Wilhelm Schwarz, Zbrojmistrz.

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Postacie Dramatu [Warheim FS]

#1: Wilhelm Schwarz, Zbrojmistrz. Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr wrz 20, 2017 06:45 PM
    ----
Wersja PDF dostępna jest TUTAJ.


Wilhelm Schwarz, Zbrojmistrz:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 50 ZK
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +50 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 20 X 20 MM

Wilhelm Schwarz to niezwykle wysoki i potężnie zbudowany człowiek, który zarówno wzrostem jak i posturą góruje nad większością współczesnych mu potomków Sigmara. Równie imponujący jak sylwetka jest arsenał z jakim Wilhelm Schwarz zwykle rusza do walki, wojownik powiada, że lubi posiadać właściwe narzędzie do właściwej pracy ale wszyscy wiedzą, że pirat uwielbia siać na polu bitwy zamęt i zniszczenie, a jak można zrobić to lepiej niż przy użyciu podręcznego arsenału śmiercionośnej broni? Wśród piratów Wilhelm Schwarz znany jest także jako Zbrojmistrz, ponieważ zna się na broni palnej jak mało kto, a wśród szerokiej oferty świadczonych usług, za które każe sobie płacić bardzo słono, znajduje się także dbanie o odpowiednie wykorzystanie oręża podległych mu strzelców.
Przez lata na temat Wilhelma Schwarza powstało wiele niezwykłych plotek i nieprawdopodobnych opowieści. Żyjący w Marienburgu żeglarze opowiadają, że Zbrojmistrz popłynął kiedyś na koniec świata i wrócił rozczarowany tym, co tam zobaczył. Natomiast marynarze z Sartosy powiadają, że Wilhelm Schwarz był kiedyś kapitanem pirackiego okrętu ale dość szybko zrezygnował, znudzony krzyczeniem na ludzi i wielogodzinnym ślęczeniem nad mapami.
Pewne jest to, że Wilhelm Schwarz urodził się w Imperium w Nuln, w AS2502 wstąpił do Armii Imperialnej, gdzie szybko wykazał się jako zdolny strzelec w szeregach piechoty ognistej. Po kilku latach spędzonych w wojsku awansował do stopnia sierżanta i postanowił zostać żakiem w Akademii Inżynierii w Nuln, gdy jednak nie otrzymał zgody od swoich przełożonych zdezerterował i samotnie wyruszył w stronę Korony Imperium. W trakcie ucieczki Zbrojmistrz na swej drodze spotkał oddział najemnych Ogrów, których przekonał by zamiast niego pożarli ścigających go żołnierzy. Po tym zdarzeniu Wilhelm Schwarz zmienił plany, zrezygnował z wyprawy do Nuln i postanowił przyłączyć się do swych wybawców. Wilhelm Schwarz był pod dużym wrażeniem sposobu w jaki Ogry walczyły i próbował skopiować wybrane techniki.
Gdy po wielu latach Wilhelm Schwarz dotarł na Sartosę, Zbrojmistrz znalazł w swoim otoczeniu tak dużo prochu, pistoletów, muszkietów i armat, że postanowił uczynić wyspę swoim nowym domem. Od tamtej pory Wilhelm Schwarz służył jako najemnik na dziesiątkach okrętów i można go spotkać tam gdzie kapitanowie nie szczędzą złota i prochu do armat!

UWAGI: Wilhelm Schwarz może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Piechota Morska z Marienburga, Piraci z Sartosy oraz Zwiadowcza kompania z Królestw Ogrów.
Zbrojmistrz, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI, STRZELECKICH lub SIŁOWYCH. Ponadto, bohater specjalny może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
BYCZA SZARŻA: Liczne krwawe walki i pijatyki nauczyły Postać Dramatu skutecznego wykorzystywania swej masy. Bohater specjalny podlega zasadzie specjalnej BYCZA SZARŻA.
ŁAMIGŁÓWKA: Wilhelm Schwarz wie, że maczuga we łbie, równo boli niezależnie do kogo należy owa głowa. Wszystkie Oszołomione! przez model bohatera specjalnego postacie należy traktować jako Powalone na ziemię!. Należy zauważyć, że łamigłówka nie działa na istoty NIEUMARŁE.
RUSZNIKARZ: Zbrojmistrz jest mistrzem rusznikarstwa, a posiadana wiedza pozwala unikać mu wielu niebezpiecznych sytuacji. Jeżeli miał miejsce NIEWYPAŁ! należy wykonać rzut K6. Wynik 2+ oznacza, że dzięki zdolnościom rusznikarskim Wilhelm Schwarz otrzymuje premię +1 do rzutu na TABELĘ NIEWYPAŁU! BRONI PROCHOWEJ.

CHARAKTERYSTYKA WILHELMA SCHWARZA:
Code::
ZBROJMISTRZ	SZ	WW	US	S	WT	ŻW	I	A	CP
Początkowa	4	4	4	4	3	2	3	1	7
Maksymalna	5	6	6	4	4	3	6	4	9

BROŃ/PANCERZ: Wilhelm Schwarz posiada SZTYLET, MIECZ oraz parę PISTOLETÓW POJEDYNKOWYCH i MUSZKIET, GRACZ wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
PŁYWANIE, SZERMIERZ.
INŻYNIER: Pomimo braku formalnego wykształcenia Wilhelm Schwarz to doświadczony choć nieco ekscentryczny Inżynier. W grze odzwierciedla to zasada wedle której jedna z grup stronników, znajdująca się w odległości nieprzekraczającej 6” od bohatera specjalnego, może użyć w fazie strzelania jako podstawę testu wartość współczynnika UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKIE Zbrojmistrza lub skorzystać z jednej, znanej przez Postać Dramatu zdolności z listy umiejętności STRZELECKICH. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Wilhelm Schwarz w bieżącej turze biegł, skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania, strzelał, skakał, szarżował, upadł, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonywał jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem.
KRZEPKI: Zbrojmistrz w czasie licznych wędrówek nabrał niesamowitej krzepy. Postać Dramatu może nosić CIĘŻKI PANCERZ ignorując ujemne modyfikatory do I i SZ.
POGARDA: Wilhelm Schwarz jest ZNIENAWIDZONY przez wszystkie modele służące w szeregach kompanii Muszkieterów z Nuln. Więcej informacji na temat zasad NIENAWIŚCI znajduje się w ROZDZIALE VIII: PSYCHOLOGIA.
RAJTAR: Wilhelm Schwarz jest doświadczonym strzelcem i z mistrzowską wprawą posługuję się PISTOLETAMI. Model uzbrojony w dwa naładowane pistolety może w fazie strzelania oddać strzał z obu pistoletów. Ponadto Postać Dramatu może strzelać z jednego pistoletu w każdej turze ignorując zasadę wymaga przygotowania.
ZBROJNY PO ZĘBY: Zbrojmistrz może zostać uzbrojony w sztylet i trzy sztuki broni służącej do walki wręcz oraz trzy sztuki broni dystansowej.
ZBROJMISTRZ: Na początku każdej potyczki należy wykonać rzut K6. Wynik 5+ oznacza, że Wilhelm Schwarz rozpoczyna rozgrywkę posiadając jedną porcję Krasnoludzkiego prochu (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Wilhelm Schwarz. Wynik 1-2 oznacza, że Zbrojmistrz znudził się pobytem w szeregach kompanii i postanowił wyruszyć na poszukiwanie nowych wrażeń - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-5 oznacza, że Zbrojmistrz zażądał żołdu w postaci K2 porcji Krasnoludzkiego prochu (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK). Natomiast rezultat 6 oznacza, że bohater specjalny zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Postacie Dramatu [Warheim FS]
Page 1 of 1