Errata do Mitterherbst.

All Posts
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: Errata do Mitterherbst. Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb wrz 30, 2017 09:55 AM
    ----
Quote::
Najemne Ostrza.
Zmiana modyfikatora prestiżu:

Miotacz ołowiu: prestiż drużyny +68.
Ochroniarz: prestiż drużyny +57.

Quote::
INFILTRACJA: Szpieg może spróbować ukryć się w szeregach kompanii przeciwnika! DOWÓDCA Szpiega przed rozpoczęciem potyczki ale po wystawieniu modeli przez przeciwnika może wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że najmita został zdemaskowany przez drużynników przeciwnika i Wyłączony z akcji!, a w trakcie sekwencji po potyczce należy wykonać rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ. Natomiast rezultat 2+ oznacza, że Najemnemu Ostrzu udało się przeniknąć w szeregi wrogiej kompanii, a DOWÓDCA Szpiega może potajemnie wskazać i zapisać jedną z wrogich grup stronników złożoną z pieszych modeli na podstawkach 25x25 mm i mniejszych, które nie podlegają zasadzie specjalnej NAJEMNE OSTRZE, CHORĄŻY, SYGNALISTA, DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY, FANATYK, FURIA, ZIMNOKRWISTY, ZWIERZĘ lub LOT.
Jeżeli grupa stronników w szeregach której ukrywa się Szpieg zostanie w całości Wyłączona z akcji! zanim najmita zostanie ujawniony, również Najemne Ostrze zostaje Wyłączona z akcji!, a w trakcie sekwencji po potyczce należy wykonać rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.
Na początku drugiej, trzeciej, czwartej, itd., tury gracza drużyny w szeregach której służy Najemne Ostrze, w fazie rozpoczęcia tury DOWÓDCA może wezwać ukryty w szeregach wrogiej grupy stronników model Szpiega.
Należy wykonać test CP DOWÓDCY. Jeśli test zakończy się powodzeniem, model Szpiega pojawia się w miejsce wrogiego stronnika wskazanego przez DOWÓDCĘ. Jeśli test CP zakończy się niepowodzeniem najmita pojawia się w miejsce stronnika wskazanego przez przeciwnika.
W jednym i drugim przypadku, model stronnika należy uznać za Wyłączony z akcji!, a w trakcie sekwencji po potyczce należy wykonać rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.

Quote::
Koszt rekrutacji bohaterów Elfów (Leśnych i Mrocznych), Krasnoludów Chaosu, Khazadów, Wilczych Jeźdźców, Grasantów Chaosu, Karnawału Chaosu oraz Jaszczuroludzi z Lustrii obniżony o -10 ZK, koszt rekrutacji podstawowego stronnika w w/w drużynach obniżony o -5 ZK.

U Elfów Wysokiego Rodu i Kultów Chaosu obniżony tylko koszt bohaterów.

Quote::
Rój szczurów ze zdarzeń specjalnych i scenariusza plaga szczurów:

Quote::
Rój nie może zostać obrany na cel zaklęć, związany walką wręcz oraz ostrzelany (także magicznymi pociskami), a wszystkie modele (które nie podlegają zasadzie specjalnej SZCZUROŁAP) które znajdą się na drodze roju otrzymują trafienie o SILE K6 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Należy zauważyć, że rój szczurów który wejdzie w kontakt z podstawką modelu podlegającego zasadzie specjalnej SZCZUROŁAP zostanie natychmiast zneutralizowany, a model SZCZUROŁAPA otrzyma +1 Punkt Doświadczenia.

Quote::
MISTRZ SKRYTOBÓJSTWA: Nocarz bez trudności potrafi atakować przeciwników sam pozostając w ukryciu. Wszystkie udane trafienia wykonane przez Nocarza bronią dystansową (nieprochową) podlegają zasadzie specjalnej SKRYTOBÓJCZY

Quote::
Krasnoludzki proch:
Proch strzelniczy jest niezbędny do strzelania z pistoletów oraz innych broni palnych. Sprzedaje się go w niewielkich, wystarczających na jedną potyczkę, rożkach zatkanych woskowym korkiem, który ma zabezpieczać zawartość przed wilgocią, gdyż zamoczony proch staje się bezużyteczny.

Produkowany przez Krasnoludów proch, wykonany z precyzyjnie odmierzonych i starannie przygotowanych składników, wystarcza na jedną potyczkę, a model używający Krasnoludzkiego prochu podczas strzelania z broni prochowej otrzymuje premię +1 do SIŁY.

UWAGI: Krasnoludzki proch dla modeli należących do drużyn Muszkieterów z Nuln oraz Khazadów z Gór Krańca Świata, Kompanii krasnoludzkich Piwowarów i Kultu Pogromców z Karak Kadrin posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 15 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 11.

Quote::
Szał (Skaveny):
Bohater w fazie rozpoczęcia tury może wprowadzić się w stan szału bojowego zwany czarnym głodem. Do początku następnej tury gracza, Skaven podlega zasadzie specjalnej FURIA oraz NIENAWIŚĆ i UDERZA JAKO PIERWSZY. Jednak na początku następnej tury gracza bohater zaczyna odczuwać efekty czarnego głodu, należy wykonać test WT. Niepowodzenie oznacza, że model zostaje natychmiast Oszołomiony! Ponadto, należy pamiętać, że umiejętność specjalna nie ma zastosowania w przypadku, gdy bohater jest Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka!.

Quote::
Wielokrotny strzał:
W przypadku modelu dysponującego bronią dystansową podlegającą zasadzie WIELOKROTNY STRZAŁ gracz powinien zadeklarować czy korzysta z tej cechy oręża, a następnie wybrać jeden z modeli wroga na cel ostrzału. Po wyznaczeniu celu należy odmierzyć zasięg i rozpatrzyć strzelanie zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy przejść do kolejnego strzelania w ramach WIELOKROTNEGO STRZAŁU i postępować jak poprzednio. Należy kontynuować strzelanie, póki nie rozpatrzy się wszystkich strzelań w ramach WIELOKROTNEGO STRZAŁU lub gracz zdecyduje o zakończeniu strzelania.

Quote::
Które modele walczą?
Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami. Mogą walczyć nawet te modele, które zostały zaatakowane od boku bądź od tyłu.
Jeżeli model styka się z więcej niż jednym wrogiem, ma prawo, gdy przychodzi jego kolej, wybrać na cel jednego z nich. Jeżeli model dysponuje więcej niż jednym ATAKIEM, gracz kierujący modelem ma prawo podzielić ATAKI zgodnie ze swoją wolą, o ile jego wybór został jasno określony przed rzutami na trafienie. Po wyznaczeniu celu należy rozpatrzyć pierwszy ATAK zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy zadeklarować cel kolejnego ATAKU i postępować jak poprzednio
W przypadku WIERZCHOWCÓW, które mają własny współczynnik ATAKI, takich jak konie bojowe czy wielkie wilki, ataki KAWALERZYSTY i WIERZCHOWCA rozpatrywane są oddzielnie i mogą być skierowane przeciwko różnym celom.
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!

Quote::
Zmiana nazwy zasady specjalnej sidła na zastawianie pułapek i przeniesienie opisu do rozdziału Zasady specjalne.

Quote::
Strażnik ścieżek podlega zasadzie specjalnej zastawianie pułapek.
Last edited by quidamcorvus on Wt grud 05, 2017 03:58 PM; edited 7 time in total

#2: Re: Errata do Mitterherbst. Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr paźdź 04, 2017 09:53 PM
    ----
Krnabrny wrote:
Podstawowego stronnika znaczy u kultu chaosu kultysty tak ? A u krasnoludów chaosu krasnoluda ?
Doprecyzowując u Kultystów i Elfów Wysokiego Rodu tylko bohaterowie -10 ZK. U Krasnoludów Chaosu stronnik to Hobgoblin.


Quote::
INFILTRACJA: Szpieg może spróbować ukryć się w szeregach kompanii przeciwnika! DOWÓDCA Szpiega przed rozpoczęciem potyczki ale po wystawieniu modeli przez przeciwnika może wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że najmita został zdemaskowany przez drużynników przeciwnika i Wyłączony z akcji!, a w trakcie sekwencji po potyczce należy wykonać rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ. Natomiast rezultat 2+ oznacza, że Najemnemu Ostrzu udało się przeniknąć w szeregi wrogiej kompanii, a DOWÓDCA Szpiega może potajemnie wskazać i zapisać jedną z wrogich grup stronników złożoną z pieszych modeli na podstawkach 25x25 mm i mniejszych, które nie podlegają zasadzie specjalnej NAJEMNE OSTRZE, CHORĄŻY, SYGNALISTA, DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY, FANATYK, FURIA, ZIMNOKRWISTY, ZWIERZĘ lub LOT.
Jeżeli grupa stronników w szeregach której ukrywa się Szpieg zostanie w całości Wyłączona z akcji! zanim najmita zostanie ujawniony, również Najemne Ostrze zostaje Wyłączona z akcji!, a w trakcie sekwencji po potyczce należy wykonać rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.
Na początku drugiej, trzeciej, czwartej, itd., tury gracza drużyny w szeregach której służy Najemne Ostrze, w fazie rozpoczęcia tury DOWÓDCA może wezwać ukryty w szeregach wrogiej grupy stronników model Szpiega.
Należy wykonać test CP DOWÓDCY. Jeśli test zakończy się powodzeniem, model Szpiega pojawia się w miejsce wrogiego stronnika wskazanego przez DOWÓDCĘ. Jeśli test CP zakończy się niepowodzeniem najmita pojawia się w miejsce stronnika wskazanego przez przeciwnika.
W jednym i drugim przypadku, model stronnika należy uznać za Wyłączony z akcji!, a w trakcie sekwencji po potyczce należy wykonać rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.

#3: Errata do Mitterherbst. Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt paźdź 24, 2017 11:19 AM
    ----
Rój szczurów ze zdarzeń specjalnych i scenariusza plaga szczurów:

Quote::
Rój nie może zostać obrany na cel zaklęć, związany walką wręcz oraz ostrzelany (także magicznymi pociskami), a wszystkie modele (które nie podlegają zasadzie specjalnej SZCZUROŁAP) które znajdą się na drodze roju otrzymują trafienie o SILE K6 bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Należy zauważyć, że rój szczurów który wejdzie w kontakt z podstawką modelu podlegającego zasadzie specjalnej SZCZUROŁAP zostanie natychmiast zneutralizowany, a model SZCZUROŁAPA otrzyma +1 Punkt Doświadczenia.

#4: Re: Errata do Mitterherbst. Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt list 14, 2017 04:56 PM
    ----
Quote::
Krasnoludzki proch:
Proch strzelniczy jest niezbędny do strzelania z pistoletów oraz innych broni palnych. Sprzedaje się go w niewielkich, wystarczających na jedną potyczkę, rożkach zatkanych woskowym korkiem, który ma zabezpieczać zawartość przed wilgocią, gdyż zamoczony proch staje się bezużyteczny.

Produkowany przez Krasnoludów proch, wykonany z precyzyjnie odmierzonych i starannie przygotowanych składników, wystarcza na jedną potyczkę, a model używający Krasnoludzkiego prochu podczas strzelania z broni prochowej otrzymuje premię +1 do SIŁY.

UWAGI: Krasnoludzki proch dla modeli należących do drużyn Muszkieterów z Nuln oraz Khazadów z Gór Krańca Świata, Kompanii krasnoludzkich Piwowarów i Kultu Pogromców z Karak Kadrin posiada DOSTĘPNOŚĆ 6.
CENA: 15 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 11.

#5: Errata do Mitterherbst. Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 20, 2017 12:19 AM
    ----
Quote::
Wielokrotny strzał:
W przypadku modelu dysponującego bronią dystansową podlegającą zasadzie WIELOKROTNY STRZAŁ gracz powinien zadeklarować czy korzysta z tej cechy oręża, a następnie wybrać jeden z modeli wroga na cel ostrzału. Po wyznaczeniu celu należy odmierzyć zasięg i rozpatrzyć strzelanie zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy przejść do kolejnego strzelania w ramach WIELOKROTNEGO STRZAŁU i postępować jak poprzednio. Należy kontynuować strzelanie, póki nie rozpatrzy się wszystkich strzelań w ramach WIELOKROTNEGO STRZAŁU lub gracz zdecyduje o zakończeniu strzelania.

Quote::
Które modele walczą?
Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami. Mogą walczyć nawet te modele, które zostały zaatakowane od boku bądź od tyłu.
Jeżeli model styka się z więcej niż jednym wrogiem, ma prawo, gdy przychodzi jego kolej, wybrać na cel jednego z nich. Jeżeli model dysponuje więcej niż jednym ATAKIEM, gracz kierujący modelem ma prawo podzielić ATAKI zgodnie ze swoją wolą, o ile jego wybór został jasno określony przed rzutami na trafienie. Po wyznaczeniu celu należy rozpatrzyć pierwszy ATAK zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy zadeklarować cel kolejnego ATAKU i postępować jak poprzednio
W przypadku WIERZCHOWCÓW, które mają własny współczynnik ATAKI, takich jak konie bojowe czy wielkie wilki, ataki KAWALERZYSTY i WIERZCHOWCA rozpatrywane są oddzielnie i mogą być skierowane przeciwko różnym celom.
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!

#6: Re: Errata do Mitterherbst. Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt grud 05, 2017 03:58 PM
    ----
Quote::
Zmiana nazwy zasady specjalnej sidła na zastawianie pułapek i przeniesienie opisu do rozdziału Zasady specjalne.

Quote::
Strażnik ścieżek podlega zasadzie specjalnej zastawianie pułapek.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
Page 1 of 1