Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni )

All Posts
Forum IndexTaktyki & Strategie [Warheim FS]

#1: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Rosse , Location: Łódź Post Posted: Pn list 27, 2016 05:15 PM
    ----
Cześć i czołem.
Od niedawna tj. od przedwczoraj zaczęliśmy ze znajomymi kampanie warheima i zostałem najbardziej poszkodowany gdyż przeciwnik mnie wyzerował a Kapitan, Magister Magii i Rajtar swoją pierwszą grę przepłacili życiem ( to była bitwa 3vs3 i zostałem otoczony). Mili koledzy na pociech postanowili że zamiast grać niedobitkami mogę rozpocząć od nowa i tym razem zapytam się co sądzicie o czymś takim co skleciłem:

Kapitan
sztylet, miecz, tarcza, ś.pancerz

Magister Metalu
sztylet, kostur

Sierżant
sztylet, miecz, tarcza, ś.pancerz

2x Traper
sztylet, kusza

3x Pikinier
sztylet, włócznia, hełm

Mysliwy
sztylet, łuk

Kupiec
sztylet, miecz

Łączny koszt to równo 500ZK. Jednostek jest 9 + jedno najemne ostrze.

#2: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Krnabrny Post Posted: Pn list 27, 2016 05:58 PM
    ----
Mało cie jak na człowieka. Musisz niestety albo przeorientować bandę na walkę wręcz albo na strzelanie.
Ja mam zawsze taką taktykę jeśli chodzi o budowanie rozpiski :

Jeśli mam bohaterów którzy dobrze strzelają to reszta kompanii powinna tez dobrze strzelać o ile jest możliwe uzyskanie siły zdolnej zatrzymać przynajmniej 1 model na każdą turę na każde 5 strzelających. Co to znaczy w praktyce - jeśli naciera 15 modeli to moje 15 modeli powinno zatrzymać/wyłączyć/opóźnić natarcie - przynajmniej 3 modeli w każdej turze w której mogą strzelać. Wynika to z tego że jak przeciwnik dojdzie ( tracąc nawet 1 na turę masz szanse rozbić przeciwnika zanim dojdzie do jakiejś istotnej walki ) to zwykle już masz przerąbane gdy grasz strzelającą rozpiską.

Jak jest sytuacja która pozwala posiadać ci dobrych strzelających stronników i jakiś tani bloker np psy to lepiej wziąć te blokery w maksymalnej liczbie nawet jak zakładasz że wszystkie zginą.

Budowanie mieszanych trochę strzelających trochę bijących się wręcz kompanii jest spoko ale zwykle się nie sprawdza bo nie ma na to kasy na początku. Wyjątkiem są Reikland oraz Marienburg, ewentualnie łowcy czarownic. Każda z tych kompani posiada w sobie to coś brzydko mówiąc co pozwala na początku dobrze się wystawić ( Reikland ma dobrych tanich kuszników po 40 zk ale z kuszą i 4US w zestawie ; Marienburg więcej złota żeby dobrze wystawić bohaterów w wersji na walke wręcz albo strzelanie ; Łowcy czarownic i niziołki mają psy które są zabójczo tanie i pozwalają wystawić więcej strzelających stronników ).

Ja bym ci proponował :
Kapitan
Kapłan
Sierak
2xtraper
7xmyśliwy
zostaje 40zk

ewentualnie
2 myśliwych zamienić na 2 pogromców troli jak sie bardzo obawiasz walki wręcz

#3: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Rosse , Location: Łódź Post Posted: Pn list 27, 2016 07:22 PM
    ----
Moja poprzednia rozpiska byłą podobna tylko zamiast 7 myśliwych miałem 3 i rajtara. Ostatecznie z dwóch armii które mnie otoczyły zastrzeliłem 1 skavena, a trafiłem i zraniłem może ze 3 razy. A potem skaveny z jednej a wampir smoczej krwi i ghule z drugiej strony. Myśliwymi i traperami uciekłem "chwała zasadzie Ranger" ale reszta została złapana i wybita.

#4: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Krnabrny Post Posted: Pn list 27, 2016 07:29 PM
    ----
A co robili twoi sojusznicy ? Bo jak rozumiem gra 3 na 3 to miałeś 2 kolegów do pomocy.

Edit: Dodam tez że ciężki parring generalnie bo krawe smoki są silne a skaveni jak nie masz bardzo licznej ludzkiej bandy potrafia namieszać. Pocieszę cię tym że ludzie po 3-4 potyczce robią się dużo silniejsi od przeciwnika jak dobrze dobierzesz umiejętności ( strateg to podstawa przynajmniej moim zdaniem ).

#5: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Rosse , Location: Łódź Post Posted: Pn list 27, 2016 08:46 PM
    ----
Jeden z kolegów grający Ogrami zakopał się w von Carsteinach i ratling gunie skavenów a drugi grający wysokimi elfami był po drugiej stronie mapy i zanim do mnie dobiegł byłem już prawie rozbity.

Początkowo miałem rozpiskę:
Kapitan
Magister Metalu - bo później generuje pieniądze
Sierżant
Traper x2
Rajtar
Kupiec - bo daje pieniążki i później daje wiecej pieniążków
Myśliwy x3

Ogólnie chciałem polecieć ekonomicznie i liczyć na duże pieniądze. Czyli mało jednostek + jednostki które mogłyby przynieść mi większe zyski.

#6: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Krnabrny Post Posted: Pn list 27, 2016 09:29 PM
    ----
Z grami wieloosobowymi to jest tak niestety że trzeba mocno ustalić zasady bo coś może nie pójść ;] U ciebie ciała dali niestety sojusznicy bardziej niż rozpiska. Pieniążki to ciekawa taktyka ale jak będziesz mieć straty większe niż zyski to jakich byś nie miał tych zysków to stracisz. Na początek odpuść sobie najemne ostrza + daj więcej mięsa bo bez tego ciężko ludźmi. Jakbyś trafił tym składem na ogry to masz niestety praktycznie zero szansy na wygraną. Nie lubie niekonstruktywnej krytyki zatem - propozycja:

- komplet bohaterów ( 250 zk z kapłanem ale to kwestia dyskusyjna - moim zdaniem kapłan sigmara jest zbyt mocny by go nie brać )
- 5 pikinierów ( 200 zk )
- 2 strażników dróg ( 50 zk )

Pikinierzy to dobra mocna na początek jednostka która może całkiem sporo dzięki szermierzowi i 4 US. 2 strażaków jest po to by niestety ( ktoś musi ) przyjąć ewentualne szarże zdolne zmasakrować twoją obronę.

Ale znowu - to moja propozycja tylko Very Happy

#7: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 27, 2016 09:52 PM
    ----
Witaj na Azylium!

Ilu graczy tyle taktyk Smile
Ja rozpiskę przygotowuję w następujący sposób:
- Komplet bohaterów (w tym Prezbiter Sigmara) wyposażeni w pistolety pojedynkowe - obok pistoletów strzałkowych - najlepsza broń w Warheim FS, do tego średnie pancerze i tarcze.
- Pistolety sprawdzają się zarówno w przypadku reakcji na szarżę stój & strzelaj jak i opcjonalnie w walce wręcz, gdyby trzeba było zranić z wyższą Wt.
- Pancerze sprawdzają się dobrze, a bardzo dobrze gdy Prezbiter Sigmara wylosuje modlitwę pozwalającą na przerzut Ochrony Pancerza.

Co do stronników to różnie, zależnie od potrzeb. Tak jak pisze Krnabrny potrzebne jest jakieś mięso armatnie do przyjmowania szarż ale i Rajtarzy są nieocenieni w wyciąganiu przeciwników, czy wiązaniu walką wręcz konkretnych modeli wrogów.

#8: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Rosse , Location: Łódź Post Posted: Pn list 27, 2016 10:44 PM
    ----
Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Postaram się jeszcze raz zastanowić nad rozpiską i chyba jednak muszę pomalować kapłana Sigmara Razz

#9: Strażnicy dróg z Averlandu ( tylko inni ) Author: Rosse , Location: Łódź Post Posted: Pn list 27, 2016 11:47 PM
    ----
Oki doki zastanowiłem się ... a powinienem robić sprawozdanie ^^. No ale cóż aktualnie połączyłem wszystko co mi mówiliście i wygląda to tak:

Kapitan: sztylet, miecz, ś.pancerz i pistolet;

Prezbiter Sigmara: sztylet i młot bojowy;

Sierżant: sztylet, miecz, ś.pancerz i pistolet;

Traper x2: sztylet i kusz;

Strażnik dróg: sztylet;

Myśliwy x5: sztylet i łuk;



Forum IndexTaktyki & Strategie [Warheim FS]
Page 1 of 1