[Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...

All Posts
<
1 2
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#16: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr wrz 23, 2015 09:59 AM
    ----
Na razie bez zmian. +1 to +1.

Najważniejsze zmiany są testowo wprowadzone do wersji WiP, która jest na blogu.

#17: Re: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: Apok , Location: Kędzierzyn - Koźle Post Posted: Cz wrz 24, 2015 06:23 AM
    ----
Witam,

Jak dla mnie każda zmiana która podmienia przestarzałą mechanikę kostki 6 ściennej jest na plus. Nawet jeśli ma to być 2k6 :).
Pełno systemów zwłaszcza tzw. "skirmish" stosuje inne mechaniki niż starą poczciwą k6. W Infinity np. jest k20 co fajnie pokazuje różnicę na trafienie między snajperem który musi wyrzucić 18 lub mniej a zwykłym hipkiem który musi np. rzucić 6 lub mniej. Smile
Także, dla mnie zmiana na plus!

#18: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Cz wrz 24, 2015 12:26 PM
    ----
Tak sobie myślę (wstępnie jestem chyba na tak, ale nie miałem czasu posprawdzać), że trzeba będzie też pozmieniać umiejki, czary i przedmioty, które pozwalają na wypłacanie hitów z małą siłą (S1, albo S2). Bo normalnie wiadomo - to była loteria i własnie na tym polegała istota ich funkcjonowania - że liczyłeś na szczęśliwy rzut. Natomiast obecnie... no nie ma co liczyć, że ptak łowczy wydziobie komuś oczy, albo że Leśne Licho (Złośliwce konkretnie) coś zrobi Smile

Aha - co z zatrutym atakiem? 10+

#19: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz wrz 24, 2015 01:23 PM
    ----
Jak możesz to wymień umiejętności/zasady które uważasz ze trzeba zmienić.

Zatruty atak w wersji WiP już zmieniłem. Rani przy dwóch dubletach przy udanym rzucie na trafienie.

#20: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: Krnabrny Post Posted: Cz wrz 24, 2015 08:23 PM
    ----
Ja jedynie tabelkę S do WT bym zmodyfikował trochę inaczej tzn ranimy maksymalnie Wt = S + 2 czyli
S 3 rani, 3t na 7-8. 4 na 9-10, 5 na 11-12, powyżej już nie. Potem zrobic tak jak przy strzelaniu ranienie na 13-14 i rozpatrywać to na zasadzie
s 3 rani 6t jeśli wp ierwszym rzucie wyjdzie 11-12 a następnie 7-8, 7 jeśli 9-10 itp.

Poza tym na plus jak dla mnie zmiany.

#21: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Cz paźdź 01, 2015 01:55 PM
    ----
Dzięki pomocy koyotha i quidamcorvusa przygotowałam dla was nowe wersje tabel trafień i zranień dla rzutów 2K6 do Warheim FS.

Jeśli chcielibyście przeczytać analizę przygotowaną przez koyotha to odpowiedni plik znajdziecie TUTAJ.

Z kolei TU dostępny jest przygotowany przez koyotha arkusz exela w którym można sobie wszystko ładnie obliczyć.

Pozwoliłam sobie wprowadzić kilka zmian do proponowanych przez koyotha i qc rozwiązań ale w większości nasze cele są podobne - szybsza i bardziej przewidywalna walka.

I tak głównym celem wprowadzenia mechaniki 2K6 jest większa przewidywalność otrzymanego wyniku rzutu, przy jednoczesnym podniesieniu o około 8% podstawowego poziomu trudności trafienia i obniżeniu o 3% trudności zranienia. Napisałam podstawowego bo w przypadku proponowanych zmian większego znaczenia nabierają wszelkie modyfikatory do testów trafienia i zranienia wynikające z szarży czy umiejętności i zasad specjalnych, na znaczeniu zyskała też Ochrona Pancerza - przy częstszych zranieniach warto chronić się zbroją.

W grach testowych walki były krótsze ale i bardziej przewidywalne, ważne jest to kto zaszarżuje, a różnice w wartości współczynników walczących są bardziej widoczne.

Testy nie zostały jeszcze zakończone, dlatego wszelkie wasze uwagi i komentarze są oczekiwane i potrzebne.

Wersję WIP podręcznika z wprowadzonymi zmianami znajdziecie TUTAJ, a zaktualizowaną kartę pomocy TU.


#22: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: Synal Post Posted: Śr paźdź 14, 2015 03:07 PM
    ----
Jak działa Zabójczy Cios przy rzutach 2k6?

#23: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr paźdź 14, 2015 05:40 PM
    ----
Dublet przy udanym zranieniu.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2
Page 2 of 2