Dark Elves

All Posts

1 2 3 4 5 6 7
>
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#1: Dark Elves Author: Przybywoj Post Posted: Wt wrz 01, 2015 10:22 PM
    ----
Uszanowanie!

[edit]
Udostępniam w pierwszym poście najnowsze wersje zasad bandy w celu ułatwienia poznawania moich przemyśleń:
Druchii 0.3
Druchii 0.4
Druchii 0.5
Druchii 0.6
Druchii 0.7
Druchii 0.8
Druchii 0.9
Druchii 1.0
Druchii 1.1
[/edit]


Pragnę poruszyć temat hr'ów do bandy mrocznych elfów. Jak to już zauważył jeden z użytkowników forum, wspomniałem ten temat już w połowie sierpnia, lecz nie mogłem go rozwinąć ze względu na fakt przebywania z harcerzami w lesie, gdzie uzyskanie dostępu do internetu było dość trudne.

Ze względu na istnienie głosów twierdzących, że banda jest za mocna postaram się poddać pod rozwagę gremium graczy kilka zmian ją osłabiających.

Uważam, że istotą tej rasy/bandy są jej wysokie umiejętności zarówno walki wręcz jak i strzelania oraz wysokie morale i mobilność i tych aspektów nie chcę zmieniać.

W kwestii mechaniki proponuję wprowadzić wszystkie lub jedynie niektóre zmiany z poniższych:

1. Zmniejszenie wytrzymałości wszystkich elfów w tej bandzie do 2.
2. Obniżenie inicjatywy bohaterów do 5, a stronników do 4 lub wszystkim do poziomu 5.
3. Jasny zakaz używania naraz smoczego płaszcza i lekkiej zbroi.
4. Wprowadzić zasadę nakazującą przerzucenie pierwszego rezultatu "Lad's got talent" w bandzie.

Po zastosowaniu tego typu zmian o charakterze ujemnym proponuję jedną o dodatnim wpływie na siłę bandy - wprowadzeniu do listy broni dostępnej dla elfów zwykłej kuszy.

Oprócz tego można zmienić układ bohaterów i stronników bandy tak aby bardziej przypominał grupę korsarzy mogącą się pojawić w starym świecie - Kapitan zamiast Szlachcica, usunięcie Beast Mastera i/lub czarodziejki, dodanie zabójcy.

Tego typu drastyczne zmiany mogły by być korzystne, niemniej wtedy skala ingerowania w oryginalne zasady byłaby znaczna.
Last edited by Przybywoj on Pn paźdź 11, 2015 10:31 PM; edited 10 time in total

#2: Dark Elves Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Wt wrz 01, 2015 10:46 PM
    ----
Prawdę mówiąc sądziłem, że chodzi o Shadow elfy, a tu jeszcze gorzej - ich sado-macho kuzynki Razz
Zmniejszenie T do 2 może być krokiem za daleko, stworzysz bandę na granicy grywalności. Raczej kombinuj z cenami.
Jakaś próba zbalansowania dark elfów była:
mordheimer.com/warband...ruchii.htm
mają nawet to rozwiązanie z przerzutem lads got talent.

#3: Dark Elves Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Śr wrz 02, 2015 09:05 AM
    ----
Jak dla mnie problem z elfami jest taki, że są lepsze od każdego we wszystkim (nie licząc potworków w stylu possessd itd):
a) Inicjatywa min 5 - wszystkie testy I failują tylko na 6, zawsze atakują pierwsze, wykrywają ukrywających się baaaardzo łatwo (zwłaszcza z tą głupią zasadą specjalną). Generalnie I5 w mordheim to rzadkość, z oficjalnych rzeczy startowo I5 mają chyba 4figurki (2 skaveny, wampir, elf ranger i imperial assassin). Tutaj I5 to minimum na CAŁEJ warbandzie. Więc: nie, nie nie.

b) bazowe WS/BS 4 (lub nawet 5) co jest po prostu śmieszne

c) cholernie wysoki LD

d) cena - corsair - 35, swordsman - 35. Korsarz ma +1M, +1WS, +1BS, +3I, +1LD.

e) movement 5

Elfy ogólnie mi zupełnie nie leżą bo to nie jest warbanda do Mordhim tylko do Lustrii. To jest inny setting, tam są inne bandy i inny heh "balans" sił. Tak jak mówiłem wcześniej, nie mieszamy raczej takich rzeczy. To zupełnie tak jakby wziąć motocykl na zawody kolarskie.
Możemy zrobić Lustrię jako kolejną kampanię (tak, właśnie tak) i tam elfy mogą być, ba, sam nawet nimi zagram.

#4: Dark Elves Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pt wrz 04, 2015 12:46 PM
    ----
Warbanda w wersji Druchii zarzucona przez Bartka mogłaby być.

Wprowadziłbym jednak modyfikacje:
- usunąć z listy henchmenów: witch elves.
- slavehounds: stupidity
- usunąć z listy sprzętu: draich i zmienić na: two handed weapon
- usunąć z listy skills: survival of the fittest

#5: Re: Dark Elves Author: Przybywoj Post Posted: Pt wrz 04, 2015 11:28 PM
    ----
Na podstawie danych przesłanych przez Bartka parę postów niżej, tych podesłanych mi przez Kubę (Oto one) oraz podręcznika do Warheim postanowiłem trochę pogrzebać w zasadach i stworzyć coś własnego.

Tutaj można je zobaczyć. Zasady ekwipunku specjalnego oraz specjalnych zdolności przyjmuję takie jakie znajdują się w pliku podesłanym mi przez Kubę, z tą różnicą, że nie powinno tam być zdolności "Uraithen Master" oraz "Survival of the fittest"

Chciałbym zaznaczyć, że jest to dopiero pierwsza wersja - z wieloma zmianami i pomysłami można się zapewne nie zgodzić i zapewne dość łatwo przekonać mnie do zmiany zdania po wskazaniu i uargumentowaniu co jest bez sensu.

Mam też wrażenie, że banda ciągle jest zbyt silna, choć osłabiłem ją znacznie pod względem finansowym. Dodałem zasady specjalne zmniejszające efektywny przychód po bitwie, zwiększyłem cenę wynajęcia poszczególnych członków bandy oraz ograniczyłem liczbę bohaterów możliwych do wzięcia do czterech.

Zmianami na korzyść bandy jest zapewne wprowadzenie nowego rodzaju henchmana (pewnie jest za tani), zezwolenie beastmasterowi na branie zdolności siłowych, wprowadzenie kuszy i lekkiej kuszy do dostępnego dla członków bandy ekwipunku.

Liczę na konstruktywną krytykę. Proszę podejść do sprawy tak jakbyśmy dyskutowali na temat dopuszczenia tej bandy do turnieju. Cieszyłbym się gdyby udało się odbyć gry testowe jeszcze przed nową kampanią tak aby banda była względnie zbalansowana i dopuszczona do rozgrywek.

#6: Dark Elves Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Sb wrz 05, 2015 12:00 PM
    ----
Chyba nawet za bardzo ją osłabiłeś finansowo. Przy 4 drogich bohaterach, drogich henchamanach, zwiększonych kosztach utrzymania, dodatkowe zwiększenie cen to już za dużo - będzie Ci cholernie ciężko to rozwinąć.
Obniżyłbym też cenę slavehoundów - mają staty zwykłych psów + są ograniczone obecnością bohatera, 25 gc to dużo

#7: Dark Elves Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Sb wrz 05, 2015 01:22 PM
    ----
Po raz kolejny przerobiłem te warbandy i trochę się zagalopowałem. To wszystko rzeczywiście jest bardzo mocne.

Ale oto co uważam.
Profile:
- Inicjatywa 5 to moim zdaniem max.
- Khainite warriors to po prostu tańsi korsarze bez strzelania, moim zdaniem do usunięcia.

- dodatek kusz i łuków (lekkich kusz) to już trochę zbyt pięknie Przybwoj Smile Rozumiem idee ale nie rozszerzałbym sprzętu o dodatkowe - nie muszą mieć wachlarza sprzętu na każdą okazję i po każdej cenie. U np. dwarfów, WH czy skavenów lista strzelania też jest niezwykle ograniczona - WH mają np. tylko kusze (liczę bronie 10"+ zasięgu), dwarfy mają kusze i handguny, a skaveny mają tylko proce. Każda warbanda ma jakieś ograniczenie. Tym bardziej, że nawet w Batlu jedyną strzelawką (pomijając balisty i hand bowy później) był repeater crossbow - sprawdziłem we wszystkich army bookach Smile

- Ten skill z dark venomami jako zasada specjalna to już za mocne. Efektwnie robi mu S4 w cc + w połączeniu ze sprzętem i wysokimi statami robi z niego zbyt efektywną maszynkę do mielenia na bardzo wczesnym poziomie. Ten poisoner mógłby po prostu być skillem TYLKO dla assassina.

- Jestem wciąż za usunięciem tego draicha - raczej niezbyt podoba mi się sytuacja gdzie elfy mają "always strike first" na great weaponie. Always - bo nawet z I5 raczej bardzo rzadkie będą przypadki gdy będzie się rzucać na inicjatywę kto uderza pierwszy.
Pomijając, że nawet z punktu widzenia fuzja bckgr+zasady jest bez sensu - równie dobrze ludzie mogą mieć flammberga, czyli greatsword który daje specjalne zasady. pomijając, że draich nigdy nie miał specjalnych zasad np. w batlu).

- Bartek looknij zasadę "pack work" u tych houndów. Wystarczy, że jeden po prostu widzi cel by reszta (bestmaster + drugi hound) mogła szarżować na niego niezależnie od LOS. Zasada jest dosyć gięta i widzę już potencjalne komplikacje.

Generalnie jestem raczej za cold one houndami z Lustrii (inny profil, stupidity, fear i scally skin). Do tego to trochę mija się z celem robienie super-elitarnej bandy z psami za 15gc do routowania/zbierania strzał.

- Widzę, że w Druchii ktoś grzebał w magii DE i obniżył doombolt z difficulty 9 na 8 co mi się bardzo nie podoba. Tak samo deathspasm (wręcz prostacko potężne) - zmienić na spell of doom z nekromancji.

- Ta zasada "Strangers" rzeczywiście za mocno klepie - nie dałbyś rady w eksploracji chcąc kupować jakieś rare. Myślę, że liczba wyrdów -1 już wystarczy. No i oczywiście coś w stylu: Contempt - (dowolny text bckgr opisujący szowinizm, rasizm i pogardę elfów dla całej reszty ras) nie mogą brać najemników.

- Zmiana nazwy zasady "elegant fighting style" na "Disdain" Wink

Z mojej strony to wszystko - te elfy to chyba jednak trudny temat. Wciąż zerkam na bandę mercenaries i myślę sobie: "ech" Smile Mimo wszystko można przetestować, przynajmniej zobaczymy jak to działa.

Ale i tak Przybwoj Twoje kombinowanie mi się podoba Smile

#8: Re: Dark Elves Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Sb wrz 05, 2015 01:50 PM
    ----
catachanfrog wrote:
- Bartek looknij zasadę "pack work" u tych houndów. Wystarczy, że jeden po prostu widzi cel by reszta (bestmaster + drugi hound) mogła szarżować na niego niezależnie od LOS. Zasada jest dosyć gięta i widzę już potencjalne komplikacje.
średnio, przy I5 testy inicjatywy i tak nie bolą, to jedynie zwiększa zasięg takiej szarży z tych 4". A jeśli wystawienie ich jest uzależnione od beastmastera to jedno serious injuries potencjalnie eliminuje 4 modele, względnie drogie modele.

#9: Dark Elves Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Sb wrz 05, 2015 02:21 PM
    ----
I5 robisz jak nie chcesz zaszarżować kogoś kto jest 4" od ludzika a nie na pełen zasięg szarży.
A to nie jest "jedynie" zwłaszcza, że walisz LOS I nie musisz rzucać kostką. czyli 12" u psów szarżujących zza winkla na model 12" którego nie widzą. No thanks. Acha, tym bardziej, że zasada nie mówi, że wszyscy mają szarżować na jeden model.

A co do injuries to nie orbi to na mnie wrażenia prawdę mówiąc bo Kislev przy injuries Bear Tamera nie wystawi niedźwiedzia za 150gc, który poza tym ma stupidity.

Do tego drugi punkt pt.
Quote::
Do tego to trochę mija się z celem robienie super-elitarnej bandy z psami za 15gc do routowania/zbierania strzał.

#10: Dark Elves Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Sb wrz 05, 2015 02:28 PM
    ----
Niedźwiedź ma też S5, T5, W2, fear, chroni tamera przed częścią serious injuries, a na stupidity jest odporny w zasięgu 6" od tamera Razz

Jak dla mnie - zlikwidować tą zasadę pack work i obniżyć cenę. Ew. faktycznie wstawić te cold one, choć kurde dinozaury w Mordheim to jakoś dziwnie wygląda Razz

#11: Dark Elves Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Sb wrz 05, 2015 02:32 PM
    ----
Bartek dinozaury to mały problem - rozmawiamy przecież o elfach Razz Razz Razz

#12: Dark Elves Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Sb wrz 05, 2015 02:52 PM
    ----
Kolczaste elfy, na dinozaurach, w towarzystwie czarodziejki w slave Leia bikini, yeap, mrok Razz

Jakiegoś względnie taniego henchmana powinni mieć, nawet dwarfy przecież mają beardlingi. Zwłaszcza, że jeśli obniżyć zarabianie przez to Pride of Druchii, to przy 4 bohaterach jest spora szansa, że nie będą mieli nawet na odkupienie strat.

#13: Dark Elves Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Sb wrz 05, 2015 03:21 PM
    ----
Ale właśnie o to chodzi. To ma być elita z drogimi kolesiami którzy mają wysokie staty i właśnie dlatego są drodzy a nie elita którą możesz se dopchać henchami za 15-20-25 gc. W każdej bandzie jak polecą Ci słabo kostki/nie ma co rzucać masz problem z dokupieniem henchmena - wiesz zresztą bo grałeś dwarfami. Koszty jednostek i bohaterów (jeżeli porównać te dwie bandy) na niekorzyść dwarfów zdecydowanie.

Z tym zarabianiem bym nie przesadzał bo -1 wyrd to jest 5-10 gc mniej. To jest i tak niedużo.

#14: Re: Dark Elves Author: Przybywoj Post Posted: Sb wrz 05, 2015 04:41 PM
    ----
Zgadzam się z większością/wszystkimi uwagami Kuby na temat osłabiania elfów. Przygotuję wersję drugą. Pochylę się w niej nad czarami - niespecjalnie do nich zaglądałem do tej pory. Dzięki za mocny odzew.

#15: Dark Elves Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Sb wrz 05, 2015 05:34 PM
    ----
To ja czekam - to co zrobiłeś do tej pory podoba mi się (mimo adnotacji) i zdecydowanie wygląda lepiej niż oryginał i to Druchii jeżeli chodzi o balans "w Mordheim".



Forum IndexHome Rules [Mordheim]

1 2 3 4 5 6 7
>
Page 1 of 7