Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Kantyna › Bery & bojki › Balans w Mordheim a inne systemy
Balans w Mordheim a inne systemy
Zgadnijcie co...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2
View previous topic :: View next topic
Author Message
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Balans w Mordheim a inne systemy
Posted: Śr lip 29, 2015 12:04 AM
Reply with quote

180 orków, po 4 ataki, to jest 720 rzutów ( i to tylko na trafienie, potem jeszcze woundy itp ) Wink Nawet licząc, że nie wszystkie szarżują/biją to wciąż powiedzmy 400. Przy wymaganych skrajnych wynikach ( np save 2+/6+) można się bawić, ale przy rzutach 3-4+ to trzeba mieć albo pół dnia na grę, albo być wyjątkowo upierdliwym Smile Prawdę mówiąc wolałbym już korzystanie z tabel, niż np. z jakiejś apki na telefonie (no chyba, że ją znam i wiem, że to nie koleś z którym gram sam sobie napisał ).

A co do samej probabilistyki ( bo statystyka mimo wszystko to w skirmishowej skali nie ma racji bytu ) - wiesz jak to jest, zależy od podejścia. Np. ja bardziej zapamiętuję nieudane rzuty, niż udane. Stąd mimo, że doskonale sobie zdaję sprawę, że mój pech przy kościach wynika głównie, z takiego, a nie innego podejścia, to jednak ciężko to przemóc. Dlatego wolę systemy, w których można wpływać jakość na tą losowość ( bo jej całkowite wyeliminowanie mi się niekoniecznie podoba ). Czy to jakieś modyfikatory, czy to przerzuty itp. Zawsze to człowiek ma wrażenia, że nie zależy aż tyle od "pecha".

A tak pomijając to, to ten dodatek kampanijny do songs widziałeś? Coś pokroju mordheim itp ( rozwoje, zakupy, obrażenia, potencjalna śmierć modeli itd ), czy raczej prostsze?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 436
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Balans w Mordheim a inne systemy
Posted: Śr lip 29, 2015 01:40 AM
Reply with quote

duszy wrote:
180 orków, po 4 ataki, to jest 720 rzutów ( i to tylko na trafienie, potem jeszcze woundy itp ) Wink
Ło matko! Very Happy Tutaj mi kalkulator i exel się buntują Razz
Od lat powtarzam, że WFB i WH40k są przerośniętymi skirmishami i do gry na więcej niż 50-70 modeli to się nie nadają. Tutaj piękny przykład to potwierdzający.


Quote::
Nawet licząc, że nie wszystkie szarżują/biją to wciąż powiedzmy 400. Przy wymaganych skrajnych wynikach ( np save 2+/6+) można się bawić, ale przy rzutach 3-4+ to trzeba mieć albo pół dnia na grę, albo być wyjątkowo upierdliwym Smile Prawdę mówiąc wolałbym już korzystanie z tabel, niż np. z jakiejś apki na telefonie (no chyba, że ją znam i wiem, że to nie koleś z którym gram sam sobie napisał ).
Zmienić system Smile To jak w mechanice płynów - nie muszę znać położenia, prędkości i interakcji każdej kropli. Mam iteracyjnie i doświadczalnie wyznaczone równania, które opisują mi stan całego strumienia. W grze bitewnej nie muszę wiedzieć, czy każdy atak trafił, czy zranił etc. Określam, jak mocno mój oddział poszlachtował przeciwnika i co następuje dalej.


Quote::
A co do samej probabilistyki ( bo statystyka mimo wszystko to w skirmishowej skali nie ma racji bytu ) - wiesz jak to jest, zależy od podejścia. Np. ja bardziej zapamiętuję nieudane rzuty, niż udane. Stąd mimo, że doskonale sobie zdaję sprawę, że mój pech przy kościach wynika głównie, z takiego, a nie innego podejścia, to jednak ciężko to przemóc.
To normalne. Mimo dość sporej wiedzy jak to działa, też łapię się na rozpamiętywaniu fatalnych wyników (moje fartowne rzuty również nie idą w zapomnienie - od czego są koledzy :))


Quote::
Dlatego wolę systemy, w których można wpływać jakość na tą losowość ( bo jej całkowite wyeliminowanie mi się niekoniecznie podoba ). Czy to jakieś modyfikatory, czy to przerzuty itp. Zawsze to człowiek ma wrażenia, że nie zależy aż tyle od "pecha".
Im więcej czytam o historii, bitwach i potyczkach, tym mam większe wrażenie, że duże znaczenie miało owe szczęście. Czy rozkaz doszedł? Czy został właściwie zinterpretowany? Jak szybko został wcielony w życie? Czy oddział poszedł sprawnie, czy warunki terenowe bądź stres nie zdezorganizowały go? Czy szarża się udała, czy obrońca utrzymał szyki i złamał natarcie? Jest tyle zmiennych i niewiadomych, że ta losowość musi być. Zresztą jest tyle pięknych przykładów w historii o spektakularnych porażkach świetnych zdawałoby się oddziałów, że nie wyobrażam sobię tego inaczej.
W skirmishach wygląda to nieco inaczej, ale tu nacisk powinien zostać położony na inne rzeczy - aktywacje, kolejność działań, walkę, osłony etc. tak by w ogólnie panującym chaosie fart kostek był tylko dodatkiem do wszechogarniającej rozgrywkę bezładu działań.


Quote::
A tak pomijając to, to ten dodatek kampanijny do songs widziałeś? Coś pokroju mordheim itp ( rozwoje, zakupy, obrażenia, potencjalna śmierć modeli itd ), czy raczej prostsze?
Nie, z dodatkiem kampanijnym nie miałem styczności.


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
<
1 2
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Galeria - Figurki Mordheim Cover full-size 0 quidamcorvus 1271 Mordheim Cover full-si...
 Sb list 05, 2016 11:04 PM 
quidamcorvus View latest post
Normal
No new posts Handel & Rozboje Beastmeny i inne 0 misiek 333 Beastmeny i inne
 Wt lip 10, 2018 09:10 PM 
misiek View latest post
No new posts Handel & Rozboje [K] Mordheim - podstawka i warbandy 5 skolo 1240 [K] Mordheim - podstaw...
 Pt stycz 05, 2018 10:07 AM 
adrenalbooster View latest post
No new posts Wydarzenia Mordheim w SDKu? 2 Telchar 748 Mordheim w SDKu?
 Śr grud 27, 2017 10:11 AM 
Telchar View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Kampania Mordheim "W oparach Obłędu" w SDK w Warszawie
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
67 Myszor 10540 Re: Kampania Mordheim ...
 Cz wrz 07, 2017 09:18 PM 
Szary_Kocur View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy