Elizabeth Totenmann, Banshee

All Posts
Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Postacie Dramatu [Warheim FS]

#1: Elizabeth Totenmann, Banshee Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr grud 06, 2017 03:20 PM
    ----
PDF z zasadami dostępny jest TUTAJ.



Elizabeth Totenmann, Banshee
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +30 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 40 X 40 MM

Banshee to duchy złych kobiet, dziecio- lub mężobójczyń, uwięzione w pułapce pomiędzy światami. Duchy te, nie zaznały odpoczynku, bojąc się przejścia do świata zmarłych gdzie musiałyby ponieść karę za złe uczynki popełnione podczas doczesnego życia. Banshee wyją żałośnie wspominając i zazdroszcząc śmiertelnym przyjemności życia, których same nigdy już nie zaznają. Według legendy, banshee zwiastuje śmierć temu, kto je słyszy. Już sam jej widok jest przerażający. Wychudzone, blade ciało okrywają czarne, postrzępione szaty. Koścista twarz wykrzywiona jest w wiecznym grymasie cierpienia, a głowę okrywa nimb rozwianych, czarnych włosów. Niekiedy za banshee podążają umęczone dusze zabitych przez nią mężczyzn, widoczne jako płomieniste, trupie głowy z twarzami wykrzywionymi w grymasie agonii. Krzyk banshee sprowadza upiorne wizje na ich ofiary, często są to wizję śmierci tak realistyczne, że ofiary umierają z przerażenia.
Banshee często atakują z zaskoczenia. Gdy wybrana ofiara znajdzie się wystarczająco blisko, wtedy upiorzyca atakuje z ukrycia. Bardziej przebiegłe napadają na samotnych wędrowców lub pojedyncze ofiary, które oddaliły się od obozowiska. Jednak nie wszystkie banshee są w stanie panować nad sobą. Ogarnięte nienawiścią i wściekłą żądzą krwi atakują na oślep, nie przejmując się ukrywaniem ani próbami obrony.
Banshee nie przybierają materialnej postaci, lecz ukazują się jako na wpół eteryczne, wysokie i smukłe kobiety, ubrane w długie powłóczyste suknie, szarpane porywami silnego wiatru. Długie, poskręcane włosy otaczają wykrzywione w upiornym cierpieniu agonii i bólu twarze niczym czarne, burzowe chmury, a wyładowania elektrostatyczne dodatkowo potęgują ten efekt. Banshee unoszą się nad ziemią, otoczone cieniami wypominającymi im zbrodnie, które popełniły za życia.

UWAGI: Elizabeth Totenmann może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Nieumarła świta hrabiego von Carstein, Nieumarły orszak księżnej Lahmi, Nieumarły poczet Krwawych Smoków oraz Nieumarły sabat rodu Nekrarch i Nieumarły tabor ludu Strigosu. Aby zatrudnić Postać Dramatu służący w szeregach kompanii DOWÓDCA musi posiadać Koronę Potępionych (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).

CHARAKTERYSTYKA ELIZABETZ TOTENMANN:

BANSHEE SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa K6 3 3 3 3 2 3 * 5
Maksymalna K6 3 3 3 3 2 3 * 5

ZASADY SPECJALNE:
ISTOTA ETERYCZNA, STRACH.
BANSHEE: W każdej turze, w której model nie jest związany walką wręcz, nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię! i nie Ucieka! musi wykonać ruch w ramach ruchów przymusowych fazy ruchu gracza i pokonuje zawsze pełny dystans po linii prostej – gracz wybiera kierunek ruchu przed rzutem. Aby określić dystans na jaki poruszy się Banshee należy wykonać rzut 2K6 i odrzucić kostkę z najniższym wynikiem. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone) znajdujące się na drodze Postaci Dramatu muszą wykonać test STRACHU, niepowodzenie oznacza, że model Ucieka!. Zdolność nie działa na istoty podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ. Jeżeli w rzucie na ruch Elizabeth Totenmann wypadnie para takich samych liczb Postać Dramatu w najbliższej fazie magii może użyć Krzyku Banshee. Ponadto model stanowi ruchomy cel dla strzelców, a wszystkie wymierzone w Banshee ataki bronią dystansową wykonywane są z karą -1 do testu trafienia.
KRZYK BANSHEE: Jeżeli Elizabeth Totenmann użyje Krzyku Banshee należy użyć wzornika płomienia w ten sposób, że cieńszy jego koniec dotyka podstawki Banshee, a szeroki przykrywa wybrany na cel model przeciwnika. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, zostają objęte działaniem Krzyku Banshee automatycznie, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, dostają się pod działanie zaklęcia na 4+. Objęte działaniem Krzyku Banshee modele muszą wykonać test CP. Niepowodzenie oznacza, że umysł nieszczęśnika zostaje zalany przerażającymi wizjami cierpienia i śmierci, należy wykonać rzut K6, a wynik porównać z TABELĄ EFEKT ZRANIENIA (zobacz ROZDZIAŁ VII: WALKA WRĘCZ). Zdolność nie działa na istoty podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ.
ŻOŁD: Elizabeth Totenmann trawiona jest nieustannym bólem, który ukoić może jedynie energia żywych. W grze odzwierciedla to zasada, zgodnie z którą w trakcie sekwencji po potyczce, drużyna musi poświęcić jeden model stronnika (który nie podlega zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH lub DEMON), którego energia zostaje pożarta przez Banshee. Model stronnika należy usunąć z KARTY DRUŻYNY. Jeżeli Postać Dramatu nie zostanie nakarmiona, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-4 oznacza, że Elizabeth Totenmann wyładowuje swą frustrację na losowo wybranym bohaterze (który nie podlega zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH lub DEMON) i chwilowo zapomni o trawiącym ją bólu. Należy natychmiast wykonać rzut K3, którego wynik oznacza ilość Punktów Obłędu otrzymanych przez bohatera; z kolei wynik 5+ oznacza, że rozgniewana Elizabeth Totenmann postanawia opuścić szeregi drużyny - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY.



Forum IndexHome Rules [Warheim FS]Postacie Dramatu [Warheim FS]
Page 1 of 1