Artefakty

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]

#1: Artefakty Author: Krnabrny Post Posted: Wt list 15, 2016 01:15 PM
    ----
Witam

Kiedyś dawno temu miałem taki pomysł - wprowadźmy do Warheim artefakty. Artefakty miały by się różnić od magicznych przedmiotów kilkoma rzeczami:
- nie można ich kupić
- nie można ich sprzedać
- można je uzyskać tylko na drodze epickich czynów
- model który WzA! posiadającego artefakt zawsze wybiera kradzież artefaktu w miejsce dobicia nawet jeśli nie pozwalały by na to inne zasady

Poszukiwanie artefaktu miało by odbywać się na zasadzie : Artefakt dostępność : 20

Jeśli gracz zdecyduje szukać artefaktu i w rzucie na dostępność wypadnie niemodyfikowany wynik 12 - bohater trafił na trop artefaktu . Należy wykonać rzut k6 - jeśli w rzucie wychodzi niemodyfikowane 6, bohater odnalazł pradawny artefakt ( należy wykonać rzut na tabelę artefaktu ). Wynik 2-5 oznacza że odnaleziony został falsyfikat bez większej wartości. Wynik 1 oznacza zaś że bohater poszukujący artefaktu wpadł w zasadzkę. Należy wykonać rzut k6 a następnie wykonać rzut na tabelę poważnych obrażeń jak w wyniku wielokrotnie zraniony.


Wynik tabelki artefaktu

1 Buty i lina Piotra: Model wyposażony w Buty i linę Piotra może poruszać się bez kar za teren po poziomych i pionowych powierzchniach. Dodatkowo bohater ignoruje kary do ruchu wynikające z pogody.

2 Mizykordia hrabiego Ventimigla ( sztylet ) : Model zraniony zostaje ogłuszony przy wyniku 1-3 oraz WzA! przy wyniku 4-6 bez względu na dodatkowe zasady modelu będącego celem ataku.



3 Kolczuga Atli (lekki pancerz ) : Bohater wyposażony w ten pancerz nie może zostać obrany celem zaklęć. Dodatkowo bohater może poruszać się przez ściany jak poprzez teren otwarty.

4 Szukający łuk ( łuk ) : Trafiony i zraniony zostaje automatycznie wyłączony z akcji bez potrzeby wykonania rzutu na efekt zranienia

5 Kaptur kata: +1 do trafienia, zranienia, każda niewybroniona rana skutkuje utratą 2 punktów ŻW. Model podlega przymusowi szarży na ogłuszone oraz powalone na ziemię modele niezależnie od tego czy są to modele wrogie czy modele należące do własnej kompanii.

6 Wszystkowidzące oko Numasa: Model wyposażony w Wszystkowidzące oko Numasa traktowany jest jakby widział wszystkie modele znajdujące się na stole. Model automatycznie wykrywa wszystkie modele pozostające na stole - zarówno wrogie jak i sprzymierzone.



Oczywiście jest to wersja mocno wstępna. Generalnie artefakty miały by być mocniejszymi, trudniejszymi do znalezienia uniwersalnymi przedmiotami których mógłby używać każdy. Przedmioty są wzięte z orginalnego Mordhaimowego spisu ( pewnie są autorskie ale w sumie któryś raz już na nie wpadłem w róznych źródłach więc raczej są powszechnie przyjęte ) dodatkowo zmotywowały mnie zasady Mordheim AoS umieszczone przez Pan_Ryba.

Jak myślicie - będzie coś z tego ?



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]
Page 1 of 1