[Warsztat] Obozowisko

All Posts
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 12:02 AM
    ----
Poniżej przedstawiam propozycję zasady opcjonalnej czyli obozowisko. Wszelkie uwagi, pomysły, komentarze, sugestia bardzo mile widziane - szanowne państwo-draństwo właśnie teraz może się wykazać. Karta obozowiska ukaże się wkrótce.

Jest też ładny PDF, który możne przeczytać TUTAJ.




Obozowisko:
Gracze rozgrywający kampanię mogą wprowadzić do swoich rozgrywek dodatkowy element, którym jest OBOZOWISKO. Niezależnie czy gracz dowodzi drużyną Ludzi, Krasnoludów, Elfów czy Grasantów Chaosu, Zwierzoludzi lub Nieumarłych każdy z DOWÓDCÓW potrzebuje miejsca w którym przechowywać będzie zdobyte w czasie krwawych potyczek kosztowności a podlegli mu wojownicy będą mogli wyleczyć rany i odpocząć przed kolejną bitwą.

Drużyna:
Gracze, którzy zdecydują się na rozbicie obozowiska zyskają kilka nowych możliwości podczas prowadzenie rozgrywki.
Po pierwsze DOWÓDCY podczas rekrutacji bohaterów i stronników, tam gdzie jest to możliwe, mogą zignorować zapis ALBO i wcielić w szeregi drużyny obie alternatywne jednostki. Należy jednak zauważyć, że udział w potyczce będzie mogła wziąć tylko jedna z takich jednostek, a druga będzie w tym czasie stacjonować w OBOZOWISKU czekając na swoją kolej.
Po drugie gracz w trakcie kampanii może rozbudowywać OBOZOWISKO dostosowując je do potrzeb dowodzonej przez siebie drużyny i zyskując wymierne korzyści.

Prestiż Drużyny:
Podczas obliczania Prestiżu Drużyny do notowań nie wlicza się ekwipunku oraz tych modeli, które przeżyły potyczkę, a które w trakcie rozgrywki stacjonują w OBOZOWISKU.

Sprzedaż Łupów!:
W trakcie sprzedaży Łupów! należy porównać liczbę sprzedanych Łupów! z liczbą modeli w drużynie (wliczając także modele które przeżyły potyczkę, a które w wyniku odniesionych ran lub POJMANIA nie mogą wziąć udziału w rozgrywce lub w trakcie rozgrywki stacjonowały w OBOZOWISKU) i odczytać wynik z TABELI PRZYCHODU (W ZK). Otrzymana wartość oznacza ilość złotych koron, którą zarobiła drużyna. Przychód należy zapisać na KARCIE DRUŻYNY.

Ulepszenia obozowiska:
Obozy w których stacjonują kompanie zapewniają względny komfort oraz bezpieczeństwo, a także są widocznym znakiem zamożności zbrojnej drużyny. W trakcie rekrutacji kompania zakłada podstawowe OBOZOWISKO. Z czasem zamożne drużyny mogą doposażyć obóz dostosowując go do własnych potrzeb i wymagań pola bitwy.
DOWÓDCA może kupować kolejne ulepszenia dla OBOZOWISKA zgodnie z zasadami podanymi na początku ROZDZIAŁU XV: EKWIPUNEK, jednak należy pamiętam, że OBOZOWISKO można ulepszać tylko 5 razy.

Alchemik:
Pracujący w bezpiecznym obozowisku alchemik może zaopatrzyć kompanię w skuteczne eliksiry i używki wspomagające skuteczność w walce.

UWAGI: Drużyna otrzymuje kumulatywną premię +3 do rzutu na DOSTĘPNOŚĆ MIKSTUR & NARKOTYKÓW ponadto cena specyfików zostaje obniżona o 3K6 ZK (do minimalnie 1 ZK).
CENA: 50+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Biblioteka:
Wśród ksiąg i zwojów zgromadzonych w skrzyniach i na półkach uważni magowie znajdą wiele użytecznych na polu bitwy zaklęć i formuł magicznych.

UWAGI: W trakcie rozgrywania sekwencji po potyczce gracz może wykonać dwa rzuty aby sprawdzić jakie zaklęcie poznał MAG i wybrać korzystniejszy dla siebie wynik. Ponadto kompania wyposażona w bibliotekę na początku fazy magii otrzymuje dodatkową Kostkę Mocy (zobacz ROZDZIAŁ XXIIII: MAGIA paragraf KOSTKI MOCY & KOSTKI ROZPROSZENIA).
CENA: 50+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Gildia Kupców:
Dobry dowódca dobrze wie, że właściwe kontakty z Gildią Kupców są podczas wojny niezwykle ważne. Nawet tuzin wojowników nie pokona wroga jeśli będą walczyć gołymi rękami.

UWAGI: Kompania otrzymuje kumulatywną premię +3 do rzutu na DOSTĘPNOŚĆ, w trakcie sekwencji po potyczce.
CENA: 40+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Kaplica:
W poświęconym bogu miejscu wierni odnajdą siłę i odwagę a duchowni poznają słowa mocy swych boskich patronów.

UWAGI: W trakcie rozgrywania sekwencji po potyczce gracz może wykonać dwa rzuty aby sprawdzić jaką modlitwę poznał DUCHOWNY i wybrać korzystniejszy dla siebie wynik. Ponadto kompania wyposażona w bibliotekę na początku fazy magii przeciwnika otrzymuje dodatkową Kostkę Rozproszenia (zobacz ROZDZIAŁ XXIIII: MAGIA paragraf KOSTKI MOCY & KOSTKI ROZPROSZENIA).
CENA: 50+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.


Kompania Najemników:
Na wyniszczonej wojną północy Imperium nietrudno o dobrze wyszkolonych najmitów, których lojalność można kupić złotem. Urzędnicy z kompanii najemników chętnie pomogą spisać odpowiednie umowy i wyszukać odpowiednich najmitów.

UWAGI: W trakcie sekwencji po potyczce kompania może przyjąć, bez żadnych opłat, na usługi jedno z Najemnych Ostrzy, pod warunkiem, że najmita może służyć w drużynie. Po zakończeniu następnej potyczki, Najemne Ostrze odejdzie w swoją stronę, chyba że dowódca postanowi zawrzeć kontrakt i będzie płacił ustalony w opisie najmity żołd. Jeżeli drużyna nie zawrze kontraktu z Najemnym Ostrzem należy wykonać rzut K3, którego wynik określi przez ile potyczek Najemne Ostrze nie będzie mogło być zatrudnione przez krnąbrnego dowódcę.
CENA: 50+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Kuchnia polowa:
Dobrzy dowódcy wiedzą, że na polu bitwy jedzenie, a zwłaszcza dobre jedzenie, często ma większe znaczenie dla morale wojowników niż obietnica żołdu czy łupów. Kompanie, które mają na swoim wyposażeniu kuchnię polową zwykle nie narzekają na brak nowych ochotników, a walczący w szeregach drużyny wojownicy zwykle chętniej stają do walki z wrogiem czyhającym na przygotowywany w kotle obiad.

UWAGI: Limit modeli kompanii, której DOWÓDCA posiada kuchnię polową zostaje zwiększony o +1 (należy jednocześnie zauważyć, że liczba modeli w kompanii nie może przekroczyć 20 postaci).
CENA: 30+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 7.

Skarbiec:
Popularna wśród poborców podatkowych i zamożnych kupców skarbonka to solidnie wykonany pojazd w który wbudowano okutą stalą masywną skrzynię wyposażoną w dobrej jakości zamek. Podobno część skarbonek uzbrojona jest także w śmiertelne pułapki, które mają dodatkowo chronić kosztowności przed niepowołanymi rękami.

UWAGI: Kompania wyposażona w skarbiec cieszy się sporym bogactwem i szczęściem. Po zakończeniu rozgrywki w trakcie sekwencji po potyczce, na potrzeby zasad sprzedaży Łupów! kompania traktowana jest tak jakby sprzedała jedną część Łupu! więcej, niż ma to faktycznie miejsce.
CENA: 50+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 11.

Szpital polowy:
W trakcie działań wojennych wyposażony w narzędzia chirurgiczne oraz zapas medykamentów jeżdżący na kołach szpital polowy może stanowić o przeżyciu doświadczonych wojowników, którzy bez odpowiedniego zaopatrzenia mogliby zginąć w wyniku odniesionych ran. A mądry dowódca wie, że jeden wiarus jest wart wielokrotnie więcej niż pół tuzina rekrutów.

UWAGI: Dzięki specjalistycznemu wyposażeniu, które została umieszczone w szpitalu polowym ranni bohaterowie i stronnicy bardzo szybko dochodzą do zdrowia. W trakcie rozgrywania bieżącej sekwencji po potyczce można przerzucić wynik MARTWY, WIELOKROTNIE ZRANIONY, RANA NOGI, RANA RĘKI, STRZASKANA NOGA, RANA KLATKI PIERSIOWEJ, OŚLEPIONY, STARE WOJENNE RANY, USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, RANA DŁONI, GŁĘBOKIE RANY w rzucie na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ dla jednego dowolnego Wyłączonego z akcji! bohatera lub stronnika, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
CENA: 40+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Truciciel:
Doświadczeni dowódcy dobrze wiedzą, że na polu bitwy nie ma miejsca na honor, a cóż jest mniej honorowe niż zatrute ostrze, którego najmniejsze draśnięcie jest w stanie powalić najgroźniejszego nawet przeciwnika.

UWAGI: Drużyna otrzymuje kumulatywną premię +3 do rzutu na DOSTĘPNOŚĆ TRUCIZN ponadto cena specyfików zostaje obniżona o 3K6 ZK (do minimalnie 1 ZK).
CENA: 50+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Wozownia:
Machiny wojenne potrafią odmienić los niejednej bitwy, jednak ich utrzymanie i naprawy są kosztowne. Zaś cieśla dysponujący dobrze wyposażony warsztatem bez problemu naprawi większość uszkodzeń.

UWAGI: W trakcie sekwencji po potyczce kompania otrzymuje premię +1 do rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ dla wszystkich Wyłączonych z akcji! modeli machin wojennych.
CENA: 40+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

#2: [Warsztat] Obozowisko Author: Bahior , Location: Chorzów Post Posted: Wt lut 07, 2017 07:58 AM
    ----
Całkiem to fajne. Warto to przetestować

#3: [Warsztat] Obozowisko Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Wt lut 07, 2017 08:08 AM
    ----
Będą jakieś ograniczenia do terminu określenia sie z wystawieniem modeli, czy bedzie mozna zamienić grupę stronników tuż przed grą, dostosowując sie do przeciwnika?

Modele w obozowisku zdobywają doswiadczenie?

#4: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: Bahior , Location: Chorzów Post Posted: Wt lut 07, 2017 08:11 AM
    ----
Grish wrote:
Będą jakieś ograniczenia do terminu określenia sie z wystawieniem modeli, czy bedzie mozna zamienić grupę stronników tuż przed grą, dostosowując sie do przeciwnika?

o własnie to chyba najważniejsze pytanie - kiedy gracz określa jakie modele wystawia - przed określeniem kto wystawia się pierwszy? no i który z graczy pierwszy wybiera jednostki?

#5: [Warsztat] Obozowisko Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Wt lut 07, 2017 10:15 AM
    ----
Już dawno chodziło mi po głowie coś takiego bardziej jako alternatywa do punktów kampanii, z niecierpliwością czekam na testy

#6: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 10:34 AM
    ----
Przystępując do gry trzeba mieć już gotową kartę drużyny z podliczonym prestiżem itd. Mimo wszystko dowódca opuszczając obóz nie do końca wie co go spotka. Za to większego znaczenia mogą nabrać te bonusy, które pozwalają wybrać scenariusz.

Zarówno bohaterowie jak i stronnicy stacjonujacy w obozie zachowują zdobyte doświadczenie ale nowe PD dostaje się tylko za udział w rozgrywce.

#7: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Wt lut 07, 2017 10:54 AM
    ----
quidamcorvus wrote:
Przystępując do gry trzeba mieć już gotową kartę drużyny z podliczonym prestiżem itd. Mimo wszystko dowódca opuszczając obóz nie do końca wie co go spotka. Za to większego znaczenia mogą nabrać te bonusy, które pozwalają wybrać scenariusz.

Imo warto wykombinować coś innego, bo równie dobrze można miec przy sobie 5 kombinacji rozpisek i wszystkie modele. Potem rzut oka na to, co przeciwnik wystawia przed grą i można modyfikować. To oczywiście przy założeniu, że ktoś ciśnie PG, no ale.

Może by wprowadzić zasadę Zwiadowca (nie mam akurat podręcznika, to nie wiem, czy już czegoś takiego nie ma) z Punktów Kampanii czy z Najemnego Ostrza, która pozwoliłaby na jednorazową darmową (albo i nie darmową) zmianę jednej grupy stronników przed grą?

#8: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 11:13 AM
    ----
To jest kwestia do dogadania, czekam na propozycje.

A jeśli ktoś będzie chciał kombinować/oszukiwać to i tak to zrobi.

#9: [Warsztat] Obozowisko Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Wt lut 07, 2017 11:16 AM
    ----
Jak gramy w 4/5 osób to i tak wiemy kto czym gra i co się na niego przyda, możliwość wyboru postaci da więcej możliwości taktycznych. Jak dla mnie mozna by dobierac postacie w najbardziej korzystnym dla graczy momencie.

#10: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 01:08 PM
    ----
Czyli którym? Trzeba to uściślić.

#11: [Warsztat] Obozowisko Author: Bahior , Location: Chorzów Post Posted: Wt lut 07, 2017 01:11 PM
    ----
Jak dla mnie aby ułatwić przed wylosowaniem scenariusza - tak przecież będzie się przygotowywać rozpiskę w domu przed przyjściem do klubu.

Lub przed wystawieniem ale po określeniu kto wystawi się pierwszy (ten który pierwszy się wystawia pierwszy deklaruje co ląduje na stole) - to ciekawszy ale bardziej upierdliwy wariant.

#12: [Warsztat] Obozowisko Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Wt lut 07, 2017 01:52 PM
    ----
W Malifaux najpierw losujesz scenariusz, potem kazdy z graczy rownoczesnie decyduje kogo zabierze na tą konkretną "przygodę", gracze przekazują sobie jednoczesnie rozpiski, zapoznają z nimi i potem dopiero decyduje się losowo o rozstawieniu podobnie jak w Warheim.
Mogę powiedzieć z doświadczenia, że to fajnie się sprawdza i daje kolejną możliwość wykazania się myśleniem strategicznym. ustawienia sobie drużyny pod scenariusz i przeciwnika - nie psuje gry, nie powoduje ze ktos jest bardziej przegiety itp.. Jaki sens ma wybieranie modeli przedpoznaniem przeciwnika czy scenariusza, skoro nie wiemy które się przydadzą? Dla mnie to takie w stylu gier z lat '90 gdzie losowość i ilość tabelek do rzucania świadczyła o jakości gry i jej bezstronności. 30 lat później okazało się, że inne rzeczy fajniej się sprawdzają i nie zabierają frajdy.
Więc jestem właśnie za taką opcją:
1.wiesz z kim grasz
2.losujesz scenariusz
3. równocześnie gracze w "ukryciu" przygotowują kogo zabierają z obozu żeby wygrać w scenariuszu
4. zapoznają sie z rozpiską przeciwnika
5. rozstawienie po staremu

#13: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Wt lut 07, 2017 02:10 PM
    ----
Findar wrote:
W Malifaux najpierw losujesz scenariusz, potem kazdy z graczy rownoczesnie decyduje kogo zabierze na tą konkretną "przygodę", gracze przekazują sobie jednoczesnie rozpiski, zapoznają z nimi i potem dopiero decyduje się losowo o rozstawieniu podobnie jak w Warheim.
Mogę powiedzieć z doświadczenia, że to fajnie się sprawdza i daje kolejną możliwość wykazania się myśleniem strategicznym. ustawienia sobie drużyny pod scenariusz i przeciwnika - nie psuje gry, nie powoduje ze ktos jest bardziej przegiety itp.. Jaki sens ma wybieranie modeli przedpoznaniem przeciwnika czy scenariusza, skoro nie wiemy które się przydadzą? Dla mnie to takie w stylu gier z lat '90 gdzie losowość i ilość tabelek do rzucania świadczyła o jakości gry i jej bezstronności. 30 lat później okazało się, że inne rzeczy fajniej się sprawdzają i nie zabierają frajdy.
Więc jestem właśnie za taką opcją:
1.wiesz z kim grasz
2.losujesz scenariusz
3. równocześnie gracze w "ukryciu" przygotowują kogo zabierają z obozu żeby wygrać w scenariuszu
4. zapoznają sie z rozpiską przeciwnika
5. rozstawienie po staremu

Burdel się zrobi. Z tego co kojarzę w Malifaux statystyki są stałe, bez rozwojów. Rozpa robiona w klubie na kolanie może nie być czytelna. Poza tym układanie rozpy pod scenariusz jakoś mi zalatuje dużymi bitewniakami i zabiera fajny element zaskoczenia w postaci scenariusza.

Imo lepiej możliwość zmiany jednej grupy stronników przed rozstawieniem, a po wylosowaniu scenariusza.

#14: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: kozAa Post Posted: Wt lut 07, 2017 02:11 PM
    ----
Findar +1, dobry pomysł:), nie będzie to przegięte bo przeciwnik też wystawi modele dopasowane do scenariusza i do bandy przeciwnika.

#15: [Warsztat] Obozowisko Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Wt lut 07, 2017 02:24 PM
    ----
Tutaj zmiana rozpy ogranicza się do wymiany jednej grupy stronników myślę ze nie będzie to bardzo odczuwalne jesli chodzi o calosc wrazen z gry, a co do rozpisek wystarczy miec dwie karty np. w jednej ghule w drugiej upiory ;).

Jezeli zostawicie ze bedzie najpierw wybor stronnikow a potem scenariusz, to bedzie moim zdaniem martwa opcja.
Już teraz wybierasz na ślepo która grupa bardziej się przyda- czyli wybierasz tą która uważasz za bardziej uniwersalną. Zmiana jej na drugą nie wiedząc w co będziesz grać spowoduje, że ta twoim zdaniem lepsza będzie wolniej zdobywać doświadczenie.
Kupowanie dodatkowego ewkipunku i rozwiajnie równocześnie dwóch grup, okaże się nieopłacalne i wszyscy beda grali po staremu.

#16: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 02:38 PM
    ----
Problem z czytelnością karty drużyny to nie problem, zrobi się rubrykę gdzie X będzie oznaczał stacjonowanie w obozie. Może ktoś zrobi mobilną kartę?

@Findar
Podoba mi się twoja propozycja, napisz zasadę tak, żebym mógł to wkleić do podręcznika i przetestujemy.

#17: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Wt lut 07, 2017 03:19 PM
    ----
Findar wrote:
Tutaj zmiana rozpy ogranicza się do wymiany jednej grupy stronników myślę ze nie będzie to bardzo odczuwalne jesli chodzi o calosc wrazen z gry, a co do rozpisek wystarczy miec dwie karty np. w jednej ghule w drugiej upiory ;).

Jezeli zostawicie ze bedzie najpierw wybor stronnikow a potem scenariusz, to bedzie moim zdaniem martwa opcja.
Już teraz wybierasz na ślepo która grupa bardziej się przyda- czyli wybierasz tą która uważasz za bardziej uniwersalną. Zmiana jej na drugą nie wiedząc w co będziesz grać spowoduje, że ta twoim zdaniem lepsza będzie wolniej zdobywać doświadczenie.
Kupowanie dodatkowego ewkipunku i rozwiajnie równocześnie dwóch grup, okaże się nieopłacalne i wszyscy beda grali po staremu.

Ok, warte przetestowania.

#18: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Wt lut 07, 2017 03:24 PM
    ----
"Drużyna:
Gracze, którzy zdecydują się na rozbicie obozowiska zyskają kilka nowych możliwości podczas prowadzenie rozgrywki.
Po pierwsze DOWÓDCY podczas rekrutacji bohaterów i stronników, tam gdzie jest to możliwe, mogą zignorować zapis ALBO i wcielić w szeregi drużyny obie alternatywne jednostki. Należy jednak zauważyć, że udział w potyczce będzie mogła wziąć tylko jedna z takich jednostek, a druga będzie w tym czasie stacjonować w OBOZOWISKU czekając na swoją kolej. Gracz po wylosowaniu scenariusza a przed ustaleniem kto rozstawia się jako pierwszy, dokonuje wyboru stronników biorących udział w potyczce i informuje o tym przeciwnika.
Po drugie gracz w trakcie kampanii może rozbudowywać OBOZOWISKO dostosowując je do potrzeb dowodzonej przez siebie drużyny i zyskując wymierne korzyści."

Chyba wystaczająco jasno?

#19: [Warsztat] Obozowisko Author: Bahior , Location: Chorzów Post Posted: Wt lut 07, 2017 04:03 PM
    ----
Wygląda dobrze. Ale co z prestizem? Bo są scenariusze które wybiera drużyna z naSzym prestiżem a dwie grupy stronników z różnym doświadczeniem i w różnej ilości mogą mocno wpływać na prestiż.

Pomysł podoba mi sie a moje rozwiązanie problemu o którym sam pisze jest takie. Aby na potrzeby takich sytuacji brać pod uwagę kombinacje stronników która daje Najwyższy prestiz.

Pytanie co ze slabeluszami - bierzemy pod uwagę to co gracze rzeczywiście wystawili na stół?

#20: [Warsztat] Obozowisko Author: Krnabrny Post Posted: Wt lut 07, 2017 04:59 PM
    ----
Ja jestem na tak i to bardzo Very Happy

Jedyne co bym dodał od siebie to scenariusz gdzie możemy zaatakować obowozisko przeciwnika. Możemy to zrobić zawsze tzn wybrać taki scenariusz jeśli znamy lokalizację obozowiska ( można przy pojmanym dodać taki motyw że model w zamian za wolność wyjawia lokalizację obozowiska ). Atakowany moze wtedy wystawić wszystkie modele które ma tzn te z obozowiska oraz te z bandy bez ograniczenia do liczby modeli. Ot takie wyzwanie na miarę naszych czasów. Atakowany jeśli przegra musi opuścić obozowisko które pada łupem atakującego. Doda to trochę pikanterii Very Happy Jako ulepszenie można też dodać zasieki i umocnienia. Oczywiście teren obozowiska ustawiał by atakowany bo to on wybierał gdzie będzie obozował itp.

#21: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 06:50 PM
    ----
@Findar
Quote::
Gracz po wylosowaniu scenariusza a przed ustaleniem kto rozstawia się jako pierwszy, dokonuje wyboru stronników biorących udział w potyczce i informuje o tym przeciwnika.
Rozumiem, że gracze losują scenariusz a nastepnie ustalają rozpiski równolegle i wymieniają się informacjami?

A co proponujesz w sytuacji gdy gracz z > lub < prestiżem wybiera scenariusz?

@Krnabrny
Pomysł jak najbardziej OK ale jako kolejny krok do opracowania w przyszłości. Choć zbudowanie makiety swojego obozu będzie ciekawym wyzwaniem Smile

#22: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Wt lut 07, 2017 07:02 PM
    ----
@Quidamcorvus
tak, o to chodzi, można zmienić o tym wybieraniu scenariusza. generalnie zasady losowania scenariuszy i wystawiania są w innym dziale, a rozumiem, ze te obozy w innym, tak ze nie chcialem tam za duzo informacji powielac. Wazne zeby ktos kto nie uczestniczyl w dyskusji zrozumiał o co chodzi...

#23: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 07:38 PM
    ----
Findar wrote:
@Quidamcorvus
tak, o to chodzi, można zmienić o tym wybieraniu scenariusza. generalnie zasady losowania scenariuszy i wystawiania są w innym dziale, a rozumiem, ze te obozy w innym, tak ze nie chcialem tam za duzo informacji powielac. Wazne zeby ktos kto nie uczestniczyl w dyskusji zrozumiał o co chodzi...
Powielać można, lepiej się utrwali Smile

#24: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2017 07:54 PM
    ----
Quote::
Gracze po wylosowaniu scenariusza a przed ustaleniem kto rozstawia się jako pierwszy, dokonują wyboru bohaterów i stronników, którzy wezwą udział w rozgrywce i obliczają Prestiż Drużyny.

#25: [Warsztat] Obozowisko Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Wt lut 07, 2017 08:07 PM
    ----
No i w punkt. Smile

#26: Re: [Warsztat] Obozowisko Author: Magus , Location: Warszawa Post Posted: Pt lut 10, 2017 05:34 PM
    ----
Dobrze myślę że można chcieć oszczędzić część swoich sił , i na przykład posiadając 6 włóczników , wystawić do potyczki np.4 ?

#27: [Warsztat] Obozowisko Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt lut 10, 2017 06:03 PM
    ----
Zasadniczo tak.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
Page 1 of 1