego spotkania zbierze info o stoczonych bitwach.


Last edited by Myszor on Cz lut 19, 2015 09:40 PM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 10 11 12 ... 20 21 22
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Raporty bitewne Kampania Wschodnia 11 verdome 1738 Re: Kampania Wschodnia
 Śr sierp 28, 2019 06:45 PM 
verdome View latest post
No new posts Wydarzenia [Warheim FS] Kampania, Świdnik koło Lublina, Lubelskie 4 verdome 2132 Kampania, Świdnik ko...
 Cz sierp 02, 2018 03:46 PM 
Tomkozord View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] [SDK] bieżące spotkania
(czyli, czym zajmujemy się od marca do czerwca 2016)
[ Go to pageGo to page: 1 ... 9, 10, 11 ]
151 Pan_Ryba 32718 Re: [SDK] bieżące sp...
 Pt kwiet 06, 2018 05:03 AM 
aniollech View latest post
No new posts Kill Team Ustawki w SDK-u
tutaj umawiamy się na grę
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
39 Myszor 14664 Ustawki w SDK-u
 Pn kwiet 02, 2018 07:14 AM 
Pan_Ryba View latest post
No new posts Handel & Rozboje Granie w Warheim w WARSZAWIE 1 MichałDwarfCrypt 1225 Re: Granie w Warheim w...
 Pn lut 18, 2018 02:12 PM 
Dwalthrim View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy