PDF z zasadami dostępny jest
TUTAJ.
Zhatan Czarny, Łowca niewolników
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 50 ZK
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +40 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
Pod mroczną wieżą Zharr Naggrund miliony nieszczęsnych dusz pracują dla większej chwały Hashuta, Ojca Ciemności. Tysiące płonących kuźni każdego dnia produkuje ogromne ilości broni ze stali i napierśników z brązu. Zharr Naggrund to największe miasto na świecie i jest rządzone przez władców o najczarniejszych sercach, przez przerażających Czarnoksiężników Krasnoludów Chaosu. A każdego dnia na ziemiach przeklętej krainy Zorn Uzkul popełniane są czyny tak okrutne i tak nieludzkie, że wyobrażenie jedynie części z nich przekracza możliwości żyjących w Starym Świecie ludzi, a ci którzy byliby w stanie to zrobić, pogrążyliby się niechybnie w odmętach szaleństwa. Każdego dnia miliony niewolników uwięzionych w dusznych podziemiach Zharr Naggrund przeżywa niewyobrażalne cierpienia, skuci łańcuchami zmuszeni do oddychania toksycznym, trującym powietrzem skrwawionymi rękami wydobywają ukryte w chciwej ziemi bogactwa, surowce i minerały lub tysiącami płoną żywcem z ofiarnych ogniach Hashuta. Każdy najmniejszy sprzeciw, każde najmniejsze nieposłuszeństwo karane jest niewyobrażalną męką, a strach przed gniewem Czarnoksiężników Krasnoludów Chaosu potrafi przywołać do posłuszeństwa nawet niepokornych Zielonoskórych.
Tysiącom łowców niewolników służących przerażającym władcom Zharr Naggrund przewodzi osławiony Zhatan Czarny, najprzebieglejszy i najokrutniejszy z Krasnoludów Chaosu. Powiada się, że jedynym dźwiękiem zagłuszającym lament niewolników schwytanych przez Zhatana Czarnego jest okrutny, nieludzki śmiech Krasnoluda Chaosu unoszący się nad ciągnącą się przez wiele mil karawaną niewolników. Zhatan Czarny poprowadził niezliczoną ilość udanych ekspedycji na zachód, schwytał setki tysięcy niewolników, którzy w niewyobrażalnych mękach skonali w mrokach dusznych podziemi Zharr Naggrund wykuwając w ogniu swych palonych ciał i hartując we własnej krwi oręż i pancerze wykorzystywane przez Dawi’Zharr w czasie kolejnych podbojów.
UWAGI: Zhatan Czarny może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Krasnoludowie Chaosu z Zorn Uzkul.
Łowca niewolników, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI lub SIŁOWYCH. Ponadto, bohater specjalny może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
NIEPOKOJĄCY: Łowca niewolników ma w swoim wyglądzie coś takiego, że przeciwnicy stają się niespokojni. Atakujące Postać Dramatu wrogie modele muszą wykonać na początku każdej fazy strzelania lub fazy walki wręcz test CP. Niepowodzenie oznacza, że otrzymują modyfikator -1 do wszystkich testów trafienia Zhatana Czarnego wykonywanych w bieżącej fazie strzelania i w fazie walki wręcz. Zdolność nie działa na istoty podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ.
PSIARCZYK: Bohater specjalny opiekuje się psami oraz potrafi nauczyć zwierzęta różnych sztuczek i słuchania prostych poleceń. Pies bojowy który w momencie rozpoczęcia fazy ruchu znajduje się w odległości do 6” od Psiarczyka do początku następnej tury kompanii podlega zasadzie specjalnej FURIA, a wszystkie ATAKI wykonane przez ZWIERZĘ w czasie szarży podlegają zasadzie specjalnej DRUZGOCZĄCY. Ponadto zwierzę może użyć jako podstawę testu wartość współczynnika CECHY PRZYWÓDCZE Zhatana Czarnego. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Postać Dramatu jest Oszołomiona!, została Powalona na ziemię! lub Ucieka!.
ZABÓJCZY CIOS: Łowca niewolników osiągnął doskonałość w sztuce zabijania i czyni to nad podziw szybko i gładko. Wszystkie ATAKI wykonane przez bohatera specjalnego w fazie walki wręcz podlegają zasadzie specjalnej ZABÓJCZY CIOS.
CHARAKTERYSTYKA ZHATANA CZARNEGO:
ŁOWCA SZ WW US S
WT ŻW I A CP
Początkowa 3 4 3 4 4 2 2 1 9
Maksymalna 4 7 6 4 5 3 5 4 10
BROŃ/PANCERZ: Ulther Harginsson posiada SZTYLET i ŁAPACZ, GRACZ wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
HANDLARZ NIEWOLNIKÓW, TRUDNY DO ZABICIA, UPORCZYWOŚĆ, ZASADZKA.
KRZEPKI: Zhatan Czarny w czasie licznych wędrówek nabrał niesamowitej krzepy. Postać Dramatu może nosić CIĘŻKI PANCERZ ignorując ujemne modyfikatory do I i SZ.
NIENAWIŚĆ: Krasnoludowie Chaosu, zdradzeni przed wiekami przez klany z południa i opuszczeni przez krasnoludzkich Przodków, walcząc z Khazadami z Gór Krańca Świata oraz Kultem Pogromców z Karak Kadrin podlegają zasadzie specjalnej NIENAWIŚĆ.
NIEUSTĘPLIWOŚĆ: Krasnoludowie Chaosu walczą ze wściekłą determinacją i jedynie w ostateczności opuszczają swoje pozycje. Postać Dramatu określając dystans ucieczki wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najwyższym wynikiem.
SZCZWACZ: Ta umiejętność może zostać użyta przed potyczką. Zhatan Czarny przyzywa K3 Psy bojowe, które zostają umieszczone w odległości do 12” od Łowcy niewolników. Psy bojowe, jeśli przeżyją potyczkę odchodzą po zakończeniu rozgrywki, ponadto ZWIERZĘTA nie są wliczane do limitu modeli w drużynie oraz nie są brane pod uwagę na potrzeby testu rozbicia.
ZIMNOKRWISTY: Łowca niewolników przeprowadzając test oparty na współczynniku CP wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najwyższym wynikiem.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Zhatan Czarny. Wynik 1-2 oznacza, że Łowca niewolników otrzymał wezwanie od Władców Zharr Naggrund i niezwłocznie wraca do mrocznej wieży - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 3-5 oznacza, że bohater specjalny zażądał żołdu w postaci K3 Łupów! (zobacz ROZDZIAŁ XIIII: KAMPANIA). Natomiast rezultat 6 oznacza, że Postać Dramatu zaaferowana ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.