Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...

All Posts
<
1 2 3 ... 15 16 17 18 19 20
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#226: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: kozAa Post Posted: Sb list 04, 2017 09:48 PM
    ----
Mam pytanie czy za model który został zmieniony w Krwiopuszcza za pomocą zasady Demonolog trzeba wykonać rzut na tabelę poważnych obrażeń po potyczce? I czy stygmat " Zbrojne Ramię" blokuje możliwość używania magicznej broni?

#227: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb list 04, 2017 11:10 PM
    ----
1. Tak. Model zostaje WzA! i należy wykonać rzut w odpowiedniej tabeli.
2. Nie, chyba że jest to broń dwuręczna, a mutant posiada tylko jedno chwytne ramię.

#228: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: kozAa Post Posted: Wt list 07, 2017 02:30 PM
    ----
Jeszcze jedno pytanie, jeżeli w wyniku "niestabilności" demona na kostce k6 wypadnie 1 to od razu podlega on Głupocie czy jeszcze musi wykonać test CP? Jeżeli model ma zasadę uporczywość to może również latać nawet jeśli efekt pogody tego zabrania? Czy może tylko biegać?

#229: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt list 07, 2017 02:34 PM
    ----
1. Tak, od razu podlega zasadzie Głupota.
2. Nie może latać.

#230: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: Rejmond Post Posted: Śr list 08, 2017 11:37 PM
    ----
Mam kilka pytań:

1. Jeśli model ma broń podlegającą zasadzie Uderza Jako Pierwszy, oraz właśnie wyszedł z Oszołomienia, które sprawia, że Uderza Jako Ostatni, to czy te dwie zasady się niwelują, i uderza z normalną szybkością? Czy może wyjście z Oszołomienia jest specjalnym przypadkiem, nadpisującym cechę Uderza Jako Pierwszy?

2. Mój skink, uzbrojony w Dmuchawkę i Oszczep, stoi 6'' od Powalonego przeciwnika, oraz 10'' od stojącego przeciwnika. Z oczywistych względów, chcę dobić leżącego, ale zasady zmuszają mnie, żebym strzelał do najbliższego przeciwnika, który stanowi dla mnie zagrożenie (Czyli nie jest Powalony / Oszołomiony). Czy mogę stwierdzić, że używam do strzału Dmuchawki, żeby strzelić do Powalonego, gdyż zdrowy przeciwnik jest wtedy poza moim zasięgiem?

3. Tutaj już może się czepiam, ale dlaczego Kroxigor ma tak podobne statystyki do Saurusa? Chodzi mi przede wszystkim o S i Wt. Są równe 4. Jakoś mi to nie pasuje do wielkiego potwora, który ma cechy Duży Cel, Strach, Bycza Szarża itd. Ma niby więcej pancerza z łusek, ale nie może nosić zwykłego skórzanego, więc praktycznie tego też ma tyle samo, co Saurus. Jedyne, co skłania do w ogóle rozważenia inwestycji 180 ZK (Czy tam 175 po cięciu cen) w ździebko silniejszy klon Saurusa, to 2 ataki i 3 punkty żywotności.

#231: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr list 08, 2017 11:47 PM
    ----
1. W tym wypadku zawsze uderza na końcu, nawet po tych co uderzają jako ostatni.

2.
Quote::
Najbliższy cel: Jeżeli w opisie modelu lub broni dystansowe nie podano inaczej, postać musi strzelać do najbliższego wroga, ponieważ reprezentuje on bezpośrednie zagrożenie i tym samym jest pierwszym celem. Model może zignorować tę zasadę także wtedy, gdy łatwiej trafić bardziej oddalone cele (na przykład wtedy gdy stojąca bliżej wroga postać korzysta z osłony) lub modele znajdujące się bliżej zostały Powalone na ziemię! lub są Oszołomione!. Ponadto, model może ZAWSZE, pod warunkiem że cel nie znajduje się za osłoną, strzelać do DUŻEGO CELU, nawet jeśli nie jest on najbliższym wrogiem.
Zasady nie zmuszają cię do ignorowania modelu O!/PnZ! który jest bliżej, tylko pozwalają taki model zignorować, a to różnica.

Poza tym, tak mógłbyś tak zrobić bo o Ty wybierasz broń.

3. A porównaj sobie charakterystyki maksymalne.

#232: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Cz list 09, 2017 07:07 AM
    ----
quidamcorvus wrote:
1. W tym wypadku zawsze uderza na końcu, nawet po tych co uderzają jako ostatni.

Jeśli walka trwa od poprzedniej tury i przeciwnik nie ma ASFa, to czy nie biją po inicjatywie?

#233: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz list 09, 2017 08:14 AM
    ----
Quote::
Model, który został Oszołomiony! może powstać w fazie ruchu podczas wykonywania pozostałych ruchów. Postać może wykonać ruch (ale nie bieg lub LOT), rzucać zaklęcia oraz strzelać. Jeśli model pozostaje związany walką to końca trwania tury w której powstał, będzie atakował jako ostatni, bez względu na wartość INICJATYWY, broń którą walczy lub inne zasady specjalne.

#234: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: Rejmond Post Posted: Pn list 12, 2017 09:52 PM
    ----
Dzięki za odpowiedzi.

Tylko, w ogóle nie rozumiem tego argumentu o maksymalnych statystykach. Widzę, że jego maksymalne S i Wt to 5. I co w związku z tym? Że może się rozwinąć? Przepraszam, ale nie. On jest Stronnikiem, więc zdobywa PD tylko za przeżycie, 1 na potyczkę, oraz jest do tego Tempy. A więc zobaczę zmianę statystyk po czterech meczach, przy założeniu, że przeżyje każdy z nich.

Mogę zrozumieć, że statystyki muszą być takie, żeby zachować balans rozgrywki. Tylko mimo wszystko mocno nie pasuje mi to do opisu fabularnego tych stworzeń. Są przedstawiane jako o wiele silniejsze, niż wszystko inne, co Lizaki mają dostępnego, a potem patrze w statystyki, i widzę troszkę lepszego Saurusa za ponad 3x większy koszt.

Ostatnio natrafiliśmy też na pewien problem, gnębiący naszą grupę graczy. Mianowicie, osoba grająca chaośnikami, swojemu smoczemu ogrowi, wylosowała mutację o nazwie w stylu "kryształowe ciało". Jej efekt to zmiana Wt na 10, Żw na 1, oraz jakiekolwiek udane zranienie zmutowanego modelu oznacza automatyczne WzA!. Bardzo mi się podoba pomysł na tę mutację, ale w kilku meczach zobaczyliśmy, że to szybko robi się niedorzeczne. Dopiero atak z Siłą 7 ma realną szansę na zranienie czegoś takiego (Rani na 10+ ...). Żeby było śmieszniej, zgłaszam tę sytuację ja, czyli grający Lizakami, które wszystkie mają Dmuchawki. (Przyp. Dmuchawki mają cechę Zatruty Atak. To sprawia, że dublet na udanym trafieniu oznacza automatyczne zranienie trafionego modelu. Czyli mam szansę zranić bez rzutu na zranienie.)

Ja jako jedyny z nas mam realną szansę na pozbycie się tego potwora. I tu jest mój problem z tą mutacją: Handlowanie z tym jest możliwe wyłącznie przy użyciu kuriozalnych środków, niedostępnych dla niektórych drużyn. Dopakowany człowiek z Bronią Wielką ma 6 Siły, czyli rani na 11+.

A skoro o mutacjach mowa, to pytanie: Jeśli mam stronnika z daną mutacją, i rekrutuję nowego do tej samej grupy, to losuję nowemu stronnikowi mutację osobno, czy dostaje on automatycznie tą samą mutację?

#235: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 12, 2017 10:46 PM
    ----
Rejmond wrote:
Tylko, w ogóle nie rozumiem tego argumentu o maksymalnych statystykach. Widzę, że jego maksymalne S i Wt to 5. I co w związku z tym? Że może się rozwinąć? Przepraszam, ale nie. On jest Stronnikiem, więc zdobywa PD tylko za przeżycie, 1 na potyczkę, oraz jest do tego Tempy. A więc zobaczę zmianę statystyk po czterech meczach, przy założeniu, że przeżyje każdy z nich.

Mogę zrozumieć, że statystyki muszą być takie, żeby zachować balans rozgrywki. Tylko mimo wszystko mocno nie pasuje mi to do opisu fabularnego tych stworzeń. Są przedstawiane jako o wiele silniejsze, niż wszystko inne, co Lizaki mają dostępnego, a potem patrze w statystyki, i widzę troszkę lepszego Saurusa za ponad 3x większy koszt.
W odróżnieniu od Saurusa posiada także byczą szarżę oraz jest wielkoludem z Sz6, Żw 3 i 2 Atakami. Więc różnic jest sporo.

Skirmisz ma to do siebie, że nie da się przenieść w stosunku 1 do 1 modeli z battla. Stąd jest tak, a nie inaczej.

Rejmond wrote:
Ostatnio natrafiliśmy też na pewien problem, gnębiący naszą grupę graczy. Mianowicie, osoba grająca chaośnikami, swojemu smoczemu ogrowi, wylosowała mutację o nazwie w stylu "kryształowe ciało". Jej efekt to zmiana Wt na 10, Żw na 1, oraz jakiekolwiek udane zranienie zmutowanego modelu oznacza automatyczne WzA!. Bardzo mi się podoba pomysł na tę mutację, ale w kilku meczach zobaczyliśmy, że to szybko robi się niedorzeczne. Dopiero atak z Siłą 7 ma realną szansę na zranienie czegoś takiego (Rani na 10+ ...). Żeby było śmieszniej, zgłaszam tę sytuację ja, czyli grający Lizakami, które wszystkie mają Dmuchawki. (Przyp. Dmuchawki mają cechę Zatruty Atak. To sprawia, że dublet na udanym trafieniu oznacza automatyczne zranienie trafionego modelu. Czyli mam szansę zranić bez rzutu na zranienie.)

Ja jako jedyny z nas mam realną szansę na pozbycie się tego potwora. I tu jest mój problem z tą mutacją: Handlowanie z tym jest możliwe wyłącznie przy użyciu kuriozalnych środków, niedostępnych dla niektórych drużyn. Dopakowany człowiek z Bronią Wielką ma 6 Siły, czyli rani na 11+.
Kompanie ludzi mają dostęp do szerokiej gamy Najemnych Ostrzy, bombardier z armatą może rozwiązać problem Smoczego Ogra. Można także przejrzeć dostępne magiczne przedmioty czy trucizny. Albo w ostateczności próbować stwora rozjechać machiną wojenną. Możliwości jest sporo.

Rejmond wrote:
A skoro o mutacjach mowa, to pytanie: Jeśli mam stronnika z daną mutacją, i rekrutuję nowego do tej samej grupy, to losuję nowemu stronnikowi mutację osobno, czy dostaje on automatycznie tą samą mutację?
Każdy model w grupie musi posiadać taką samą mutację.
Quote::
Po zrekrutowaniu modelu należy wykonać rzut K66 i odczytać wynik z odpowiadającej wybranemu w czasie rekrutacji Znakowi Chaosu TABELI MUTACJE CHAOSU. Rzut należy wykonać po zakończeniu przygotowań do pierwszej potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki.
Więc rekrutujesz model i przed grą rzucasz na mutację, jeśli wylosujesz taki sam stygmat jaki posiada grupa stronników możesz dołączyć nowy model do istniejącej grupy - o ile zostaną spełnione pozostałe warunki jak taki ekwipunek i rozwój. Co w praktyce oznacza, że chaotyczne kompanie nie mogą powiększać grup stronników, które posiadają więcej niż 1PD.

#236: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: Krnabrny Post Posted: Pn list 13, 2017 12:21 PM
    ----
To ja się też wypowiem w sumie : Nie ma nic złego z lizakami jeśli chodzi o kwestię balansu. Absolutnie nic.

Co do mutacji chaosu - raz masz kryształowe ciało raz psią głowę także nie wiem o co ci chodzi. Wyrywasz coś z kontekstu. Zranienie takiego modelu to nie jest problem - zwyczajnie trzeba pomyśleć jak to zrobić i wsio. Raczej ta mutacja to kara niż nagroda na podelu który ma wiecej niż 1 żw.

Edit: Jak już mówimy o Kroksach - kroxy maja 4+ pancerza z bazy, z tarcza spada do 3+/2+ w walce wręcz. Żaden inny duży cel nie może tyle mieć w 1 potyczce a napewno nie za śmieszny koszt u kroksa.

#237: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: adrenalbooster Post Posted: Wt list 14, 2017 04:48 PM
    ----
Dlaczego Krasnoludzki proch jest łatwiej dostępny tylko dla Muszkieterów z Nuln, Khazadów i Pogromców, ale dla Piwowarów już nie? Czy to celowe, czy może ktoś zapomniał dopisać tu Piwowarów po stworzeniu drużyny? Smile

#238: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt list 14, 2017 04:49 PM
    ----
Ktoś zapomniał dopisać Piwowarów.

#239: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: adrenalbooster Post Posted: Wt list 14, 2017 04:53 PM
    ----
To w takim razie jeśli w innym miejscu jest podobnie, mogę założyć, że Piwowarzy też tam powinni być?

#240: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst... Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt list 14, 2017 04:54 PM
    ----
adrenalbooster wrote:
To w takim razie jeśli w innym miejscu jest podobnie, mogę założyć, że Piwowarzy też tam powinni być?
Jeśli masz takie błędy to daj znać, poprawię w podręczniku.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 15 16 17 18 19 20
>
Page 16 of 20