Problem z Archaonem

All Posts
Forum IndexKostnica

#1: Problem z Archaonem Author: Sasomir , Location: Częstochowa Post Posted: Pt lip 22, 2016 12:13 PM
    ----
Mam taki problem, ciekaw jestem jakie znajdą się pomysły na jego rozwiązanie. Mam figurkę Archaona (żona mi odstąpiła jak przesiadła się na Sylvaneth) i problem z nią. Granie na więcej niż 2k punktów na razie odpuszczamy, więc tak:

Na 2k Archaon to ponad 1/3 całej rozpy. Aby w pełni wykorzystać potencjał jaki z nim idzie, wypadałoby wystawić jego przybocznych - 360 pkt za trójkę (dostają mega bonusy jak on jest na stole). Pytanie - co oprócz tego? Skoro połowę rozpy zjadły 4 figsy.

Jakie kombo i na którym z bogów polecacie?

#2: Problem z Archaonem Author: Virgil Post Posted: Pt lip 22, 2016 03:36 PM
    ----
Myślę, że 2k to trochę za mało na takie modele. Ciekawe czy będą jakieś bardziej regularne turnieje w AoS, bo wtedy raczej bym się skłaniał ku banowaniu imiennych bohaterów.

#3: Problem z Archaonem Author: Staś Post Posted: Sb lip 23, 2016 03:31 PM
    ----
Wątpię żeby zakaz imiennych bohaterów się przyjął, wydajesz kilkaset na Nagasha i nie możesz go wystawić, nie niewiedze tego

#4: Problem z Archaonem Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pn lip 24, 2016 04:34 PM
    ----
W WFB na turniejach był taki zakaz.

#5: Problem z Archaonem Author: Sasomir , Location: Częstochowa Post Posted: Pn lip 24, 2016 07:14 PM
    ----
Aha, super był ten zakaz - naprawdę świetny. Zwłaszcza domowi gracze, jak się dowiadywali, że aby zagrać na pierwszym lepszym turnieju, muszą przeczytać kilkanaście stron faqów, errat i comp scorów. Ale była zabawa..

A tak poważnie to nie widzę absolutnie żadnego powodu aby takie ograniczenia wprowadzać w AoSie - siłą tego systemu jest swoboda i luz jaki zapewnia.

Wszystkie ograniczenia co do tworzenia rozpisek poza tymi wprowadzonymi przez twórcę gry są złem - moim zdaniem.

#6: Problem z Archaonem Author: Virgil Post Posted: Pn lip 25, 2016 01:33 PM
    ----
Ja uważam zupełnie inaczej, mówimy tutaj o 8 ed gdzie było masa dodatkowych zasad.

Turnieje w 6ed gdzie praktycznie jedynymi zasadami była ilość punktów i brak właśnie specjalnych bohaterów cieszyły się dużą popularnością i mało kto narzekał. Każdy "domowy" gracz jest w stanie ogarnąć ilość punktów i brak zazwyczaj jednej figurki z jego armii.

Akurat ostatnio gram dużo w AoS i "leader, behemoth" bohaterowie strasznie psują zabawę bo zazwyczaj aby takiego zlikwidować trzeba zabrać innego takiego bohatera.

Grałem ostatnio grę na 1999 punktów z pewnymi zmianami w zasadach
- brak behemoth, leader named characters
- tury gramy na zmianę losując tylko pierwszą a nie losując na zmianę
- jednostki/ataki którą mając możliwość "zabicia" od razu dowolnego modelu = zadają zamiast zabijać 2d6+2 Ran.
- mierzenie od podstawek
+ zasady z General's Handbook

i grało się naprawdę mega, było dużo unitów, gra ze względu na brak losowości dotyczącej tur pozwalała na więcej opcji taktycznych.

#7: Problem z Archaonem Author: Sasomir , Location: Częstochowa Post Posted: Pn lip 25, 2016 02:17 PM
    ----
No cóż, każdy ma prawo do własnej oceny, ale usuwając imiennych bohaterów odwalasz z gry dużo więcej unitów - np. wspomnianych przybocznych Archaona, którzy bez niego nie są warci swoich punktów. W Sylvaneth armia jak się zdaje jest stworzona pod imienne postaci leader/behemoth (drycha i Alarielle) - oprócz nich, naprawdę zbyt wiele to tam nie ma.

Dla mnie AoS jest fajny właśnie dzięki dużym modelom, otoczonym wianuszkiem mniejszych kolegów - w batlu bardzo tego brakowało.

#8: Problem z Archaonem Author: Virgil Post Posted: Pn lip 25, 2016 03:48 PM
    ----
Sylvaneth akurat gram i armia ma wystarczająco opcji aby grać bez imiennych bohaterów mi na wspomnianych wyżej zasadach grało się dużo przyjemniej i było to większym wyzwaniem. Bo każdy unit jest wtedy cenny i trzeba znaleźć dla niego optymalnie.

Czy ja wiem czy wywalam dużo unitów moim zdaniem dosyć mało, oprócz samych bohaterów nie tak wiele.

#9: Problem z Archaonem Author: wellofeternity , Location: Ciekawe Post Posted: Wt sierp 09, 2016 11:45 AM
    ----
W temacie Archaona - Możesz wystawić Archaona Everchosena za bodajże 320/360 punktów. Buffuje Varanguardów dokładnie tak samo jakby robił to z grzbietu wyrośniętego Dorghara, staty dalej mocne a kosztuje połowę punktów.

(tak wiem, że chodzi też o model ale z czysto technicznego punktu widzenia "budżetowy" Archaon naprawdę daje radę).

Co do samych special charakterów to absolutnie nie zaginają czasoprzestrzeni w AoS, więc ich banowanie moim zdaniem jest niepotrzebne.

#10: Problem z Archaonem Author: Sasomir , Location: Częstochowa Post Posted: Pn wrz 05, 2016 10:41 AM
    ----
Czołem. Wystawiłem wczoraj Archaona w następującej rozpisce:

Archaon
Bloodthirster of Insenate Rage
Bloodsecrator
Bloodstoker
Lord of Khorne on Juggernaut
20 Bloodreavers
20 Bloodreavers
15 Blood Warriors
5 Skullreapers


Grałem przeciwko stormcastom kumpla, rozpa poniżej:

Celestant Prime
Lord Castellan
Lord Celestant on Dracoth
3x5 Liberators
2x4 Fulminators

Graliśmy Escalation (wylosowane) - ostatecznie przegrałem na zabite punkty (w objectivach był remis). Wnioski:

- Na takie jednostki jak fulminatorzy rend -1 nic nie daje. Potrzebne jest więcej jednostek z rendem 2 lub 3. Archaon ma tylko 1, co bardzo ogranicza jego możliwości (wiem jak to brzmi, ale chłop kosztuje 700 pkt).

Bo przemyśleniach rozbiłem go w rozpie na skarbranda i jeszcze jednego bloodthirstera. Będę testował jeszcze archaona w bardziej kombinowanych rozpach.



Forum IndexKostnica
Page 1 of 1