Wersja PDF dostępna jest
TUTAJ.
Wulfryk Wędrowiec, Wieczny Wojownik:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +57 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
Wulfryk Wędrowiec jest zawołanym żeglarzem i wojownikiem. Owłosiony olbrzym obwieszony trofeami swoich ofiar podróżuje do najdalszych zakątków świata, a nawet dalej. Szuka czempionów wszystkich ras i wyznań, by wyzwać ich na pojedynek – oto kara za jego arogancką dumę: życie pełne stałych zmagań i nagłej śmierci.
Wulfryk był urodzonym wojownikiem i od zawsze słynął zwalistą posturą i niebywałą wprawą ramion. Ścinał głowy każdego Czempiona Chaosu, który wszedł mu w drogę, a potworne trofea wystawiał na pokaz. W jego plemieniu układano o nim pieśni, a jego reputacja płynęła w świat. Duma okazała się jego zgubą. Na uczcie wydanej po Bitwie Tysiąca Czaszek, w której usiekł Króla Torgalda, Wulfryk wypił cztery baryłki miodu i pijany jął przechwalać się, że dałby radę każdemu wojownikowi zarówno tego, jak i każdego innego świata. Bogowie znaleźli doskonały sposób, by ukarać te pochopne przechwałki.
Tej nocy Wulfryka nawiedził dziwny wysłannik Mrocznych Bogów. We śnie Wulfryk podróżował do rajów, nekropolii i fantastycznych piekieł, a gdziekolwiek trafiał, tonął w wielkim przypływie krwi. Kiedy Wulfryk się obudził, okazało się, że pobłogosławiono go darem języków – zdolnością rzucenia wojownikowi czy zwierzęciu wyzwania w jego własnym języku, wyzwania, którego nie sposób odrzucić. Jednocześnie został przeklęty i zmuszony do niekończącego się przemierzania świata wzdłuż i wszerz, i udowadniania swej biegłości przeciwko zawołanym wojownikom, żywym czy Nieumarłym, śmiertelnym czy demonicznym.
Tej nocy Wulfryk stał się wygnańcem. Jego wojownicy, lojalni do samego końca, wsiedli na pokład Morskiego Kła – jego mocnego okrętu, by przemierzać z nim morza i oceany. Zgodnie z legendami Wulfryk zapuścił się nawet do Królestwa Chaosu, gdzie Morski Kieł unosił się na Wiatrach Magii, wielki drakkar przechowuje ponoć pamięć o lataniu. Powiada się również, prawdopodobnie ze względu wspaniałość jego okrętu, że kiedy Wulfryk wyznaczy kogoś do kolejnego pojedynku, nie sposób przed nim uciec. Wulfryk jest jednym z najbardziej oddanych wyznawców Mrocznych Bogów, jacy kiedykolwiek chodzili po tym świecie.
UWAGI: Wulfryk Wędrowiec może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Kult Ducha Chaosu oraz napiętnowanych Znakiem Chaosu Niepodzielonego Grasantów Chaosu oraz Karnawał Chaosu i Zbrojne stado Zwierzoludzi. Aby zatrudnić Postać Dramatu służący w szeregach kompanii DOWÓDCA musi posiadać Runiczne Ostrze Chaosu lub Runiczną Tarczę Chaosu (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).
Wieczny Wojownik, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI, SIŁOWYCH lub SZYBKOŚCIOWYCH. Ponadto, Wulfryk Wędrowiec może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
BYCZA SZARŻA: Liczne krwawe walki i pojedynki nauczyły Wiecznego Wojownika skutecznego wykorzystywania swej masy. Postać Dramatu podlega zasadzie specjalnej BYCZA SZARŻA.
ZABÓJCZY CIOS: Dzięki uczestnictwu w niezliczonych bitwach Wulfryk Wędrowiec osiągnął doskonałość w sztuce zabijania i czyni to nad podziw szybko i gładko. Wszystkie ATAKI wykonane przez Postać Dramatu w fazie walki wręcz podlegają zasadzie specjalnej ZABÓJCZY CIOS.
ŻNIWIARZ: Wieczny Wojownik przez dziesięciolecia doskonalił swe umiejętności walki wręcz. Na początku każdej fazy walki wręcz Postać Dramatu może, dzięki zastosowaniu odpowiedniej techniki fechtunku, posługiwać się orężem tak, jakby broń posiadała jedną z następujących cech: DRUZGOCZĄCY, PRECYZYJNE UDERZENIE, PRZEBICIE PANCERZA lub SZYBKI. Jeśli broń posiada już którąś z cech oręża, zdolność Wulfryka Wędrowca nie wpływa na broń, chyba że bohater specjalny wybierze cechę, której broń nie posiada.
CHARAKTERYSTYKA WULFRYKA WĘDROWCA:
Code:: |
WULFRYK SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 4 6 3 4 4 1 4 1 8
Maksymalna 5 6 6 4 4 3 6 4 9
|
BROŃ/PANCERZ: Wulfryk Wędrowiec posiada SZTYLET oraz MIECZ, TARCZĘ i CIĘŻKI PANCERZ, gracz wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
KULT MIECZA & WALKI: Podążający drogą miecza i walki Wieczny Wojownik nie może Uciekać! w reakcji na szarżę bez względu na okoliczności.
KRZEPKI: Wulfryk Wędrowiec może nosić PANCERZE ignorując ujemne modyfikatory do I i SZ. Ponadto, bohater specjalny wyekwipowany w PAWĘŻ (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK) może biegać
MISTRZ MIECZA: Na początku każdej fazy walki wręcz Postać Dramatu może dzięki zastosowaniu odpowiedniej techniki fechtunku, odebrać przeciwnikowi z którym pozostaje związany walką wręcz jeden wybrany ATAK. Należy zauważyć, że wartość współczynniki ATAKI przeciwnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu. Wieczny Wojownik nie może użyć zdolności jeśli został Oszołomiony!, Powalony na ziemię! lub Ucieka!.
PIĘTNO CHAOSU NIEPODZIELONEGO: Wulfryk Wędrowiec naznaczony Piętnem Chaosu Niepodzielonego odczuwa NIENAWIŚĆ do wszystkich wrogów. Ponadto model może przerzucić nieudane testy PSYCHOLOGICZNE
POJEDYNEK: Po wylosowaniu scenariusza, po tym, jak obie drużyny wystawiły swe modele do walki Wulfryk Wędrowiec oraz losowo określony model bohatera należący do drużyny przeciwnika zostają naznaczeni runą wyzwania. Wybrane przez Mrocznych Bogów modele w każdej turze, w której nie pozostają związane walką wręcz lub nie zostały Oszołomione!, Powalone na ziemię! i nie Uciekają! muszą wykonać ruch w kierunku naznaczonego modelu przeciwnika by rozpocząć z nim walkę wręcz. Naznaczone modele będą walczyć dopóty, dopóki na polu bitwy nie pozostanie jeden wybraniec Mrocznych Bogów, nawet jeśli drużyny w szeregach których służą bohaterowie zostaną ROZBITE. Model który zwycięży zostaje obdarzony błogosławieństwem Bogów Chaosu. Należy wykonać rzut 2K6, którego wynik odczytany z TABELI DARY CHAOSU (zobacz OKO CHAOSU w ROZDZIALE IX: ZASADY SPECJALNE) określi nagrodę jaką otrzymał czempion. Należy zauważyć, że otrzymane w ten sposób nagrody mają charakter trwały i obowiązują także w czasie rozgrywania kolejnych potyczek.
ZBROJNY PO ZEMBY: Wieczny Wojownik z zasady zabiera na pole bitwy tyle broni, ile zdoła unieść. Na początku każdej fazy walki wręcz Wulfryk Wędrowiec ma prawo wyboru, czy będzie walczyć jedną BRONIĄ RĘCZNĄ (w przypadku, gdy na wyposażeniu ma także TARCZĘ), dwoma BRONIAMI RĘCZNYMI, czy też BRONIĄ WIELKĄ. Jeżeli Postać Dramatu używa MAGICZNEGO ORĘŻA, to nie może skorzystać z niniejszej zasady. Wulfryk Wędrowiec może posiadać trzy sztuki broni do walki wręcz.
WYBRANIEC CHAOSU: Wieczny Wojownik posiada jeden Stygmat Chaosu, który należy wylosować zgodnie z zasadami podanymi w ROZDZIALE XXIII: STYGMATY CHAOSU. W trakcie losowania Stygmatu Chaosu gracz może wykonać dwa rzuty i wybrać korzystniejszy dla siebie wynik.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Postać Dramatu. Wynik 1-3 oznacza, że Wulfryk Wędrowiec wyzywa na pojedynek losowo określonego sprzymierzonego bohatera. Należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi kto szarżuje. Jeżeli Wulfryk przegra pojedynek, to opuszcza kompanię - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Jeżeli walkę przegra wyzwany na pojedynek model bohatera, należy wykonać rzut K6: wynik 1-2 oznacza, że należy wykonać rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY; wynik 3+ oznacza, że Wieczny Wojownik oszczędził bohatera. Natomiast rezultat 4+ oznacza, że Wulfryk Wędrowiec zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.